Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mazida schreef:En vergeet niet dat je met een bijstandsuitkering ook nog allerlei extra's vanuit de gemeente krijgt. Je kunt een beroep doen op de bijzondere bijstand voor bijvoorbeeld een wasmachine of televisie, vergoeding van je internetabonnement, een budget om leuke dingen van te doen. Sportclub, muziekclub voor de kids en zwemlessen worden betaald. Kinderen mogen een fiets uitzoeken als ze naar de middelbare school gaan. Allemaal niet erg, maar waarom zou je dan meer gaan werken terwijl je dan van al die extra's geen gebruik meer mag maken?
Overigens is het niet aan te raden een paard te houden in de bijstand. Want als je iets niet hebt in de bijstand is het privacy. Je moet elke euro kunnen verantwoorden. En als je dan die wasmachine nodig hebt kan een ambtenaar ook zeggen dat je je eerst je paard maar weg moet doen.
Mazida schreef:En vergeet niet dat je met een bijstandsuitkering ook nog allerlei extra's vanuit de gemeente krijgt. Je kunt een beroep doen op de bijzondere bijstand voor bijvoorbeeld een wasmachine of televisie, vergoeding van je internetabonnement, een budget om leuke dingen van te doen. Sportclub, muziekclub voor de kids en zwemlessen worden betaald. Kinderen mogen een fiets uitzoeken als ze naar de middelbare school gaan. Allemaal niet erg, maar waarom zou je dan meer gaan werken terwijl je dan van al die extra's geen gebruik meer mag maken?
Overigens is het niet aan te raden een paard te houden in de bijstand. Want als je iets niet hebt in de bijstand is het privacy. Je moet elke euro kunnen verantwoorden. En als je dan die wasmachine nodig hebt kan een ambtenaar ook zeggen dat je je eerst je paard maar weg moet doen.
purny schreef:Mazida schreef:En vergeet niet dat je met een bijstandsuitkering ook nog allerlei extra's vanuit de gemeente krijgt. Je kunt een beroep doen op de bijzondere bijstand voor bijvoorbeeld een wasmachine of televisie, vergoeding van je internetabonnement, een budget om leuke dingen van te doen. Sportclub, muziekclub voor de kids en zwemlessen worden betaald. Kinderen mogen een fiets uitzoeken als ze naar de middelbare school gaan. Allemaal niet erg, maar waarom zou je dan meer gaan werken terwijl je dan van al die extra's geen gebruik meer mag maken?
Bijzondere bijstand is pas vanaf 3 jaar.
CharleyT schreef:Jij Moet helemaal niks hoor, jij Wil je een slag in de rondte werken om paarden te kunnen bekostigen. Heel verschil lijkt mij. En hoe en waaraan iemand zijn/haar bijstand uitgeeft is niet belangrijk in deze situatie.
Dus ja, de reactie is niet sociaal te noemen.
Vientje schreef:beatje schreef:Wat zijn de uitkeringen in nederland hoog , en de miniumlonen laag.Dat verbaast me toch wel een beetje.
Precies! Dat verbaasde mij ook toen ik vanuit een WW op zoek was naar een baan een aantal jaar geleden. Ik kon makkelijk een fulltime baantje als klantenservicemedewerker bij een zorgverzekeraar krijgen, maar het minimumloon wat dat betaalt was vele malen lager dan mijn WW en indien ik in de bijstand terecht was gekomen had ik door de toeslagen die ik dan zou krijgen voor hetzelfde inkomen ook nog gewoon thuis kunnen blijven zitten... Toen ik het UWV dit voorrekende aan de telefoon en ik vroeg of ik dan niet gek zou moeten zijn om aan het werk te gaan was het antwoord "Ja." Meer kwam er ook niet meer uitDe verhouding van uitkeringen tov het minimumloon is écht scheef.
Overigens ben ik toen wel zo gek geweest om voor dat minimumloon te gaan werken ipv op mijn krent op de bank te blijven zitten en "alle tijd te hebben om van mijn paard te genieten" zoals hier eerder gesteld werd, maar goed dat is een mentaliteitsdingetje.
henshem schreef:De hoogte van WW is afhankelijk van het salaris dat je eerder verdiende (tot een bepaald maximum) en onafhankelijk van de vraag of je een partner hebt die inkomen heeft. WW is tijdelijk zodat je niet in de financiële problemen komt als je werkloos raakt en je in de gelegenheid bent om nieuw werk te zoeken. Bijstand is niet afhankelijk van je vorige inkomen en krijg je bovendien niet als je partner voldoende inkomen heeft. Dus onvergelijkbare situaties.
rien10 schreef:Ik ken een iemand die het heeft gedaan. Ik was toen bijrijder, werkte 40 uur in de week, kon geen paard betalen. Zij had een uitkering, werkte deeltijd zwart. Had tijd en geld genoeg om haar paard overdag te doen. Ik had daar wel moeite mee.