www.happy-athlete.nl?? Wie wil zijn ervaringen delen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:25

Alsof je op een pakje boter zit :D
Het lijkt veel geld, en dat is het natuurlijk ook
Maar ik ken zat mensen die in 5 jaar tijd al aan hun 5e zadel zijn en nog zijn ze niet tevreden
Dat kost ook een boel geld :=

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:29

Ik laat een Massimo maken, deze heeft ook een heel brede kamer, ik legde het naast mijn Hulsebos en mijn Kieffer en pfffffffffff wat een verschil!! :wow:
En hele zachte brede kussens, die van mn HB en Kieffer zijn keihard. Nog even 8 weken geduld dus.. :o

Ik wilde ook graag HA laten komen, echter schijnt het heel pijnlijk te zijn voor het paard, absoluut niet prettig.. Ik ben bang dat mijn merrie tegen het dak gaat bij zo'n behandeling... Het werd me om deze redenen afgeraden.
Ik stond op het punt een afspraak te makken met mw. Immink.
Ik zal nog even het een en ander teruglezen in dit topic :) .

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:41

WolinLotte schreef:
Ik wilde ook graag HA laten komen, echter schijnt het heel pijnlijk te zijn voor het paard, absoluut niet prettig.. Ik ben bang dat mijn merrie tegen het dak gaat bij zo'n behandeling... Het werd me om deze redenen afgeraden.
Ik stond op het punt een afspraak te makken met mw. Immink.
Ik zal nog even het een en ander teruglezen in dit topic :) .

Een spierprobleem oplossen kan vooral de 1e keer best (even) pijn doen.
Maar daarna zijn ze wel van de pijn af!
Dagelijks doorrijden/trainen met een spierprobleem is ook pijnlijk voor het paard, en dat elke dag weer jaar in jaar uit..
het is maar net waar je voor kiest
Mijn ervaring is dat paarden vaak heel goed weten dat ze er beter van worden :j
Ze laten het meestal prima toe

Als een paard gaat staan slapen bij een spierbehandeling is dat lekker voor de ontspanning
Maar dat lost geen bewegingsprobleem op :n

Zooist

Re: www.happy-athlete.nl?? Wie wil zijn ervaringen delen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:46

Inderdaad. Mijn merrie was op bepaalde plekken niet blij maar toen ze de tweede keer behandeld werd op die plekken ging ze er even goed voor staan. En of dat ze wist dat het beter voor haar was.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:48

Ik heb voor mezelf ook een sport therapeut, dat doet ook zeer, goed zeer zelfs, maar daarna ben ik weer maanden volledig pijn vrij!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:49

Dat is ook wel weer zo :j .
"Er zijn wel meer massagetechnieken".. Vind het echt lastig in te schatten :\ ..

Wellicht dat ik mw.Immink nog wel even bel :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:50

Zooist schreef:
Ik heb voor mezelf ook een sport therapeut, dat doet ook zeer, goed zeer zelfs, maar daarna ben ik weer maanden volledig pijn vrij!

Dan heb je een goede :j
van aaien word niks beter 8-)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 06:36

Tuurlijk doet het even wat pijn als ze het probleem even door pakt, maar...
Ook een masseur werkt met zijn handen, en voelt precies aan hoe ver men op dat moment kan gaan..!!
En een probleem hoeft niet in 1x helemaal opgelost te zijn, liefst wel natuurlijk, maar sommige plekken gaan beter in 2x..

Zou ze toch laten masseren hoor :D

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:44

unamie schreef:
Pff had vandaag weer zo'n paard met een hopeloos zadel
eigenaar had het (heel goed bedoeld) pas op laten vullen
Heb zelden zo'n slecht gevuld zadel gezien, keiharde kussens (leken wel balonnen gevuld met beton)
en ook nog scheef (deze zadelmaker heeft ook nog bij een bekende zadelmaker gewerkt :x )

kussenskanaal konden amper nog 2 vingers tussen, toch gewoon om moedeloos van te worden :\
Paard had er dus echt last van
Het paard is niet alleen de dupe, maar de eigenaar ook :$
De zadelmakers die echt goed kunnen vullen (zacht en recht) zijn op 1 hand te tellen
Jammer toch dat er niet meer zijn..

Helaas was dat bij mij ook zo :o
Het tussenkanaal was ook te smal en de kussen waren hard en scheef gevuld ;)

Heb nu een Sommer Esprit zit lekker alleen mij knieen steken iets uit. Dus als deze goed ligt dan ga ik even met de zadelmaker overleggen wat betreft mijn knieen ;)

leougly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:46

daarom een wow. lucht is perfect en de kanalen tussen de kussens lekker breed

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 00:26

Een wow is absoluut super voor de rug van een paard, maar ben zelf toch ook wel jaguar fan. Heb voor de liefhebbers trouwens een jaguar te koop met breed tussenkanaal en wijde kamer (roodbruin 17 inch).

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 07:22

Mijn afspraak van vandaag gaat niet door. We hebben hem even opgeschoven. Zal nu maar aan de strijk gaan dan }:0

Dinsdag komt Arie Boer maar ik heb echt nog lang geen wow geld. ;(

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:29

@Zooist
Je gaat toch zeker niet strijken met dit mooie weer :(:)
Geen geld voor een WOW das balen zeg :7
Wat komt Arie dinsdag dan doen?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:44

Heb ook goede ervaringen met HA, mee begonnen na zadelproblemen en tegelijk met Arie is Ellen gekomen (is enige reden waarom ze naar het zuiden des land wilde reizen, om Arie eens te spreken over WoW zadels en ze eens te zien) . Dat is inmiddels al weer bijna 3 jaar geleden :oo

Ben nog steeds blij met HA als met mijn Wow. Elke 3 maanden laat ik hem masseren ter controle en als onderhoud dat er geen grote problemen ontstaan.

Mijn Wow, tja was een deel geld, maar voordeel is ook dat hij zo makkelijk aangepast kan worden. Ook straks voor een ander paard, dat dat voor mij de doorslag gaf. Het is een investering maar hopelijk verdient hijzichzelf ook terug en daar lijkt het wel op :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:20

Precies Skipper, dat laatste was voor mij ook een motivatie om een Wow aan te schaffen. Je moest 's weten hoeveel Passiers e.a. ik hier heb liggen die ik aan de straatstenen niet kwijt kan en die niet passen op de paarden die ik nu heb staan. .

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:57

unamie schreef:
@Zooist
Je gaat toch zeker niet strijken met dit mooie weer :(:)
Geen geld voor een WOW das balen zeg :7
Wat komt Arie dinsdag dan doen?

Praten over een betalingsregeling _O-

Nee, ik wil hem mijn huidige zadel goed laten leggen, eventueel opnieuw opvullen.
Heb echt geen wow geld, maar wil wel de maten weten zodat ik er hopelijk één tweedehands kan vinden.

Hij is niet alleen wow, hij is ook zadelmaker.....

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:35

@Zooist
Nou netjes opvullen kan Arie wel hoor :j
Hij doet het alleen jammer genoeg niet zo vaak meer
Veel te druk met z'n WOW's 8-)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:43

Hoi, ik heb mijn paard afgelopen dinsdag laten masseren. Woensdag gereden, ging naar mijn gevoel op het eind pas beter. Donderdag ook gereden, en toen kreeg ik haar er wel eerder doorheen. Vrijdag kwam de hoefsmid en is ze tijdens het bekappen kreupel geworden rechtsvoor. Heel vreemd, er was niets bijzonders gebeurd, ook niet te kort bekapt ofzo. Toen het ijzer eronder zat was het weer goed. Ik heb haar toen in de wei gezet, maar toen ik haar er 's avonds uit wilde halen wat ze aan alle 4 de benen kreupel. Ze leek wel spierbevangen. Ik ben met haar naar de dierenarts gegaan, en zij dacht aan hoefbevangen. Ze heeft een pijnstiller gehad en de volgende dag heb ik haar in de modder gezet. Toen liep ze wonderwel weer goed (of dit door de pijnstillers kwam?). Ik heb ook nog gebeld met de HA-masseuse of het door de massage kon komen, maar dit was pas 3 dagen later, dus heel onwaarschijnlijk.
Vanmorgen liep ze ook goed, dus heb haar weer bij de andere paarden in de wei gezet.
Dinsdag komt de HA-masseuse weer, voor de rest ben ik super tevreden hoor. Hoop dat het na de 2e keer masseren weer beter gaat, maar dan zonder die rare dingen erbij...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:16

@Setteli
Apart verhaal, maar met levende wezens is alles mogelijk
Wat spierpijn/stijfheid na de (1e) massage kan heel goed
Normaal gesproken is dat dan meteen de volgende dag (en) en niet 3 dagen later
Omdat de kreupelheid verdween nadat het ijzer er weer onder zat. lijkt mij dat het in de voeten zat
Maar er kunnen altijd uitzonderingen zijn
Hopelijk gaat het de volgende keer zonder problemen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:45

Sinds ik Naomi de derde keer heb laten masseren kan ze helemaal der neus op de grond kwakken onder het lopen. Hiervoor kon ze dat niet, zat gewoon te vast in haar rug. Maar nu ze doorheeft dat ze het weer kan loopt ze alleen nog maar te stofzuigen als we gaan wandelen, aangezien ze dan (zelfs dravend) wat grasjes mee kan pikken _O- .

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:57

Focussed schreef:
Sinds ik Naomi de derde keer heb laten masseren kan ze helemaal der neus op de grond kwakken onder het lopen. Hiervoor kon ze dat niet, zat gewoon te vast in haar rug. Maar nu ze doorheeft dat ze het weer kan loopt ze alleen nog maar te stofzuigen als we gaan wandelen, aangezien ze dan (zelfs dravend) wat grasjes mee kan pikken _O- .

Hahaha! Ik zie jullie al gaan!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:09

@unamie

Ik weet ook niet wat het was, maar ze had echt pijn. Ze stond te zweten (niet van de warmte) en ze at ook niet goed. En dat zegt wat bij haar. Maar nu is alles gelukkig weer goed. Morgen komt de HA-masseuse weer. Ik hoop dat ze het iets beter toelaat dan de eerste keer... :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:13

hallo allemaal,

afgelopen dinsdag is mijn paard voor de 2e keer gemasseerd en ik kan het nu echt goed merken. De eerste 10 minuten was ze nog wat tegendraads, maar daarna heb ik heerlijk gereden, ze was lekker nageeflijk, geen verzet en ik kon er goed aankomen. Heb zelfs een keertwending kunnen rijden. Als ik daar eerder maar aan dacht kwam ze al omhoog. Ze is in de omgang ook liever geworden, heb echt het idee dat ze lekkerder in haar vel zit.

Het masseren zelf vond madam nog niet zo jofel. Volgende week komt de HA-masseuse weer, dus hoop dat ze zich iets beter gedraagt.... (vast wel :D )

Maar ik kan het iedereen dus aanraden :j , had niet gedacht dat ik zo snel zo veel resultaat zou hebben.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:12

Mijn HA is denk nog ziek. Zal morgen of straks eens even contacten.
De merrie gaat echt weer superfijn maar lag gisteren weer ondersteboven in de box.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:50

Is Iris ziek?