Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cheybinky

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:59

Voor wie nog opzoek is weet ik nog een heel fijn plekje in Vriezenveen .... klein en 24/7 weidegang, paddocks, rijbak etc.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 15:09

cheybinky schreef:
Voor wie nog opzoek is weet ik nog een heel fijn plekje in Vriezenveen .... klein en 24/7 weidegang, paddocks, rijbak etc.

Is dit inclusief mesten en ‘s avonds en morgens binnen/buiten zetten?

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 15:10

EvaC schreef:
cheybinky schreef:

Is dit inclusief mesten en ‘s avonds en morgens binnen/buiten zetten?

Zoals er staat 24/7 weidegang... ;)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 07:32

Weet iemand misschien nog een volpension stal MET binnenbak in de buurt van Albergen? Erve Vleerboer is uiteraard bekend, stal Timbo ook maar dat is geen volpension en daar staan de paarden wat kort buiten.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:57

Als er mensen zijn die nog een pensionstal zoeken regio Almelo, er is er 1 die ik voorbij zag komen.
Alleen een buitenbak maar ziet er echt goed uit!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:28

Ik ken die stal. Fijne kleinschalige stal met prima bak. Wel dicht op het spoor maar daar wennen de paarden snel genoeg aan. Vorig jaar alleen geen fantastisch voerbeleid maar misschien is dat inmiddels beter.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:08

Die stal is alleen niet geschikt voor mensen die op buitenrit willen. Hoeft natuurlijk niet voor iedereen een probleem te zijn. :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 12:50

Als je paard door het spoor tunneltje durft kan je wel een ritje maken toch?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 15:07

Dee_Es schreef:
Als je paard door het spoor tunneltje durft kan je wel een ritje maken toch?

Nee, zou niet weten waarheen.. Nijreesbos is verboden voor paarden, als je er al illegaal wil rijden moet je onder 1 of 2 tunneltjes door afhankelijk van de route en over een soort van viaduct. En dan een heel stuk over een 60 weg die langs een drukke spoorlijn loopt.

Paar jaar geleden hebben ze het spoor dicht gegooid waardoor je op die plek helemaal tussen de wegen en het spoort zit. Heel zonde..

Eerder kon je gewoon de spoorweg oversteken en waren er nog ruiterpaden in het Nijreesbos.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 10:08

Heeft iemand hier ervaring met de 24/7 buiten stalling van Pegge?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:00

Ja ik. Mijn paard staat daar nu een aantal jaar tot grote tevredenheid. Stuur maar een pb als je meer info wilt. Of kom gewoon kijken.

fino_eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:24

Ik verhuis in maart naar Enschede en ben op zoek naar een geschikte pensionstalling voor mijn ruin. Ik heb de stal Shining Star gevonden, maar kan geen e-mailadres of telefoonnummer vinden. Weet iemand hier iets over?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:50

Shining star is geen pensionstal meer inmiddels dacht ik

fino_eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:52

Sterre98 schreef:
ah bedankt voor je antwoord. Heb je toevallig ervaring met Proud Stables of stal de heersch?
:)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:56

fino_eva schreef:
Sterre98 schreef:
ah bedankt voor je antwoord. Heb je toevallig ervaring met Proud Stables of stal de heersch?

Proud Stables heeft prachtige faciliteiten voor mensen, voor paarden wat minder. Die paddocks zijn ongeveer 4x4meter, geen weide.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:05

fino_eva schreef:
Sterre98 schreef:

Proud stables is een stal voor mensen niet voor paarden!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:15

En persoonlijk vind ik het sfeertje daar ook minder

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:23

Shining Star is inderdaad inmiddels van een particulier.

Volgens mij was er iemand in dit topic die net over de grens in Duitsland een fijne stal had gevonden.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 01:24

fino_eva schreef:
Sterre98 schreef:

Proud Stables zou ik je absoluut niet aanraden. Kijk anders eens bij stal wiggers, stal twekkelo of evt holzik Stables (weet niet wat je budget is). Dit zijn stallen waar je paard ook daadwerkelijk buiten komt. En in wat voor straal zoek je en wat zijn je wensen/eisen?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 19:12

Stal Pegge ( al eerder genoemd) heeft ook prima pensionstalling en daar komen de paarden ook gewoon buiten. Er is wel een wachtlijst, maar je kan altijd informeren. En vanuit Enschede prima te doen.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 22:08

Misty12 schreef:
Stal Pegge ( al eerder genoemd) heeft ook prima pensionstalling en daar komen de paarden ook gewoon buiten. Er is wel een wachtlijst, maar je kan altijd informeren. En vanuit Enschede prima te doen.

Het is inderdaad een prima stal en blinkt uit in hooi beleid. Echter buiten het weide seizoen is de keuze uit 2 uur paddock of 45 minuten stapmolen. Dit staat ook vandaag nog steeds duidelijk vermeld op hun website.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 10:26

Nico12 schreef:
Misty12 schreef:

Het is inderdaad een prima stal en blinkt uit in hooi beleid. Echter buiten het weide seizoen is de keuze uit 2 uur paddock of 45 minuten stapmolen. Dit staat ook vandaag nog steeds duidelijk vermeld op hun website.

We hebben daar vlakbij gewoond, ook in het weideseizoen zag je daar regelmatig niets buiten staan.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:50

Het is in Twente heel lastig om een goede pensionstal te vinden waar ze ook nog voldoende buiten komen. In Rossum zit Stal Timbo, die staat goed bekend. En bij Oldenzaal Marieke Mentink (Gammelker stables)
Toen wij er nog woonden was het ook niet makkelijk wat goeds te vinden, meestal waren de mensen heel aardig maar kwamen de paarden veel te weinig buiten, of stonden bij de minste scheet weer binnen. Dat vond ik, en mijn paard ook, altijd een grote afknapper.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:08

Iemand nog recente ervaringen/tips? Ik zoek iets in het gebied tussen Holten/Goor/Enschede/Oldenzaal/Almelo, of evt wat meer richting Deventer als het gunstig tov de A1 ligt; vrij ruim dus. Veel buiten is een must, verlichte bak met goede bodem (of binnenbak) ook. Ik zoek volpension of zelf mesten.

Ik lees veel goeds in oude berichten over Luttikhedde, maar hun website is niet meer beschikbaar en kan er ook geen recente berichten over vinden. Klopt het dat deze stal dus niet meer bestaat?

Ik ben ook specifiek benieuwd naar eventuele ervaringen met Schroten (Bornrbroek) en/of Oale Greeuw. :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:06

Oale greeuw gaat mijn bijrijdpony heen binnenkort, komt in de paddock paradise te staan. Ben heel benieuwd!