Urgente vraag ; Rendak !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:40

fannetje schreef:
Duo Penotti, blijkbaar niet elke zaterdag, want afgelopen zaterdag kon het niet. Moest tot maandag wachten.

dat zeg ik toch ook.

Citaat:
Als het kan komen ze dezelfde dag als je dat wilt, maar.... het ligt ook aan de ritten die al gepland staan.
En ze rijden uiteraard vanuit Son, dus hebben ze meerdere ver weg ritten kan het gewoon zijn dat het niet past in de planning.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:50

fannetje schreef:
Duo Penotti, blijkbaar niet elke zaterdag, want afgelopen zaterdag kon het niet. Moest tot maandag wachten.

Dat zegt ze toch ook?
Zie vet gedrukte.

DuoPenotti schreef:
Nou net maar gebeld

Individueel.
Als je weet wanneer het gaat gebeuren, bel tijdig want dan word je ingepland.
Als het kan komen ze dezelfde dag als je dat wilt, maar.... het ligt ook aan de ritten die al gepland staan.
En ze rijden uiteraard vanuit Son, dus hebben ze meerdere ver weg ritten kan het gewoon zijn dat het niet past in de planning.

Ook op zaterdag
(zondag ben ik vergeten te vragen)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:52

Little_Gift schreef:
Het is nooit ok om uitgekafferd te worden, ook niet als je 100 telefoontjes per dag krijgt en dat je solo taak is.
Dat hoef je als professional ook echt niet te pikken.

Als dat gebeurt als professioneel, zeg je tegen de beller dat die moet stoppen met uitkafferen en dat je anders het gesprek beëindigt, je geeft de beller een kans om zijn gedrag aan te passen. Pas als de klant zich dan nog niet stopt met uitkafferen, zeg je dat je het gesprek beëindigt. En dan pas de haak erop.
Dat was nog even over het bel-gedeelte.
En ja, het is mijn baan geweest om met boze mensen te praten. Ben wel eens bedankt door een boze meneer, voor het prettige gesprek. Ik besefte gewoon dat het niet persoonlijk naar mij bedoeld was, die boosheid en bleef gewoon zelf correct omgaan met de beller.

Voor TS: heel veel sterkte met het verwerken van alles!.

Little_Gift

Re: Urgente vraag ; Rendak !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:55

Ik zeg toch ook niet wat je als professional moet doen. Ik beperk mij enkel tot "ook als professional is het niet ok uitgekafferd te worden" als reactie op iemand die zei dat je daar als betaalde telefoniste maar mee moest dealen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:56

Ayasha schreef:
c_alsemgeest schreef:
Voor rond de 600 (dacht ik) kan je bij de rendac ook individueel laten ophalen.
Zelf heb ik dat nooit gedaan, dat is heel persoonlijk. Voor mij is alles wat dood is slechts een omhulsel en heb ik er niet echt meer gevoel bij
Bij mezelf ook niet trouwens, als er een rendac voor mensen was geweest hadden ze me zo mogen ophalen als de tijd komt :')

Wel moeilijk om zelf te bellen als je geen afspraak op voorhand mag maken….

_O- :')
Idem hoor c_alsemgeest. Ben daar zelf zelfs een beetje vies van op een of andere manier. Maar dan nog moet er met enig respect mee omgegaan worden. En dat ken ik dan wel bij Rendac.

Little_Gift, ja, daar heeft iemand die dergelijk werk doet mee te dealen. Dat is namelijk deel van diens werk. Ik zeg nergens dat het normaal is om iemand uit te kafferen oid. Wel dat een telefoniste daarmee om moet kunnen gaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 13:10

Zoolgangster schreef:
Little_Gift schreef:
Het is nooit ok om uitgekafferd te worden, ook niet als je 100 telefoontjes per dag krijgt en dat je solo taak is.
Dat hoef je als professional ook echt niet te pikken.

Als dat gebeurt als professioneel, zeg je tegen de beller dat die moet stoppen met uitkafferen en dat je anders het gesprek beëindigt, je geeft de beller een kans om zijn gedrag aan te passen. Pas als de klant zich dan nog niet stopt met uitkafferen, zeg je dat je het gesprek beëindigt. En dan pas de haak erop.
Dat was nog even over het bel-gedeelte.
En ja, het is mijn baan geweest om met boze mensen te praten. Ben wel eens bedankt door een boze meneer, voor het prettige gesprek. Ik besefte gewoon dat het niet persoonlijk naar mij bedoeld was, die boosheid en bleef gewoon zelf correct omgaan met de beller.

Voor TS: heel veel sterkte met het verwerken van alles!.

sterker, het is nooit persoonlijk, ze kennen je immers niet.
Het gaat altijd om de situatie.

En als je er als telefonist zo in staat is het al een stuk gemakkelijker ermee om te gaan.

Toon wat begrip naar de beller en je hoeft niet snel te zeggen, ik kan niet anders dan nu de lijn verbreken.

Zo opgooien kan echt gewoon niet, al belt iemand tien keer terug, dan blijft het antwoord, ik kan u zo niet helpen, kunt u iemand anders de telefoon over laten nemen? Nee, dan vraag ik u terug te bellen als de emotie wat gezakt is en verbreek ik nu de verbinding.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:57

Sassy4barrel schreef:
ik ga er nog wel op terug komen.. eerst even proberen alles te verwerken maar daarna ga ik er wel iets mee doen want ik wil niet dat een ander dit ook mee moet maken.

Ik snap dat je verdrietig bent om het verlies van je paard, dat het niet allemaal soepel ging maakt t nog vervelender. Maar je maakt t wel echt heel groot nu, imo :o .

Maak een melding, en klaar zou ik zeggen. Rustig het verlies van je maatje verwerken.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 15:40

_San87_ schreef:
Sassy4barrel schreef:
ik ga er nog wel op terug komen.. eerst even proberen alles te verwerken maar daarna ga ik er wel iets mee doen want ik wil niet dat een ander dit ook mee moet maken.

Ik snap dat je verdrietig bent om het verlies van je paard, dat het niet allemaal soepel ging maakt t nog vervelender. Maar je maakt t wel echt heel groot nu, imo :o .

Maak een melding, en klaar zou ik zeggen. Rustig het verlies van je maatje verwerken.

Ik weet niet wat ik groot maak. Ik zeg dat ik het verlies van onze pony eerst wil verwerken en er daarna nog wel op terug kom. Ik zou het vervelend vinden als iemand anders die zijn paardje verliest in dezelfde situatie komt waarbij 2 x een melding kwijt word geraakt en de haak erop word gegooid.
Ik hoor van veel mensen dat ze zo goed en lief zijn behandeld bij de Rendac. Dan is het toch jammer dat er schijnbaar 1 medewerker is die niet zo netjes en beleefd met mensen omgaat? Persoonlijk zou ik dit als werkgever wel willen weten zodat ik er iets aan kan doen.. Is wel zo fijn voor de andere klanten en ook fijn voor de werkgever als er niet meerdere van dit soort klachten komen.

Ik heb een email gestuurd, dit wacht ik rustig af. Komt hier uiteindelijk geen reactie op dan kan ik alsnog een melding doen maar dat vind ik nu niet nodig. Ik gebruik deze tijd liever even met positieve dingen zoals paardenhaar- herinnering armbandjes voor mijn kinderen om dit goed af te sluiten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:04

Ik denk zelf dat de goede ervaringen met de Rendac vele male groter zijn dan de slechte.
Ik zit zelf al vanaf mijn vroege jeugd in paarden, vanaf 18e op veel stallen gewerkt en gestaan als pensionklant en heb werkelijk geen slechte ervaringen gehoord of meegemaakt.
Ook niet op het bedrijf waar ze jaarlijks over de 110 opfok hebben en waar best soms wat misgaat helaas.... en een pensioenstal waar ook de oudjes inslapen.....

Dus "waarschuwen" heeft in mijn ogen geen zin wat je nu zegt. Wel je ervaring delen, en dat deed je.
Ten eerste is de Rendac nu eenmaal de de enige destructie in NL tenzij je laat cremeren.
Verder zal iedereen ( eigenaar of stalhouder)toch móeten bellen met ze wanneer hun dier overlijdt.
En ja, er zal nog best wel eens iets misgaan daar, zoals bij elk bedrijf...

een hoefsmid die wat fout doet is gelijk een k*tsmid
een dierenarts waarbij inslapen niet goed gaat of een verkeerde diagnose stelt is meteen een slechte arts...
Iedereen heeft goede en slechte ervaringen met bedrijven en dat zal altijd zo blijven, niks aan te doen.

Ik hoop dat je mail helpt.... en dat de persoon een gesprekje heeft , maar ook deze dame kan een kl*tedag hebben om wat voor reden dan ook...heb ik ook wel eens... en dan snauw ik ook iemand af. Die is dan nét op verkeerde moment in me buurt...

Hopelijk krijg je een excuus mail en is het dan klaar, voor alle partijen.....
En wellicht leest er iemand mee met connecties daar , en helpt het de Rendac met reageren op deze situatie.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:08

Ayasha schreef:
Vooropgesteld: Rendac heeft mij altijd heel fijn behandeld en geduldig gewacht toen ik bij 1 paard dat ik net had laten in slapen, terug ging hyperventileren. In hindsight had ik beter iemand anders laten bellen maar daar gingen ze heel goed mee om. Paarden zijn ook altijd snel op gehaald.

Dat gezegd zijnde zou ik in deze specifieke situatie een klacht willen kunnrn indienen tegen de persoon die gewoon de telefoon af duwde. Dat.doe.je.niet. Niet als professional voor zo’n bedrijf en ik zou denken dat Rendac dit ook wil weten. Als je de dag en het uur hebt weten ze vast wie dat was en nee ik zou dat niet los laten. :o iemand bood zijn of haar excuses aan voor dat bizarre gedrag zeker na de fouten al moest ik een jaar vol houden. :o

TS ‘te emotioneel’ noemen vind ik denigrerend. Zij maken een fout tot twee maal toe. Gedragen zich dan ook nog onbeschoft. Ook zonder emotie zou een excuus en uitleg wel het minste zijn. Je betaald ze hè. Tis verdorie geen vrijwilligerswerk. Gaat er iets mis? Kan maar sta de klant dan ook fatsoenlijk te woord. Je bent een bedrijf geen ponykamp.

Zo sta ik er ook in. TS heeft nog een paar oudjes rondlopen, nou dan wil je echt niet weer tegen dat slordige én horkerige gedoe aanlopen. Dus zeker weten dat ik mijn tanden erin zou zetten dat opgehelderd wordt waarin mijn gegevens 2x kwijtgeraakt zijn (en wat ze daaraan gaan doen), plus dat ik een excuus wil dat er geweigerd werd om mij nog te woord te staan.

Dat mensen het durven te hebben over 'opblazen' vind ik héél bijzonder.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:19

_San87_ schreef:
Sassy4barrel schreef:

En zij vindt niet dat ze het groot maakt. Accepteren dat andere mensen anders denken, voelen en handelen.........

Als je hiervoor ook al niet meer op Bokt een topic kan openen, waarvoor kan het dan nog wel? Juist hier zou je wat begrip mogen verwachten.

Op ELK bedrijf gaan dingen mis. Dat wil idd niet zeggen dat Rendac een slecht bedrijf is. Wel dat TS toevallig pech heeft dat ze het slecht getroffen heeft. Dan maakt de rest even niet uit, voor haar zat alles flink tegen en kreeg dit er bovenop. Nu moet zij begrip op gaan brengen voor de telefoniste?? Omgekeerde wereld.

En als men leest, is het niet op zichzelf staand en gaat er wel vaker wat mis. Dat is ook normaal, maar gebeurt wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:23

superpony schreef:
_San87_ schreef:

En zij vindt niet dat ze het groot maakt. Accepteren dat andere mensen anders denken, voelen en handelen.........

Als je hiervoor ook al niet meer op Bokt een topic kan openen, waarvoor kan het dan nog wel? Juist hier zou je wat begrip mogen verwachten.

Op ELK bedrijf gaan dingen mis. Dat wil idd niet zeggen dat Rendac een slecht bedrijf is. Wel dat TS toevallig pech heeft dat ze het slecht getroffen heeft. Dan maakt de rest even niet uit, voor haar zat alles flink tegen en kreeg dit er bovenop. Nu moet zij begrip op gaan brengen voor de telefoniste?? Omgekeerde wereld.

En als men leest, is het niet op zichzelf staand en gaat er wel vaker wat mis. Dat is ook normaal, maar gebeurt wel.

Ik zeg toch nergens dat ze er geen topic over mag openen? Echt nergens.

Het komt op mij, zo in het laatste bericht heel groot over, lijkt me fijner het gewoon te melden en dan los te laten. That's all. TS vindt van niet, ook prima.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:26

Laat je niet gek maken hoor TS. Vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. Ik zou het als werkgever toch wel willen weten als mijn personeel iemand onbehoorlijk behandeld heeft.

Nogmaals heel veel sterkte met het verlies :(:)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:31

_San87_ schreef:
Ik zeg toch nergens dat ze er geen topic over mag openen? Echt nergens.

Het komt op mij, zo in het laatste bericht heel groot over, lijkt me fijner het gewoon te melden en dan los te laten. That's all. TS vindt van niet, ook prima.

Nee, je zegt het niet maar 1+1=2. Wat moet ze dan schrijven?

Uit alles blijkt dat TS het heel moeilijk heeft met het verlies en ze heeft gelijk dat ze slecht en onbehoorlijk behandeld is. Dat mag ze even ventileren hier.

Voor hetzelfde geld hadden er veel meer mensen gelijke ervaringen en kan je er wel wat meer mee.

Het is gewoon banketstaaf om even te laten weten dat je vindt dat ze het te groot maakt. Je staat ook niet in haar schoenen, dus je weet helemaal niet hoe het voor haar voelt en wat je dan zelf had gedaan.

Wij hebben meer dan 1x paarden/dieren laten inslapen en het is nooit hetzelfde. Ik ben weleens heel nuchter geweest en ook compleet gesloopt.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:30

Little_Gift schreef:
fannetje schreef:

Dat zegt ze toch ook?
Zie vet gedrukte.

DuoPenotti schreef:
Nou net maar gebeld

Individueel.
Als je weet wanneer het gaat gebeuren, bel tijdig want dan word je ingepland.

Ook op zaterdag
(zondag ben ik vergeten te vragen)

Ik lees dit, als ze rijden elke zaterdag. Maar blijkbaar is dat niet zo, maar zo kun je deze tekst dus ook interpreteren.
Ik ging er dus vanuit dat ze helemaal niet reden in het weekend, tot de chauffeur van maandag zijn excuus aanbood dat wij 3 dagen hadden moeten wachten. En vertelde dat hij dus vrij was geweest het weekend. Maar voor mij maakt het allemaal niet uit hoor. Hij was mijn laatste paard, ik zie er voor nu echt geen nieuwe meer komen.

Ik had trouwens zelfs nog 2 crematoria gevraagd mijn paard daarheen te brengen, maar dat wilde ze beiden niet doen. Dan moest mijn paard daar ook gecremeerd. Maar dat wilde ik niet, want ik hoef geen as terug. Wilde gewoon dat hij netjes van het erf af ging.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:33

Ze hebben meerdere individuele wagens op de weg zei ze.
En ja op zaterdag word gereden.
Of er in het weekend altijd goede vervanging is bij vakantie weet ik uiteraard ook niet.
Het zal niet de enige sector zijn met personeelstekort.

Sterke nog met het verlies van je maatje :knuffel:

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:35

Ik heb een heel erg vervelende situatie meegemaakt bij het inslapen van mijn paard.
Ik heb een klachtbrief geschreven aan de betreffende dierenartspraktijk. Daar is redelijk op gereageerd, a.k.a. schriftelijk excuses, besproken in het team en ik heb nooit een nota ontvangen.
Ook dan duurt het een best wel een tijd voordat zoiets 'slijt'. Hoewel ik best nuchter ben, was dat een ervaring die mij niet zomaar los liet.
Maar: waar gewerkt wordt, vallen spaanders. Dat ook.
Sterkte met het gemis, TS.

5Muzketiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:37

Heel veel sterkte met dit grote verlies.

Em wat een piep persoon daar bij Rendac

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:59

Tegen mij zeiden ze 8 weken geleden: 1 trailer die route rijdt , ook in weekend maar hij zit bijna altijd vol. Die kan maar ongeveer 3 dieren ophalen, naar gelang de afstand naar de rendac - de locatie
Deze is op zaterdag gekomen voor ons toen de vrachtwagen voor vrijdag vol zat en we niet tot maandag wilden wachten

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 15:54

We zijn inmiddels een week verder en het gaat een stukje beter. De kinderen zijn van de eerste schrik bekomen maar nog wel verdrietig. We hebben armbandjes en gedenk hangers gemaakt van haren uit haar staart en foto lijstjes. Dit heeft voor de kinderen veel gedaan qua verwerking en voor mezelf ook merk ik. Gisteren een buitenritje gemaakt met de andere pony en 2 oude paardjes en leuke herinnneringen gedeeld. Dus al met al gaat het best goed :) Wat ik wel jammer vind is dat we (nog) niets hebben gehoord van de Rendac over de klacht, maar dat is ook een week geleden dus kan nog komen..