elmiran schreef:Het verspreiden van negatieve berichten en leugens mag niet zomaar. Meer info is op Google te vinden. Er staan dingen in die niet waar zijn. Laura zou in luxe leven volgens hen dankzij de stichting. Waar is haar villa dan?.
O nu heb ik geen kennis?. Het is ook altijd wat he...
Eerst mensen die net nieuw zijn niet betrouwbaar vinden, ik plaats hier foto's, zit vanaf 2004 op Bokt, dan maar zeggen dat ik geen kennis heb om ook dit als niet betrouwbare informatie te kunnen bestempelen. Ik heb genoeg aan m'n hoofd. Wilde het alleen voor deze stichting opnemen omdat dit mij raakt. Ik vrees dat meer foto's plaatsen niet gaat helpen. Geloof wat je wilt geloven en laat deze stichting met rust. Iedereen weet het beter vanaf de zijlijn. Best als je het er niet mee eens bent. Doneren is niet verplicht.
Voor we verder over laster&smaad spreken en verkondigen dat ik zaken heb geschreven die niet waar zouden zijn, zowel hier in mijn verhaal als op mijn persoonlijke FB, wil ik even wijzen op onze gesprekken met Esther Scheffer (mede-bestuurslid).
Hiervan hebben we 2 opgenomen gesprekken (met wederzijdse toestemming) van 17/10/2022 en 19/10/2022. Hierin bevestigt zij wel degelijk dat er problemen zijn bij het beheer van de stichting. Ze spreekt ons er ook over aan dat we eventueel laster zouden verspreiden met mijn FB post van 12/10/2022. Op mijn vraag (die ik tot 3-maal toe heb herhaald) over welke leugens ik daar in zou geschreven hebben, kon zij enkel aangeven dat ik 'het bestuur' had vermeld terwijl die mensen niet officieel tot het bestuur zouden behoren. Verder kon zij niets aangeven wat gelogen was.
In onderling overleg heb ik 'het bestuur' dan gewijzigd naar 'de adviseurs'.
We hebben dan ook het bijkomende tekstje afgestemd van de update van 20/10/2022. We hebben de tekst via Whatsapp doorgestuurd ter validatie en na goedkeuring heb ik die aanvulling gedaan. Op deze manier mocht de post volledig integraal blijven staan.
Op dat moment hadden we een heel constructief gesprek met Esther, zij nam ons verhaal heel serieus en ze zou ons op de hoogte houden in verband met de vorderingen van het invoeren van meer structuur. We hadden er goeie hoop op dat er veranderingen ten goede van de paarden zouden gebeuren.
Op 24/10/2022 is er echter een leugenachtig messenger bericht verspreid door Sammyxo naar 1 van onze kennissen met daarin vermeld, en ik citeer :
'Olana is ingeslapen, wat naar mijn idee veel eerder had moeten gebeuren. (Paard had een zware hoefkatrol kanteling en liep zelfs met zwaar beslag kats kreupel) schuld kan aan beide kanten liggen.
Eric had veel eerder moeten ingrijpen maar zelfs nadat laura zei, eric het is klaar ... wou hij doorgaan.
Stichting had een nieuwe hoefsmid laten komen
Hoefsmid heeft beslag eronder uitgehaald en een normaal ijzer onder gezet (wat ik erg onprofessioneel vind want lijkt mij als een hoefsmid bezig is en die ziet dat, dat hij navraag gaat doen)'
Olana had geen hoefkatrol maar een probleem in haar heup, oorzaak weten we niet maar bevestigd door Jaime.
Laura heeft ons nooit gezegd dat we Olana moesten laten inslapen, het was eerder de omgekeerde wereld.
Mijn vrouw heeft Sammyxo hiermee geconfronteerd en zij beweerde dat een hacker haar account had gebruikt ...
Na dit lasterlijk bericht hebben we aan Esther laten weten dat het voor ons geen zin meer had om verder in gesprek te gaan, om het belang van de paarden voorop te stellen, als de leugens en intriges toch weer de overhand zouden nemen van het goed fatsoen.
Het bestuur heeft zich van bovenstaand bericht van sammyxo gedistancieerd maar wij vertrouwden het niet meer.
Van dit alles zijn er opgenomen gesprekken, whatsapp gesprekken, messenger gesprekken, alle berichten met Jaime de veearts over Olana, ... die we allemaal goed hebben bijgehouden en van pas zullen komen als er ook maar iemand ons zou aanklagen voor laster, smaad en eerroof ...