Maar ik bedoel dus dat als ze in een schuilstal wil staan ze ook veel afstand wil kunnen houden tot de andere paarden. Meestal zijn schuilstallen daar niet groot genoeg voor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nikass schreef:Nee ik snap het![]()
Maar ik bedoel dus dat als ze in een schuilstal wil staan ze ook veel afstand wil kunnen houden tot de andere paarden. Meestal zijn schuilstallen daar niet groot genoeg voor
Daihyo schreef:Nikass schreef:Nee ik snap het![]()
Dat is zeker waar
Dan moet je inderdaad of een grote stal hebben of bijvoorbeeld meerdere schuilplekken.
Denvery: heb je het over mijn plek?
idinn schreef:Niet moeilijk raden welke stal je bedoeltIk snap niet hoe je enthousiast kan zijn over een stal als je dagelijks je paard moet staan bijvoeren qua hooi, gewoon de basisbehoefte. Dat moet gewoon goed zijn. En dan kan het prima dat een specifiek paard bijgevoerd moet worden. Maar het moet niet de regel zijn.
vladimir1979 schreef:@MarjanB: op zo'n stal heb ik ook gestaan (voordat hij er een PP van maakte)... en dan nog 'all inclusive' zeggen te zijn... sorry, ik heb veel voor mijn paard over, maar ben niet in de gelegenheid om elke dag op de middag 2 uur op stal te staan kijken hoe mijn paard zelfgekocht hooi eet. maar goed, dat was ook een persoon die het OK vond om berm- en uiterwaarden-hooi te geven met plastic troep er in (en dat was alleen het zichtbare spul...) of koeienkuil...
Denvery63 schreef:Tip. Bij kennismaking goed doorvragen naar de wintermaanden, tot hoever en hoelang staan ze in de drek, zijn er altijd droge ligplekken, hoelang is de wintertrack dicht en dus de ruimte beperkt, hoe ziet dat eruit met een natte track en 8 paarden?
Is het beleid (bijv. schuilmogelijkheid) ook aangepast op de laagste in de kudde?
Wat betekent beperkt-onbeperkt hooi? Onbeperkt hooi is er niet. Is dit niet één van de pijlers van een paddock Paradise?
Kijk eens écht goed naar de paarden en vraag je af, waarom staan ze er zo bij en waarom vertonen ze dit gedrag?
Heb altijd een plan B achter de rug, zij zijn echt de baas daar en overleg is alleen mogelijk als zij er zin in hebben. Als je dit allemaal oké vindt, en dat goed voelt, dan is het een mooie plek.
Altijd lastig een goede plek vinden voor je paardje.
Belker schreef:Nee bij Gioia was de track goed en het hele jaar open, ee was toen ik er stond geen zomer en winter track. De voerplaatsen zijn ook verhard met roosters.
Wodamen schreef:Nikass schreef:Ah herkenbaar![]()
Ik heb op een zg volpensionstal gestaan waar iedereen met eigen stro zijn stal bijhield en dagelijks eigen hooi bijvoerde via een onderling rooster.
Het is bijna hilarisch als het niet zo droevig was
Hoe kunnen ze dat dan volpension noemen ?
Denvery63 schreef:Muze schreef:De pp in eerbeek die hier al eerder besproken is, denk ik.
Jazeker
CleopatraVII schreef:Belker schreef:Nee bij Gioia was de track goed en het hele jaar open, ee was toen ik er stond geen zomer en winter track. De voerplaatsen zijn ook verhard met roosters.
Mag ik vragen waar je nu staat? Of heb je je paard(en) nu aan huis?
Mijn paard is overigens sowieso te groot voor Gioia, verder ziet het er wel mooi uit op de foto's etc.
Denvery63 schreef:Muze schreef:De pp in eerbeek die hier al eerder besproken is, denk ik.
Jazeker