Urgente vraag ; Rendak !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 22:57

Kan je het niet gewoon loslaten nu?

Pony is opgehaald. Je hebt geen sorry gekregen, maar ze heeft het wel geregeld voor je. Prima toch?
Ze hebben echt niet express die pony een dag langer laten liggen.

Ophangen is niet zo netjes, maar je weet niet hoe de mevrouw aan de andere kant van de lijn alles heeft opgevat. Soms gaan dingen niet zoals ze zouden moeten en je het het liefste ziet gebeuren, maar er over door blijven gaan als het opgelost is, helpt je ook niet vooruit.

Of verwacht je nu nog iets van de Rendac? Behalve een factuur.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 22:59

MWM, maar als je het werk niet aan kan, moet er misschien toch personeel bij. Dat zal duurder zijn en misschien kunnen zij ook geen mensen vinden, maar het is verplicht hun te bellen en de klant kan en mag eigenlijk niet de dupe worden van de drukte. Daar moeten zij zelf wat aan doen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 23:05

prugelpiet schreef:

Pony is opgehaald. Je hebt geen sorry gekregen, maar ze heeft het wel geregeld voor je. Prima toch?

Ophangen is niet zo netjes, maar je weet niet hoe de mevrouw aan de andere kant van de lijn alles heeft opgevat. Soms gaan dingen niet zoals ze zouden moeten en je het het liefste ziet gebeuren, maar er over door blijven gaan als het opgelost is, helpt je ook niet vooruit.

De factuur kan 2 of 3 maanden duren begreep ik.
Ze is vandaag opgehaald dus helemaal losgelaten en verwerkt heb ik het nog niet. Dat gaat bij mij niet zo snel maar dat is denk ik per persoon verschillend. Mij helpt het om erover te praten en te schrijven en ik ben heel dankbaar voor de lieve berichtjes die ik van mede bokkers heb gekregen. Die helpen enorm

superpony

Re: Urgente vraag ; Rendak !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 23:09

Natuurlijk laat je dat ook niet even los. Het is nu alles bij elkaar en ook nog heel vers. Er komt vast een moment dat je dit afsluit en vooral met het verlies en gemis bezig bent, maar nu is het opgestapeld en heeft het echt wat tijd nodig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 23:18

Sassy4barrel schreef:
prugelpiet schreef:

De factuur kan 2 of 3 maanden duren begreep ik.
Ze is vandaag opgehaald dus helemaal losgelaten en verwerkt heb ik het nog niet. Dat gaat bij mij niet zo snel maar dat is denk ik per persoon verschillend. Mij helpt het om erover te praten en te schrijven en ik ben heel dankbaar voor de lieve berichtjes die ik van mede bokkers heb gekregen. Die helpen enorm[/quote

Heel veelbsterkte met verlies v jullie pony, wat rot dat het zo mis liep met ophalen.m
Heb in januari paard in laten slapen en doorrendac laten ophalen, kreeg pas half april rekening in de mail, duurt dus inderdaad best lang.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 23:26

Ts, fijn dat er een stukje van het hoofdstuk is afgesloten. Ik hoop dat je het uiteindelijk allemaal een plek kunt gaan geven. Je paardje verliezen door een onverwachte oorzaak is altijd vreselijk.

Je kunt op Trustpilot een eerlijke review over ze achterlaten. Dat helpt andere mensen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 23:49

Een ervaring op trustpilot achterlaten heeft in dit geval niet heel veel zin.
De Rendac is de enige kadaverophaalservice in Nederland.

Chauffeurstekort, drukte op de weg en groot aanbod van kadavers zorgt voor druk bezette ritten.
Helaas werkt het zelfs niet zo als je kadaver auto naar je buren ziet rijden dat je de chauffeur aan de jas kunt trekken om kadaver bij jezelf thuis te halen.
De belading en dus route van een vrachtwagen is nl ook gepland.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 23:56

Vooropgesteld: Rendac heeft mij altijd heel fijn behandeld en geduldig gewacht toen ik bij 1 paard dat ik net had laten in slapen, terug ging hyperventileren. In hindsight had ik beter iemand anders laten bellen maar daar gingen ze heel goed mee om. Paarden zijn ook altijd snel op gehaald.

Dat gezegd zijnde zou ik in deze specifieke situatie een klacht willen kunnrn indienen tegen de persoon die gewoon de telefoon af duwde. Dat.doe.je.niet. Niet als professional voor zo’n bedrijf en ik zou denken dat Rendac dit ook wil weten. Als je de dag en het uur hebt weten ze vast wie dat was en nee ik zou dat niet los laten. :o iemand bood zijn of haar excuses aan voor dat bizarre gedrag zeker na de fouten al moest ik een jaar vol houden. :o

TS ‘te emotioneel’ noemen vind ik denigrerend. Zij maken een fout tot twee maal toe. Gedragen zich dan ook nog onbeschoft. Ook zonder emotie zou een excuus en uitleg wel het minste zijn. Je betaald ze hè. Tis verdorie geen vrijwilligerswerk. Gaat er iets mis? Kan maar sta de klant dan ook fatsoenlijk te woord. Je bent een bedrijf geen ponykamp.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:29

Toen ik belde werd er gezegd ze komen na het avond eten dat was op zondag. De volgende ochtend lag hij er nog gelijk weet gebeld werd er gezegd we rijden nooit op zondag.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:40

Hoeft niet per se Rendac te zijn toch..bij mij is een individuele ophaaldienst van een paardencrematorium gekomen, vanaf de wei opgehaald, werd op de hoogte gehouden per sms over de heen- en terugreis van de chauffeur. Op voorhand afspraak gepland (dag en tijd). Het kost misschien wat meer maar alles perfect geregeld incl. aandenken van mijn paard en een kaarsje om tijdens het crematieproces aan te steken.

Sterkte TS.
Als ik het allemaal zo lees ben ik extra blij dat ik niet voor de Rendac heb gekozen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:45

Alpha89 schreef:
Hoeft niet per se Rendac te zijn toch..bij mij is een individuele ophaaldienst van een paardencrematorium gekomen, vanaf de wei opgehaald, werd op de hoogte gehouden per sms over de heen- en terugreis van de chauffeur. Op voorhand afspraak gepland (dag en tijd). Het kost misschien wat meer maar alles perfect geregeld incl. aandenken van mijn paard en een kaarsje om tijdens het crematieproces aan te steken.

Sterkte TS.
Als ik het allemaal zo lees ben ik extra blij dat ik niet voor de Rendac heb gekozen.

Ja, dat kan. Maar dat is een heel andere service dan de Rendac biedt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:54

Alpha89 schreef:

Sterkte TS.

Rendac: €60
Crematorium: €750 - €1500

Het is maar wat je er aan kwijt wilt en hoe je er in staat.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 09:17

Onali schreef:
Alpha89 schreef:

Sterkte TS.

Ik ga hier wel eens rustig naar kijken
Heb allemaal oudere paardjes en wil dit niet meer meemaken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:23

Toen ik de eerste keer volledig overstuur en in tranen naar het Rendac belde, ontwikkelde de telefoniste zich tot een soort therapeute :+
Ik kreeg spontaan ademhalingsoefeningen en hulp op afstand bij het verwerken van het trauma. Superlief! :+:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:38

Onali schreef:
Alpha89 schreef:

Sterkte TS.

En de individuele ophaaldienst van de rendac € 612

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:25

Cayenne schreef:
Toen ik de eerste keer volledig overstuur en in tranen naar het Rendac belde, ontwikkelde de telefoniste zich tot een soort therapeute :+
Ik kreeg spontaan ademhalingsoefeningen en hulp op afstand bij het verwerken van het trauma. Superlief! :+:

Ik weet nog met mijn rooie wat zo snel gegaan was dat ik terug begon te snikken voor ik het adres kon zeggen. En ik mompelde iets van ‘sorry! Sorry!’ En de mevrouw aan de andere kant: ‘geen probleem mevrouw neem de tijd, ik begrijp dat u het zwaar heeft ’ :+:

Ja er zitten absoluut ook hele lieve telefoon medewerkers bij Rendac. Juist omdat ik hoofdzakelijk op zijn slechtst geduldig maar professioneel vriendelijk te woord gestaan ben kan ik me niet voorstellen dat Rendac hiervoor wil staan… voor zo’n medewerker.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:40

Doet de rendac ook aan opnemen van het gesprek voor trainingsdoeleinden?
Want dat zou dan ook een goede zijn.

En ja zelfs al zou ts totaal niet toerekeningsvatbaar hebben gebleken in het gesprek (ik zeg daarmee niet dat het zo was)
Kunnen ze wel kijken wat kan een telefoniste doen om het gesprek om te buigen.

En stel ze zien de wachttijd oplopen voor nog 10 bellers en ze zien echt geen optie anders dan de verbinding verbreken, kan dat ook op een andere manier dan plof neergooien.

Ik denk dat het inderdaad zo gek niet is om er in een nette klacht op terug te komen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:44

Alpha89 schreef:

Sterkte TS.

Daar zou ik weer niet zo snel voor kiezen. Niet vanwege het geld, maar het voegt voor mij niks meer toe na de dood.

In verhouding wordt daar natuurlijk ook veel minder voor gekozen. Nu ging het netjes, maar als zij net zoveel meldingen als de Rendac krijgen, weet je niet of ze dat allemaal nog zo netjes aan kunnen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:46

Voor rond de 600 (dacht ik) kan je bij de rendac ook individueel laten ophalen.
Zelf heb ik dat nooit gedaan, dat is heel persoonlijk. Voor mij is alles wat dood is slechts een omhulsel en heb ik er niet echt meer gevoel bij
Bij mezelf ook niet trouwens, als er een rendac voor mensen was geweest hadden ze me zo mogen ophalen als de tijd komt :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:57

c_alsemgeest schreef:
Voor rond de 600 (dacht ik) kan je bij de rendac ook individueel laten ophalen.
Zelf heb ik dat nooit gedaan, dat is heel persoonlijk. Voor mij is alles wat dood is slechts een omhulsel en heb ik er niet echt meer gevoel bij
Bij mezelf ook niet trouwens, als er een rendac voor mensen was geweest hadden ze me zo mogen ophalen als de tijd komt :')

Wel moeilijk om zelf te bellen als je geen afspraak op voorhand mag maken….

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:57

Prijs heb ik paar berichten hierboven neergezet; 612 ondertussen.

Ik heb mijn paard nog op laten halen toen het 500 kostte.
En het was mij helemaal waard.

Uiteraard doe je dat niet voor het paard. Die merkt er niets van.
Je doet dat enkel voor jezelf.

En toen haalde ze op zaterdag op, maar krijg niet helemaal gelezen hoe dat nu is. Aanmelden is geen ophalen natuurlijk.
En toen haalde ze ook op uit de goed toegeeflijke bak, maar ook nu weet ik niet hoe ze de voorwaarden bedoelen. Lijkt er meer op dat hij op je eigen erf bij de poort moet liggen.

https://darl-p-001.sitecorecontenthub.c ... v=b41f1f40

Citaat:
Kiest u voor de individuele ophaalservice, dan komt Rendac uw paard
of pony ophalen met een speciaal ingerichte paardentrailer.
Deze service kent enkele belangrijke voordelen. Uw dier wordt apart
opgehaald en kan vanuit de wei of stalingang worden vervoerd.
Bovendien kunt u vooraf een tijdstip afspreken. Zo kunt u afscheid
nemen op de manier die u wenst.
• Speciaal ingerichte paardentrailer
• Alleen úw paard of pony
• 7 dagen per week, 24 uur per dag aanmelden
• Vooraf afgesproken tijdstip
• Ophalen vanuit de ingang van de wei of stal

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:05

Individuel ophalen om cru gezegd vervolgens daar op locatie op de hoop 'gegooid' te worden. Zonde van het geld

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:17

Nou net maar gebeld

Individueel.
Als je weet wanneer het gaat gebeuren, bel tijdig want dan word je ingepland.
Als het kan komen ze dezelfde dag als je dat wilt, maar.... het ligt ook aan de ritten die al gepland staan.
En ze rijden uiteraard vanuit Son, dus hebben ze meerdere ver weg ritten kan het gewoon zijn dat het niet past in de planning.

Ook op zaterdag (zondag ben ik vergeten te vragen)

Waar ik vooral voor belde is, halen ze nog steeds een paard uit mijn rijbak, zoals vorige keer.
Of moet het nu bij de ingang van de wei.

Daarop is het antwoord nog steeds zoals eerder.
De jeep met grote zware trailer moet er goed bij kunnen.
Gemakkelijk er naast kunnen staan en ook makkelijk weer weg kunnen rijden.
En uiteraard niet vast komen te staan in mul zand of blubber oid.

StalNollie schreef:
Individuel ophalen om cru gezegd vervolgens daar op locatie op de hoop 'gegooid' te worden. Zonde van het geld

Zonde van het geld is per persoon anders.
Maar klopt het eindstation is gelijk.
Maar het ophalen is wel een heel ander beeld.
En dat wat mij het geld waard.
ook dat hij niet van een warme zaterdag ochtend tot maandag morgen hoefde te liggen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:24

Duo Penotti, blijkbaar niet elke zaterdag, want afgelopen zaterdag kon het niet. Moest tot maandag wachten.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 12:38

DuoPenotti schreef:
Doet de rendac ook aan opnemen van het gesprek voor trainingsdoeleinden?
Want dat zou dan ook een goede zijn.

En ja zelfs al zou ts totaal niet toerekeningsvatbaar hebben gebleken in het gesprek (ik zeg daarmee niet dat het zo was)
Kunnen ze wel kijken wat kan een telefoniste doen om het gesprek om te buigen.

En stel ze zien de wachttijd oplopen voor nog 10 bellers en ze zien echt geen optie anders dan de verbinding verbreken, kan dat ook op een andere manier dan plof neergooien.

Ik denk dat het inderdaad zo gek niet is om er in een nette klacht op terug te komen.

ik ga er nog wel op terug komen.. eerst even proberen alles te verwerken maar daarna ga ik er wel iets mee doen want ik wil niet dat een ander dit ook mee moet maken.