beegee schreef:Eigenlijk alles! Haha. Hoe zijn de uitrijmogelijkheden, hoe is de bak, wat is er te zeggen over het ruwvoerbeleid en de buitengang? Waarom zijn jullie destijds verhuisd en als je het wilt zeggen, waarheen?
De stal ligt aan het eind van een doodlopend laantje dus dat is de enige weg die je over moet (alleen bestemmingsverkeer) voor je aan het eind het ruiterpad op stuurt. Dan kun je zowel de Vlietlanden in als naar de Vogelplas aan de andere kant. Bij de Vlietlanden is ook een leuk paardenstrandje waar je goed kunt zwemmen met je paard. Zo'n 15 minuten stappen van stal af.
De bak is onlangs volledig gerenoveerd. Die was heel nat maar is groot aangepakt in 2021. De roundpen is na regenval ook nat maar daar willen ze nog een overkapping over, was iig sprake van toen ik weg ging.
Ze voeren voordroog, mooie kwaliteit. Wordt afgewogen per paard per voerbeurt (3x ruwvoer per dag). In de winter worden ze een dagdeel buiten gezet in de paddocks, meer kun je onderling regelen.
In de zomer 6 uur op de wei.
Mijn ruin stond in de binnengroep. Ik ben weg gegaan omdat ik gevraagd werd bij iemand aan huis te komen op een heel mooi en groot PP dus die keuze was makkelijk
mijn pony kon eigenlijk niet goed tegen het ruwvoer, dat was te rijk voor hem. We hebben het ooit laten testen en was heel mooi spul, maar te rijk voor de mijne. Het alternatief, op stal en zelf hooi kopen, was voor mij geen optie. Dus eigenlijk de enige reden dat ik weg ging was de buitenkans die we kregen. De sfeer was echt altijd heel fijn op stal, leuke stalgenootjes en iedereen doet lekker z'n ding.