Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:35

Voor zover ik weet hebben ze voor dat gedeelte van Westeneng geen wachtlijst. (Voor de stallen een lange wachttijd)
De eigenaren van de paarden die op de 24 uurs wei staan willen wel overleggen of je paard in de kudde past. Ik weet niet precies welke criteria ze daarvoor hanteren.
Ik kan verder niet uit ervaring spreken, maar het is een mooie, rustige omgeving en mocht je toch nog iets met je paard kunnen doen dan zit je midden in het bos.
Ik heb geen idee hoe het zit met de opslag van spullen, mogelijk heb je een kast bij de stallen. Dat is dan wel op enige afstand van je paard.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:47

Nikass schreef:
Voor zover ik weet hebben ze voor dat gedeelte van Westeneng geen wachtlijst. (Voor de stallen een lange wachttijd)
De eigenaren van de paarden die op de 24 uurs wei staan willen wel overleggen of je paard in de kudde past. Ik weet niet precies welke criteria ze daarvoor hanteren.
Ik kan verder niet uit ervaring spreken, maar het is een mooie, rustige omgeving en mocht je toch nog iets met je paard kunnen doen dan zit je midden in het bos.
Ik heb geen idee hoe het zit met de opslag van spullen, mogelijk heb je een kast bij de stallen. Dat is dan wel op enige afstand van je paard.

Kan het kloppen dat ze gaan inkrimpen bij Westeneng? Ik woon daar vlak in de buurt en dat gerucht gaat in onze buurt namelijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:03

Dat weet ik niet, sorry

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:17

Ik sta al sinds april op de wachtlijst voor stalling én 24 uurs weide...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:03

De wachtlijst voor stallen is idd lang, maar ik heb een paar maanden geleden met iemand van de 24 uurs weide gesproken die aangaf dat er plek vrij kwam en of ik interesse had.
Daaruit heb ik geconcludeerd dat er geen wachtlijst was.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:36

Nikass schreef:
Minoes schreef:
Ik vind het ook bijzonder allemaal.

Vrijdag ga ik met die van mij weer naar de kliniek, en ik vermoed dat de uitkomst helaas vervroegd pensioen zal betekenen.
Dus mocht iemand daarvoor nog een plekje weten.. Het liefst 24/7 buiten met schuilgelegenheid (bijvoorbeeld paddock paradise), voor een klein prijsje. Of bijvoorbeeld bij iemand aan huis als weidemaatje... Ik houd me aanbevolen.

Is de 24-uurs wei van Westeneng iets voor jou?
Dat is in het bos in Arnhem Noord, maar er is geen schuilstal.
Ik weet niet de exacte prijs maar is zover ik kan inschatten iig minder dan 200,-

Volgens mij hebben ze daar geen plek op dit moment.

Britt1

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:40

Ik sta al zeker 1,5 jaar op de wachtlijst bij Westeneng voor de 24u-weide. Ben inmiddels verhuisd naar een andere plek. Lijkt weinig verloop te zijn of ze wilden me niet :+

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:14

Is de pensioenvoorziening bij de Lindehoeve in Emst misschien wat? Wel verder weg maar ze worden goed verzorgd dus dan is de afstand misschien ook niet zo'n punt.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:22

Shalimar schreef:
Is de pensioenvoorziening bij de Lindehoeve in Emst misschien wat? Wel verder weg maar ze worden goed verzorgd dus dan is de afstand misschien ook niet zo'n punt.

Ik kreeg dat toevallig van de week ook te horen van een stalgenoot. Ik houd het zeker in gedachten!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:48

Minoes schreef:
Shalimar schreef:

Ik kreeg dat toevallig van de week ook te horen van een stalgenoot. Ik houd het zeker in gedachten!

Mijn oud stalgenote haar paard staat hier, hij moest even wennen maar is zo happy nu daar! Van wat ik gehoord heb een fijne plek en goed systeem.

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:58

Ik ben ondertussen ook op zoek, paardje staat nu bijna een halfjaar in Groesbeek, maar ik heb haar toch liever wat dichterbij i.v.m. werk en reistijd. Ook is het voor haar van belang dat ze echt elke dag ruim buiten komt. Beetje fijne faciliteiten en uitrijmogelijkheden hou ik graag dus als het niet dichter bij kan ook prima, maar ik hou m'n ogen toch graag open omdat de huidige stal toch een tussenoplossing was. Zit nu alleen even met de handen in het haar want ik was even vergeten wat voor een rommel het ook alweer was om een lekker plekje in de buurt van Arnhem te vinden :') Momenteel heb ik Hippisch Centrum Groesbeek, Het lage wald, Mariahoeve, Groenewoud, klein Vosdal en Henriettehoeve op de lijst, allemaal wel met bepaalde compromissen over wat ik wil helaas... Iemand nog aan of afraders? Ervaringen zijn ook erg welkom. *\%/*

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:20

Ik sta op Lagewald maar dat is ook Groesbeek _O-

Snippervlucht? Mijn merrie stond daar niet fijn want paste niet in de kudde maar goed andere paarden hadden daar geen last van.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:32

MarjanB schreef:

Snippervlucht? Mijn merrie stond daar niet fijn want paste niet in de kudde maar goed andere paarden hadden daar geen last van.

Snippervlucht heeft op dit moment geen plek helaas.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:57

Shalimar schreef:

Heb ik mijn jonge paard ook nog een paar hele fijne jaren gegeven toen hij niet meer bereden kon worden. Echt een aanrader.

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:02

MarjanB, wat zijn jouw ervaringen met Lagewald?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:23

Ik sta nu een jaar of 10 op de Henriëtte hoeve. Dus mocht je wat willen weten vraag maar

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:03

Levita schreef:
MarjanB schreef:

Snippervlucht heeft op dit moment geen plek helaas.

En ik denk voorlopig niet, want de wachtlijst is zelfs gesloten ;)

Apart trouwens van de 24 uurs weide, dat ze mij toen vroegen voor een kennismakingsgesprek, terwijl er blijkbaar geen plaats was. :?

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:13

Ja ach, wat ik al zei, als ze in Groesbeek blijft ook geen probleem, dichterbij zou fijn zijn maar als ze hier goed staat dan prima. Ik ga binnenkort langs bij HC Groesbeek en Lage Wald, mariahoeve heb ik weer even van het lijstje gehaald door wat reviews online (ook geen plek momenteel dus prima)

@MarjanB Hoe ervaar jij het Lage Wald als stal? En dan niet alleen hoe de paarden erbij staan maar ook de sfeer? (Daar ben ik een beetje gevoelig voor merk ik :+ )

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:19

Sfeer vind ik erg fijn! Er zit heus overal wel iemand waarvan je denkt moet dat nou :') maar heb nog nooit iemand gehad die zich bemoeide met m’n rijden oid. Wel eens een vraag van goh hoe doe je dat of waarom staat ze op ijzers of met springschoenen om. Tja dat leg ik dan ff kort uit en dan is het ook gewoon goed. Er staat van alles van bitloos tot mennen tot dressuur tot grondwerken. De 1 is wat teruggetrokken en de ander klept je de oren van de kop en de ene keer is het druk en de andere keer ben je alleen _O-

Ik heb het er erg naar m’n zin in elk geval

Edit eigenaren zijn duidelijk en geen vriendjespolitiek oid.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:24

ArcoIris: heb je de Mariahoeve in Heteren of Renkum op het oog? Ik heb geen ervaring met die in Renkum, daar gaan inderdaad vreemde verhalen over rond. Met de Mariahoeve in Heteren heb ik juist wel goede ervaringen. Mijn pony was echter beter op zijn plek op zijn vorige stal en staat nu bij Stal te Bokkel in Eerbeek. Voor jou uit de richting maar daar kan ik eventueel vragen over beantwoorden als die er zijn.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:27

Ayla schreef:
ArcoIris: heb je de Mariahoeve in Heteren of Renkum op het oog? Ik heb geen ervaring met die in Renkum, daar gaan inderdaad vreemde verhalen over rond. Met de Mariahoeve in Heteren heb ik juist wel goede ervaringen. Mijn pony was echter beter op zijn plek op zijn vorige stal en staat nu bij Stal te Bokkel in Eerbeek. Voor jou uit de richting maar daar kan ik eventueel vragen over beantwoorden als die er zijn.

Oh dan zie ik jou wel eens rijden met sulky en witte pony, kan dat? :D

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:24

Ik zag dit ook nog voorbij komen op een besloten groep in Stalling en Weidengang Gelderland op Facebook: Beschrijving
Plek in de wei voor een ijslander of haflinger of andere koudbloed. (geen tinker) Sociaal in de kudde.
De wei ligt in Rheden aan de Veluwezoom, tegen de Posbank aan. Prachtig uitrijgebied, heel veel mogelijkheden.
Eenvoudige plek, geen buitenbak, geen verlichting. Wel een schuiltent voor de paarden. Er staan nu 4 haflingers en 1 ijslander.
Gevraagd:
Een sociaal iemand die graag de handen uit de mouwen steekt. Dit betreft hooi voeren en af en toe helpen met een klussendag bij de wei. (Jacobskruidskruid weghalen, e.a.) Gezellig als je ook af en toe een ritje samen wilt maken.
Het is belangrijk dat er een klik is.
Ongeschikt is een warmbloed, een paard groter dan 1.50 cm, een jong nog onbereden paard, een pensioenpaard. Het is handig als je in de buurt woont ivm voeren, Rheden, Velp of Arnhem Noord.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:29

Ik weet waar dat is. Mooi plekje, pal tegen het bos aan

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:33

Is idd wel een mooi plekje, maar er zijn echt helemaal geen voorzieningen.
Volgens mij niet eens plek om je zadel veilig achter te laten, dus daar moet je dan altijd mee heen en weer zeulen. Je rijdt wel zo uit de wei het bos in, zonder de weg op of over te hoeven.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:35

Zou juist een ideale plek zijn voor een pensioenpaard of onbeleerde toch? Wat heeft onbereden te maken met de manier van stallen? Een bereden paard is toch nog steeds een paard? :+