Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kyno schreef:Erve Vleerboer dan? In Albergen?
GJ9 schreef:Hoe zien de mensen de hele dag buiten dan voor zich?
In de zomer met genoeg land niet zo moeilijk, maar in de winter? Dan moet je ze ruwvoer geven in de paddock. Dan kom je in een grote kudde met hooiruif, of kleine groepjes die je allemaal apart moet voeren. En er is altijd gedonder om die voerplekken.
Dus als je het mij vraagt.. buiten voeren is zo makkelijk nog niet als je zuinig bent op de sportpaard. En zonder voer laat je ze zeker niet langer dan 4 uur staan.
Farjen schreef:Hier hetzelfde, Smorgens voor het buitengaan krijgen ze hooi, dan gaan ze (zowel zomer als winter) naar buiten op de weide. Bij het binnenkomen krijgen ze weer hooi. Het enige nadeel is dat zoals met zo'n natte winter als nu, de weides echt wel kapot zijn op sommige stukken en je dus geen knielang gras hebt in de zomer. Maar ze gaan wel elke dag buiten, 7 op 7 en dat is voor mij het belangrijkste.
BeFunny schreef:Nou hier zit zo'n luxe stal in de buurt. Maar paarden staan 22 uur op stal en die twee uur erbuiten is net zo beperkt. En die stal staat vol. Mensen willen hun paard daar hebben. Ik snap dat niet zo goed.
Lieser schreef:BeFunny schreef:Nou hier zit zo'n luxe stal in de buurt. Maar paarden staan 22 uur op stal en die twee uur erbuiten is net zo beperkt. En die stal staat vol. Mensen willen hun paard daar hebben. Ik snap dat niet zo goed.
Worden die paarden dan nooit bereden of gelongeerd, dat ze 2 uur in de paddock en 22 uur op stal staan?
Aatrox schreef:Dat is waar ik ook voornamelijk tegenaan loop. Het is er wel, die spelden in hooibergen, maar meerdere boxen in 1x? Nee dat komt niet (meer) voor.
XladyX schreef:Precies SusanH. De meeste pension "sport"stallen die ik ken hebben de paarden op individuele paddocks met elk een eigen hooi- en waterbak. Nadeel niet veel sociaal contact en vaak zijn de paddocks klein, maar onmogelijk helemaal niet.
En paddocks niet goed te houden deze winter ben ik echt niet eens.. vraagt om een goede aanleg en evt extra investeren maar dat overal nat en modder was is volledig onzin. Ik zit op zware klei maar mijn paddock hebben geen plassen in gestaan hoor dankzij drainage en een dik pak zand.
MyWishMax schreef:Zodra je geen eigen plek hebt wordt het allemaal toch een stuk lastiger. Vanwege gezondheid heb ik aantal luxe dingen voor mezelf nodig, maar dat mag weer niet ten koste gaan van het paard. Ik snap wel dat het voor TS lastig is, helemaal met meerdere paarden.