Ervaring met kopen paarden bij v/d poll in leusden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Simone_40

Re: [EG] paarden bij v/d poll in leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:48

Het is natuurlijk wel zo dat hij altijd de minder kwalitatief goede paarden heeft staan. (Een hele kleine uitzondering daargelaten) Dat een veearts bij een rontgenkeuring het meeste op de voorbenen let, dat slaat natuurlijk nergens op. Waarom zouden ze dan achterbenen op de foto's zetten.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:51

hoe dan ook, paarden op hun hoofd slaan, en dat soort dingen, dat kan echt NIET.
een beetje paardenmens WEET dat dat niet moet, en zal zijn of haar geduld niet op zo'n manier verliezen!

dorian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:21

nou jullie kunnen van alles zeggen over die man
ik heb er 5 jaar geleden een vos merrie gekocht
die alleen maar zadelmak was die merrie loopt nu internationaal
heb er zelf van het l tot het z alles mee gewonnen
heb er heel erg veel geld voor kunnen krijgen
ze is na dat ik haar een jaar had gekeurd en ook dat was super
jullie kunnen wel alleen slecht over die man praten maar ook hij heeft geen röntchen ogen hij krijgt ze ook zo aan geleverd
en die jongens marco en arno rijden beide in het z en zz dus zullen ze dan zo slecht zijn als jullie zeggen
kijk overal is altijd wel wat een auto handelaar kan ook niet alles weten en daar word dan niets van gezegt soms zit het mee soms zit het tegen mensen hebben zelf ook 2 ogen gekregen en kunnen daar ook mee kijken

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:09

Marco rijdt toch al heel lang niet meer voor Ab?!
En je wilt niet weten hoe erg t er bij sommige GP ruiters aan toe gaat op stal Knipoog

Maar goed, ik zou nog 1x mijn mening geven.....
Je moet, waar je je paard ook koopt, altijd laten keuren! Ik denk dat elke stal z'n positieve en negatieve dingen heeft. Ik kan alleen praten over de tijd dat ik er reed. Heb de tijd van m'n leven gehad daar, maar er gebeurde wel degelijk dingen die niet hoorde. Maar daar gaat t hier helemaal niet om. de TS vraagt naar mensen die ervaring hebben met die stal. Helaas komen er veel negatieve verhalen van paarden die niet goed zijn. Het gaat hier wel om een stal die paarden verkoopt in voornamelijk de wat lagere prijsklasse. Ik denk dat bijna iedereen wel weet dat je dan wat voorzichtiger moet zijn.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:16

dorian schreef:
jullie kunnen wel alleen slecht over die man praten maar ook hij heeft geen röntchen ogen hij krijgt ze ook zo aan geleverd
en die jongens marco en arno rijden beide in het z en zz dus zullen ze dan zo slecht zijn als jullie zeggen
kijk overal is altijd wel wat een auto handelaar kan ook niet alles weten en daar word dan niets van gezegt soms zit het mee soms zit het tegen mensen hebben zelf ook 2 ogen gekregen en kunnen daar ook mee kijken

wauw dit is volgens mij het ?3de? paardje dat dan goed en zonder nare gevolgen verkocht is door Ab uit de reacties van de mensen die op dit topic gereageerd hebben?! het zou andersom moeten zijn! 3 slechte paarden en tal goeie paarden! en het liefst helemaal geen slechte paarden met gebreken!
het enige waar die Ad aan denk is aan geld! al moet hij ervoor op zijn rug liggen doet hij het nog! en tuurlijk, je kan het paardje terug brengen als je dat wenst... hij moet zijn naam toch nog een beetje kunnen zeggen zonder dat mensen hem aankijken alsof ze een poepvlek zien.
mijn mening is en blijf hetzelfde over deze man.... ik vind het een kwal en een oplichter!

dorian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:50

ja dat klopt dat hun daar niet meer rijden .
mijn ouders kochten er vroeger ook wel paarden ik kan me niet herineren dat het zo slecht was er is altijd wel wat
maar dan moet je is bij een particulier een paard gaan kopen dan koop je een wever dan bel je op en word er gezegt als je aan het rijden ben doet hij het niet of ja dat is toch niet erg maar geen weg terug
ik vind het niet nodig om iemand die 10 paarden per verkoopt een kwal en oplichter te noemen

morella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:35

ik heb ook een paard van ab gehad.was een zure op stal maar dat wist ik.maar hij had een verlamming op de stemband en losse wand en dat had hij er niet bij gezegd.maar heb hem bij myra ingeruild uit berkhout dat zn ook ab zn paarden.heb gezegd dat die bij ab weg kwam en dat die zei dat die goed was.heb hem ingeruild voor een goed paard.en kreeg later een maildje dat het paard niet goed was.heb haar toen terug gestuurd dat ze het paard wel terug kon krijgen als ab mn paard terug nam daarna er niks meer van gehoord.zulken vragen er zelf om want hij heeft veel slechte paarden.maar hij heeft dus heel af en toe een goeie net als die ik nu heb.dus paarden van myra uit berkhout.dsh uit wekerom zn ook abs paarden.kent iemand silence trouwens ook ben wel benieuwd hoe t met hem gaat?calvados x burggraaf

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:39

IK meld me ook even
Vd pol ken ik ook al jaren.
En hij is gewoon een oplichter, kennis van me heeft haar paard daar gekocht. ALs 9jarige bleek 13 te zijn. (ik hoorde dat van iemand anders het papier zou zoek zijn)

En nog een kennis zijn paard komt er vandaan wel zelf laten keuren goedgekeurd. Loopt nu ook voor de wagen en doet het super.
Wel onwijs veel geduld met het dier moeten hebben je kon hem niet toiletteren na 1 jaar hem omkopen lukte het zonder platspuiten.

Als je perse een paard wil kopen bij vd pol moet je het paard van voor tot achteren laten nakijken. Niet alleen maar klinisch laten keuren.MAar echt van binnenste buiten laten omkeren.
Vd pol verkoopt meestal (op een enkeleing na) alleen maar probleem paarden in lichaam of in geest.

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:52

Ook wij zijn regelmatig wezen kijken bij vd Poll. Ik heb daar op een wit paard gezeten (aardig aan de maat) die alleen maar kon bokken. Vervolgens hebben we een pony op proef gehad die bleef hoesten en een soort tuiger die steeds heter en meer gestrest werd...(en dat was superbraaf !!)

dus..ook wij kijken daar niet meer

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:55

dorian schreef:
mijn ouders kochten er vroeger ook wel paarden ik kan me niet herineren dat het zo slecht was er is altijd wel wat
maar dan moet je is bij een particulier een paard gaan kopen dan koop je een wever dan bel je op en word er gezegt als je aan het rijden ben doet hij het niet of ja dat is toch niet erg maar geen weg terug
ik vind het niet nodig om iemand die 10 paarden per verkoopt een kwal en oplichter te noemen

ik ken deze man al JAREN, en ik weet hoe hij met "zijn handel" omgaat en hoe hij slechte paarden door verkoopt.
dus ik weet héél goed wat ik zeg als ik hem een kwal en een oplichter noem.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:24

Cassi schreef:
Ook wij zijn regelmatig wezen kijken bij vd Poll. Ik heb daar op een wit paard gezeten (aardig aan de maat) die alleen maar kon bokken. Vervolgens hebben we een pony op proef gehad die bleef hoesten en een soort tuiger die steeds heter en meer gestrest werd...(en dat was superbraaf !!)

was die tuiger een merrie toevallig een zwarte als afstammeling waterman?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:53

Em heb je het over Meisje? Lachen

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:37

testebeest schreef:
Cassi schreef:

was die tuiger een merrie toevallig een zwarte als afstammeling waterman?

Het was inderdaad een merrie. Volgens mij donkerbruin, niet zo heel groot...liep makkelijk aan de teugel en draafde vrij groot. Afstammeling weet ik niet!
Ze had een wond aan dr achterbenen en daardoor een dik achterbeen, maar liep er niet kreupel op.

julia06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:00

Djoena schreef:
dorian schreef:

wauw dit is volgens mij het ?3de? paardje dat dan goed en zonder nare gevolgen verkocht is door Ab uit de reacties van de mensen die op dit topic gereageerd hebben?! het zou andersom moeten zijn! 3 slechte paarden en tal goeie paarden! en het liefst helemaal geen slechte paarden met gebreken!
het enige waar die Ad aan denk is aan geld! al moet hij ervoor op zijn rug liggen doet hij het nog! en tuurlijk, je kan het paardje terug brengen als je dat wenst... hij moet zijn naam toch nog een beetje kunnen zeggen zonder dat mensen hem aankijken alsof ze een poepvlek zien.
mijn mening is en blijf hetzelfde over deze man.... ik vind het een kwal en een oplichter!

Dan ben ik de 4e en een vriendin die nu naast me zit is de 5e die een zeer goede ervaring heeft met deze man.
Ik heb daar eerst een paard gekocht, een mooie bruine kwpn merrie, arno reed toen op haar en ik vond haar meteen geweldig maar kon het financieel niet betalen ze was iets duurder ( prijs viel opzich mee maar voor mij duur) ik kwam daar namelijk voor een 3 jarige zonder papieren en die was goedkoper dan dit paard die al in de sport liep. Ab v/d poll heeft het paard bij mij thuis gebracht en ik mocht haar in gedeeltes betalen. We hebben haar klinisch en rontgelogisch laten keuren toen ik haar 3 weken had en dat was perfect. Een half jaar later ben ik daar naartoe gegaan met een vriendin van mij die een paard zocht, de eerste keer stond er niks voor haar ertussen, ab had een wever staan en een luchtzuiger en ze wilde een paard zonder stalgebrek, hij had er ook nog 3 staan zonder stalgebrek maar dat waren niet haar type's ( De stalgebreken werden er wel bij vermeld ook al hebben het niet gezien toen we daar waren) 1 week later waren we er weer en er waren 2 paarden die ze leuk vond en ze heeft er 1 gekocht, ze wilde het paard ook laten keuren en dit heeft ze toen bij haar eigen kliniek gedaan, het was een paard van maar 2500 euro en 6 jaar oud en B springen, ze werd ook goedgekeurd, klinisch en rontgelogisch.
Ik heb mijn paard nog steeds en zij heeft haar paard ivm financiele omstandigheden voor goed geld verkocht naar engeland. Ik ben na 4 jaar nog steeds erg blij met mijn paard en heb er ook vaak mensen naartoe gestuurd. Als ik in de buurt ben kom ik daar nog steeds eventjes koffie drinken en zie ik ook veel. De paarden staan bij hem heel kort, komen vaak heel slecht binnen bij hem, slechte hoeven, mager, wonden en schimmel, ZO KOMEN ZE DUS BIJ HEM BINNEN, zolang ze daar staan worden ze goed gevoerd ,gewassen met imaverol en beslagen door de hoefsmid maar meestal zijn ze weer snel weg. Ik heb dus ook meegemaakt dat hij vaak een paard ongezien koopt of zonder te zien een paard ruilt, heel stom van hem want 9 van de 10 keer gaat hij daarmee flink de mist in en HIj brengt ze dus niet terug wat ik eigenlijk niet snap want mensen brengen bij hem wel altijd de paarden terug.

ER zullen gerust genoeg mensen zijn die ook positieve ervaringen met hem hebben alleen hebben die waarschijnlijk nooit van BOKT gehoord.

Overal heb je positieve en negatieve ervaringen, in elke handel.

julia06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:05

morella schreef:
ik heb ook een paard van ab gehad.was een zure op stal maar dat wist ik.maar hij had een verlamming op de stemband en losse wand en dat had hij er niet bij gezegd.maar heb hem bij myra ingeruild uit berkhout dat zn ook ab zn paarden.heb gezegd dat die bij ab weg kwam en dat die zei dat die goed was.heb hem ingeruild voor een goed paard.en kreeg later een maildje dat het paard niet goed was.heb haar toen terug gestuurd dat ze het paard wel terug kon krijgen als ab mn paard terug nam daarna er niks meer van gehoord.zulken vragen er zelf om want hij heeft veel slechte paarden.maar hij heeft dus heel af en toe een goeie net als die ik nu heb.dus paarden van myra uit berkhout.dsh uit wekerom zn ook abs paarden.kent iemand silence trouwens ook ben wel benieuwd hoe t met hem gaat?calvados x burggraaf

Wie is nu een bedrieger, jij hebt iets verzwegen wat NIET kan.
Iemand belazerd die onschuldig is. Jij had dit paard bij ab gekocht en niet bij Myra wat ik zo van je verhaal begrijp dus dan moet je dit soort dingen met de persoon regelen waar je het paard gekocht hebt maar nu heb je iemand bedrogen en voorgelogen die hier niks van af wist.

Als je het paard klinisch had laten keuren dan was je hier zelf ook achter gekomen, dat soort dingen komen er uit tijdens een normale klinische keuring.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:51

cassi heb wel foto's van haar zal ze morgen inscannen, misschien dat het de merrie is die ik bedoel.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:57

Afbeelding

Dit is de merrie die ik bedoelde op deze foto is ze vrij donker

Djoena nee ik bedoelde niet meisje Knipoog

dorian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:58

Djoena schreef:
dorian schreef:

ik ken deze man al JAREN, en ik weet hoe hij met "zijn handel" omgaat en hoe hij slechte paarden door verkoopt.

ja hoor je kent die man al jaren ik ook
spreek en zie hun ook nog regelmatig
hij verkoopt meer goede paarden dan slechte
maar als je er 10 per week verkoopt en er zit 1 slechte tussen waar je dan ook nog niets van weet
en je verkoopt hem zo weer door dan kan het wel eens iets aan zijn
dat heet bij mij puur onmacht
plus alle verhalen die er op staan gaan over paarden die jullie dan al een half jaar hebben
en dan willen jullie ze nog terug brengen ook en dat kan dan ook nog allemaal
ik ken zat paarden die hoog in de sport lopen en die bij hem vandaan komen
en zeker als het om de jonge paarden gaat

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:19

testebeest schreef:
Afbeelding

Hoe groot was ze ongeveer?

Volgens mij is het niet dezelfde, want die bij ons stond was een stuk grover (meer tuiger gebouwd)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 01:40

Citaat:

Citaat:
ja hoor je kent die man al jaren ik ook
spreek en zie hun ook nog regelmatig
hij verkoopt meer goede paarden dan slechte
maar als je er 10 per week verkoopt en er zit 1 slechte tussen waar je dan ook nog niets van weet
en je verkoopt hem zo weer door dan kan het wel eens iets aan zijn
dat heet bij mij puur onmacht
plus alle verhalen die er op staan gaan over paarden die jullie dan al een half jaar hebben
en dan willen jullie ze nog terug brengen ook en dat kan dan ook nog allemaal
ik ken zat paarden die hoog in de sport lopen en die bij hem vandaan komen
en zeker als het om de jonge paarden gaat

ik ben blij dat nederland een vrij land is en dat iedereen zijn eigen meningen mag geven, dat heb ik dus gedaan en mijn mening zou ook nooit veranderen tegenover deze man.
mijn standpunt/mening is na mijn idee duidelijk gemaakt en ik ga er ook niet meer over in discussie .

voor alle andere mensen die een ongelukkig paard heeft gekocht bij deze man, succes en ik hoop dat alles goedkomt!

Doei, doei

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:40

-> EA GZ Diensten

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:57

Cassi schreef:
testebeest schreef:
Afbeelding

Hoe groot was ze ongeveer?

Volgens mij is het niet dezelfde, want die bij ons stond was een stuk grover (meer tuiger gebouwd)

Ze was ca 163 maar ik heb wel foto's waar ze helemaal opstaat zal ik wel opzoeken en plaatsen

Sim

Re: Ervaring met kopen paarden bij v/d poll in leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:03

Moderatoropmerking:
Svp géén foto's quoten!!

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:08

Ik ken 2 paardjes die daar vandaan komen, allebei fijne diertjes.

Sabinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:38

Hallo allemaal,

Ik zag dit topic en wil mijn evaring met de heer van de poll ook wel delen met jullie.

Ongeveer 2 jaar geleden ging ik naar hem toe om bij een paardje te kijken.
Het paardje was bloedmooi en reed super lekker en was super braaf.
Ik besloot om het dier te kopen.
3weken later viel er niet meer met hem te rijden, hij begon dan te bokken en hield niet meer op.Va erbij haalt die dacht aan kissing spine en verwees mij door naar de kliniek.
Foto's laten maken en helaas het was kissing spine, hij moest vreselijk veel pijn gehad hebben.En ik had dan ook besloten om hem in te laten slapen.

Vermoedelijk is het dier ergens mee ingespoten waardoor hij op het moment geen pijn had en zo door de klinische keuring heen liep.

Ik kan gewoon pech hebben gehad.....
Toch wil ik iedereen waarschuwen als je bij een handelaar een paard gaat kopen.
Een paard staat niet voor niets bij een handelaar.Omdat de particulier er waarschijnlijk er niet vanaf kan komen ivb een gebrek en de particulier zijn naam schoon wil houden.
Een handelaar daar in tegen kan weer ruilen met een andere handelaar als hij weet van een gebrek of een stalondeugd en zijn naam zuiver wil houden.Veel handelaren ruilen hun dieren als ze het dier zelf niet kunnen verkopen.

Paardenhandel is de smerigste handel die er bestaat helaas....

Dus als je op zoek bent naar een paard ga dan er naartoe met je ogen en niet met je hart.
En ga liever eens bij een particulier of een fokker kijken.Neem iemand mee die er verstand van heeft en ga er een paar keer naartoe om te kijke hoe het dier is en neem geen overhaast besluit.
En laat hem natuurlijk goed keuren van binnen en van buiten!ongeacht de prijs van het dier.Het kan je een hoop verdriet schelen.