Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jurisno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:05

Ik heb dit topic globaal doorgelezen en zie regelmatig de Snippervlucht genoemd worden. Kunnen mensen mij hier meer over hun (recente) ervaringen vertellen? Ik lees hierboven wat over opgejaagd worden richting de wei. Maar hoe gaat het daar verder in zijn werk? Worden de paarden goed verzorgd? Ik ben benieuwd!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:40

Jurisno schreef:
Ik heb dit topic globaal doorgelezen en zie regelmatig de Snippervlucht genoemd worden. Kunnen mensen mij hier meer over hun (recente) ervaringen vertellen? Ik lees hierboven wat over opgejaagd worden richting de wei. Maar hoe gaat het daar verder in zijn werk? Worden de paarden goed verzorgd? Ik ben benieuwd!

Ik ben onlangs vertrokken als je meer informatie wil kan je me een pb sturen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:12

Ik heb er goede ervaring mee, maar mijn pony stond in de 24/7 (shetten)weide.

Goede accommodatie, netjes onderhouden. Met staleigenaar valt goed te praten, maar is wel duidelijk dat wat ziet is wat je krijgt.

Paarden worden vond ik gewoon netjes begeleid van en naar de weide: van stal handmatig naar een verzamelplaats en vanuit daar naar de juiste weide. Tja, opjagen? Als de eerste gaat rennen gaan ze allemaal, maar zeg met mijn schrikpony kon ik gewoon doorrijden in de bak ernaast.

In de winter staan ze in 2 groepen op een modderstuk (wei, maar dat wordt modder dan) en dat vond ik wel minder. Dan waren ze ook erg enthousiast met naar binnen gaan. Maargoed , mijn pony stond daar niet tussen dus geen idee hoe de ervaring is van mensen die hun paard in die weide hadden.

Er is wel een flink verloop geweest sinds ik daar weg ben (pony ingeslapen) dus hoe het nu is weet ik niet. Spreek over nog geen jaar geleden.

MarjanB

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:40

Mijn ervaringen staan hier wel in het topic. Vond het geen slechte stal maar moet echt bij je paard passen. Bij die van mij paste het niet en dat resulteerde in een bang en boos paard dat elke keer weer kreupel was.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:40

Ik sta op de Snippervlucht. Mijn paard past in het systeem en is er happy. Elke dag naar buiten en fijne stallen, er is net een nieuw stalgebouw geopend. Het naar de wei gaan is aan de hand naar een paddock/verzamelplek en vanuit daar over een pad naar de wei. Die van mij gaat altijd (uit zichzelf!) rennend naar binnen en buiten, anderen komend sjokkend de wei uit. Ik heb haar wel eens toegefluisterd dat ze wat zachter naar de stal moest rennen, maar helaas luistert ze niet :+ Ze lopen erachteraan met een zweep, zodat de paarden niet gaan klieren op het pad en niet blijven hangen. Of dat opjagen is moet je inderdaad zelf beoordelen. Ze rennen de stal niet in, dit gaat allemaal aan de hand. Veel mensen die op stal zijn helpen even mee met binnen zetten en ze staan meestal heel kort in de paddock. Het pad ligt inderdaad naast de bakken. Soms inderdaad minder fijn als je aan het rijden bent, maar de meeste paarden raken er snel aan gewend. Het wei/modderstuk is erg groot, ze hebben veel ruimte. Ze staan daar kort op en gaan daarna weer naar de weides. Naar mijn mening nog altijd beter dan binnen staan. Dagelijks worden stallen opgestrooid en ze staan altijd in een dikke laag stro. Hooi krijgen ze in de nieuwe stal in een slowfeeder. Het is een grote stal, dus het maatwerk wat veel van jullie hier in het topic verwachten is er minder. Dan moet je toch echt voor een kleinere stal kiezen of meer zelf doen. Of het bij je paard en jezelf past kan je alleen zelf beoordelen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:19

Sorry maar dik in het stro?
Die van mij stond daar toch echt op beton..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:30

Ik heb ook goede ervaringen met de snippervlucht. En ja het moet bij jou en je paard passen. Bij mijn pony paste het perfect, die was er echt gelukkig. Ik ben nu verhuisd maar anders zou ik daar weer staan. Mijn pony stond wel altijd dik in het stro. Was een keer mijn sleutel kwijtgeraakt.. nou succes. Opjagen? Als ze zelf gaan rennen.. ik noem dat niet opjagen. Over elke stal valt wel wat te zeggen. Het is nooit perfect hoe je het zou willen. Ja misschien als je de paarden aan huis hebt maar dan nog.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:48

Afbeelding

Als je dit dik in het stro noemt...

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:10

Ik sta sinds dit weekend op manege de Liemers in Beek en wat een fijne stal. Mijn paard is erg happy en mensen zijn aardig. Staan goed in het stro en komen elke dag lekker buiten. Het is een halve dag, dat had ik graag wel wat langer gezien. Paarden krijgen ook genoeg ruw voer.

Snippervlucht vond ik ook een fijne stal. Als ze daar plek hadden gehad, was ik daarheen gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:30

Is het trouwens tegenwoordig normaal om je prijs "all in" te noemen, maar ow je moet wel zelf je stal en paddock uitmesten. Dat is toch helemaal niet all in :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:33

Dat is all in excl _O-

Echt t is wat met al die stallen....

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:55

Levita schreef:
Ik sta sinds dit weekend op manege de Liemers in Beek en wat een fijne stal. Mijn paard is erg happy en mensen zijn aardig. Staan goed in het stro en komen elke dag lekker buiten. Het is een halve dag, dat had ik graag wel wat langer gezien. Paarden krijgen ook genoeg ruw voer.

Snippervlucht vond ik ook een fijne stal. Als ze daar plek hadden gehad, was ik daarheen gegaan.

Wat fijn! Kan je zo lekker het bos in vanaf daar lijkt me heerlijk

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:19

Ja dat all Inn verbaas ik me tegenwoordig ook over. Denk je volpension te gaan staan, moet je wel in het weekend of op zondag je paard zelf binnen en buiten doen, je stal mesten, je wei schoonhouden en/of daar het water bijvullen. Dat ik echt denk, sta je nou vol pension of wat? 8)7

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:32

maaike5581 schreef:
[ [url=m/t1r5MY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ben ik het niet gewend. Heb je het al aangegeven dan?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:50

Shalimar schreef:
Ja dat all Inn verbaas ik me tegenwoordig ook over. Denk je volpension te gaan staan, moet je wel in het weekend of op zondag je paard zelf binnen en buiten doen, je stal mesten, je wei schoonhouden en/of daar het water bijvullen. Dat ik echt denk, sta je nou vol pension of wat? 8)7

Ja en dan vermelden ze het niet. Denk je dat je paard in het weekend buiten staat en dan heeft die de hele dag binnen gestaan. Heb ik gelukkig nog nooit mee gemaakt, maar ik ken die verhalen wel. |o

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:00

DonDon schreef:
maaike5581 schreef:
[ [url=m/t1r5MY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ben ik het niet gewend. Heb je het al aangegeven dan?

Meerdere malen. Dit was voor mij ook 1 van de grootste redenen om te verhuizen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:57

Bij ons in Klarenbeek komt een plek vrij. Minoes is zondag komen kijken, maar haar paard is waarschijnlijk weer goed genoeg om niet te hoeven verhuizen *\o/*
Het is een paddock paradise, staan nu 3 ruinen en 1 merrie. De merrie is mijn jaarling, een van de ruinen mijn geblesseerde haflinger van 16. Er staat ook nog een speelse jonge ruin van 5 en een pensionado van 20+. De kudde is super sociaal en sober, dus we zoeken een dito kuddegenoot (merrie heeft de voorkeur voor de balans, maar ruin is ook welkom) van maximaal 1.55 hoog. De ruinen zijn gewend om in gemengde kuddes te staan.
Er komt nog een advertentie op MP, maar wilde 'm hier ook vast droppen.

Ze staan 24/7 buiten met inloopstal, verharde uitloop, rijbak 20x40 (verlicht) en een paar 100m track. Er is weidegang met strookbegrazing zodra de grond droog genoeg is en we hebben een speelweide met heuvel die ze kapot mogen lopen, maar ook zodra de grond wel droog genoeg is. De track en bak zijn altijd goed begaanbaar, dus dat staat altijd open.
Er is een zadelkamer met gesloten kasten voor tuig, koelkast/koffie/thee, enz. Uitrijmogelijkheden over rustige polderwegen (verhard en onverhard) en wat verder is er bos.
Ze worden 2x per dag gevoerd in slowfeeders met droge voordroog en naar behoefte gemengd met stro, zodat er altijd wat te knabbelen is zonder dat ze er moddervet van worden. Iedereen heeft 2 voer/mestbeurten per paard in de week (ochtend of avond).

Foto's zijn er genoeg te vinden op Bokt in mijn topics :D
Mocht iemand interesse hebben, stuur me even een pb.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:24

Echt een super plek bij Daihyo! :D

Mijn pony is inderdaad aanzienlijk verbeterd, het lijkt daarom niet meer nodig om haar te verhuizen.
Ze staat heel goed bij de Enkhoeve, maar dat is erg prijzig voor een geblesseerd paard.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:25

Ik hoop zo voor jullie dat ze goed blijft en dat je weer lekker kunt opbouwen!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:27

Ik ga toch verhuizen naar de PP bij Daihyo, heel blij dat ik toch nog terecht kon!
Helaas moet mijn pony definitief op pensioen omdat ze snel weer is verslechterd na de injecties. :(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:49

Onze plek is dus inmiddels weer bezet en de advertentie verwijderd.
Jullie zijn onwijs welkom, maar de reden is natuurlijk wel minder :\

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:53

Lijkt me een fijne plek Daihyo, alleen zou mijn paard niet zo in de groep passen aangezien zij het tegenovergestelde van een sober paard is :)

Dus als er iemand nog eens een pp start voor niet-sobere paarden... :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:56

Zilverdas in Vaassen hoorde ik vanmiddag :D

Nee maar dat is lastig hoor. De paarden moeten echt bij elkaar passen. Mijn jaarling doet het er gelukkig goed. Maar die voer ik wel extra hooi als ik er ben. Gewoon even zonder slowfeeder eten. Maar goed, ook dat is een ras dat sober is, dus als ze uitgegroeid is matcht dat wel weer beter. Ze ziet er goed uit, dus vooralsnog gaat dat prima zo :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:06

Mijn paard moet véél eten om gezond en op gewicht te blijven, mag in principe onbeperkt op gras, is niet erg weerbestendig, en heeft heel veel persoonlijke ruimte nodig :) :) :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:16

Ruimte en weerbestendig past hier prima. Maar onbeperkt gras niet :D
Bij ons gaan ze straks overdag de wei in met strookbegrazing (elke dag een meter erbij) en in de avond er weer vanaf.