Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:21

Ik rijdt al zeker 25 jaar in deze omgeving en ik vindt de Pannenhoef wel echt een bos hoor.
De Vloeiweide, Kogelvanger en Schuitvaartjaagpad zijn kleinere bossen maar wel bos voor mij!

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:24

Patt schreef:
Ik rijdt al zeker 25 jaar in deze omgeving en ik vindt de Pannenhoef wel echt een bos hoor.
De Vloeiweide, Kogelvanger en Schuitvaartjaagpad zijn kleinere bossen maar wel bos voor mij!


Precies, de Pannenhoef is ook groter dan het Liesbos dus dat is ook al een beetje een rare vergelijking..

Nyaleti

Berichten: 6339
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:06

Erg offtopic, maar aangezien jullie allemaal uit de buurt komen ben ik benieuwd welke dierenarts jullie hebben voor pony lief?
aangezien ik opzoek ben naar een paardenkliniek stage!

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:17

Dierenhospitaal Visdonk!
Roosendaal

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:18

Paardenpraktijk West-Brabant en ook Visdonk :)

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:21

Ik heb diernartsen in oosteind :)

kimberly1995
Berichten: 2427
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:54

Jennifuur schreef:
Paardenpraktijk West-Brabant en ook Visdonk :)


Dit.

Fanny_1988

Berichten: 336
Geregistreerd: 26-12-07

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:29

Ha allemaal. Ik heb Linda de Weert. Zij heeft nu een praktijk in Rucphen, de postbaan. Ik ben er heel blij mee. Verder zag ik onze stal ook nog voorbij komen☺. Stal de Klerk zit in Zevenbergen. En niet in hoge of lage zwaluwe ;)

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:49

Hier moerstraten

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:03

tita schreef:
Pannenhoef..... Noem jij dat bos, dat is iets meer dan de Vloeiweide maar geen bos.
Hoevaak kom je in de gebieden, ik loop er hard dus ken het goed

Liesbos, mastbos, Chaam, ulvenhout en ja ruchpen is wel bos.

Maar Vloeiweide, pannenhoef, hooiberg, kogelvanger dat is niet echt bos.
Anniick ik zou keer met de auto de omgeving afrijden, door de "bossen" heen en dan zelf beslissen of je het genoeg bos vind


In de Pannenhoef heb ik gemend. Je kunt ook prachtig vanuit de Pannenhoef in de polder mennen of rijden. Ik vind de Pannenhoef zelf erg mooi.

Liesbos vind ik zelf ook heel erg klein. Daar ben je zo uitgereden.

Kogelvanger ligt in het Mastbos. In het Mastbos kun je echt fijn rijden. Als je grotere buitenrit wilt of dagtocht kun je bij de Kogelvanger oversteken, het bruggetje over na de Reeptiend en kom je via een leuke tocht in het Ulvenhoutse bos. Onbeperkte mogelijkheden daar en pas op dat je niet verdwaald! Ook daar heb ik veel gereden en gemend want wij stonden in Galder met ons paard.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:25

pien_2010 schreef:
tita schreef:
Pannenhoef..... Noem jij dat bos, dat is iets meer dan de Vloeiweide maar geen bos.
Hoevaak kom je in de gebieden, ik loop er hard dus ken het goed

Liesbos, mastbos, Chaam, ulvenhout en ja ruchpen is wel bos.

Maar Vloeiweide, pannenhoef, hooiberg, kogelvanger dat is niet echt bos.
Anniick ik zou keer met de auto de omgeving afrijden, door de "bossen" heen en dan zelf beslissen of je het genoeg bos vind


In de Pannenhoef heb ik gemend. Je kunt ook prachtig vanuit de Pannenhoef in de polder mennen of rijden. Ik vind de Pannenhoef zelf erg mooi.

Liesbos vind ik zelf ook heel erg klein. Daar ben je zo uitgereden.

Kogelvanger ligt in het Mastbos. In het Mastbos kun je echt fijn rijden. Als je grotere buitenrit wilt of dagtocht kun je bij de Kogelvanger oversteken, het bruggetje over na de Reeptiend en kom je via een leuke tocht in het Ulvenhoutse bos. Onbeperkte mogelijkheden daar en pas op dat je niet verdwaald! Ook daar heb ik veel gereden en gemend want wij stonden in Galder met ons paard.


In Etten-Leur/Breda heb je ook een klein bos wat de Kogelvanger heet :P

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:53

MoniekV schreef:
In Etten-Leur/Breda heb je ook een klein bos wat de Kogelvanger heet :P
OK, dat wist ik niet dat Etten Leur ook een bos heeft dat Kogelvanger heet. Mijn reactie slaat dus op de gedachte dat de Kogelvanger in Breda als klein ervaren werd. Ik was hierover verbaasd hetgeen me in de pen deed klimmen.

Sunflower0
Berichten: 179
Geregistreerd: 05-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:36

Ik heb een bijrijdpaard gehad pal naast de vloeiweide én eentje die op Zeggezicht stond.

Bij beide gebieden heb je veel bos/onverharde paden. Bij de vloeiweide heb je alleen vaak tussendoor asfalt om weer naar het volgende bosje te komen vind ik. Wel kan je hier heel veel kanten op en inderdaad lange dagtochten maken.
Bij Zeggezicht heb je het rondje polder/eendenkooi en langs het kanaal richting de Vrachelse heide en als je heel ver wil het bos bij Dorst of richting het Haagsebeemden Bos en de asterd. Hier kan je ook lang rijden máár veel keus heb je op een gegeven moment niet meer vind ik.
Het is maar net wat je wilt!

Mutsie93

Berichten: 423
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:43

Is er iemand die wat meer weet over stal den elsakker? Zag hè, hier voorbij komen en het sprak me wel aan maar op hun site staat niks haha.

_bloempje01_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 24-10-07

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:20

Hoi,

Heb jullie topic al doorgezocht en wat stallen opgeschreven en de site bekeken. Maar ik wilde vragen of jullie nog andere ideeën hebben.
Mijn zus gaat verhuizen naar Breda, dus ze zoekt een nieuwe stalling voor haar paard.
Ze staat nu 24/7 buiten met een uitloopstal, stenen paddock en zand paddock met 2 andere pony's en in de zomer weidegang. Ze zoekt dus het liefst iets waar ze toch wel in de zomer en winter veel buiten kan. Maar s'nachts op stal is prima.
Er wordt een paar keer per week in de bak gereden en de rest van de dagen op buitenrit.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Er wordt elke dag van Zeeland naar Breda gereisd dus het liefst aan de kant van de a58.

Anniick

Berichten: 2314
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:43

Ik stuur je een pb met het topplekje wat ik heb gevonden!

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:19

Bij ons op stal komt een plekje vrij.

Het is een selfservice stal (we verdelen de diensten met 6 personen),
superlocatie aan het bos,
paarden gaan zolang het weer toelaat 24/7 naar buiten.

Wij zoeken iemand die zijn of haar paard in een kudde willen hebben, dat is heel belangrijk voor je.
Het is een kleine stal (2,20x3,00M), dus helaas is het geen plek voor een groot paard en we zoeken een merrie.


Voor meer info stuur even een berichtje! :)

_bloempje01_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 24-10-07

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:26

Helaas gaat ons paard niet in de kleine stal passen!

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:42


ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:07


SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:15

ninne1 schreef:
SuzieQ schreef:
Jammer _boempje01_!

Hier is de link:
http://link.marktplaats.nl/m1036976301


Hey wat leuk,hier heb ik tot 3 jaar geleden gestaan! Erg fijne stal!


Wat grappig :D Paardenwereldje is klein, blijkt maar weer!

Chlo
Berichten: 5
Geregistreerd: 10-05-16
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:28

Anniick schreef:
Ik ben van de week bij stal Zeggezicht en een particulier stalletje bij de vuchtschootseweg (dicht bij de beukenhof) wezen kijken. Beide spraken me erg aan maar omdat ik dus niet zo bekend ben in Breda vond ik het lastig om een beeld te vormen van de uitrijmogelijkheden.

Ik ben wel eventjes met de mountainbike op pad geweest, eerste indruk bij Zeggezicht was voornamelijk veel verharde paden en had het idee dat het echt wel eventjes duurde voordat je op zacht pad was waar je echt lekker kon rijden. Bij de vuchtschootseweg zit je juist direct in het bos, maar kreeg de indruk dat dat klein was. Is er iemand die mij aan kan vullen?


Wat is de naam van dat particuliere stalletje? Of heb je een nummer of website of iets?

Chlo
Berichten: 5
Geregistreerd: 10-05-16
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:22

Weet er iemand nog een paar boeren of particulieren waar de paarden wel iedere dag naar buiten mogen? Max 240 in de maand, het liefst met een binnenbak, maar alleen een buitenbak is anders geen probleem

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:38

Chlo schreef:
Weet er iemand nog een paar boeren of particulieren waar de paarden wel iedere dag naar buiten mogen? Max 240 in de maand, het liefst met een binnenbak, maar alleen een buitenbak is anders geen probleem


Welke omgeving?

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:25

Chlo schreef:
Weet er iemand nog een paar boeren of particulieren waar de paarden wel iedere dag naar buiten mogen? Max 240 in de maand, het liefst met een binnenbak, maar alleen een buitenbak is anders geen probleem


Stal Wagemakers, in Nispen.