Divoza ervaringen gevraagd.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rOcky_lofz

Re: Divoza bestelling...begin er niet aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:28

ja dat merkte ik gister ook, maar ik heb tegen hun gezegd, als ik hem donderdag nog niet binnen heb, dan volgt er een klacht etc ;), daar ben ik vrij makkelijk in, met dit soort dingen, ook heb ik de naam van degene die ik gister heb gesproken, dus mocht ik hem niet binnen hebben, mogen ze mooi degene aanspreken, en anders doe ik het zelf wel ;)

poetster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:13

Ik heb meerdere malen wat besteld en altijd keurig de volgende dag geleverd gekregen.
Vind de service in de winkel wel waardeloos.
Die meiden kletzen enkel maar met elkaar en letten niet op de klanten.
Stel je een vraag krijg je vaak een chagerijnig antwoord terug.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:59

poetster schreef:
Ik heb meerdere malen wat besteld en altijd keurig de volgende dag geleverd gekregen.
Vind de service in de winkel wel waardeloos.
Die meiden kletzen enkel maar met elkaar en letten niet op de klanten.
Stel je een vraag krijg je vaak een chagerijnig antwoord terug.

Met bestellingen heb ik goede ervaring met de divoza, maar zoals je zegt, de service in de winkel is waardeloos. Ik had laatst mijn goede daaleman dressuurzadel ingeruild voor een rossner springzadel.. Bleek achteraf de boom schots en scheef te zijn, ik zat er wel raar op maar dacht dus eigenlijk dat het aan mezelf lach, want wie verkoopt er nu een zadel met een scheve boom. Ik weer terug naar de divoza, nadat ik mijn zadel heb laten checken door een andere zadelmaker hier in deze omgeving, en die vertelde me dus dat de boom wat scheef was, en toen vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats.. Gelijk op dezelfde dag een ander springzadel meegekregen. En eigenlijk gelijk weer opnieuw laten checken voordat ik er mee aan het rijden ging door die andere erkende zadelmaker, en die vertelde me weer dat de boom scheef was, en liet me het ook duidelijk zien. Ik weer terug naar de divoza, zonder met dat zadel te hebben gereden. Werd ik geholpen door zo'n prutsmuts, die me wist te vertellen dat ik het zadel in een dag scheef heb gereden, dus werd daar dus gewoon van beschuldigt, terwijl ik er totaal niks mee heb gedaan.. Heb haar dus even goed verteld wat ik van haar en haar opmerking vind en dat de service waardeloos was, en zei ook totaal niet klantvriendelijk was.. En ja kreeg daarop best een raar en achterlijk antwoord waardoor ik toch maar besloot om mijn geld terug te vragen.. Heb ik ook netjes gekregen, maar echt waar ik kom er nooit meer, niet in de winkel iig! Ben zelf een proffesioneel ruiter, en wil gewoon voor mezelf en voor de paarden een goed zadel hebben... En dan zo te worden behandeld? Nope sorry daar pas ik voor ;)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:55

en ja hoor divoza bakt er echt niks van..

De deken die niet te leveren was en ik speciaal heb opgehaald kreeg ik dus vrijdag thuis geleverd..
Pff ik heb hem toch al!!!

Echt ik snap niet wat ze met hun comunicatie doen..

patriciakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:39

ik heb eigenlijk ook best n leuk verhaal over divoza......

ik was op zoek naar n nieuw zadel voor mijn dochter,en het enigste zadel die paste was een kieffer lech.

ik kijken op de site van divoza en jaa hoor een tweedehands kieffer lech proff 17 inc med boom voor 349 euro....perfect dacht ik,die ga ik halen....

ik naar zoetermeer,kijken bij de zadels,ligtr een kieffer voor 800 euro tweedehands,nee die moet ik niet hebben,
ik naar de kassa,vraag of iemand wij wil helpen met n zadel...zeggen ze ehh er is eigenlijk niemand die over de zadels gaat,kunt u morgen terug komen...ehh nee zeg ik,ik moet n half uur rijden om hier te komen en wil nu dat zadel kopen en niet morgen.....
eindelijk een verkoopster,die al begint dat ze eigenlijk geen verstand van zadels heeft,ik zeg ,joh geet niets,ik weet wat ik moet hebben,zij zoeken naar dien kieffer...niet in de winkel,zij kijken in het magazijn....ik zie m al liggen....zeg joh is dat m niet daar bovenaan.......ohh zegt ze dat kan,die zijn deze week binnen gekomen.
pakt t zadel...wat denk je...bijna splinternieuw hahha denk ik die is mooi....ik zeg ja die neem ik....
ff kijken wat ie kost zegt ze,ik zeg nou 349,staat op internet, nee zegt ze dat kan niet.....ga t ff vragen...
bij de kassen nog 2 medewerkers erbij,en zeggen mij nee hoor dat kan niet,ja zeg ik ,dan moet je dat niet op internet zetten dat ie 349 is......ja zegt die meid,internet loopt een paar maanden achter,ik zeg..das niet mijn probleem,ik kom speciaal voor dit zadel....
vraag ze nog if ik morgen terug wil komen,ik zeg nee dat kan niet...

wat denk je,krijg het zadel gewoon mee.................oke denk ik mooi,een mooi zadel voor weinig geld..

thuis zie ik dat t een kieffer lech proff de luxe is,en niet een kieffer lech....

zo zie je maar hoe weinig verstand ze hebben van zadels.....en hoe ze mij een zadel verkopen die eigenlijk veel duurder was.als ze goed gekeken hadden,hadden ze gezien dat t een kieffer proff de luxe was,want dat stond onder de zeetbladen,

beetje stom natuurlijk...
das nu n jaar geleden en die kieffer staat nog steeds op internet bij de 2ehands zadels....

groetjesss

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:43

Ik bestel al jaren niet meer bij divoza na een akkefietje met een besteld hoofdstel. Ik geloof dat ik wel 5 keer een verkeerd in elkaar geprutst hoofdstel had ontvangen. Dat kost wat aan verzendkosten! En als genoegdoening een banketstaaf hoevenkrabber. Alsof dat in verhouding staat tot de gemaakte kosten.

Maar Divoza moet toch gewoon doen wat ze beloven. Op tijd en goed leveren en klanten met resptect behandelen. Natuurlijk werken er mensen en zijn er computersystemen. Maar dat is bij andere verzendbedrijven net zo. Bij bijvoorbeeld Wehkamp en Bol heb ik nooit problemen. En die krijgen volgens mij heel wat meer bestellingen te verwerken dan Divoza. Divoza heeft de boel gewoon niet op orde zo te horen. Argumenten als geduld als je weken moet wachten terwijl een snelle levering wordt beloofd vind ik kul. Ze moeten waarmaken wat ze beloven en als ze dat niet kunnen (wat regelmatig lijkt voor te komen) hun belofte over leveringen aanpassen. Dat voorkomt teleurstellingen en te hoge verwachtingen.
Ze zouden er goed aan doen het hele proces eens goed onder de loep te nemen en verbeteringen aan te brengen. Wat er nu gebeurd is blijkbaar onvoldoende.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:54

Ik ben meestal goed geholpen (in Leek). Ik ben er ook wel eens heen gereden voor een zadel, bleek het al 3 maanden eerder verkocht te zijn.. fijn.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:13

Ik ken inmiddels meerdere verhalen maar zet hier alleen het verhaal van mezelf.

Had toen met die kortingsactie 25% een hoofdstel gekocht, ik had gevraagd of ik het mocht ruilen als het niet paste. Ja hoor dat kon. Ik volgende gebeld het hoofdstel past niet, is er een full op voorraad. ja hoor die is er, Ik: Is die er echt want anders rij ik er heen is ie er niet. Ze gingen kijken en nee was er toch niet. dan maar bestellen. Zou die vrijdag inmiddels een maand terug binnenkomen. Ik vroeg of ze me wilden bellen als er wat was of als het hoofdstel er was. Nu net gebeld, Nee mevrouw het hoofdstel is nog niet binnen,kan nog wel tot volgend jaar duren. Weer gevraagd of ze wilden bellen. Ik ben benieuwt...

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:06

ik heb net via de site een klachtenformulier ingevuld, heel netjes en correct wat mijn bevindingen zijn en wat hun eraan gaan doen

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:00

Oh jee, heb zaterdag een halster besteld, hoop dus dat het morgen binnen is, anders ga ik ook twijfelen aan de '' voor 12 uur besteld, mogen in huis'' slogan!

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:07

Ik heb in het verleden ook een aantal negatieve ervaringen gehad met bestellen bij Divoza, niet de juiste spullen ontvangen enz, daardoor meerdere keren verzendkosten betalen, die ik toen ( 5 jaar terug ) erg hoog vond. Vervolgens ben ik overgestapt op andere winkels waaronder de paardendrogist, waarvan ik de service super vind.
De Divoza winkel vond ik wel mooi.

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:33

als je al die verhalen hoort gaat het bijna allemaal over dingen die kapot zijn, terug gestuurd worden en vervolgens kwijtraken...

Half jaar geleden:
Ik had de goedkoopste joppers gekocht want ik loop er toch alleen maar de halve dag op rond en rij er niet mee. Na 2 dagen kwamen er rimpels op de plek waar de schoen buigt als je je voet afrolt. Dat voor lief genomen want dat krijg je als je er mee loopt.. Na 2 weken zaten er 4 gaten in de schoen. Op dus de plek waar die rimpels zaten.. Divoza gebeld wat we er mee moesten doen. We konden ze terug sturen en als ze ze ontvangen hadden dan zouden ze contact met ons opnemen of we ons geld terug wouden of dat we een nieuw paar opgestuurd kregen. Toen de schoenen dus opgestuurd en na 5 weken werd er ineens een pakje van de divoza bezorgt: nieuwe joppers! Dus toen heeft mijn moeder weer naar de divoza gebeld hoe dat kwam en toen werd er doodleuk gezegt: "Tja mevrouw, als u de goedkoopste schoenen koopt kan u zelf ook wel snappen dat ze snel kapot gaan." :roll: Toen mijn moeder vroeg of ze dat dan niet al in de winkel hadden kunnen zeggen was het antwoord: "Nee mevrouw, want wij moeten de producten ook verkopen." |o :?
Mijn moeder heeft de volgende dag de joppers terug gestuurd en we zijn naar de boerenbond gereden waar ik joppers heb gekocht die nog steeds. Zijn nogsteeds niet kapot..

Wat ik ook vreemd vind is dat het telefoon nummer wat bij de megastores staat het nummer is van het hoofdkantoor. En bij elke megastore staat dus hetzelfde telefoon nummer... :n

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:36

ik dacht laatst, doe toch maar weer eens een poging en had een dekje en halster besteld. Zou allebei op voorraad zijn en volgende dag leverbaar. Een week later gaan bellen en ja hoor, allebei al uitverkocht. Fijn dat ze het ook even zelf aan mij mededelen. Heb daar nu 5 keer een soortgelijks iets gehad dus ben er klaar mee. Ik bestel inderdaad inmiddels ook liever bij EJ, Ooteman of de paardendrogist.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:10

Op de Rossner lak zwart maat cob wacht ik nu al zeker 2,5 maand dus kan allemaal wel nog even duren..

Was met de uitverkoop (uit mijn hoofd 2 a 3 weken terug) in zoetermeer geweest raad is wat daar hangt het allemaal wel gewoon, dan vraag ik me af waarom laten ze de klant die via internet besteld dan soms ZO lang wachten..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:15

jahoor sjongejonge zeg, net mn bestelling binnen, had n blauw grijs halster besteld. Krijg ik nu een roze grijs halster binnen :(
ze hebben geluk dat ik dit halster stiekem mooier vind dan de blauwe, maar wat n administratie daar zeg :( om te huilen!

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:22

Nog iemand met een slechte ervaring:)

Ik heb laatst een deken met een halster besteld.
2 dagen later heb ik een witte rijbroek besteld.
Na ongeveer een week kreeg ik de riijbroek binnnen. Ik kreeg namelijk een mail dat de rijbroek niet bij hun op voorraad was. Over het deken en het halster had ik nog niets gehoord.
Toen de rijbroek binnen kwam had ik nog geen deken en halster ontvangen. Dus ik bellen: ik zei ik heb de rijbroek later besteld en die moest ook nog nabesteld worden en die heb ik al binnen. Het deken en het halster heb ik nog niet ontvangen. De meneer aan de telefoon zei dat ze niet op voorraad waren en dat het ongeveer 3 dagen zou duren voor ik hem binnen had.

Dit vond ik niet netjes. Ik vind dat ze mij hadden moeten informeren over dat het deken wat later kwam. Nu heb ik er 2 weken op moeten wachten zonder dat ze iets van zich hebben laten horen.

Dit was voor mij dus ook de laatse keer! Er zijn genoeg andere ruitershops die veel betere service hebben.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:30

Na mijn klacht via de site, waar onder andere instond dat er zeer veel negatieve ervaringen zijn werd ik gebeld
meneer werd zelfs een beetje boos en stond er bijna op mijn geld terugbte storten
ahum ik sta erop dat ik dat hoofdstel wil en dus niets anders

volgens hem kun je op de site de voorraad checken (nooit gezien)
heb hem 6x uitgelegd dat als divoza niet weet wanneer iets precies binnen is dit gewoon eerlijk moet zeggen dan kan de klant namelijk zelf kiezen of hij wacht if annuleert, resultaat minder ontevreden klanten

Ja mevrouw daar heeft u wel gelijk in

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 04:04

Dientje_Yara schreef:
Na mijn klacht via de site, waar onder andere instond dat er zeer veel negatieve ervaringen zijn werd ik gebeld
meneer werd zelfs een beetje boos en stond er bijna op mijn geld terugbte storten
ahum ik sta erop dat ik dat hoofdstel wil en dus niets anders

volgens hem kun je op de site de voorraad checken (nooit gezien)
heb hem 6x uitgelegd dat als divoza niet weet wanneer iets precies binnen is dit gewoon eerlijk moet zeggen dan kan de klant namelijk zelf kiezen of hij wacht if annuleert, resultaat minder ontevreden klanten

Ja mevrouw daar heeft u wel gelijk in

Voorraad checker staat er indd op, bij ieder product, alleen deze klopt de helft van de tijd niet. :(

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:39

Ik heb drie weken geleden stalschoenen besteld van Ariat en deze waren gewoon de volgende dag binnen. Ik zou er zo weer bestellen :-)

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:31

Mijn hoofdstel eindelijk binnen
bestel er nooit meer

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:13

ik heb mijn jas nog steeds niet binnen , -:(- , heb vanmiddag een klacht ingedient, dat ik mn geld terug wilt.. nu maar hopen dat dat gebeurd..

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:17

Nienkex schreef:
Ik ga morgen de divoza maar eens bellen waar mijn spullen blijven. Ik heb 3 weken geleden handschoenen besteld bij de divoza, op internet. Ik vraag me nu sowieso af waarom, vanwege de hoge verzendkosten, maar goed. Ook nog de gratis catalogus erbij 'besteld'. Die catalogus kwam na 2/3 dagen al binnen, dus waarschijnlijk waren die handschoenen toen niet op vooraard, maar daar had ik toen niet naar gekeken. De week erna, dus nu 2 weken geleden, heb ik gekeken en toen stond er dat ze op voorraad waren. én ze zetten erbij dat als je voor 12 uur besteld je het de volgende dag in huis hebt. Nou, wat ik ook in huis heb... geen handschoenen

Dit schreef ik op 13 september.
3x raden wat er vandaag door de brievenbus is komen vallen...
Het heeft even geduurd, ik had niet verwacht ze ooit nog te krijgen, en eigenlijk had ik ook geen zin om er achteraan te bellen ofzo. maar blijkbaar wordt geduld beloond

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:22

IK heb juist erg goede ervaring met divoza.
Bestelde spullen zijn binnen 2 dagen in huis, en spullen die verkeerd/kapot zijn waarmee ik teruggegaan ben heb ik direct een nieuwe meegekregen.
Stalgenootje had een zadel waarvan het tussenkanaal scheef was(zeer slordig) maar heeft direct in de winkel een nieuw zadel mee mogen nemen.
Beter dan menig andere paardenzaak (zoals hippodrama..)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:46

Ik heb vaker dingen besteld bij Divoza. Spullen kreeg ik heel snel toegestuurd. :D

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:25

Nou, het zal mij benieuwen na het lezen van dit topic := . Ik heb gistermiddag een pad besteld die volgens de site overal op voorraad was, dus ik zou hem in principe morgen in huis moeten hebben. Weet iemand of je aan de status van je bestelling kan zien of je bestelling verzonden is?