Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:14

MarjanB schreef:
Oh jeetje zeg! Dat is heel zuur :knuffel:

Beek is ook leuk! Heb daar met plezier gestaan!

Ja ik heb hele goede verhalen over deze stal gehoord. Dus ben benieuwd! Ik ben er weleens geweest met een vriendinnetje mee, lang lang geleden.

Staat ook een oud stalgenootje van Heuven dus dat is ook wel fijn.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:16

karuna schreef:
Manege de liemers mmm ik zou zelf daar met een boogje omheen gaan. Ben daar aantal keren geweest voor iets waar ik verder niets over kan zeggen maar eh nee. De situatie die ik aantrof was niet zo best en de eigenaar van de stalling zag het niet als zijn verantwoordelijkheid en ook niet als een probleem. Oftewel laat rustig een dier verpieteren en kijk als pensioneigenaar de andere kant op. En meer dingen waarvan ik dacht nee niet zo best. :n

Ik ga het dan mee maken. Ik heb wel hele goede verhalen gehoord over deze stal. Ik heb weinig keuze ook op dit moment. Alles staat vol op dit moment.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:19

Ik vond de Liemers ogen als een prima stal, kwam er alleen op bezoek. Grote rijbakken, mooie locatie, stallen wat verouderd. Ze komen alleen niet heel veel buiten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:23

En de hygiene in de boxen was ;( meer dan ;( zelfs. De nieuwere stallen waren wel mwa ok de ouderen verder achter in de hoek wat meer uit het zicht gewoon -O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:27

karuna schreef:
Manege de liemers mmm ik zou zelf daar met een boogje omheen gaan. Ben daar aantal keren geweest voor iets waar ik verder niets over kan zeggen maar eh nee. De situatie die ik aantrof was niet zo best en de eigenaar van de stalling zag het niet als zijn verantwoordelijkheid en ook niet als een probleem. Oftewel laat rustig een dier verpieteren en kijk als pensioneigenaar de andere kant op. En meer dingen waarvan ik dacht nee niet zo best. :n

Beek is mooie plek maar de liemers toen niet. Het moet wel heel flink verandert zijn zou ik daar willen staan. Kan natuurlijk gewijzigd zijn in de tussentijd

Liemers is heel erg veranderd. Tea is een paar jaar geleden overleden en haar broer heeft het over genomen. Paarden komen nog steeds maar halve dag buiten dat is het enige wat ik niet fijn zou vinden.

karuna
Drukke kabouter

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:29

Ok, ik heb toen een man gesproken wel. En die zag het probleem niet en voelde zich ook niet verantwoordelijk. Als ze daarin verbeterd zijn alleen maar fijn. Maar buiten veel is daar kennelijk nog steeds onmogelijk

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:43

Nessie schreef:
Ik vond de Liemers ogen als een prima stal, kwam er alleen op bezoek. Grote rijbakken, mooie locatie, stallen wat verouderd. Ze komen alleen niet heel veel buiten.

Dit inderdaad. Volgens mij is de eigenaar wel ok en de verzorging goed. Maar uiteindelijk weet je dat pas echt als je er staat natuurlijk. :)

Edit: als ik hoor hoe het erop de Snippervlucht aan toe gaat, tja, mijn visie is het niet dat het bij je paard past of niet. Ik hou er niet van als paarden in grote groepen bij elkaar worden gevoegd en naar het land worden gejaagd. Dat is voor elk paard een risico en er is dan geen sprake van enige individuele zorg.

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:58

Val weer even binnen hier. Ik heb toen ook gekeken bij de Liemers in Beek. Mijn keus is toen op een andere stal gevallen vanwege de kosten maar ik vond het niet verkeerd. Pluspunt was wel het meteen het bos in kunnen voor een rondje en voor een groot rondje dicht bij het grote bos. En de vele bakken leek me ook erg prettig.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:59

Nikass schreef:
Nessie schreef:

Dit inderdaad. Volgens mij is de eigenaar wel ok en de verzorging goed. Maar uiteindelijk weet je dat pas echt als je er staat natuurlijk. :)

Edit: als ik hoor hoe het erop de Snippervlucht aan toe gaat, tja, mijn visie is het niet dat het bij je paard past of niet. Ik hou er niet van als paarden in grote groepen bij elkaar worden gevoegd en naar het land worden gejaagd. Dat is voor elk paard een risico en er is dan geen sprake van enige individuele zorg.

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat de paarden opgejaagd werden. Er waren een aantal paarden die zelf het gas open gooiden richting de wei, maar mijn merrie deed daar nooit aan mee. Die liep er achteraan op haar dooie gemak en dat was ook prima.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:03

Bij mij viel de liemers zonder twijfel af vanwege de dichte stallen (geen luik) en het veel te veel binnen staan. Volgens mij viel de hoeveelheid ruwvoer ook tegen. En van de prijs viel ik steil achterover :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:04

Stallen daar hebben wel luikjes naar de gang :j

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:07

Nessie schreef:
Stallen daar hebben wel luikjes naar de gang :j

Toen ik kwam kijken was alles dicht. Nog wel id tijd van Thea. Maar vond de stallen sowieso helemaal niks. Lange gang ook.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:24

Levita schreef:
Ik heb nog nooit mee gemaakt dat de paarden opgejaagd werden. Er waren een aantal paarden die zelf het gas open gooiden richting de wei, maar mijn merrie deed daar nooit aan mee. Die liep er achteraan op haar dooie gemak en dat was ook prima.

Tsja en ik heb het dus wel gezien. Vooral met naar binnen gaan. Laatste keer was ik aan het rijden en moest echt afstappen want mijn paard werd gek doordat ze met een noodgang langs de bak kwamen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:51

Ik woon vlakbij manege de Liemers.
Heb de stallen nog niet bekeken, maar de wei is schraal en klein.
Naar mijn weten staat je paard een halve dag in de wei en dan wissel met een ander paard.

Als je niet komt, dan staat je paard 20 uur op stal.
Zou voor mij persoonlijk een no go zijn.
Stalgeld is ook fors.

Mijn paard stond voorheen op de Henriettehoeve. Mooi bedrijf, mooie voorzieningen, maar wel een paardenfabriek. Je paard past in het systeem of niet.

Mijn paard helaas niet. At stro, meste op de verkeerde plek, stond daardoor 4 a 5 dagen per week echt te nat.
En je kon daar niets aan overleggen of veranderen.
Uiteindelijk was ze kreupel door ernstige rotstraal aan 4 hoeven en heb haar weggehaald.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:45

Het blijft gewoon erg lastig in de omgeving van Arnhem.
Mijn paard is, mede door de info uit dit topic, terecht gekomen bij de Snippervlucht.
Ik kom er zelf niet vaak omdat paard juist van mij vandaan is verhuisd omdat mijn zoon (de ruiter) naar Arnhem is verhuisd.

Ons paard past gelukkig wel in het systeem. Het los van en naar de wei is ze al van jongs af aan gewend.
Tov onze oude stal is het momenteel voor het paard wel wat minder oa qua formaat van de stal. Maar straks als alle nieuwe stallen klaar zijn krijgt ze er een prima stal.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:46

maaike5581 schreef:
Levita schreef:

Tsja en ik heb het dus wel gezien. Vooral met naar binnen gaan. Laatste keer was ik aan het rijden en moest echt afstappen want mijn paard werd gek doordat ze met een noodgang langs de bak kwamen.

Ja, dat kan ik bevestigen. Naar en van de wei worden de paarden inderdaad opgejaagd. Ik ben ook van inzicht veranderd dat dit dus niet (meer) bij mijn paard past. Hij staat nu weer op een privéstalling in de Achterhoek waar hij niet meer opgejaagd wordt, in een veel kleinere groep en het is een heel ander paard geworden.
Overigens vind ik de Snippervlucht verder een hele fijne stal. Ik heb er een heel fijne tijd gehad en mis het eigenlijk wel echt daar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:13

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:16

Dat is redelijk recent overgegaan naar deze eigenaren. Wat ik van eerder van het terrein weet is dat het een heel mooi terrein is qua faciliteiten. Van hoe de bedrijfsvoering gaat, weet ik niks

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 19:18

Wat een geld zeg :=

Gioia heeft nog steeds plek zag ik..

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:55

idinn schreef:

Ik vraag af wat je moet doen of kunnen om je daar te kwalificeren. Waarschijnlijk moet je op je handen lopend de track kunnen uitmesten terwijl je tegelijkertijd met je voeten emmers water draagt _/-\o_

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:04

Marloezz schreef:
idinn schreef:

Ik vraag af wat je moet doen of kunnen om je daar te kwalificeren. Waarschijnlijk moet je op je handen lopend de track kunnen uitmesten terwijl je tegelijkertijd met je voeten emmers water draagt _/-\o_

Alles lijkt heel erg naar binnen gericht: prachtige pistes etcetera, maar hoeveel en op welke wijze zouden de paarden buiten staan? Vrees dat ik het antwoord al weet...
Laatst bijgewerkt door Britt1 op 04-03-21 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:06

Marloezz schreef:
idinn schreef:

Hahaha nou dat denk ik inmiddels ook :Y)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:06

Marloezz schreef:
idinn schreef:

Nee water komt uit verwarmde waterbak :D
Mogelijk moet je regelmatig aanschuiven bij het leefstyle centrum........

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:09

Die betonnen muren in de stallen ook, vreselijk. Leuke accommodatie voor een dagje trainen :))