Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:55

Omdat je er je spullen niet kwijt kan, nergens eens kan longeren als je wilt of in de bak rijden?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:00

Maar ze willen dus juist een paard dat wèl gereden wordt...

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:19

Er staat ook in dat ze het leuk vinden ritjes samen te doen. Misschien dat ze daarom iemand zoeken met een bereden paardje waar iemand dus nog actief mee bezig is?

Ik zag hem ook op Facebook voorbij komen en het lijkt mij wel echt een fantastische plek, echt zo'n buitenkansje wat maar heel weinig langs komt. Mits je inderdaad het zeulen met je spullen voor lief neemt..

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:18

Ayla schreef:
ArcoIris: heb je de Mariahoeve in Heteren of Renkum op het oog? Ik heb geen ervaring met die in Renkum, daar gaan inderdaad vreemde verhalen over rond. Met de Mariahoeve in Heteren heb ik juist wel goede ervaringen. Mijn pony was echter beter op zijn plek op zijn vorige stal en staat nu bij Stal te Bokkel in Eerbeek. Voor jou uit de richting maar daar kan ik eventueel vragen over beantwoorden als die er zijn.

Ik heb Renkum gezien ja, ook even contact gehad maar ik kreeg er een beetje de bibbers van... die in Heteren kende ik niet, kun je daar een beetje buiten rijden?

CleopatraVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:20

Heeft die in Heteren een website?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:29

Volgens mij heeft die in heteren geen website. In heteren kan je nauwelijks buiten rijden. Een ritje door de boomgaard of langs de dijk heen en weer is mogelijk

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:36

Ik rij ook wel eens langs te Bokkel. Met mijn ijsco. Ik ben er zelf 2 x geweest. De pensionpaarden stonden er netjes bij maar ik vond de stalling van de manege paarden en pony’s erg donker. Het kuil was toen ook van die vieze meuk.........

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:55

Hoe heb jij het in Wolfheze Joki? Is dat een beetje te doen vanuit Arnhem? is wel druk daar op stal volgens mij, ik sta daar al wel even op de wachtlijst (lees, voor dat ik mijn paard ging halen al, begin augustus vorig jaar haha)

BugsFunnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:00

Levita schreef:
MarjanB schreef:
Ik sta op Lagewald maar dat is ook Groesbeek _O-

Snippervlucht? Mijn merrie stond daar niet fijn want paste niet in de kudde maar goed andere paarden hadden daar geen last van.

Snippervlucht heeft op dit moment geen plek helaas.

Ik heb er welgeteld 2 maanden gestaan en blij dat we weg zijn...

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:49

maaike5581 schreef:

Ja? Wil je mij even pb doen over je ervaringen? Ben wel nieuwsgierig want ik sta daar ook op de wachtlijst...

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:55

ArcoIris schreef:
Ayla schreef:
ArcoIris: heb je de Mariahoeve in Heteren of Renkum op het oog? Ik heb geen ervaring met die in Renkum, daar gaan inderdaad vreemde verhalen over rond. Met de Mariahoeve in Heteren heb ik juist wel goede ervaringen. Mijn pony was echter beter op zijn plek op zijn vorige stal en staat nu bij Stal te Bokkel in Eerbeek. Voor jou uit de richting maar daar kan ik eventueel vragen over beantwoorden als die er zijn.

Ik heb Renkum gezien ja, ook even contact gehad maar ik kreeg er een beetje de bibbers van... die in Heteren kende ik niet, kun je daar een beetje buiten rijden?

Je kreeg de bibbers? Haha, dat klinkt eng. Mijn paard staat daar, mocht je vragen hebben, stel ze gerust.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:16

Marrit13 schreef:
Ayla schreef:

Oh dan zie ik jou wel eens rijden met sulky en witte pony, kan dat? :D
Dat kan kloppen :D

ArcoIris: direct aan stal heb je voornamelijk boomgaarden en woonwijken inderdaad, al kun je met een braaf paard ook prima een stuk langs de dijk rijden. Aan de overkant van de rivier zit Renkum/Wolfheze maar daar moet je dan even een stukje met de trailer voor rijden. Het voerbeleid is wel heel goed geregeld, de paarden krijgen onbeperkt hooi, 2x daags krachtvoer en staan op stro. Stallen zijn ruim en licht, de bakken liggen er netjes bij. In de zomer staan ze de hele dag op het land en in de winter worden de paddocks om en om verdeeld in kleine groepjes. Voorheen moest je alleen op vrijdag middag zelf je paard binnen halen maar ik weet niet of dat nu nog zo is. Ik heb ook geen idee of er stallen vrij zijn maar deze stal wordt vaak verward met de Mariahoeve in Renkum.

Belker: welke pensionpaarden bedoel je? Er staan op dit moment maar vier pensionpaarden waarvan één pony van mij, de rest zijn allemaal manegepaarden. De grote stal is inderdaad vrij donker maar de rest van de stallen zijn wel licht. Er liggen vaak twee balen kuil/voordroog waarvan een wat natter dan de ander, dit wordt afgewisseld. Mijn pony krijgt eigen hooi en dit hang ik klaar in hooinetten. Alle paarden komen het jaarrond een dagdeel (ochtend/middag of beide) buiten op de wei, in de winter wordt er vaak buiten extra kuil/voordroog gevoerd. Er wordt 2x daags kuil/voordroog en 2x daags krachtvoer gevoerd. Het enige nadeel vind ik dat er s’avonds niet meer gevoerd wordt en dat de binnenbak vaak bezet is door de manegelessen, maar dit vang ik op door zelf s’avonds nog hooi te voeren en naast de bak lekker in het bos te mennen wat op 2km stappen ligt (Nationaal Park Veluwezoom). Momenteel zijn er alleen geen stallen vrij.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:38

Jammer dat ze maar zo kort buiten komen daar.
En idd te weinig ruwvoer momenten..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:58

Ik sta verderop met paarden aan huis. Ik heb een klein stukje, maar geen faciliteiten. Klopt, ik heb de merriestallen gezien en dan de manegestallen. De kuil vond ik echt van slechte kwaliteit. Ik snap dat jij hooi voert. Verder is het een prima plek dichtbij de veluwezoom.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:07

MalaQ schreef:
Er staat ook in dat ze het leuk vinden ritjes samen te doen. Misschien dat ze daarom iemand zoeken met een bereden paardje waar iemand dus nog actief mee bezig is?

Ik zag hem ook op Facebook voorbij komen en het lijkt mij wel echt een fantastische plek, echt zo'n buitenkansje wat maar heel weinig langs komt. Mits je inderdaad het zeulen met je spullen voor lief neemt..

En geen mogelijkheid om je paard te wassen of zelfs niet even zijn benen af te spoelen, en in geval van blessure of voor andere verzorging even op stal of op een poetsplaats te zetten...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:14

ArcoIris schreef:
maaike5581 schreef:

Ja? Wil je mij even pb doen over je ervaringen? Ben wel nieuwsgierig want ik sta daar ook op de wachtlijst...

Ben ook wel heel benieuwd, aangezien ik in de veronderstelling ben dat het een vrij populaire stal is.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:45

Mijn ervaring met de snippervlucht is van 13 jaar geleden, maar die was toen wel zo dat ik ook niet meer terug zou gaan. Maar daar kan een heleboel in verbeterd zijn.

BugsFunnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:47

Joki schreef:
Mijn ervaring met de snippervlucht is van 13 jaar geleden, maar die was toen wel zo dat ik ook niet meer terug zou gaan. Maar daar kan een heleboel in verbeterd zijn.

Of nog slechter..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:52

Was 13 jaar geleden dezelfde eigenaar als nu?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:01

Ja de eigenaar is dezelfde gebleven.

Ik kan niet oordelen of het anders geworden is. Ik loop er wel eens langs met de honden en kan zien dat het groter geworden is, maar heb in al die tijd geen voet meer op het terrein gezet.

BugsFunnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:04

Het is uiteraard niet de bedoeling om een stal af te kraken hier maar ik heb spijt dat we er gestaan hebben en blij dat mijn paard zonder blessures is vertrokken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:16

maaike5581 schreef:
Het is uiteraard niet de bedoeling om een stal af te kraken hier maar ik heb spijt dat we er gestaan hebben en blij dat mijn paard zonder blessures is vertrokken.

Mijn paard was er ook niet blij en meerdere keren kreupel. De groepen worden in de winter samen gevoegd en op 1 wei wat dan paddock wordt. Zonder eten dus paarden gaan lopen klooien. Ook over een verhard pad met de groep naar de wei terwijl ze opgejaagd werden. Het ene paard kan daar prima tegen maar die van mij is daar veel te gevoelig voor. Die is nu een 8 maanden later pas weer een beetje normaal met de andere paarden op de wei.

De rest was er toen ik er stond, qua ruwvoer en stal prima.

Ben eigenlijk wel benieuwd want ik heb dat hier eerder ook aangegeven en toen ging iemand hier uit het topic er toch heen omdat dat niet zo zou zijn volgens eigenaar en ik zou een pismerrie hebben. Ben benieuwd wie dat was en of die er nog staat.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:50

MarjanB schreef:
maaike5581 schreef:

Mijn paard was er ook niet blij en meerdere keren kreupel. De groepen worden in de winter samen gevoegd en op 1 wei wat dan paddock wordt. Zonder eten dus paarden gaan lopen klooien. Ook over een verhard pad met de groep naar de wei terwijl ze opgejaagd werden. Het ene paard kan daar prima tegen maar die van mij is daar veel te gevoelig voor. Die is nu een 8 maanden later pas weer een beetje normaal met de andere paarden op de wei.

De rest was er toen ik er stond, qua ruwvoer en stal prima.

Ben eigenlijk wel benieuwd want ik heb dat hier eerder ook aangegeven en toen ging iemand hier uit het topic er toch heen omdat dat niet zo zou zijn volgens eigenaar en ik zou een pismerrie hebben. Ben benieuwd wie dat was en of die er nog staat.

Dat was ik. Ik heb er maar een paar maanden kunnen staan en toen is mijn paard overleden aan de gevolgen van hoefbevangenheid. Ik vond de sfeer op stal erg prettig. Mensen waren vriendelijk en zeker toen mijn paard zo ziek was erg betrokken.

Mijn paard paste goed in het systeem met naar de wei lopen en in grote groepen staan. Alleen ze heeft er niet lang van kunnen genieten.

Je paard past er tussen of niet dat is het een beetje. Dat zal ook op de henriettehoeve zijn. Paarden krijgen genoeg hooi en de accommodatie ziet er ook super uit. Ik heb net een nieuw paard gekocht en ik weet dus niet of zij ook in dat systeem past. Vanavond ga ik kennismaken bij Manege de Liemers in Beek. Omdat ze bij de Snippervlucht nu geen plek voor mij hebben. Mocht mijn paard het heel goed doen in Beek zou het zo maar kunnen dat ik helemaal niet naar Doorwerth ga.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:08

Oh jeetje zeg! Dat is heel zuur :knuffel:

Beek is ook leuk! Heb daar met plezier gestaan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:13

Manege de liemers mmm ik zou zelf daar met een boogje omheen gaan. Ben daar aantal keren geweest voor iets waar ik verder niets over kan zeggen maar eh nee. De situatie die ik aantrof was niet zo best en de eigenaar van de stalling zag het niet als zijn verantwoordelijkheid en ook niet als een probleem. Oftewel laat rustig een dier verpieteren en kijk als pensioneigenaar de andere kant op. En meer dingen waarvan ik dacht nee niet zo best. :n

Beek is mooie plek maar de liemers toen niet. Het moet wel heel flink verandert zijn zou ik daar willen staan. Kan natuurlijk gewijzigd zijn in de tussentijd
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-03-21 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt