Ervaring met kopen paarden bij v/d poll in leusden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: [EG] paarden bij v/d poll in leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:46

En ik praat alleen over het hardhandig met de beesten omgaan. Niet over de (verborgen) gebreken.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:03

Marga62 schreef:
Myra heeft n.a.v. bovenstaand bericht over ons paard Magnum, via bokt contact met mij gezocht. *LOL*
Zij is geschrokken van het bericht (Magnum heeft 2 maanden bij haar gestaan (stond daarvoor 2 dagen bij Ab vd Poll)

Wij houden contact over de afloop! Mail

Zo kan het dus ook

Wat ik nu zo jammer vind is dat er eerst modder gegooid wordt voordat Myra ook maar enige weet ervan heeft.
Het was netter geweest om dit bericht na persoonlijk contact te plaatsen.
En zo gaat het met velen.........Er wordt van alles gesuggereerd, voordat er harde feiten zijn.
Als er 1 goed is voor haar paarden, dan is het Myra.
Ik ken weinig handelaren die standaard de tanden laten doen een DA laten komen voor een verkoudheid of wat dan ook. Zij doet dat wel, omdat ze er zuinig op is.
Geef mensen ook de kans om een oplossing te vinden voor er verdenkingen zijn.......vaak is het verhaal heel anders als hier geschreven wordt.

Marga, wel netjes dat je ook de andere kant laat weten.
Zijn de foto's al gemaakt ?
Sterkte met je paard.......

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 22:51

ik ben zelf ook via myra aan mijn paard gekomen wij zijn er samen heen gegaan ik denk zelf niet dat myra exact weet wat voor spelletjes van de pol speelt, en idd de paarden staan bij haar een stuk beter erbij dan in leusden zelf.
de dierenbescherming heeft al regelmatig meldingen gehad over deze man maar je hoort er niets meer van ik heb zelf vorige week een melding gedaan en ook bij tros radar wie weet kunnen hun misschien wel iets doen om de verkoop van zieke en afgekeurde paarden te stoppen en dat hij eerlijk gaat handelen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 07:20

Het wordt gewoon tijd dat de DB in Nederland net zoveel rechten krijgt als in Amerika!

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 08:31

Goed dat er nog steeds meldingen van worden gemaakt.
En misschien dat inderdaad tros radar er iets mee kan doen. Deze mensen moeten worden gestopt.
Mensen kunnen gewoon verongelukken op paarden die ze verkopen omdat ze denken dat ze een braaf dier hebben gekocht. En al dat verdriet wat het met zich mee brengt met de verborgen gebreken.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:53

Hoi wij kochten altijd paarden bij hem voor onze ponyclub maar stuurden ook mensen prive naar hem toe. Eigenlijk nooit problemen als het niet klikte bracht je hem terug kon je een ander krijgen of geld terug. Maar ook wel eens gehad dat het paard niet goed is en ook gewoon terug gebracht. Je mag na een klinsche keuring of rontgologisch keuring je paard terug brengen als hij afgekeurd is of bij twijfel. Is niet alleen bij een handelaar maar ook prive. Alleen weten dat een heleboel mensen niet dat heet dan een verborgen geprek. Bij tijfel altijd klinisch laten keuren word hij afgekeurd kosten voor de verkoper goedgekeurd kosten voor jouw. Bij duurdere paarden advies ik om rongologisch te laten keuren. Dis is 6 maanden na koop geldig. Dus als je binnen 6 maanden er achter komt dat je paard atrose hebt , wat aan zijn staalbeentjes hoefkatrol ga zo maar door dan is dit een verborgen gebrek en mag je je paard terug brengen. anders kan je dit aanvechten met een advocaat dat win je altijd.

Nou sterkte iedereen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:57

misschien snap ik het niet goed hoor............

maar je hebt een paard 6/7 jaar geleden bij een handelaar gekocht........ en het dier is nu stuk??? en jij wil iets verhalen op de handelaar???? of zo????

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:58

hoi ik lees nog wat over Myra. Vegis je niet zei weet er wel van af hoor laat je niet in de zeik nemen met wat zei koopt van De Pol hoor. Het is 1 pot nat. Zei verkoopt ze alleen duurder omdat zei ze door rijd enzo. en sommige die echt niet goed zijn brengt ze terug maar ze weet wel wat er allemaal speelt. Dus dat sommige paarden ook gebreken hebben enzo. Weer die regel als je koopt binnen 6 maanden heb je het recht , als er een verbrogen gebrek is om hem terug te nememe. Wel vooraf afspreken of je geld terug krijgt of een andere paard eventueel met bijbetaling . Zet dit op papier waar je ook koopt. Is tegenwoordig hetzelfde als met een auto ja klinkt raar maar is echt zo.

Groetjes

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 13:48

KiWiKo schreef:
misschien snap ik het niet goed hoor............

maar je hebt een paard 6/7 jaar geleden bij een handelaar gekocht........ en het dier is nu stuk??? en jij wil iets verhalen op de handelaar???? of zo????

misschien helpt het wat als je het verhaal is goed door leest en ook de reacties van mij ? dan zal het je duidelijker zijn

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:32

dat is wat ik uit jouw verhaal lees

vrijevogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:37

wow dit is wel heel ernstig allemaal. kunnen we die man niet aangeven voor iets dan???

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 13:49

ja dat zou ik ook wel willen zodat hij stopt met "zieke" paarden te verkopen ik heb de dierenbescherming radar en kassa al benadert maar je hoort er niets meer van?
ik zou niet weten wat we nog meer kunnen doen

Marga62

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:19

kiana schreef:
Marga62 schreef:
Myra heeft n.a.v. bovenstaand bericht over ons paard Magnum, via bokt contact met mij gezocht. *LOL*
Zij is geschrokken van het bericht (Magnum heeft 2 maanden bij haar gestaan (stond daarvoor 2 dagen bij Ab vd Poll)

Wij houden contact over de afloop! Mail

Zo kan het dus ook

Wat ik nu zo jammer vind is dat er eerst modder gegooid wordt voordat Myra ook maar enige weet ervan heeft.
Het was netter geweest om dit bericht na persoonlijk contact te plaatsen.
En zo gaat het met velen.........Er wordt van alles gesuggereerd, voordat er harde feiten zijn.
Als er 1 goed is voor haar paarden, dan is het Myra.
Ik ken weinig handelaren die standaard de tanden laten doen een DA laten komen voor een verkoudheid of wat dan ook. Zij doet dat wel, omdat ze er zuinig op is.
Geef mensen ook de kans om een oplossing te vinden voor er verdenkingen zijn.......vaak is het verhaal heel anders als hier geschreven wordt.

Marga, wel netjes dat je ook de andere kant laat weten.
Zijn de foto's al gemaakt ?
Sterkte met je paard.......

Cheese! Foto's zijn gemaakt, helaas ............. Kissing Spine en geen kleintje ook en zeker niet eentje die pas is onstaan. Behandeling is niet mogelijk. Magnum krijgt nu 2x daags pijnstilling (heeft 24 uur p.d. pijn) en we geven hem tot zijn laaste dag alle aandacht, liefde etc etc, want op zijn gouden karakter Ja heeft hij voor ons gewerkt tot het moment dat hij echt niet meer onder de pijn uit kon komen en het dus ging aangeven door kreupel te gaan lopen. Hoop wel dat e.e.a. snel zal worden afgehandeld.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 14:45

zo zie je weer een erbij het is toch verschrikkelijk die mensen moeten is aangepakt worden, heel veel sterkte en geniet nog van je paard zolang het kan.
groetjes linda

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:57

mhtimmerwerk schreef:
zo zie je weer een erbij het is toch verschrikkelijk die mensen moeten is aangepakt worden, heel veel sterkte en geniet nog van je paard zolang het kan.
groetjes linda

Paard heeft er al langer last van.......
Ik denk dat Myra hier ook niks vanaf wist, omdat Magnum zowel bij haar als bij Marga goed was tot de laatste tijd.Zoiets kom je alleen maar te weten via foto's en die worden niet standaard gemaakt bij een keuring.

Marga, veel sterkte ..............

flashdance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:37

Marga62

jeetje heel veel sterkte....vind dit echt heel erg

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 21:35

even een leuke reactie ik heb vanmiddag contact gehad met iemand van RADAR en deze ging er mee aan de gang hij zou me terug bellen, ( hopen dat dat ook gebeurd natuurlijk)
groetjes linda

flashdance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:54

ik ga duimen dat radar je snel belt
en dat het snel op tv komt

zodat iedereen weet wat voor handelaar ab van de poll is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:20

Ik ben ook een keer bij v/d Pol geweest. Echt een drama!! Paarden werden uit een box getrokken, de een met een kapot oog, de ander ontzettend mager, nog een waar het papier van "zoek" was, eentje met een ingegroeid halster.(was net gebeurd) Er werd er ook nog een door een heel smal gangetje naar buiten gesleurd. Het paard had moeite met de bocht nemen door dit gangetje, en kreeg daarom nog een knal voor zijn hoofd. Daar knappen ze altijd lekker van op, toch? Er stond er ook nog eentje die helemal gekeurd was, hij was alleen een beetje kreupel, maar dat zou wel over gaan. Deze man zouden ze moeten verbieden om dieren te houden!!!!!

julia06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:46

angelqt schreef:
nee ik zeg niet dat hij er geen verstand van paarden heeft
maar ik zeg wel dat hij mensen heel goed kan oplichten en heel wat harten kapot maakt heeft gemaakt

en dat niet laten keuren is heel dom maar mensen vertrouwen op de eerlijkheid van de mens

dus een een eerlijk man is hij zeer zeker niet

maar goed laat maar eens zien op wat foto's hoe goed jij bent met je top paarden

Waarom zou hij ze oplichten als hij altijd de paarden terug neemt?

NIemand is te vertrouwen ook particulieren niet en uit mijn ervaring zijn particulieren vaak nog het minst te vertrouwen.

Die men. v/d poll kan toch ook NIET zien of de paarden bvb kissing spines, hoefcatrol of ocd hebben. Als de mensen de paarden niet laten keuren en dan na een tijdje erachter komen dat het paard niet goed is dan is het toch eigenlijk hun eigen schuld, je moet een paard gewoon laten keuren maakt niet uit waar je een paard koopt.
zoals ik al eerder zij hij kan er ook niet in kijken. HIj beoordeeld ze op het moment dat ze op stal staan en van wat hij kan zien.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 23:24

jongens waar gaat dit nu over waarom moet er in hemels naam zulk taalgebruik zijn zeg het woord "doos" en alles zeg.
dit zegt meer van jou mentaliteit dan van andere als jij ook zo' n lontje hebt bij de paarden mag je wel geen zweep hebben he.
en even voor de goede orde ik heb mijn paard niet naar de verdommenis geholpen en ze is niet dood.
pas je volgende keer aan joh ipv je zo kinderachtig op te stellen.
ik hoop voor jou dat jij nooit in zo'n situatie komt (maar dat zal wel niet aangezien je er zoooooveeel verstand hebt)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:52

Moderatoropmerking:
Kom op, houd het hier netjes! Ga elkaar niet in de haren vliegen, daar heeft niemand iets aan. Bart van O. ik snap dat je je enigszins "aangevallen" voelt en je jezelf en vd P wilt verdedigen, dat mag, maar ga geen mensen uitschelden!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 00:01

bar2 schreef:
dan moet je morgen in lunteren, bij de Lunaruiters komen kijken naar 6 paarden die ik rijd!

edit: 2 paarden Knipoog

Marga62

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 01:57

kiana schreef:
mhtimmerwerk schreef:
groetjes linda

Paard heeft er al langer last van.......
Ik denk dat Myra hier ook niks vanaf wist, omdat Magnum zowel bij haar als bij Marga goed was tot de laatste tijd.Zoiets kom je alleen maar te weten via foto's en die worden niet standaard gemaakt bij een keuring.

Marga, veel sterkte ..............

Iedereen bedankt voor de reacties. Maandag a.s. zal Magnum uit zijn lijden worden verlost. Huilen
Myra neem ik niets kwalijk en heeft waarschijnlijk dit ook niet geweten, anders had zij het paard niet verkocht.
Zij gaf aan het paard voor Ab van de Poll verkocht te hebben en wist niet beter dan dat hij niets mankeerde.
Ook bij een röntgenologische keuring zou dit niet gezien zijn omdat daar vooral op de benen wordt gelet.

BAR2: gezien de reacties die je uit, voel je je heel erg aangesproken en dat mag ook wel. In heel regio midden Nederland staat Ab gewoon erg slecht bekend. Jammer maar helaas.
Als paarden via Ab worden aangeboden, krijgt men over het algemeen het advies niet doen!!
En wat over de stallen wordt gezegd, klopt ook allemaal. Ben zelf op het terrein geweest, omdat een vriendinnetje een paard had gekocht bij Arno Zeegers (werkt nu nog of werkte toen ook voor Ab) en deze op het terrein van Ab gekeurd werd. Paard stond in een veel te kleine donkere box en zelfs de veearts (niet de eerste maar wel de beste) adviseerde het paard direct na de keuring daar weg te halen.
Overigens Ab is niet de enige hoor die zo werkt en dan kan het nog zo'n aardige man zijn ......... zijn manier van handelen klopt gewoon niet.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 02:22

amen! Afgod

heel veel succes maandag Ach gut