Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jurisno schreef:Ik heb dit topic globaal doorgelezen en zie regelmatig de Snippervlucht genoemd worden. Kunnen mensen mij hier meer over hun (recente) ervaringen vertellen? Ik lees hierboven wat over opgejaagd worden richting de wei. Maar hoe gaat het daar verder in zijn werk? Worden de paarden goed verzorgd? Ik ben benieuwd!
Ze lopen erachteraan met een zweep, zodat de paarden niet gaan klieren op het pad en niet blijven hangen. Of dat opjagen is moet je inderdaad zelf beoordelen. Ze rennen de stal niet in, dit gaat allemaal aan de hand. Veel mensen die op stal zijn helpen even mee met binnen zetten en ze staan meestal heel kort in de paddock. Het pad ligt inderdaad naast de bakken. Soms inderdaad minder fijn als je aan het rijden bent, maar de meeste paarden raken er snel aan gewend. Het wei/modderstuk is erg groot, ze hebben veel ruimte. Ze staan daar kort op en gaan daarna weer naar de weides. Naar mijn mening nog altijd beter dan binnen staan. Dagelijks worden stallen opgestrooid en ze staan altijd in een dikke laag stro. Hooi krijgen ze in de nieuwe stal in een slowfeeder. Het is een grote stal, dus het maatwerk wat veel van jullie hier in het topic verwachten is er minder. Dan moet je toch echt voor een kleinere stal kiezen of meer zelf doen. Of het bij je paard en jezelf past kan je alleen zelf beoordelen. 
Levita schreef:Ik sta sinds dit weekend op manege de Liemers in Beek en wat een fijne stal. Mijn paard is erg happy en mensen zijn aardig. Staan goed in het stro en komen elke dag lekker buiten. Het is een halve dag, dat had ik graag wel wat langer gezien. Paarden krijgen ook genoeg ruw voer.
Snippervlucht vond ik ook een fijne stal. Als ze daar plek hadden gehad, was ik daarheen gegaan.
Shalimar schreef:Ja dat all Inn verbaas ik me tegenwoordig ook over. Denk je volpension te gaan staan, moet je wel in het weekend of op zondag je paard zelf binnen en buiten doen, je stal mesten, je wei schoonhouden en/of daar het water bijvullen. Dat ik echt denk, sta je nou vol pension of wat?