Meningen pensionstal de graaf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 09:21

pol013 schreef:
Kabayo: maar wie moet dán die hypotheek aflossen?
Of mogen alleen mensen met een ouder met gebouwen+grond een pensionstal beginnen van jou?
Dan houdt het vrij snel op denk ik.

Allemaal even los van deze stal dan hé, want die klinkt niet bepaald fijn.

Ik heb het over een hypotheek van 6000 euro. Als jij dat geld niet hebt om een pand van 1,3 miljoen euro te kopen had je misschien een pand van 6 ton moeten kopen…

991 en jillz, zie hierboven

Ik zeg nergens dat mensen niet mogen verdienen en natuurlijk moet het terug verdiend worden. Maar het is algemeen bekend dat je in de paarden niks verdiend. Of dat terecht of niet is hoor je mij echt nergens zeggen
Ik zeg meer, als je geen geld hebt, moet je het niet gaan kopen…
En nee, podcasts luister ik nooit. Mocht je een geschreven artikel er van hebben lees ik het graag. Ik heb 5 jaar op een trainingsstal gewerkt die ook opfok en pensionstal had en dat was alles behalve op een houtje bijten. Die verdiende er echt wel dik uit en heeft recent ook nog allemaal verbouwingen gedaan en zelfs nieuwe vrachtwagens en dure busjes kunnen kopen.
Dus die leven echt niet in armoede. En dat is hun goed recht uiteraard. Maar het personeel kon nooit omhoog in loon, wat de reden ook is geweest dat ik weg ging. Ik weet heel goed wat ondernemen in houd (heb zelf een onderneming) en zelf ook jaren een pensionstal gehad. Maar als jij er lekker dik miljoenen uit wil verdienen zou ik persoonlijk een andere baan gaan zoeken
Het is gewoon niet realistisch om naast 6000 euro hypotheek, je vaste lasten en nog wat te kunnen leven uit 35 pension boxen te kunnen halen.

Ik wil ook wel iets hebben voor een miljoen, maar ja…
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 05-12-25 09:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Dressage1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 09:26

Kabayo schreef:
pol013 schreef:
Of mogen alleen mensen met een ouder met gebouwen+grond een pensionstal beginnen van jou?

Ik heb het over een hypotheek van 6000 euro. Als jij dat geld niet hebt om een pand van 1,3 miljoen euro te kopen had je misschien een pand van 6 ton moeten kopen…

Je vergeet dat de bank een hypotheek verstrekt met een goed bedrijfsplan, daarin zijn die kosten meegenomen en moet dat onderbouwd worden.
Als je zelf zoveel geld hebt word er geen pension gevestigd, mensen met veel geld beginnen geen pension.
We praten hier niet over een privé stalletje maar een bedrijf. Waarom denk je dat banken tegenwoordig zo moeilijk doen? Omdat er te weinig word verdiend en banken toch garantie willen hebben dat er genoeg binnen komt elke maand.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 09:56

Kabayo schreef:
pol013 schreef:

991 en jillz, zie hierboven

Ik zeg nergens dat mensen niet mogen verdienen en natuurlijk moet het terug verdiend worden. Maar het is algemeen bekend dat je in de paarden niks verdiend. Of dat terecht of niet is hoor je mij echt nergens zeggen
Ik zeg meer, als je geen geld hebt, moet je het niet gaan kopen…
En nee, podcasts luister ik nooit. Mocht je een geschreven artikel er van hebben lees ik het graag. Ik heb 5 jaar op een trainingsstal gewerkt die ook opfok en pensionstal had en dat was alles behalve op een houtje bijten. Die verdiende er echt wel dik uit en heeft recent ook nog allemaal verbouwingen gedaan en zelfs nieuwe vrachtwagens en dure busjes kunnen kopen.
Dus die leven echt niet in armoede. En dat is hun goed recht uiteraard. Maar het personeel kon nooit omhoog in loon, wat de reden ook is geweest dat ik weg ging. Ik weet heel goed wat ondernemen in houd (heb zelf een onderneming) en zelf ook jaren een pensionstal gehad. Maar als jij er lekker dik miljoenen uit wil verdienen zou ik persoonlijk een andere baan gaan zoeken
Het is gewoon niet realistisch om naast 6000 euro hypotheek, je vaste lasten en nog wat te kunnen leven uit 35 pension boxen te kunnen halen.

Je kunt prima iets verdienen in de paarden. Er zijn echt veel mensen die prima een boterham verdienen in de paarden. Dat zijn niet de mensen die €250,- vragen voor hun stalling. Dat zijn de mensen die een fatsoenlijke kostprijs berekening (laten) maken, bedenken wat ze willen verdienen en daar hun prijs op baseren. (zie podcast).

Je maakt ook de denkfout dat mensen graag iets willen van een miljoen, of miljoenen willen verdienen. Voor de meeste mensen is dat totaal niet aan de orde. De meeste mensen willen de kosten eruit hebben (goh) en nog wat verdienen om zelf van te leven.

De pensionhouder die jij aanhaalt die, die er ''dik aan verdiende'' (waarin je jezelf nogal tegenspreekt dat het algemeen bekend is dat je in de paarden niks kan verdienen maar ok). en verbouwingen gedaan heeft (wat noodzakelijk is om te zorgen dat het geen oude zooi wordt)? en nieuwe vrachtwagens en dure busjes heeft gekocht, tbv zijn bedrijf, wat is daar gek aan? Kijk je ook op die manier naar eigenaren van andere bedrijven? Dat het belachelijk is dat ze een nieuwe auto kopen of een verbouwing aan hun pand laten doen?

Het is overigens ook prima realistisch om een hypotheek van €6.000,- te kunnen betalen met 35 paarden. Je moet wel een goede kostprijs berekening maken en de faciliteiten/diensten hebben overeenkomstig met de stallingsprijs.

Als mensen daar eens mee zouden beginnen, kijken wat het kost en wat je wil verdienen en daarop de prijs baseren ipv andersom... heel veel ondernemers in de paarden zijn geen ondernemers, maar paardenliefhebbers met een bedrijf. Dáár gaat het fout.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 10:00

Volgens mij lees jij de helft niet wat ik schrijf. Dus ik hou er ook over op…
Enige wat ik over deze kwestie zeg is, als je geen geld hebt moet je iets niet kopen. En niet, paardenmensen mogen niks verdienen. Dat is wat jij steeds aanhaalt .

Laten we het vooral weer hebben over de recensies over deze stal

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 10:16

Kabayo schreef:

Ik reageer op wat ik relevant vind. Ik heb alles gelezen, maar dat het bedrijf waar jij werkte de lonen niet omhoog deed zegt niks over ondernemen in de paarden in zijn algemeen. Dat jij zelf ondernemer bent, zegt niets over het feit hoe goed je daarin bent en in hoeverre je hebt snapt. Veel mensen hebben een eenmanszaak. In totaal telt Nederland +- 2,5 miljoen ondernemers. Die zijn niet allemaal succesvol (let op: ik zeg nadrukkelijk niet dat dit voor jou geldt, ik geef alleen aan waarom het voor mij geen zin heeft hierop in te gaan, omdat het feit dat iemand ondernemer is inhoudelijk niets zegt).

Ik heb geprobeerd te reageren op de boute uitspraken die je doet m.b.t ondernemen in de paarden en de manier waarop men in die business wel/niet geld zou mogen verdienen volgens jou en wat wel/niet haalbaar is volgens jou. Of iemand een hypotheek wel/niet aan zou moeten/mogen gaan is niet aan jou, maar aan de bank en de personen die het betreft. Dat Jíj die hypotheek niet zou aangaan is prima. Feit is dat de bank (of een private investeerder) een plan heeft gezien waarmee de kosten theoretisch terugverdient kunnen worden. Anders wordt een hypotheek überhaupt niet verstrekt.

Je zegt nog dat aan trainingspaarden dubbel verdient kan worden. Ook dat klopt niet (nogmaals; luister de podcast eens). Als je gaat rekenen zitten de meesten rond het minimumloon op het paard van een ander.

Je doet allerlei uitspraken, waarvan meerdere mensen zeggen dat ze te ongenuanceerd zijn of zelfs niet kloppen en je weigert een podcast van professionals in de sector die je uitspraken weerlegt (of het filmpje) te luisteren/ kijken. Tja...

Dressage1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 10:25

Kabayo schreef:
Enige wat ik over deze kwestie zeg is, als je geen geld hebt moet je iets niet kopen. En niet, paardenmensen mogen niks verdienen. Dat is wat jij steeds aanhaalt .

Bijna elk bedrijf start met weinig eigen vermogen, de meesten moet toch lenen bij de bank.
Volgens mij snap je weinig van ondernemen of hoe het werkt.
Dan kan elk bedrijf wel stoppen.
Kijk een wat dierenartsen al lenen voor hun bedrijf, zonder bank zou er geen dierenarts zijn met apparatuur ook denk je dat ze zelf tonnen hebben liggen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 10:40

Dressage1990 schreef:
Kabayo schreef:

Bijna elk bedrijf start met weinig eigen vermogen, de meesten moet toch lenen bij de bank.
Volgens mij snap je weinig van ondernemen of hoe het werkt.
Dan kan elk bedrijf wel stoppen.
Kijk een wat dierenartsen al lenen voor hun bedrijf, zonder bank zou er geen dierenarts zijn met apparatuur ook denk je dat ze zelf tonnen hebben liggen?

Dat wist ik, goed voor hun dat ze een hypotheek hebben gekregen :j
Hoop voor ze dat de stallen snel vol staan :)