Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 06:52

Maakt ook niet zoveel uit als ze wat later beleerd worden, heb een paard gehad die was op dr 8e beleerd en liep op dr 11e internationaal :) en nu is ze 21 en nog steeds zo fit als menig paard van 12 :D Maar erg fijn dat je een paard hebt gezien wat je wat lijkt! Misschien kan je bij die mensen ook wat regelen mbt uitproberen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 06:59

Het verschilt per paard, en je moet hem zeker door je eigen dierenarts laten keuren..
Heb mijn paard er ook vandaan, aan het begin mankeerde ze van alles maar dit hebben we gelukkig zelf kunnen verhelpen.

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:40

Is er ondertussen nog iemand geweest, hoe was de indruk?

Annemaarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:50

Ik vind het meeste allemaal maar flauw hier hoor..
Mijn staleigenaresse heeft er 2 toppers vandaan, zoe die op de achterbenen door de bak heen liep loopt nu L1 met winst,
steeds eerste, toppaardje en zal echt niet meer stijgeren. Chiquita, 4 jaar en moet bijna de B uit, groen gekocht.
Zelf heb ik men hafje er ook vandaan, serieus wat een topper zeg! Alle handelingen zijn er eerlijk verlopen,
voorwaarden nagekomen, en ipv 2 weken proeftijd, 6 weken genomen, werd niet moeilijk over gedaan.

Als je er een paard koopt, ga dan niet naar Dirk, vraag het aan een van de meiden daar.
Ik zocht een paard waarmee ik naar buiten kon, toen zag ik een Oldenburger staan, helemaal
mijn smaak, mooi maatje. Dirk zei ja dies heel leuk buiten, wilde hem pakken en op de poetsplaats
zetten tot een meisje tegen me zei dat ie heel moeilijk was buiten, die meiden zijn echt eerlijk.

Een paard kopen is altijd geluk hebben of niet...

De enige 2 puntjes waar ik iets op aan te merken heb,
ik ging kijken voor een zwarte welsh cob, 4 jaar, verkocht omdat de eigenaar hem te gevaarlijk vond (zoiets)
Ik ben erop gaan zitten, eerst losgegooid, maar dan krijg ik naderhand te horen, zoo dies wel braaf. Ja uhh?
Had in 3 weken niemand op gereden.. Mijn paard kon worden ingeruild voor 2000, moest alleen nog wel 3000 voor
die welsh bij, nou neehoor..

Een paard wat werd teruggebracht van stal, Whoopie, doet bij ons niks, is alleen vreselijk onhandig,
nja is niet erg, maar bij Janssen eenmaal in stal sloeg ze der hoofd kapot en weet ik het, het arme ding
heb der geen 2 dagen gestaan en hebben we toen weer opgehaald. Nu is alles weer goed gelukkig,
magoed ik snap dat niet helemaal?

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:24

Annemaarel schreef:
Ik vind het meeste allemaal maar flauw hier hoor..
Mijn staleigenaresse heeft er 2 toppers vandaan, zoe die op de achterbenen door de bak heen liep loopt nu L1 met winst,
steeds eerste, toppaardje en zal echt niet meer stijgeren. Chiquita, 4 jaar en moet bijna de B uit, groen gekocht.
Zelf heb ik men hafje er ook vandaan, serieus wat een topper zeg! Alle handelingen zijn er eerlijk verlopen,
voorwaarden nagekomen, en ipv 2 weken proeftijd, 6 weken genomen, werd niet moeilijk over gedaan.

Als je er een paard koopt, ga dan niet naar Dirk, vraag het aan een van de meiden daar.
Ik zocht een paard waarmee ik naar buiten kon, toen zag ik een Oldenburger staan, helemaal
mijn smaak, mooi maatje. Dirk zei ja dies heel leuk buiten, wilde hem pakken en op de poetsplaats
zetten tot een meisje tegen me zei dat ie heel moeilijk was buiten, die meiden zijn echt eerlijk.

Een paard kopen is altijd geluk hebben of niet...

De enige 2 puntjes waar ik iets op aan te merken heb,
ik ging kijken voor een zwarte welsh cob, 4 jaar, verkocht omdat de eigenaar hem te gevaarlijk vond (zoiets)
Ik ben erop gaan zitten, eerst losgegooid, maar dan krijg ik naderhand te horen, zoo dies wel braaf. Ja uhh?
Had in 3 weken niemand op gereden.. Mijn paard kon worden ingeruild voor 2000, moest alleen nog wel 3000 voor
die welsh bij, nou neehoor..

Een paard wat werd teruggebracht van stal, Whoopie, doet bij ons niks, is alleen vreselijk onhandig,
nja is niet erg, maar bij Janssen eenmaal in stal sloeg ze der hoofd kapot en weet ik het, het arme ding
heb der geen 2 dagen gestaan en hebben we toen weer opgehaald. Nu is alles weer goed gelukkig,
magoed ik snap dat niet helemaal?

Die zwarte welsh cob was de mijne :o maar dan wassie aardig aan de prijs voor de verkoop haha!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:26

hoe bedoel je flauw?

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 02:13

Zo was te welsh cob zo goed? aardige prijs inderdaad!

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 02:14

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 06:55

Heb je die pony gekocht? Of op proef?

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:05

MarjanB schreef:
Heb je die pony gekocht? Of op proef?

Nee ze was van een kennis van ons, ik had ze alleen in bruikleen zeg maar.
Alsnog vreselijk

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:58

Sarah25: die welsch cob was misschien b niveau en vol rotstreken meer niet!

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:38

Miiejs schreef:
Sarah25: die welsch cob was misschien b niveau en vol rotstreken meer niet!

Ook fijn :+

Nancy01995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:24

Ik ben daar 2 jaar terug geweest.
We kwamen daar aan en ze zeiden gelijk dat ze een geweldig leuk paard voor me wisten.
Ze liepen naar de stal waar het paard stond en toen stond er een mega grote vos ruin, toen ik en mn vriendin hem goed bekeken zagen we gelijk al dat hij een heel erg dik been had, ik nam het risico niet, misschien is het niets ergs maar af en toe hoor je van die rare verhalen over handelsstallen dat ik gewoon geen risico wilde nemen, en ben naar andere paardjes daar gaan kijken.
Vond het wel hele aardige mensen daar, erg behulpzaam en je word erg vrijgelaten.
Had nog een aantal paardjes gereden waar zeker wel wat leuke tussen zaten.

Ik denk gewoon dat je heeeeel kritisch moet zijn en het paard moet laten keuren door je eigen dierenarts!:)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 00:01

Ik lees hierboven dat er aangeraden wordt ipv. naar Dirk het de meiden te vragen.
Nu ben ik er in totaal zo'n 6x geweest maar die meiden vond ik heel onproffesioneel. Sommige dingen die hun tegen ons zeiden dacht ik nouja, het is dat ik de stal ken, anders had ik gillend weggerend. Heb dat Dirk toen ook gezegd. :j

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:49

Mag ik mijn reactie ook nog even kwijt? Ik heb mijn toppertje ook bij Jansen van den Hout vandaan.
Niemand gaf hem een kans, hij heeft heeel lang bij deze stal gestaan, maar ik heb er een gouden paard aan!
De onderhandelingen verliepen soepel, het ophalen ook, vragen werden allemaal beantwoord, kon altijd bellen, Dirk heeft zelfs nog gebeld op terugweg of alles goed ging.
Toen ik vroeg of de rontgenlogische foto's opgestuurd konden worden, had ik ze de volgende dag. Nadat we het paard betaald hadden kregen we direct de papieren. Ik heb goede berichten over deze mannen.

Hij loopt geweldig is superbraaf en de tip daar is gewoon, ga goed kijken, blijf objectief, vergeet niet dat tussen mensen ook rotte appels zitten ook al zien ze er mooi uit, dat is met paarden net zo.
Let goed op. Laat hem voorrijden, stap er zelf op, stap er desnoods tweede keer op. Ga een rondje naar buiten, loop er een rondje mee aan de hand op het terrein, kijk hoe een dier op je reageert.
Stel heel veel vragen, kijk goed in de papieren, check het paard, bevoel het paard en laat hem keuren zodra je thuis bent door je eigen dierenarts!

1 minpuntje, ze hebben de ijzers onder het paardje vandaan gehaald< maar hij heeft een franse stand en slijt scheef af, dit was echt niet bevordelijk voor zijn hoeven,ze gingen er toch de weg mee op.
Dus ik ben nog wel even een tijdje bezig om dat helemaal goed te krijgen, hij is daar VEEEEEEL te kort bekapt en had veel kneuzingen in zijn zolen. (maar dit is wel zelf op te lossen gelukkig) verder niets meer dan lof!

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:01

ik werk er nu op zaterdagen en vorige week een hele week. Ik heb er zelf mijn 3 paarden ook vandaan. alledrie toppaardjes. Je moet net geluk hebben. Je moet natuurlijk een beetje kritisch kijken want op stal kennen ze alle paarden natuurlijk niet helemaal. Op proef nemen kan altijd een groot verschil maken in het gedrag van een paard. bij JvdH staan de paarden allemaal op stal en worden soms eens per dag in de stapmolen gezet of gelongeerd.

Wen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:58

heb veel problemen met inruilen gehad met een paard. 't eerste paard liep niet goed. da ingeschakeld. ze kon niet echt de vinger op leggen wat er aan de hand was. maar de handelstal gebeld. situatie uitgelegd. mocht hem terug brengen. en op m'n gemak rond kijken. vond er niets tussen staan wat me aan stond; pony met een soort schimmel bekeken en bereden maar voelde niet goed. er nog een bekeken was kreupel. dat kan gebeuren.
maar naar huis gegaan en de site in de gaten gehouden. uit eindelijk iets gevonden. superbraaf paard. op proef. laten keuren zowel klinisch als rontgenlogisch, blijkt dat hij artrose heeft.loopt wel goed. handelstal gebeld en verteld dat dit paard artrose heeft. begon dirk meteen te dreigen dat 't eerste paard terug zou komen, terwijl deze alweer elders op proef stond. rechtsbijstand ingeschakeld en uiteindelijk heeft ze me een genoegdoening gegeven omdat de handelstal zijn eigen zo goed hebben ingedekt dat de kans dat ik dit zou winnen, het geld terug krijgen, erg klein zou zijn..
de manier van communiceren is er erg slecht is mijn ervaring. valse beloftes doen dat ik een deel van het bedrag dat ik betaald heb voor 't eerste paard terug zou krijgen. uiteindelijk schroefde hij dat terug.. niet terugbellen terwijl hij dat wel belooft heeft.
mijn advies is koop nooit daar een paard

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:37

Mijn advies is: Juist wel. :D Hahaha.

Met inruilen krijg je bij geen enkele handelsstal je bijgelegde bedrag ooit helemaal terug voor zover ik weet. Of anders verkopen ze je een duurdere. Zo werkt handel.

Wen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:01

deze was minder waard dan m'n eerste paard

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:09

Ik denk dat je bij elke handelstal gewoon even extra goed op moet letten. Hoe goed het verhaaltje/platje ook is, een handelstal ruilt ook paarden in. Dus als ik een onhandelbaar paard heb of één met problemen, kan de stal hem inruilen tegen een andere.
Daarnaast denk ik dat je goed op je gevoel moet kunnen vertrouwen, bij twijfel, nooit doen. Zorg ook dat je eigen DA het paard keurt!

Wen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:15

daarom schrijf ik ook dat je nooit bij die handelstal een paard moet kopen. bij al die paarden zit een verhaal aan.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:22

Een verhaal zit er aan ieder paard, handelsstal of niet, je moet objectief gaan kijken als je een paard gaat kopen waar dan ook. Altijd keuren en kritisch zijn! Bij twijfel niet doen daar kleeft een hoop verdriet aan.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:23

oeps zelfde antwoord bijna als Jotoma, nou ja ben het in ieder geval met je eens :)

Wen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:37

ik wil iedereen waarschuwen voor deze handelstal

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:40

Ik ben er geweest en liep er even hard weer uit als dat ik erin was gekomen. alle paarden zijn braaf doen niks etc geloof je het zelf en alle paarden passen bij je ?hmm toch betere verkopers nodig. Je moet het net treffen maar gelukkig ben ik nu voorzien via een particulier die echt om zijn dieren geeft :D