Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nikass schreef:Lauriannnn schreef:Gaat in lathum een grote stal komen met veel faciliteiten maar verwacht wederom niet veel weidegang en prijs wordt ook hoog...
Het is toch best onbegrijpelijk dat er nog steeds vaak voorkeur wordt gegeven aan faciliteiten ipv aan ruimte voor de paarden? Ik bedoel in dit geval niet door de paard eigenaren maar de pension eigenaar. Wat beweegt iemand om een dergelijke stal op te zetten/te openen? Hoe kan je daar nou nog lol in hebben?
Fitzroy schreef:Ik ben ook benieuwd hoe snel die stal gevuld zal zijn. Ik begreep iets van 80 paarden. Ik moet er zelf niet aan denken.,
Lauriannnn schreef:Fitzroy schreef:Ik ben ook benieuwd hoe snel die stal gevuld zal zijn. Ik begreep iets van 80 paarden. Ik moet er zelf niet aan denken.,
Weet wel dat de meeste van nijgraaf daarheen zullen gaan. Ik vind het fijn als er wedstrijden komen dan heb ik nog een extra optie in de buurt als het gaat om de wedstrijden maar weet ook nog niet onwijs veel. Behalve dat duur wordt en idd veel faciliteiten en veel voor wedstrijden.
Fitzroy schreef:Dat is net wat iedereen zelf wil.
Ik ben voor zoveel mogelijk buiten, maar als dat niet mogelijk is, dan moeten er concessies gedaan worden. Imo (maar nu word ik afgebrand hier op Bokt) staat een paard nog altijd ten dienste van een mens en niet andersom. Anders hadden ze het niet eens overleefd. Ik zie geen verschillen met slachtdieren, huisdieren enz. Dit betekent niet dat ik niet met ze begaan ben, want mijn paard heeft een uitstekend leven. Maar wel binnen de mogelijkheden.
Citaat:In dit boek geeft Marthe Kiley-Worthington een wetenschappelijk kader om het paard beter te leren begrijpen. Alle facetten van het houden van paarden waar je als professional of liefhebber mee te maken kunt krijgen, worden door haar, met behulp van vele onderzoeksgegevens, verklaard en daar waar nodig voorzien van richtlijnen en raadgevingen voor verbetering.
Hoewel wetenschappelijk van grondtoon, schrijft Marthe uit het hart en weet ze de geïnteresseerde lezer te raken. Zelfs als je dacht (je) paarden goed te kennen, kijk je na het lezen van dit boek met andere ogen naar deze prachtige dieren, wat de verstandhouding en samenwerking alleen maar ten goede kan komen. En dat is precies wat de schrijfster beoogt
Fitzroy schreef:Dat is net wat iedereen zelf wil.
Ik ben voor zoveel mogelijk buiten, maar als dat niet mogelijk is, dan moeten er concessies gedaan worden. Imo (maar nu word ik afgebrand hier op Bokt) staat een paard nog altijd ten dienste van een mens en niet andersom. Anders hadden ze het niet eens overleefd. Ik zie geen verschillen met slachtdieren, huisdieren enz. Dit betekent niet dat ik niet met ze begaan ben, want mijn paard heeft een uitstekend leven. Maar wel binnen de mogelijkheden.
Esther schreef:Mijn paard staat bij Pferdehof Montferland, ze staan daar 24/7/365 in een kudde met grote schuilstal, verharde paddock, zandpaddock en in de zomer weidegang. Ondertussen is het daar best aan de prijs geworden doordat ze meer ruwvoer in moeten kopen omdat ze afgelopen jaren amper hooi hadden van eigen land.
Ik heb een eigen bedrijf en dat is afgelopen jaar minder geworden door corona, het is soms moeilijk om het stalgeld bij elkaar te werken. Maar ik wil geen concessies doen aan het welzijn van mijn paard, als ik zie hoe gelukkig hij daar is en hoe hij was toen ik hem kocht, hij stond toen overdag in de wei en 's nachts op stal. Dus ik hoop dat het coronagedoe snel over is..