Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:16

elmiran schreef:
Eric is ook een nieuwaccount. Aangemaakt om de stichting overal waar het kan zwart te maken. Dit is smaad & laster wat ze doen. Daar hoor je niemand over maar zodra er een nieuw account is met een positief bericht is wel.

Zoals je kunt zien zit ik vanaf 2004 op Bokt. Mijn paard staat 8 jaar in Spanje bij Laura.

Ja, klopt. Dat zien mensen ook, wees maar niet bang.

Maar het is wel een account met een naam en er zijn foto's en app berichten geplaatst, dus die plaatsen meer onderbouwde reacties, dan zomaar wat roepen met een nieuw account.

Hoezo is het smaad en laster? Heeft Laura dat geroepen in een app groep??

En dat jij vindt dat je paard daar goed staat, zegt een ander helemaal niks. Misschien heb jij niet zoveel kennis of ervaring of heb jij welzijn ook niet zo hoog staan. Dat kan ik niet beoordelen, maar er zijn heel veel mensen die hun paard er al jaren slecht bij hebben staan, waardeloos rijden en vinden dat alles wel prima is.

Kinke

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:19

Hoezo is het smaad & laster? Benieuwd naar de onderbouwing

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:32

Kinke schreef:

Dat roep je een paar keer naar je brave volgers en wordt zo klakkeloos overgenomen..........simpel, toch?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:39

Het verspreiden van negatieve berichten en leugens mag niet zomaar. Meer info is op Google te vinden. Er staan dingen in die niet waar zijn. Laura zou in luxe leven volgens hen dankzij de stichting. Waar is haar villa dan?.

O nu heb ik geen kennis?. Het is ook altijd wat he...
Eerst mensen die net nieuw zijn niet betrouwbaar vinden, ik plaats hier foto's, zit vanaf 2004 op Bokt, dan maar zeggen dat ik geen kennis heb om ook dit als niet betrouwbare informatie te kunnen bestempelen. Ik heb genoeg aan m'n hoofd. Wilde het alleen voor deze stichting opnemen omdat dit mij raakt. Ik vrees dat meer foto's plaatsen niet gaat helpen. Geloof wat je wilt geloven en laat deze stichting met rust. Iedereen weet het beter vanaf de zijlijn. Best als je het er niet mee eens bent. Doneren is niet verplicht.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:45

superpony schreef:
Kinke schreef:

Dat roep je een paar keer naar je brave volgers en wordt zo klakkeloos overgenomen..........simpel, toch?

Dit zijn mijn woorden. Maar aangezien alles wat ik hier meld een leugen genoemd wordt ga ik hier geen energie meer aan verspillen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:48

superpony schreef:
elmiran schreef:
Eric is ook een nieuwaccount. Aangemaakt om de stichting overal waar het kan zwart te maken. Dit is smaad & laster wat ze doen. Daar hoor je niemand over maar zodra er een nieuw account is met een positief bericht is wel.

Zoals je kunt zien zit ik vanaf 2004 op Bokt. Mijn paard staat 8 jaar in Spanje bij Laura.

Ja, klopt. Dat zien mensen ook, wees maar niet bang.

Maar het is wel een account met een naam en er zijn foto's en app berichten geplaatst, dus die plaatsen meer onderbouwde reacties, dan zomaar wat roepen met een nieuw account.

Hoezo is het smaad en laster? Heeft Laura dat geroepen in een app groep??

En dat jij vindt dat je paard daar goed staat, zegt een ander helemaal niks. Misschien heb jij niet zoveel kennis of ervaring of heb jij welzijn ook niet zo hoog staan. Dat kan ik niet beoordelen, maar er zijn heel veel mensen die hun paard er al jaren slecht bij hebben staan, waardeloos rijden en vinden dat alles wel prima is.

Ik zou er gewoon eerst eens gaan kijken. Iedereen roept hier maar wat van achter zijn toetsenbord.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:13

elmiran schreef:
Dit zijn mijn woorden. Maar aangezien alles wat ik hier meld een leugen genoemd wordt ga ik hier geen energie meer aan verspillen.

Heb je ook de foto's van het paard van Grimaja gezien? En hoe die er bij stond in Spanje?
Ik ben wel benieuwd wat je daar van vond?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:02

Zag net dat paard in nood een nieuw bericht had geplaatst naar ik denk aanleiding van dit topic

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:06

elmiran schreef:
Het verspreiden van negatieve berichten en leugens mag niet zomaar. Meer info is op Google te vinden. Er staan dingen in die niet waar zijn. Laura zou in luxe leven volgens hen dankzij de stichting. Waar is haar villa dan?.

En staan er ook dingen in die wel waar zijn?

EricClaes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:20

elmiran schreef:

Eerst mensen die net nieuw zijn niet betrouwbaar vinden, ik plaats hier foto's, zit vanaf 2004 op Bokt, dan maar zeggen dat ik geen kennis heb om ook dit als niet betrouwbare informatie te kunnen bestempelen. Ik heb genoeg aan m'n hoofd. Wilde het alleen voor deze stichting opnemen omdat dit mij raakt. Ik vrees dat meer foto's plaatsen niet gaat helpen. Geloof wat je wilt geloven en laat deze stichting met rust. Iedereen weet het beter vanaf de zijlijn. Best als je het er niet mee eens bent. Doneren is niet verplicht.

Voor we verder over laster&smaad spreken en verkondigen dat ik zaken heb geschreven die niet waar zouden zijn, zowel hier in mijn verhaal als op mijn persoonlijke FB, wil ik even wijzen op onze gesprekken met Esther Scheffer (mede-bestuurslid).
Hiervan hebben we 2 opgenomen gesprekken (met wederzijdse toestemming) van 17/10/2022 en 19/10/2022. Hierin bevestigt zij wel degelijk dat er problemen zijn bij het beheer van de stichting. Ze spreekt ons er ook over aan dat we eventueel laster zouden verspreiden met mijn FB post van 12/10/2022. Op mijn vraag (die ik tot 3-maal toe heb herhaald) over welke leugens ik daar in zou geschreven hebben, kon zij enkel aangeven dat ik 'het bestuur' had vermeld terwijl die mensen niet officieel tot het bestuur zouden behoren. Verder kon zij niets aangeven wat gelogen was.
In onderling overleg heb ik 'het bestuur' dan gewijzigd naar 'de adviseurs'.
We hebben dan ook het bijkomende tekstje afgestemd van de update van 20/10/2022. We hebben de tekst via Whatsapp doorgestuurd ter validatie en na goedkeuring heb ik die aanvulling gedaan. Op deze manier mocht de post volledig integraal blijven staan.
Op dat moment hadden we een heel constructief gesprek met Esther, zij nam ons verhaal heel serieus en ze zou ons op de hoogte houden in verband met de vorderingen van het invoeren van meer structuur. We hadden er goeie hoop op dat er veranderingen ten goede van de paarden zouden gebeuren.
Op 24/10/2022 is er echter een leugenachtig messenger bericht verspreid door Sammyxo naar 1 van onze kennissen met daarin vermeld, en ik citeer :
'Olana is ingeslapen, wat naar mijn idee veel eerder had moeten gebeuren. (Paard had een zware hoefkatrol kanteling en liep zelfs met zwaar beslag kats kreupel) schuld kan aan beide kanten liggen.
Eric had veel eerder moeten ingrijpen maar zelfs nadat laura zei, eric het is klaar ... wou hij doorgaan.
Stichting had een nieuwe hoefsmid laten komen
Hoefsmid heeft beslag eronder uitgehaald en een normaal ijzer onder gezet (wat ik erg onprofessioneel vind want lijkt mij als een hoefsmid bezig is en die ziet dat, dat hij navraag gaat doen)'

Olana had geen hoefkatrol maar een probleem in haar heup, oorzaak weten we niet maar bevestigd door Jaime.
Laura heeft ons nooit gezegd dat we Olana moesten laten inslapen, het was eerder de omgekeerde wereld.
Mijn vrouw heeft Sammyxo hiermee geconfronteerd en zij beweerde dat een hacker haar account had gebruikt ...

Na dit lasterlijk bericht hebben we aan Esther laten weten dat het voor ons geen zin meer had om verder in gesprek te gaan, om het belang van de paarden voorop te stellen, als de leugens en intriges toch weer de overhand zouden nemen van het goed fatsoen.
Het bestuur heeft zich van bovenstaand bericht van sammyxo gedistancieerd maar wij vertrouwden het niet meer.
Van dit alles zijn er opgenomen gesprekken, whatsapp gesprekken, messenger gesprekken, alle berichten met Jaime de veearts over Olana, ... die we allemaal goed hebben bijgehouden en van pas zullen komen als er ook maar iemand ons zou aanklagen voor laster, smaad en eerroof ...
Laatst bijgewerkt door EricClaes op 23-12-22 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:24

Superpony, aangezien je allemaal oordelen hebt.....
Ben je er zelf geweest? Heb je het persoonlijk mee gekregen van de paarden van Eric? Hoezo denk je dat iedereen die de club volgt minder verstand van paarden heeft dan jij?
Ik ken je niet, ben ook nooit bij Laura geweest maar ik vind wel dat jij je heel hard uitlaat over iets waarvan je wellicht alleen maar kennis haalt uit het lezen op bokt of FB...
Vind je dat juist om te doen?
Als het over iets gaat waarvan ik vindt dat iets oneerlijk is (positief of negatief) zou ik ook een account aanmaken om mijn ervaring te delen...
Tevens snap ik de boosheid/frustratie van Eric, al zou ik het anders aanpakken, ik vind alleen dat ze daar iets met Laura mee moeten doen en niet de hele stichting af moeten breken, wat ten koste van de paarden gaat die nog hulp nodig hebben.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 23-12-22 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:30

Tja, je mag wel roepen dat mensen goed zijn, maar niet dat ze niet goed zijn. Ik zeg helemaal niet waar info vandaan komt. Hou het inderdaad bij mijn eigen observeringen, maar ken wel mensen die mevrouw een stuk beter kennen.

Daarbij hoef ik hier echt geen verantwoordingen af te leggen aan bokkers die ook verder niks weten en alleen komen lezen om te oordelen wie wat en hoe mag schrijven.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:35

Als.het over een pakje boter gaat mag iedereen schrijven wat ie wil.
Maar je bent nu gewoon iets aan het afbranden waarvan je niet weet hoe of wat.
Je hoeft me ook zeker geen verantwoording af te leggen maar net als.jij mag ik schrijven wat ik vind. Of ik je nou ken of niet

GRIMAJA29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:47

Cayenne schreef:
elmiran schreef:

Heb je ook de foto's van het paard van Grimaja gezien? En hoe die er bij stond in Spanje?
Ik ben wel benieuwd wat je daar van vond?

Het paard op de foto's heet Grimaja daar komt mijn gebruikersnaam vandaan.

Ik heb inderdaad een nieuw account aangemaakt dat was voor mij eenvoudiger want ik wist mijn wachtwoord niet meer en mijn e-mail adres is veranderd. Ik ben namelijk vooral een meelezer.

Maar als je kijkt op het account van grimfanlover zie je dat ik in 2007 ook al een keer een account heb aangemaakt met Grimaja als eigen paard.

Afbeelding

Ik reageer inderdaad nooit ergens op en bemoei me normaal gesproken nergens mee. Maar omdat er om ervaringen word gevraagd heb ik nu wel mijn verhaal gedeeld. Dit is natuurlijk een kwestie die me aan het hart gaat vanwege mijn eigen ervaringen met Grimaja. Voor mij is het alweer 5 jaar terug en ik ben er gewoon niet zo erg meer mee bezig als in het begin.

Ik heb na mijn Spanje verhaal, wat ik zie als gewoon een zwarte bladzijde van mijn leven met grimaja samen, nog 5 jaar van haar kunnen genieten. Helaas heb ik haar op 8 juli dit jaar laten inslapen omdat ze op was met een leeftijd van 29 jaar.
Ze was mijn maatje voor 20 jaar en zal door mij dan ook nooit vergeten worden.

Ik kan zeggen dat het mij niet meer uitmaakt wat er gebeurd met de stichting of wat laura met haar leven doet of dat mensen me wel of niet geloven maar het is dan ook alweer 5 jaar terug. Ik snap dat Eric en Ilse nog vol in hun boosheid zitten. Maar ik kan wel zeggen dat Eric en Ilse de stichting veel langer meegemaakt hebben als ik mijn pony heeft er maar 10 maanden gestaan. Olana kwam rond dezelfde tijd als grimaja op de stichting in 2016 ze hebben die 10 maanden samen gestaan.

Afbeelding

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:12

Ik ben over het algemeen een meelezer maar ik vraag mij na het allemaal gevolgd en gelezen te hebben een paar dingen af:

Ik volg ze niet maar kom ze regelmatig dus tegen op mijn pagina omdat andere mensen dat dus duidelijk wel doen...

Ik weet even niet meer van wie het paard was door al de verschillende berichten, sorry daarvoor, maar mij viel ook op dat op het filmpje waarop Laura dus liet zien dat het paard in kwestie zo verschrikkelijk liep er totaal geen mager paard te zien was.

En heeft Laura nou een foto van datzelfde paard wat dus is ingeslapen in haar reactie over dit hele gebeuren geplaatst? Met de tekst erbij : zij ziet de zon weer schijnen... Als dat hetzelfde paard is zou ik ook werkelijk waar ontploffen als ik dat als eigenaar moet zien...

Verder vind ik het heel sneu dat juist de mensen die niet van de hoed of de rand weten, juist wel anderen gaan beschuldigen van profiel aanmaken speciaal hiervoor (en dan alleen de positieve reacties over Paard in nood Spanje daarover veroordelen, maar niet de nieuwe profielen die negatief zijn ) tot aan geen verstand van het houden van paarden te hebben. Zet jezelf toch niet zo voor schut...

Sammyxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:30

superpony schreef:
Sammyxo, Er kunnen zich nu 10 mensen aanmelden om een mooi positief verhaal te vertellen. Dat zegt dus precies helemaal niks.

Hoe jij over paarden en paarden houden denkt, zegt niks over hoe het zou moeten.

En ja, een particulier is anders, maar ELK paard dat niet de juiste zorg krijgt is er altijd 1 teveel!!

Zo een stichting beginnen is een keuze. Dan wil iemand zelf geen paar paardjes particulier in de tuin. Iemand wil dit zelf in Spanje doen.
Iemand beslist zelf wat ze op fb schrijft, wat ze laat zien en hoe ze reageert op kritiek.

Daarbij moet je eerst eens goed lezen hoe er met meerdere stagiaires is om gegaan, of was je hier alle jaren 24/7 aanwezig?

Maar er zullen wel meer mensen zich aanmelden om zo een verhaaltje te schrijven.

Mocht je me niet willen geloven ben gewoon op fb en insta tw vinden je bent welkom om een kijkje te nemen.

En ja ik heb er zelf als vrijwilliger gewerkt en woon nu 4 jaar in het zelfde dorp als de stichting, kom er nog regelmatig. Nu alleen wat minder vanwege de dikke buik.

Sammyxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:35

Rocamor schreef:
Sammyxo schreef:
I
Elke stichting, asiel, dieren opvang, whatever.. is negativiteit over te vinden. Leef en laat leven, doen jullie het maar is na. Want verzorging van 1,2 of 7 paardjes is een groot verschil met bijna 200 paarden :j

Niet mee eens:
Leer van kritiek en kijk of je kan bijsturen in je eigen processesn. Dat komt je bedrijf of stichting ten goede.
want "if one man says you are a donkey, so be it. But if 10 men say, you better buy yourself a saddle".

Ik zou zeggen, ga er heen en kom helpen.

Esplen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:45

-
Laatst bijgewerkt door Esplen op 16-11-24 07:15, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:18

En de negatieve paddestoelen met een nieuw account niet?. Dit is namelijk een oud topic van jaren terug. Ineens duikt er een nieuw account op met een heel verhaal.

Mijn paard staat bij deze stichting, wij hebben gezien hoe ze de paarden verzorgen, hoe ze leven, en mijn moeder kent Laura al jaren. Ze was een van haar eerste klanten die kwam paardrijden kan ik mij herinneren.
Het is toch niet gek dat ik ze wil verdedigen?. Dit doet mij ook pijn om te lezen wat er geschreven wordt over de stichting. Normaal bemoei ik me er niet mee, en heb eerlijk gezegd niet de tijd om constant alles te lezen op Facebook, en Bokt.

Ik heb het beste met mijn paard voor, en er wordt zelfs geroepen dat ik niet kundig genoeg ben om te kunnen zien of ze het goed heeft. Dan kunnen ze de paardenhouderij opleiding maar beter af gaan schaffen want je leert er niks.

Ik heb jaren getwijfeld of ik Umi terug zou halen omdat ik haar heel erg miste. Laura heeft mij juist het vertrouwen gegeven dat dit gevoel helemaal weg is, omdat ik weet dat ze in Nederland geen beter leven zou hebben, en ze gelukkig is samen met haar vrienden.

Natuurlijk kunnen er momenten zijn dat een paard ineens magerder wordt. Deze paarden leven in de natuur. Zelfs in Nederland zie ik zat paarden waarvan de eigenaar tips vraagt om hun paarf dikker te krijgen, en dit bijna niet lukt. Vooral bij oudere paarden.

Er zijn zoveel oorzaken waardoor een paard mager wordt. Ze lopen in een natuurgebied van zoveel hectare :') succes met alle paarden constant goed in de gaten te kunnen houden.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 25-12-22 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg aangepast

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:23

Nee, maar die linkse heeft mogelijk wel DSLD in de achterbenen waardoor hij pijn kan hebben. Dat zou ik het liefst zelf in de gaten houden ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:29

Maar vinden jullie het dan niet merkwaardig dat er bijna 50k uit de stichting overgeboekt is? En hoe het zit met de commerciële activiteiten. Ik zou me aardig genaaid voelen als ik een flink bedrag doneer en dat er aan de achterkant gewoon weer uitgeboekt wordt. De uitgave wordt niet eens nader benoemd in het jaarverslag terwijl het 90% van het vermogen is wat weg geboekt wordt.

Plus de inkomsten van de pensio(e)n paarden staan niet op het jaarverslag, maar die maken wel gebruik van de faciliteiten waar de richting voor betaald. Ik vind dat nogal merkwaardig.

Dit zijn zaken die legaal technisch gewoon door een stichting netjes op een jaarverslag gespecificeerd moeten worden en n vervolgens afgetekend door het hele bestuur.

Heeft overigens niks met smaad en laster te maken, zijn gewoon feiten die wel/niet in het jaarverslag staan.

Je mag van een stichting die zo veel aan werving doet toch wel verwachten dat die een beetje specificeren waar al dat geld dan eigenlijk naar toe gaat.

EricClaes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:42

elmiran schreef:
En de negatieve paddestoelen met een nieuw account niet?. Dit is namelijk een oud topic van jaren terug. Ineens duikt er een nieuw account op met een heel verhaal.

Mijn paard staat bij deze stichting, wij hebben gezien hoe ze de paarden verzorgen, hoe ze leven, en mijn moeder kent Laura al jaren. Ze was een van haar eerste klanten die kwam paardrijden kan ik mij herinneren.
Het is toch niet gek dat ik ze wil verdedigen?. Dit doet mij ook pijn om te lezen wat er geschreven wordt over de stichting. Normaal bemoei ik me er niet mee, en heb eerlijk gezegd niet de tijd om constant alles te lezen op Facebook, en Bokt.

Ik heb het beste met mijn paard voor, en er wordt zelfs geroepen dat ik niet kundig genoeg ben om te kunnen zien of ze het goed heeft. Dan kunnen ze de paardenhouderij opleiding maar beter af gaan schaffen want je leert er niks.

Ik heb jaren getwijfeld of ik Umi terug zou halen omdat ik haar heel erg miste. Laura heeft mij juist het vertrouwen gegeven dat dit gevoel helemaal weg is, omdat ik weet dat ze in Nederland geen beter leven zou hebben, en ze gelukkig is samen met haar vrienden.

Natuurlijk kunnen er momenten zijn dat een paard ineens magerder wordt. Deze paarden leven in de natuur. Zelfs in Nederland zie ik zat paarden waarvan de eigenaar tips vraagt om hun paarf dikker te krijgen, en dit bijna niet lukt. Vooral bij oudere paarden.

Er zijn zoveel oorzaken waardoor een paard mager wordt. Ze lopen in een natuurgebied van zoveel hectare :') succes met alle paarden constant goed in de gaten te kunnen houden.

[ [url=m/KBNT6t.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vinden jullie dit te mager?.

Jouw foto dateert van april 2021, toen was ze inderdaad goed op gewicht, is meer dan een jaar eerder, dus begrijp niet wat je met deze foto wil bereiken ...

Zelfs op 30 maart 2022 was ze nog in orde, toen waren we er zelf nog:

Afbeelding

Nog even over laster, smaad en dergelijke ... je beseft toch dat je hier illegaal een foto van onze paarden plaatst zonder onze toestemming ... but hey, geen probleem hoor want we hebben niets te verbergen.

Lees aub ons verhaal op pagina 1 nog een keer volledig. Ze stond in Pensioenland op 100m van de caravan, was vermagerd door de pijn, ... maar Lau heeft ze gewoon op 3 bakjes gezet (en portie vitaminen) omdat ze gewoon niet gezien had dat ze pijn had.
Voor ons heeft ze dus onnodig afgezien.
Als we het hadden geweten dat ze na ons bezoek in maart/april zo snel achteruit was gegaan, waren we al veel vroeger terug naar Spanje gegaan dan juni ...

Sammyxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:51

EricClaes schreef:
elmiran schreef:

Voor we verder over laster&smaad spreken en verkondigen dat ik zaken heb geschreven die niet waar zouden zijn, zowel hier in mijn verhaal als op mijn persoonlijke FB, wil ik even wijzen op onze gesprekken met Esther Scheffer (mede-bestuurslid).
Hiervan hebben we 2 opgenomen gesprekken (met wederzijdse toestemming) van 17/10/2022 en 19/10/2022. Hierin bevestigt zij wel degelijk dat er problemen zijn bij het beheer van de stichting. Ze spreekt ons er ook over aan dat we eventueel laster zouden verspreiden met mijn FB post van 12/10/2022. Op mijn vraag (die ik tot 3-maal toe heb herhaald) over welke leugens ik daar in zou geschreven hebben, kon zij enkel aangeven dat ik 'het bestuur' had vermeld terwijl die mensen niet officieel tot het bestuur zouden behoren. Verder kon zij niets aangeven wat gelogen was.
In onderling overleg heb ik 'het bestuur' dan gewijzigd naar 'de adviseurs'.
We hebben dan ook het bijkomende tekstje afgestemd van de update van 20/10/2022. We hebben de tekst via Whatsapp doorgestuurd ter validatie en na goedkeuring heb ik die aanvulling gedaan. Op deze manier mocht de post volledig integraal blijven staan.
Op dat moment hadden we een heel constructief gesprek met Esther, zij nam ons verhaal heel serieus en ze zou ons op de hoogte houden in verband met de vorderingen van het invoeren van meer structuur. We hadden er goeie hoop op dat er veranderingen ten goede van de paarden zouden gebeuren.
Op 24/10/2022 is er echter een leugenachtig messenger bericht verspreid door Sammyxo naar 1 van onze kennissen met daarin vermeld, en ik citeer :
'Olana is ingeslapen, wat naar mijn idee veel eerder had moeten gebeuren. (Paard had een zware hoefkatrol kanteling en liep zelfs met zwaar beslag kats kreupel) schuld kan aan beide kanten liggen.
Eric had veel eerder moeten ingrijpen maar zelfs nadat laura zei, eric het is klaar ... wou hij doorgaan.
Stichting had een nieuwe hoefsmid laten komen
Hoefsmid heeft beslag eronder uitgehaald en een normaal ijzer onder gezet (wat ik erg onprofessioneel vind want lijkt mij als een hoefsmid bezig is en die ziet dat, dat hij navraag gaat doen)'

Olana had geen hoefkatrol maar een probleem in haar heup, oorzaak weten we niet maar bevestigd door Jaime.
Laura heeft ons nooit gezegd dat we Olana moesten laten inslapen, het was eerder de omgekeerde wereld.
Mijn vrouw heeft Sammyxo hiermee geconfronteerd en zij beweerde dat een hacker haar account had gebruikt ...

Na dit lasterlijk bericht hebben we aan Esther laten weten dat het voor ons geen zin meer had om verder in gesprek te gaan, om het belang van de paarden voorop te stellen, als de leugens en intriges toch weer de overhand zouden nemen van het goed fatsoen.
Het bestuur heeft zich van bovenstaand bericht van sammyxo gedistancieerd maar wij vertrouwden het niet meer.
Van dit alles zijn er opgenomen gesprekken, whatsapp gesprekken, messenger gesprekken, alle berichten met Jaime de veearts over Olana, ... die we allemaal goed hebben bijgehouden en van pas zullen komen als er ook maar iemand ons zou aanklagen voor laster, smaad en eerroof ...

Ook niet vergeten erbij te zetten Eric dat er bewijs van is dat mijn account daadwerkelijk gehackt was. En ook doorgestuurd is.. naar JOU vrouw. We moeten wel de complete waarheid vertellen niet het halve werk .

Maar goed, niet vergeten dat er ook een hoop mensen zijn die jullie goed genoeg kennen en ook een hoop waarheid kunnen open gooien, maar dat doen ze niet uit respect. Want je schiet er toch niks mee op.. wat is nou eigenlijk jullie uiteindelijke doel? De stichting kapot maken? 160 paarden naar de slacht helpen? Als dit jullie doel is, moet je maar is achter je oren krabben wie er hier een hart heeft voor dieren.

Vrouwen kunnen vals zijn, maar jullie stoken veel mensen op tegen o.a de stichting. Laura haar dochter zwart maken? Een meisje van net begin 20?
Lekker volwassen, jullie zijn al een paar keer hier in het dorp geweest, maar er is geen enkele keer een gesprek plaats gevonden. Veilig achter het beeldscherm, snap ik.. doen er vele die de confrontatie niet aan durven, is niet erg.. alles valt te leren.
Zo ik heb ook me gal gespuwd en de zwangerschaps hormonen laten loeien.
Nu genieten van de kerst dagen in 20 graden. Bye

EricClaes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:11

Sammyxo schreef:
Ook niet vergeten erbij te zetten Eric dat er bewijs van is dat mijn account daadwerkelijk gehackt was. En ook doorgestuurd is.. naar JOU vrouw. We moeten wel de complete waarheid vertellen niet het halve werk .

Maar goed, niet vergeten dat er ook een hoop mensen zijn die jullie goed genoeg kennen en ook een hoop waarheid kunnen open gooien, maar dat doen ze niet uit respect. Want je schiet er toch niks mee op.. wat is nou eigenlijk jullie uiteindelijke doel? De stichting kapot maken? 160 paarden naar de slacht helpen? Als dit jullie doel is, moet je maar is achter je oren krabben wie er hier een hart heeft voor dieren.

Vrouwen kunnen vals zijn, maar jullie stoken veel mensen op tegen o.a de stichting. Laura haar dochter zwart maken? Een meisje van net begin 20?
Lekker volwassen, jullie zijn al een paar keer hier in het dorp geweest, maar er is geen enkele keer een gesprek plaats gevonden. Veilig achter het beeldscherm, snap ik.. doen er vele die de confrontatie niet aan durven, is niet erg.. alles valt te leren.
Zo ik heb ook me gal gespuwd en de zwangerschaps hormonen laten loeien.
Nu genieten van de kerst dagen in 20 graden. Bye

Welk bewijs ? Was enkel een locatie van in Sevilla ... (Effe voor je privacy je nummer en foto deels overschreven) :

Moderatoropmerking:
Plaatsen van prive communicatie is niet toegestaan

Een hoop waarheid over ons ? Vertel ... ben benieuwd want zoveel respect was er niet naar ons toe na het inslapen van Olana. Maar daar weet je niet van want toen was je nog niet terug op de stichting.

We hebben de confrontatie wel degelijk met Esther aangegaan. We hebben haar gevraagd om haar verantwoordelijkheid als mede-bestuurder te nemen.

Ons doel ? Het dagelijks bestuur van de stichting veranderen in het belang van ALLE paarden

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:13

Het is jammer dat er in dit topic nu een soort persoonlijke vete uitgevochten wordt.