Is hypostore betrouwbaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: Is hypostore betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:44

Hier ook goede ervaringen met Hypostore. Het enige is idd als iets niet op voorraad is, dat de levering soms steeds uitgesteld wordt. Daar kreeg ik wel steeds netjes een standaard mail van, en ook of ik een deel levering wilde. Uiteindelijk zelf geannuleerd omdat het me te lang duurde en gewoon opnieuw besteld toen het wel weer op voorraad was en binnen een dag binnen.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 23:07

Ja, fijne winkel

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 23:34

Citaat:
Geachte klant,

Door een fout in de voorraadfeed van de leverancier is het door u bestelde LeMieux Heritage dekje online komen te staan. Helaas is dit dekje niet leverbaar.

We kunnen de bestelling annuleren of u mag een willekeurig dekje van LeMieux tot een bedrag van €100 uitkiezen zonder bijbetaling.

We horen het graag.

Met vriendelijke groet, Best regards,

HypoStore

HypoStore.nl

Had 51.57 euro betaald dus vond het erg netjes opgelost.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 00:31

Nessie schreef:
mavantos schreef:
Ik denk persoonlijk dat ze te groot zijn geworden om meer te kunnen doen dan een standaard e-mail en zou dus even bellen/mailen. Als ze mensen in dienst moeten nemen om iedereen na te bellen dan zal je dat in de prijzen zien natuurlijk.

Uiteindelijk zijn ze vaak het goedkoopste en hebben ze naar mijn mening ook de beste kortingsacties.

En daar vind ik dus dat een bedrijf de plank misslaat. Ik had al contact opgenomen ontevreden te zijn (een aantal beloftes aan leverdatum geleden). Als je dan weer verwachtingen meermaals niet nakomt, dan kan je verwachten dat klanten ontevreden worden. Voor dat soort uitzonderingen zou je gewoon een goede klantenservice moeten hebben. Bedrijven vele malen groter hebben dit beter voor elkaar.

Voor producten welke direct leverbaar zijn, zou ik Hypostore nog wel durven gebruiken maar ook mijn stalgenoten vragen al meermaals wanneer komen die laarzen nou eens? Dat is niet per se een visitekaartje en ik lees hier ook terug dat meer mensen problemen met producten waaraan een levertijd zit ervaren.

Als ze meteen hadden gezegd het duurt gerust een half jaar i.p.v. maximaal 4 weken had ik daar mijn verwachting op aan kunnen passen.

Heb inmiddels de leverancier vanochtend gemaild, hopelijk kunnen die uitsluitsel geven.

Even hierop terugkomend: wat heb jij uiteindelijk gedaan Nessie? Ik krijg net weer een gestandaardiseerde mail dat de leverdatum opschuift naar december ;(, zes maanden duurt het dan al! Ik twijfel nu om ze te gaan cancelen, maar ik wil ze gewoon graag hebben. Ben er nu alleen wel een beetje zat van. Geloof best dat HypoStore er niets aan kan doen, maar ik ben een beetje teleurgesteld. Ik heb meerdere malen contact gehad met een medewerker en die geeft telkens aan dat de kans groot is dat dit hem écht wordt. Nouja, niet dus.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:04

Ik heb dat ook gehad. Uiteindelijk heb ik het wel gewoon ontvangen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:09

Zo lang moeten wachten slaat natuurlijk nergens meer op. En de medewerker blijft je dan ook nog eens aan het lijntje houden..
Kun je het echt nergens anders krijgen?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:18

Die specifieke laarzen zijn nergens anders verkrijgbaar. Ik heb een aanbod gehad om zonder bijbetaling duurdere laarzen te bestellen. Ik zag alleen niks anders dat ik wilde, wel goedkopere die ik er eventueel bij zou willen voor tijdelijk. Daar kreeg ik alleen korting op. Heb dat nog even laten wachten want dit was in oktober en november kwam eraan. Maar nu ze weer worden uitgesteld (heb dezelfde mail gehad) moet ik dit misschien alsnog maar doen.

Ik zal in ieder geval nooit meer hier iets bestellen met een levertijd, want ik had het specifiek via de chat nagevraagd (2-3 weken maximaal) en we zijn straks een half jaar verder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:22

Cayenne schreef:
Zo lang moeten wachten slaat natuurlijk nergens meer op. En de medewerker blijft je dan ook nog eens aan het lijntje houden..
Kun je het echt nergens anders krijgen?

Van hen krijg je tenminste nog bericht, ook al kunnen zij alleen maar aangeven wat de leverancier doorgeeft. Zolang die blijft aangeven dat het nog wel komt, wat verwacht je van de winkel dan?

Divoza heb ik afgelopen zomer iets besteld en gewoon 0 updates over. Was langere levertijd, maar geen update dat het toch langer zou duren of niet meer leverbaar is. Na bevestiging helemaal niks meer.

Tuurlijk is het vervelend dat het telkens uitgesteld wordt en nog maar de vraag of het überhaupt komt, maar je kan ze niet beschuldigingen van aan het lijntje houden als zij uitgaan van informatie die zij krijgen van leverancier.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:25

MyWishMax schreef:
Tuurlijk is het vervelend dat het telkens uitgesteld wordt en nog maar de vraag of het überhaupt komt, maar je kan ze niet beschuldigingen van aan het lijntje houden als zij uitgaan van informatie die zij krijgen van leverancier.

Dan worden zij blijkbaar aan het lijntje gehouden door hun leverancier, maar de mensen hierboven kopen bij Hypostore en niet bij de leverancier en hebben met Hypostore te maken.
Dan gaat er blijkbaar iets mis bij de communicatie tussen Hypostore en de leverancier, maar daar mag de klant niet de dupe van worden en dat gebeurt hier nu wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:30

Ze krijgen toch gewoon updates te horen. En je blijft de optie houden om de bestelling te annuleren of andere oplossing te zoeken/te accepteren, als je dat niet wilt blijf je wachten en blijf je dus updates krijgen. Daar kies je dan dus ook zelf voor.

Het is vreselijk irritant, ja. Maar ik weet niet wat je nog meer verwacht van een winkel. Ze kunnen niet toveren en de producten wrl ineens leveren? Ik merk dat het enorm wisselt per leverancier ook hoe betrouwbaar ze zijn. Ja, ze zouden kunnen stoppen met zo'n leverancier, maar als er andere producten zijn die wel normaal geleverd worden en populair zijn is dat ook zonde voor de klanten.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 09-11-23 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:34

Cayenne schreef:
MyWishMax schreef:

Dan worden zij blijkbaar aan het lijntje gehouden door hun leverancier, maar de mensen hierboven kopen bij Hypostore en niet bij de leverancier en hebben met Hypostore te maken.
Dan gaat er blijkbaar iets mis bij de communicatie tussen Hypostore en de leverancier, maar daar mag de klant niet de dupe van worden en dat gebeurt hier nu wel.

Precies. Heel eerlijk: als klant heb ik niets te maken met de leverancier, maar met de winkel. Die moet het oplossen. Dat verschuilen achter de leverancier is echt een zwaktebod.
Dan kan ik als klant beter gewoon zaken gaan doen met de leverancier, die winkel voegt dan dus echt helemaal niks toe.
MyWishMax schreef:
Ze krijgen toch gewoon updates te horen. En je blijft de optie houden om de bestelling te annuleren of andere oplossing te zoeken/te accepteren, als je dat niet wilt blijf je wachten en blijf je dus updates krijgen. Daar kies je dan dus ook zelf voor.

Nee, de winkel kiest ervoor om geen acceptabele andere oplossing te bieden aan zijn klanten. Blijkbaar boeit een klant meer of minder ze dan weinig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:37

Sorry, ze geven altijd de optie om te annuleren, te wachten of te overleggen over een vervangend product, kijk maar naar Nessie. Wat verwacht je nog meer? Er blijft toch weinig anders over?

Sterker nog, die optie over vervangende producten heeft bij mij al in de standaard mail gestaan. Dat je daarvoor contact kon opnemen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 09-11-23 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:40

MyWishMax schreef:

Het is vreselijk irritant, ja. Maar ik weet niet wat je nog meer verwacht van een winkel. Ze kunnen niet toveren en de producten wrl ineens leveren? Ik merk dat het enorm wisselt per leverancier ook hoe betrouwbaar ze zijn. Ja, ze zouden kunnen stoppen met zo'n leverancier, maar als er andere producten zijn die wel normaal geleverd worden en populair zijn is dat ook zonde voor de klanten.

Ik sluit me hierbij aan: de winkel heeft nu eenmaal geen invloed op de levering vanuit de leverancier. Het enige wat zij zouden kunnen doen is een andere oplossing aanbieden (is gedaan, maar was niet naar de wens van de klant in dit geval) of je bestelling annuleren.

Het laatste heb ik zelf een paar keer gedaan bij een bestelling en maken ze echt geen enkel probleem van. Terwijl het best kan zijn dat zij het al besteld hebben en dus evengoed moeten betalen bij een leverancier hè, dus ook voor een winkel zijn dit echt geen leuke dingen als je het vanuit hun ondernemerskant bekijkt. Een andere optie voor de winkel zou idd zijn om niet meer met de betreffende leverancier te werken, maar persoonlijk vind ik het juist heel fijn dat hypostore dingen bied die niet overal te krijgen zijn en vind ik dat ze de communicatie rondom vertraging heel netjes doen.

Naar mijn mening kunnen andere winkels daar nog wel iets van leren.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:40

Ik verwacht wel dat de communicatie tussen de winkel en leverancier daadwerkelijk goed is dat het verwachtingspatroon wordt voldaan. Zeker als dit al enkele malen mis is gegaan. Als ze meteen hadden aangegeven het duurt een jaar, of 2, dan verheug je jezelf er ook niet op.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:44

Nessie schreef:
Ik verwacht wel dat de communicatie tussen de winkel en leverancier daadwerkelijk goed is dat het verwachtingspatroon wordt voldaan. Zeker als dit al enkele malen mis is gegaan. Als ze meteen hadden aangegeven het duurt een jaar, of 2, dan verheug je jezelf er ook niet op.

Mja, helaas werkt het zo niet met de levering van spullen en materialen. De leveranciers moeten ook de juiste materialen en mensen hebben om de spullen te kunnen maken, en daar kunnen allerlei onvoorziene omstandigheden tussen zitten. Dat is niet altijd te voorzien. Enige wat je dan nog kan als leverancier en winkel is communiceren dat het is uitgesteld en wat op dat moment de nieuwe verwachting is.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:52

Ik zou dan zelf eerder op safe spelen en ‘later dit jaar’ zeggen in plaats van je levering zo’n 10x te verplaatsen. Elke keer dat ik nu weer de Hypostore mail zie baal ik alweer. Snap dat ze hier niet veel aan kunnen doen maar hun klanten zijn de dupe.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:53

Een winkel vind dit soort nieuws echt niet leuk om te brengen naar de klant hoor. Die willen het liefst ook kunnen leveren en van wat ik lees in er in elk geval nog heel goed / regelmatig contact met de klant en hebben ze ook andere opties aangeboden.

Heel netjes en veel meer kunnen ze niet doen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:54

Extra opties bieden ze als je dusdanig klaagt aan, niet uit zichzelf. Dus voor de minder assertieve mens wordt geen oplossing geboden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:57

Ja, ik zou dus wel achter mijn oren krabben over de communicatie van een leverancier als ze telkens leverdatum niet nakomen en echt maanden door blijven schuiven. Maar dat verandert niet dat er in de standaard mail over levertijden enzovoorts al benoemd wordt dat er overleg mogelijk is over alternatieven. Dus voor de klanten zijn er alternatieven. Het is alleen gewoon irritant dat een leverancier blijkbaar wel de bestellingen aanneemt, maar niet levert.

Ze hebben al wel wat veranderd, want tegenwoordig staat er bij veel producten die niet op voorraad zijn wel of ze op voorraad zijn bij leverancier en hoeveel dan. Vind ik al wel een pluspunt. Dan weet ik of ik de gehele bestelling in 1 keer laat leveren of in delen omdat andere product bij leverancier ook niet op voorraad is.

Wat ik zeg, ik wacht al meer dan 3 maanden op bestelling ergens anders. Na 1 week een 'update' dat het bij leverancier besteld is en daarna stilte. En dat is nog een standaard artikel die altijd in het assortiment van die leverancier zit. Tenminste, ik heb het al meerdere jaren gekocht, kwam elk jaar terug. Dat het er nu niet is neem ik de winkel niet kwalijk, het niet op de hoogte houden en geen enkele service aanbieden vind ik slecht van de winkel. Dus ondertussen haal ik bijna alles bij hypostore, want ik vind de service daar echt goed. Ook met artikelen die ineens niet leverbaar zijn en leverdatum die uitgesteld wordt.

Maar hoe moeten zijn aangeven dat het ergens komend jaar komt als leverancier zelf iets anders aangeeft? Daar zullen de meeste klanten juist niet blij mee zijn.

Nessie, er staat bij mij bij elk product waar je moet wachten op datum dat er alternatieven gezocht kunnen worden als je niet wilt wachten. Dus helemaal niet alleen voor assertieve klanten alleen?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:01

Citaat:
Geachte klant,

Bedankt voor uw bestelling bij HypoStore.nl, helaas heeft onderstaand product een langere levertijd dan u van ons gewend bent:

Imperial Riding Rijlaarzen Olania Dressage
Kleur: Zwart croco
Schoenmaat: 39
Grootte schacht: Regular-Wide

De verwachte levertijd is: november

Wilt u hier op wachten?

Onze excuses voor de vertraging!

Met vriendelijke groet,
Klantenservice HypoStore.nl

Ik krijg uitsluitend dit soort e-mails waarin dat nog nooit is benoemd.

Edit; In de laatste is het zinnetje over alternatief wel toegevoegd, maar in de 9? mails ervoor niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:03

Nessie schreef:
Extra opties bieden ze als je dusdanig klaagt aan, niet uit zichzelf. Dus voor de minder assertieve mens wordt geen oplossing geboden.

Tegenwoordig moet je overal assertief zijn, ook om zorg te krijgen bijvoorbeeld. Het is jammer dat het nodig is alleen tja het is niet anders.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:07

Ik heb bij verschillende producten deze teksten in de mails;

Citaat:
Wij sturen u deze e-mail omdat de te verwachten verzenddatum van een artikel uit uw bestelling is veranderd:

Nieuw te verwachten verzenddatum van de bestelling:

Bij elke verandering in levertijd zenden wij u deze e-mail. Wellicht kunt u daardoor meerdere e-mails ontvangen omdat onze leveranciers hun leverdata soms op het laatste moment wijzigen. Wij vragen u hier begrip voor. Het voordeel is dat u wel op de hoogte bent de van geplande leverdatum.

Kunt u niet wachten op de de aangegeven leverdatum? Neem dan contact met ons op, wellicht is er een sneller leverbaar

Citaat:
We hebben een nieuwe leverdatum voor u opgevraagd bij de leverancier. Zodra we deze informatie hebben zullen we u hierover informeren. U kunt telefonisch of per mail contact opnemen om wijzigingen aan te brengen in uw bestelling.

In veel situaties kunnen wij alternatieve artikelen leveren (bijvoorbeeld van een ander merk of andere kleur/ uitvoering). Eventuele aanvullende betalingen of terugstortingen zullen wij in deze situatie uiteraard snel en gemakkelijk voor u verzorgen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:13

Dan snap ik dat jij denkt dat ieder een oplossing wordt geboden, maar zoals je kunt zien is dat niet bij alle producten / klanten het geval. Zou inderdaad netjes zijn als er altijd zo’n type e-mail werd verstuurd.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:21

Ik krijg dezelfde mails als MWM bij hypostore, en de ene keer dat ik contact opnam omdat ik het product snel nodig had, hadden ze meteen opgevraagd bij de leverancier waar het was en zouden ze het met prioriteit opsturen. Na 2 dagen had ik het binnen, precies op tijd.

Een andere keer kreeg ik zo'n mail dat het vertraagd was bij de leverancier, en diezelfde middag ineens een mailtje van postnl dat mijn bestelling van hypostore onderweg was.
Als je echt snel iets moet hebben moet je iets kopen wat al op voorraad is in de winkel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:37

Waarschijnlijk is het de leverancier die ook steeds de datum richting hypostore opschuift.
Dan kunnen zij ook niet anders dan dit ook doen.

Vorig jaar stond er een bepaalde maat deken van horseware op niet voorradig. Levering over 6 weken.
Maar of ik nu doc horse of paarden drogist of waar ook keek. Nergens was deze op voorraad.
Ook bij de plaatselijke ruitersportzaak niet.
En ineens zag je hem overal tegelijk weer komen.
Horseware heeft in de tussentijd dus tig van die dekens gemaakt.
Die 6 weken is denk ik ook eerder richting 6 maanden geweest.
Ik had niet besteld dus niet echt van toepassingen voor mij. Maar hield wel de site in de gaten.