Klassiek opgeleid paard verkopen: hoe de juiste mensen vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:03

Misschien niet duidelijk :o
Jouw reactie was juist als voorbeeld om weer terug naar de oorspronkelijke discussie te gaan!

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:21

meggiemeg schreef:
Ik snap de opmerking van Coby niet, ik geef toch antwoord op de vraag van TS? Ik zag te laat dat de optie instructeur al meerdere keren was genoemd maar noem ook andere opties.
Niet heel duidelijk idd, maar ik denk dat Coby jouw comment quote om aandacht te trekken op dat dit het topic is, en niet de voorgaande off-topic reacties.

Anders snap ik hem ook niet.

Edit: Oh zie net dat er gereageerd is dat dat hem idd is :+ .

meggiemeg

Re: Klassiek opgeleid paard verkopen: hoe de juiste mensen vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:48

Bedankt voor je uitleg Coby!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:07

Coby schreef:
[hulk]
meggiemeg schreef:
Via je instructeur? Kent hij geen mensen die op zoek zijn of kan hij geen balletje opgooien? Sorry lees net dat hij niemand weet, wellicht je hoefsmid of dierenarts wel? Die komen ook op veel plekken en spreken veel mensen.

Ik (en ook anderen) zien een hele rits met berichten die als off topic gezien kunnen worden. Vandaar deze quote aangehaald met het verzoek rekening te houden met de oorspronkelijke vraag[]

Die vraag is al beantwoord: Neen.
Dus dan kan je het topic net zo goed sluiten. Zo goed als alle aardse manieren zijn al aangehaald en afgeschoten dus ..

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 18:30

Van mij mag het topic inderdaad gesloten worden

Ik heb veel gehad aan de tips en ook enkele pbs mogen ontvangen . Dank daarvoor!

Ayasha ik vind het wel jammer dat je steeds aanhaalt dat ik ideeën afschiet want dat is zoals hierboven genoemd niet zo. En dat ik me telkens erger als het over de klassieke rijkunst discussie gaat. Ook dat is niet zo ik heb enkel aangegeven nu geen energie te hebben om zelf deel te nemen aaneen discussie. Discussieer er rustig op los zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:11

Het zou mooi zijn als je via dit topic nog wat tips of adviezen zou krijgen. Of mogelijk een gegadigde. Zonde dat er zo offtopic wordt gegaan.
Veel succes met het vinden van de juiste persoon, die zou er vast zijn. En veel sterkte ook..

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 20:05

Ik ga toch even delen wat de reden is omdat ik gewoon emotioneel niet uitkom wat nu het beste is. Elke dag denk ik wat anders. Ik merl dat ik me echt enorm schuldig voel naar mijn paard. Dit is eigenlijk ook off topic maar ik wil eigenlijk geen nieuw topic openen.

Ik heb een dochtertje gekregen 10 maanden geleden. Toen zij 11 weken oud was heeft mijn ex de relatie voor mij onverwacht verbroken. We waren 13 jaar samen en hij vond plots dat we niet bijelkaar pasten. Ik zit sindsdien dus alleen met mijn kindje. Het idee was oorspronkelijk dat ik 3 dagen zou gaan werken omdat ik het belangrijk vind genoeg tijd met mijn kind door tr brengen. Gezien ik nu hypotheek alleen moet betalen etc etc moet ik al meer gaan werken. Dan zie ik mijn kind daardoor al minder én ik moet haar ook een deel van de tijd naar haar vader doen, wat ik an sich al heel erg moeilijk vind omdat ik geen kind heb gekregen om het weg te moeten brengen en dus een deel van haar opgroeien moet missen. Dat deel is om de week een weekend. De rest doe ik en wil ook doen. Ik moet dus als ik met mijn paard wil werken dat doen als ze slaapt ;anders zie ik haar nog steeds niet. Ik moet telkens opvang regelen. Weekend dat ik haar heb wil ik die tijd ook met haar spenderen en ik heb ook de rust niet om echt te kunnen genieten omdat ik teokens het idee heb Of mijn dochfer Of mijn paard te kort te doen. Ik kan de ene week dus 3 keer gaan met heel wat geplan en de andere week maar 1 keer gauw door de week. Paarden staan semi aan huis dus ik heb geen hulp.
Daarnaast heb ik ook 2 honden die tussendoor ook nog aandacht nodig hebben.

Ik heb nagedacht over lease of uitlenen. Echter over 1-2 jaar is de situatie nog niet veranderd. Ze gaat over ruim 3 jaar pas naar school. Bovendien kan ik er niet vanuit gaan dat ik een nieuwe partner heb die dan kan oppassen. En ik moet die partner ook nog ergens kunnen ontmoeten want alle kleine beetjes vrije tijd die ik heb ga ik nu naar mijn paard en ik kom geen man tegen in de wei. Een verzorger is leuk maar dan moet je een betrouwbare hebben en dan ben ik ook volledig afhankelijk van diegene. Bovendien zijn er gewoon geen fatsoenlijke pensionstallen in mijn regio. Los van dat dat natuurlijk nog meer geld kost waardoor ik weer mee moet gaan werken en minder tijd heb

Ik weet gewoon niet meer wat te doen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:08

Ach TS wat heftig, zo heb je je leven natuurlijk helemaal niet gepland. Heel verdrietig, maar ik denk dat je de juiste beslissing neemt door te kijken naar een nieuw baasje voor je paard.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:13

Ik heb geen oplossing voor je.
Maar wat een intens verdrietige omstandigheden. En ik begrijp je worsteling helemaal.
Ik voel me ook vaak schuldig naar mijn paarden toe als ik er weinig mee gedaan heb. Al heb ik ook wel het idee dat ik daar meer mee zit dan hen.

Ik wil je toch even een hart onder de riem steken.
En je sterkte wensen bij de keuze die je maakt. Welke ook.
:knuffel:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:13

:knuffel: knuffel!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:15

Poe TS, dat is zeker een heftige periode voor je.
Ik denk dat je vanuit praktisch oogpunt het juiste doet. Een hele moeilijke beslissing maar wel een dappere goed overwogen beslissing. Het doet zeker pijn, snap ik helemaal.
En dapper om het hier te delen.
Sterkte!

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:39

Ach TS toch , wat zit je in een rot situatie .
Snap je dilemma en wat dapper van je om dit te delen hier op het forum.
Ik kan je helaas niet helpen qua paard maar wil je wel graag een hele dikke virtuele knuffel geven :(:)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:50

Ach wat een naar verhaal en wat een verdriet heb je zo te verwerken allemaal.

Ik heb ook geen oplossing maar wil je heel veel sterkte wensen. :knuffel:

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:00

Bah nare situatie :( sterkte er mee… probeer eens andere instructeurs die je kent en je aanspreken kwa rijstijl te benaderen misschien dat zij nog iemand weten in hun lesgroep?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:01

Heel het topic in stilte gevolgd
En hele grote knuffel en sterkte gewenst

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:13

Zuidpool29 schreef:
Ik ga toch even delen wat de reden is omdat ik gewoon emotioneel niet uitkom wat nu het beste is. Elke dag denk ik wat anders. Ik merl dat ik me echt enorm schuldig voel naar mijn paard. Dit is eigenlijk ook off topic maar ik wil eigenlijk geen nieuw topic openen.

Ik heb een dochtertje gekregen 10 maanden geleden. Toen zij 11 weken oud was heeft mijn ex de relatie voor mij onverwacht verbroken. We waren 13 jaar samen en hij vond plots dat we niet bijelkaar pasten. Ik zit sindsdien dus alleen met mijn kindje. Het idee was oorspronkelijk dat ik 3 dagen zou gaan werken omdat ik het belangrijk vind genoeg tijd met mijn kind door tr brengen. Gezien ik nu hypotheek alleen moet betalen etc etc moet ik al meer gaan werken. Dan zie ik mijn kind daardoor al minder én ik moet haar ook een deel van de tijd naar haar vader doen, wat ik an sich al heel erg moeilijk vind omdat ik geen kind heb gekregen om het weg te moeten brengen en dus een deel van haar opgroeien moet missen. Dat deel is om de week een weekend. De rest doe ik en wil ook doen. Ik moet dus als ik met mijn paard wil werken dat doen als ze slaapt ;anders zie ik haar nog steeds niet. Ik moet telkens opvang regelen. Weekend dat ik haar heb wil ik die tijd ook met haar spenderen en ik heb ook de rust niet om echt te kunnen genieten omdat ik teokens het idee heb Of mijn dochfer Of mijn paard te kort te doen. Ik kan de ene week dus 3 keer gaan met heel wat geplan en de andere week maar 1 keer gauw door de week. Paarden staan semi aan huis dus ik heb geen hulp.

Ik heb nagedacht over lease of uitlenen. Echter over 1-2 jaar is de situatie nog niet veranderd. Ze gaat over ruim 3 jaar pas naar school. Bovendien kan ik er niet vanuit gaan dat ik een nieuwe partner heb die dan kan oppassen. En ik moet die partner ook nog ergens kunnen ontmoeten want alle kleine beetjes vrije tijd die ik heb ga ik nu naar mijn paard en ik kom geen man tegen in de wei. Een verzorger is leuk maar dan moet je een betrouwbare hebben en dan ben ik ook volledig afhankelijk van diegene. Bovendien zijn er gewoon geen fatsoenlijke pensionstallen in mijn regio. Los van dat dat natuurlijk nog meer geld kost waardoor ik weer mee moet gaan werken en minder tijd heb

Wat een vervelende situatie zeg, heel veel sterkte daarmee. :knuffel:

Ik zou in jouw situatie toch denken aan een bijrijder. Er zijn echt wel serieuze volwassenen die kunnen helpen met de paarden. Met de klusjes en rijden. Laat je degene ook lessen bij jouw instructeur.

Verkopen kan natuurlijk ook prima en is ook helemaal oke mits je daar zelf ook helemaal achter kan staan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:22

Is het een optie om de komende jaren je paard alleen te verzorgen en niet te rijden?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:04

Wat ben jij in een rollercoaster terecht gekomen. Is het een idee om een aantal gesprekken te voeren met een fijne psycholoog om voor jezelf de zaak op een rijtje te zetten maar ook om je niet in valkuilen te laten gaan? Ik snap dat je niet weet waar je de tijd vandaan moet halen maar het kan net de steun in de rug zijn die je momenteel nodig bent. Zeker als je vrij durft te praten over alle dilemma's waar je voor staat. De periode dat je de kans zou moeten hebben om uitgebreid van jouw dochter te genieten wordt nu aan alle kanten overschaduwd. (Denk zelf niet dat je een nieuwe relatie als de oplossing moet zien. Hooguit als een nieuwe kans.) Maar vergeet in alle tumult niet van jouw dochter te genieten, ze zijn zo snel groot. Wil jou in ieder geval heel veel sterkte wensen.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:08

Wat heftig, ik kan me voorstellen dat je het allemaal even niet weet ..
Heel veel sterkte

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:39

Wat een moeilijke beslissing TS. En wat een rollercoaster. Ik ben het welk eens met Rizette. Ze zeggen altijd komt tijd komt raad en zo is het vaak ook. Dus geef jezelf de ruimte om een besluit te nemen en eraan te wennen. En dat kan heel goed zijn om iemand te zoeken die een poosje voor je paard kan zorgen zodat de druk er wat af is en je alles goed op een rijtje kunt zetten. Goed met iemand kunnen praten die dat begrijpt helpt zeker.
Ik zie wel dat voor jou je dochter voor alles gaat, maar verdriet om je paard en alles wat jou is overkomen heb je ook. Heel veel sterkte

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:06

Ah wat een verdrietige heftige situatie TS.
Natuurlijk slingert je gevoel van je links naar rechts nu. Dit zijn nu niet bepaald omstandigheden waarbij je rust in je hoofd hebt om heftige beslissingen te nemen.

Ik zou echt inderdaad de optie: een heel fijne betrouwbare verzorgen zoeken ook even open houden. Om wat tijd en ruimte voor jezelf te scheppen in deze waardeloze achtbaan. Er zijn echt fijne mensen te vinden is mijn ervaring. Nee, dat gaat niet altijd goed of eeuwig goed. Maar ik heb toch al meerdere mensen gehad waar het jaren goed mee ging en die eigenlijk altijd door omstandigheden gestopt zijn. Niet omdat ze niet betrouwbaar waren of iets verkeerd deden.

Of inderdaad de optie: er gaat niks mis als je paard een tijd minder werkt. Ze worden er hooguit wat minder waard van (omdat ze ondertussen wel ouder worden). Je kunt je afvragen of dat belangrijk is voor jou. Als je niet perse hoeft te rijden kun je in 20 minuten al zo veel leuke dingen doen met een paard.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:17

Dat is niet niets idd en ik snap zeker je overweging.

Mss een rare vraag en hoef je hier niet op te antwoorden, maar is het financieel nodig om je paard te verkopen? Als het financieel lukt, zou ik, denk ik, ook gewoon vrede nemen met Max 2/week rijden? Je paard wordt daar heus niet slechter van…
Is het ideaal? Zeker niet, maar verkopen is heel definitief natuurlijk.

Als het financieel ook moeilijk is, wordt het een ander verhaal en zou ik ook verkopen. Het is al alles behalve een eenvoudige situatie, laatste wat je dan wil is nog zorgen om het financiële er bij.

Sowieso veel raad en wijsheid gewenst!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:20

Nou heeft 1 bokker al een aantal keer aangegeven je paard te willen rijden voor je/leasen van je.

Ga daar nou eens mee om tafel zitten - dan heb je een tijdelijke oplossing, is de druk van de ketel en kan je altijd beslissen of je - evt samen met haar, zodat zij je paard in de kijker kan rijden - een verkooptraject opstart, of dat je voorlopig je paard gewoon voor 3-4 jaar uitleent en daarna kijkt wat je doet.

Als het klikt en zij rijdt zoals jij zou willen, is dat toch een prima tussenoplossing?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:26

TS het is inderdaad een rot situatie waarin je zit. Maar m.i. zul je toch iets moeten beslissen en ben je nu een beetje om de hete brij aan het heen draaien. Begrijpelijk, want het is een bere-moeilijke beslissing. Maar ja, er omheen draaien lost je probleem niet op.
Ik denk de bij-rijd-Bokker je soelaas kan bieden (zie post van Ibbel).

En ook ik sta er qua rijden zo in: je zoekt gewoon een eerlijke, goed opgeleide, consequente ruiter. Die zijn er ook buiten jouw kader van zus-of-zo opgeleid.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:31

Zuidpool29 schreef:

:(:)

Wat een verdriet, maar wat siert het je, dat je alleen maar denkt in het
belang van je dochter en paard :j Vooral het stuk niet egoïstisch zijn, heel dapper!

Welke regio ben je woonachtig? Mag uiteraard via PB.