pol013 schreef:Kabayo: maar wie moet dán die hypotheek aflossen?
Of mogen alleen mensen met een ouder met gebouwen+grond een pensionstal beginnen van jou?
Dan houdt het vrij snel op denk ik.
Allemaal even los van deze stal dan hé, want die klinkt niet bepaald fijn.
Ik heb het over een hypotheek van 6000 euro. Als jij dat geld niet hebt om een pand van 1,3 miljoen euro te kopen had je misschien een pand van 6 ton moeten kopen…
991 en jillz, zie hierboven
Ik zeg nergens dat mensen niet mogen verdienen en natuurlijk moet het terug verdiend worden. Maar het is algemeen bekend dat je in de paarden niks verdiend. Of dat terecht of niet is hoor je mij echt nergens zeggen
Ik zeg meer, als je geen geld hebt, moet je het niet gaan kopen…
En nee, podcasts luister ik nooit. Mocht je een geschreven artikel er van hebben lees ik het graag. Ik heb 5 jaar op een trainingsstal gewerkt die ook opfok en pensionstal had en dat was alles behalve op een houtje bijten. Die verdiende er echt wel dik uit en heeft recent ook nog allemaal verbouwingen gedaan en zelfs nieuwe vrachtwagens en dure busjes kunnen kopen.
Dus die leven echt niet in armoede. En dat is hun goed recht uiteraard. Maar het personeel kon nooit omhoog in loon, wat de reden ook is geweest dat ik weg ging. Ik weet heel goed wat ondernemen in houd (heb zelf een onderneming) en zelf ook jaren een pensionstal gehad. Maar als jij er lekker dik miljoenen uit wil verdienen zou ik persoonlijk een andere baan gaan zoeken
Het is gewoon niet realistisch om naast 6000 euro hypotheek, je vaste lasten en nog wat te kunnen leven uit 35 pension boxen te kunnen halen.
Ik wil ook wel iets hebben voor een miljoen, maar ja…