Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:16

manic schreef:
Plus de inkomsten van de pensio(e)n paarden staan niet op het jaarverslag, maar die maken wel gebruik van de faciliteiten waar de richting voor betaald. Ik vind dat nogal merkwaardig.
.

Ook op het ANBI formulier staat niet aangegeven dat er activiteiten zijn waarbij een dienst wordt geleverd.
Dat is op zijn minst bijzonder.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:16

fransje23 schreef:
Het is jammer dat er in dit topic nu een soort persoonlijke vete uitgevochten wordt.

Lijkt me ergens logisch als de ene de ander voor leugenaar zet !

Sammyxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:22

EricClaes schreef:
Sammyxo schreef:
Ook niet vergeten erbij te zetten Eric dat er bewijs van is dat mijn account daadwerkelijk gehackt was. En ook doorgestuurd is.. naar JOU vrouw. We moeten wel de complete waarheid vertellen niet het halve werk .

Maar goed, niet vergeten dat er ook een hoop mensen zijn die jullie goed genoeg kennen en ook een hoop waarheid kunnen open gooien, maar dat doen ze niet uit respect. Want je schiet er toch niks mee op.. wat is nou eigenlijk jullie uiteindelijke doel? De stichting kapot maken? 160 paarden naar de slacht helpen? Als dit jullie doel is, moet je maar is achter je oren krabben wie er hier een hart heeft voor dieren.

Vrouwen kunnen vals zijn, maar jullie stoken veel mensen op tegen o.a de stichting. Laura haar dochter zwart maken? Een meisje van net begin 20?
Lekker volwassen, jullie zijn al een paar keer hier in het dorp geweest, maar er is geen enkele keer een gesprek plaats gevonden. Veilig achter het beeldscherm, snap ik.. doen er vele die de confrontatie niet aan durven, is niet erg.. alles valt te leren.
Zo ik heb ook me gal gespuwd en de zwangerschaps hormonen laten loeien.
Nu genieten van de kerst dagen in 20 graden. Bye

Welk bewijs ? Was enkel een locatie van in Sevilla ... (Effe voor je privacy je nummer en foto deels overschreven) :

[ [url=m/CXKlg6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een hoop waarheid over ons ? Vertel ... ben benieuwd want zoveel respect was er niet naar ons toe na het inslapen van Olana. Maar daar weet je niet van want toen was je nog niet terug op de stichting.

We hebben de confrontatie wel degelijk met Esther aangegaan. We hebben haar gevraagd om haar verantwoordelijkheid als mede-bestuurder te nemen.

Ons doel ? Het dagelijks bestuur van de stichting veranderen in het belang van ALLE paarden

Ja zeker staat er sevilla.. maar volgens mij weet je dat ik niet in sevilla woon. Maar in Almaden de la plata. Scheelt toch wel 80 km.
Daarbij de berichten die verstuurd zijn op een tijdstip, dat ik zelf niet eens beschikbaar was.

Ik ga hier verder geen verhalen open gooien want daar gaat dit topic namelijk niet over. Zoveel zelf respect heb ik nog wel namelijk en er word gezegt dat ik toen "nog niet terug was op de stichting"
Ik ben in 2019 weggeweest van de stichting, Misschien toch beter research doen.

Elisa2

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:18

Het wordt inderdaad een persoonlijke vete zo terwijl ieder recht heeft op zijn/ haar eigen waarheid en mening. Laten we dat dan ook respecteren.

Wat zo'n stichting met het geld doet mogen ze van mij helemaal zelf weten zolang ze goed werk doen en paarden opknappen en goed verzorgen, helemaal prima. Ik hoef niet alles te weten en zij hoeven zich wat mij betreft niet overal voor te verantwoorden.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:36

Tsja, daar heeft het wetboek dan weer net een andere mening over.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:05

Elisa2 schreef:
Wat zo'n stichting met het geld doet mogen ze van mij helemaal zelf weten zolang ze goed werk doen en paarden opknappen en goed verzorgen, helemaal prima. Ik hoef niet alles te weten en zij hoeven zich wat mij betreft niet overal voor te verantwoorden.

Daar denk ik toch anders over en de wetgever ook.
Het is een ANBI wat, fiscale, voordelen heeft maar ook plichten.

Hoe je het geld wat mensen doneren besteed dien je zeker wel te verantwoorden :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:16

Ik schrijf ook, "mogen ze van mij"...ze zijn mij geen verantwoording schuldig en andere Bokkers ook niet. De belasting oid zal een andere zaak zijn, maar dat is tussen hun.

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 12:37

Ik heb mijn spreekbeurt over Los Canallos Luna gedaan! Was echt super leuk. Lievelings paard is Chin Chin. Ik had een 10-!

EricClaes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 12:45

fransje23 schreef:
Het is jammer dat er in dit topic nu een soort persoonlijke vete uitgevochten wordt.

Helemaal correct, ben even in de val getrapt. Sorry hiervoor want is inderdaad helemaal niet de bedoeling van dit topic en ook niet van mijn verhaal, ondertussen al ver weg op pagina 1.

Laten we terug verder on-topic gaan :
- met zowel positieve als negatieve ervaringen, liefst goed onderbouwd
- van zowel nieuwelingen als anciens op Bokt, een ervaring is een ervaring
- met respect voor ieders mening

En dit om het doel van dit topic verder te dienen, namelijk :
- de donateurs een duidelijk beeld te schetsen zodat zij in alle vrijheid kunnen kiezen of ze voor Los Caballos Luna willen doneren
- de vele toekomstige vrijwilligers/-sters en stagaires correcte info te geven van waar ze terecht gaan komen en wat ze mogen verwachten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 18:03

Een troost Eric ook eerdere topics en posts op Facebook met enige kritische toon verlopen zo. Het worden persoonlijke aanvallen zonder nuance.
Kritiek lijkt niet te mogen want dan ben je per direct tegen alles en wil je de stichting de afgrond in duwen. Terwijl dat , volgens mij, van niemand de bedoeling is.

Overigens zegt de manier van reageren misschien juist ook wel weer veel..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:27

Over die foto die heb je zelf openbaar gezet.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:40

Elisa2 schreef:
Het wordt inderdaad een persoonlijke vete zo terwijl ieder recht heeft op zijn/ haar eigen waarheid en mening. Laten we dat dan ook respecteren.

Hier sluit ik mij bij aan, zolang de paarden het er maar goed hebben. Dat hele gezeur over cijfers. Ik zou niet willen ruilen hoor, niet banketstaaf bedoelt niet iedereen kan dit wat zij doen.

Helaas is dit iets persoonlijks maar worden de paarden straks de dupe omdat ze de stichting kapot proberen te maken.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:51

Toch denk ik om bepaalde dingen te voorkomen om iets duidelijker te zijn wat er met bv het gedoneerde geld gebeurt en niet vragen niet antwoorden of niet duidelijk op de site vermelden.
Het is absoluut een mooie stichting.

pieterverh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 21:28

.
Laatst bijgewerkt door pieterverh op 24-12-22 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

pieterverh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 21:39

Ben het met Kally eens, ben gewoon open en eerlijk. Antwoord mensen netjes die kritiek hebben. Ook al stellen ze hele domme vragen. Mensen kunnen het niet allemaal zelf weten en wanneer ze geld geven mogen ze mijns inziens ook best kritisch zijn. En ga niet - vaak op voorhand - al mensen blokkeren. Wanneer alles op orde is, ebt alle kritiek dan automatisch weg.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 22:17

Voor wat betreft grimaya en het nieuwe account, ik ken zowel paard als eigenaar. De feiten zijn zoals zij ze schetst. En ze mag haar ervaringen delen. Dat is geen smaad of laster.

Voor wat betreft de financiën, daar is wel het eea uit te leggen door de stichting. Nee als die andere stichting die al een tijd onder vuur ligt.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 22:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn merrie van 21 na 8 jaar Spanje. Heb expres even alleen mijn paard eruit gepikt.
Ze staan hier op het terrein bij de stichting omdat ze bang waren voor bosbranden zijn de paarden uit het natuurgebied gehaald.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 22:47

Ik weet niet wie “ze” zijn die de stichting kapot willen maken maar dat zijn zeker niet de mensen die vragen waarom we bijna 50k ongespecificeerd aan de stichting onttrokken is en hoe de inkomsten stroom eigenlijk is.

Eigenlijk het tegenovergestelde. Dat is 50k die niet rechtstreeks naar paarden gaat, dus ik zou me zeker afvragen wie “ze” zijn die dat afgetekend hebben (jaar afrekening moet door het gehele bestuur afgetekend worden, dus die weten het in ieder geval)

Als het allemaal nergens om gaat lijkt het me toch niet zo moeilijk om uit te leggen en is nou net de verantwoordelijkheid van het bestuur.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 23:05

elmiran schreef:
Elisa2 schreef:

Hier sluit ik mij bij aan, zolang de paarden het er maar goed hebben. Dat hele gezeur over cijfers. Ik zou niet willen ruilen hoor, niet banketstaaf bedoelt niet iedereen kan dit wat zij doen.

Helaas is dit iets persoonlijks maar worden de paarden straks de dupe omdat ze de stichting kapot proberen te maken.

Dat is natuurlijk raar zolang de paarden het goed hebben hoeft er geen transparantie te zijn wat betreft het geld wat mensen doneren?
Als je doneert wil je toch weten wat er met het geld gedaan wordt?
Daar heb je ook gewoon recht op!

Wie probeert de stichting kapot te maken? Dat ontgaat mij namelijk.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 23:14

Ik denk (is dus niet zeker weten ) dat dat een gift/ lening is van iemand die de stichting een goed hart toedraagt , ivm een aantal paarden die afgelopen zomer gekocht zijn , welke al jaren als in beslag genomen dieren bij hun stonden, dat geld moet wel terug betaald worden.

Overigens heb ik echt respect voor deze stichting, zo je leven in teken zetten om zoveel dieren te helpen, niet alleen paarden , maar ook zoveel honden,daar waar menig mens geen zin an heeft, staat zij altijd weer klaar..Ik volg ze graag en doneer ook wel, wat en welk dier ze daarvoor te eten geeft, en hoe ze het doet met haar financiën , zal mij echt een worst zijn...Ik heb genoeg aan mij eigen boekhouding :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 23:23

Dus stel (is dus een voorbeeld) als een groot deel, neem 50%,in haar eigen portemonnee verdwijnt maakt dat niet uit?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 23:50

Het meest criminele vind ik nog wel het gebruik van de hoeveelheid punten in de Facebook berichten _O-

*Kruipt weer onder de meeleessteen*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 23:51

Voor mij? Nee.... als ik geld doneer aan wat dan ook, dan hoef ik niet te weten hoe dat gebruikt wordt, maar gezien Laura in een caravan woont, heb ik niet het idee dat ze zo zelfverrijkend bezig is, en zowel...ach dan gun ik haar dat extraatje wel..ik doe het haar niet na , wat zij doet is echt wel bewonderingswaardig (vind ik ).. Maar dat vind ik bv ook van Takis, en vele andere mensen die hun leven zo in dienst zetten om dieren te redden.... ik vind ze helden , en volg en doneer daar waar ik kan om ze te helpen...

Maar goed ik heb verder geen ervaring met hun, maar ik volg ze graag :)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 00:07

kimmie261 schreef:
Voor mij? Nee.... als ik geld doneer aan wat dan ook, dan hoef ik niet te weten hoe dat gebruikt wordt, maar gezien Laura in een caravan woont, heb ik niet het idee dat ze zo zelfverrijkend bezig is, en zowel...ach dan gun ik haar dat extraatje wel..ik doe het haar niet na , wat zij doet is echt wel bewonderingswaardig (vind ik ).. Maar dat vind ik bv ook van Takis, en vele andere mensen die hun leven zo in dienst zetten om dieren te redden.... ik vind ze helden , en volg en doneer daar waar ik kan om ze te helpen...

Wat voor haar pleit is dat ze in ieder geval geen tig eigen paarden heeft of een dochter die gesponsord wordt met geld van de stichting. Ik ben er van overtuigd dat ze het met hart en ziel doet en zichzelf weg cijfert voor de dieren. Maar ik denk wel dat het haar boven het hoofd groeit.

GRIMAJA29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 00:56

kimmie261 schreef:

Toch lekker lijkt het me als je geld kan doneren en het je eigenlijk niet uitmaakt of het wel bij het beoogde doel komt of niet.