Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:34

Ik weet ook nog iemand, maar dat is wel een privé-stal dus geen groot bedrijf. Per pb :)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:37

Fijn topic, zie hier vele stallingen voorbij komen.
Sommige klinken echt goed en die lijst met diverse stallen is ook erg handig.

Wat ik me wel afvraag en wat denk ik voor meer mensen ook heel belangrijk is in welke prijsklasse deze vallen.

Tantejeanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:06

tita schreef:
* Stal Zeggezicht Terheijden
* Stal Balemans Teteringen
* Stal de hoge Brug
* Stal Hoeveneind Teteringen
* Stal Bollehoeve Etten-leur
* Stal Bedaf Etten-Leur
* Stal 't Sandere Etten-leur (deze is alleen voor de pony ivm veel weide)
* Stal van Gils Dorst
* Stal Elsakker (nog zoekende naar info)
* Stal van de Graaf
* Stal Hippisch Centrum Breda
* Stal Galderzicht
* Stal Sintels
* Stal Beekhoeve Rijsbergen
* Stal Belvedère Hoeven
* Stal hippisch centrum Langeweg Hoge Zwaluwe ( of lage)
* Stal de klerk in Hoge Zwaluwe (of lage)
* Stal Heesterbosch Zegge
* Stal huijbreghs Breda veel weide
* Stal van stokkum Made
* de silverlinde

Stallen die niet voor mij van toepassing zijn

* Overbos
* Roosberg
* 5 Eiken
* Rondgors
* Petrideko

Ik heb de lijst aangevuld!

mj1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:39

Raakeindse Hoeve is een hele leuke stal!
ik kom er al 6 jaar en ben erg tevreden! ze geven me goed advies(als ik het vraag) en zijn eerlijk.
Je zit lekker dicht bij het bos, buitenbak, binnenbak, stapmolen, longeerbak en mogelijkheid tot springen. Ze letten goed op mijn paardje en bellen als er iets niet goed is. Soms kan ik een tijdje niet zoveel rijden en tot nu toe hebben ze heel goed meegezocht naar een geschikte bijrijder.
ze organiseren ook wel eens wedstrijdjes mocht je daar behoefte aan hebben.

Verder heb ik over beekhoeve wel eens wat mindere verhalen gehoord en schijnt Hoeve 't Rondgors ook wel een leuke stal te zijn, maar heb daar zelf dus nog nooit gestaan.

Mocht je vragen hebben kun je een PB sturen :o

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:48

mj1986 schreef:
Raakeindse Hoeve is een hele leuke stal!
ik kom er al 6 jaar en ben erg tevreden! ze geven me goed advies(als ik het vraag) en zijn eerlijk.
Je zit lekker dicht bij het bos, buitenbak, binnenbak, stapmolen, longeerbak en mogelijkheid tot springen. Ze letten goed op mijn paardje en bellen als er iets niet goed is. Soms kan ik een tijdje niet zoveel rijden en tot nu toe hebben ze heel goed meegezocht naar een geschikte bijrijder.
ze organiseren ook wel eens wedstrijdjes mocht je daar behoefte aan hebben.

Verder heb ik over beekhoeve wel eens wat mindere verhalen gehoord en schijnt Hoeve 't Rondgors ook wel een leuke stal te zijn, maar heb daar zelf dus nog nooit gestaan.

Mocht je vragen hebben kun je een PB sturen :o

Puur nieuwsgierigheid.. waar is dit, wat heb je qua weidegang, voer, etc en hoeveel kost het?

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:44

Ik ben ook op zoek naar stalling in deze omgeving, voor vier (in ieder geval twee) oudere paarden. Met dagelijkse weidegang ook in de winter, 's nachts op stal. Ze moeten dagelijks binnen en buitengezet worden, in de weekeinden kunnen wij evt zelf buiten zetten. Liefst niet in een groep naar buiten maar per twee. Een buitenbak erbij is wenselijk... Iemand nog tips?

mj1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:03

Raakeindse hoeve: 250 per maand 6dagen weidegang bij goed weer dus niet sneeuw en ijs
Brok en hooi. in de zomer afhankelijk van het paard langer buiten en eventueel ook s nachts .
Halfpension in onderling overleg met andere Halfpension 185 euro zelf binnen buiten zetten als het niet lukt springen we bij incl hooi en stro en zelf voeren.

Als je meer wilt weten kun je ze het beste even bellen.

Xxx

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:06

Hi, heeft iemand misschien nog een idee voor een 24/7 buitenplekje voor mijn paard bij het bos in de omgeving van Breda (Terheijden, Ter Aalst, Teteringen, Ulvenhout, Effen, Etten-Leur)?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:10

Anniick schreef:
Hi, heeft iemand misschien nog een idee voor een 24/7 buitenplekje voor mijn paard bij het bos in de omgeving van Breda (Terheijden, Ter Aalst, Teteringen, Ulvenhout, Effen, Etten-Leur)?

In het buitengebied van Etten-Leur tegen Breda weet ik nog wel een 24/7 buitenplek met schuilstal, ik weet alleen niet of er nog plek is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 21:20

Annick heb je geen contact opgenomen met die stal van MP
Is hier on deze omgeving een al natte bende...ik zou echt niet willen 24/7 buiten

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:27

Ja ben er langsgeweest ook! Inderdaad een hele vriendelijke vrouw! :) Kon alleen nog een lastig beeld scheppen van het land, paarden waren echt nét verhuisd. En het hield me een beetje tegen dat er alleen maar merries stonden, mijn paard speelt altijd zo graag met ruinen. Ben wel van plan om nog eens te gaan kijken als alles wat meer op orde is.

Ja is het bij jullie ook zo nat? In principe heb ik ook eerder 'swinters een paddock/verhard stuk/inloopstal in gedachten. Mijn paard in een stal zetten gaat helaas gewoon niet goed, dan voelt hij zich opgesloten. Maar een klein beetje ruimte extra, dan is er niks meer aan de hand.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 22:21

Is hier behoorlijk nat en jouw eisen maken het er niet makkelijker op
Per wanneer woon je in deze regio?

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:30

Haha ja mijn eisen zijn niet makkelijk, klopt inderdaad... *D Mijn paard staat nu in de zomer op het land en in de winter op een verharde paddock en ik wil niet dat hij erop achteruit gaat. In dat geval zou het zonde zijn om hem te verhuizen ;)

Ik reis nu heen en weer tussen mijn vriend (Breda) en mijn ouders & paard (Delft). Wanneer mijn paard bij Breda zal staan kan ik meer bij mijn vriend zijn. Ik heb dus geen vaste 'verhuis' datum, het heeft gelukkig geen haast :).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:54

mj1986 schreef:
Raakeindse hoeve: 250 per maand 6dagen weidegang bij goed weer dus niet sneeuw en ijs
Brok en hooi. in de zomer afhankelijk van het paard langer buiten en eventueel ook s nachts .
Halfpension in onderling overleg met andere Halfpension 185 euro zelf binnen buiten zetten als het niet lukt springen we bij incl hooi en stro en zelf voeren.

Xxx

Begint nu wel op te vallen, opeens allemaal positieve reacties over dit adres. En heel toevallig allemaal Bokkers met nauwelijks berichten.

mj1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:10

Kinke schreef:
mj1986 schreef:

Xxx

Begint nu wel op te vallen, opeens allemaal positieve reacties over dit adres. En heel toevallig allemaal Bokkers met nauwelijks berichten.

Het klopt dat ik hier net nieuw ben :)moet het ook nog aardig uitvogelen hoe alles werkt. :D

hoorde andere mensen van stal over bokt.nl.Voor als ze met vragen zaten en dat er handige tips op staan. Dus dan kan het nooit kwaad om een kijkje te nemen.

En zoals ik al eerder zei is Hoeve 't Rondgors volgens mij ook een erg leuke stal. (van horen zeggen) Dus er zit hier geen reclame in verwerkt hoor ;)

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:03

Ik ben van de week bij stal Zeggezicht en een particulier stalletje bij de vuchtschootseweg (dicht bij de beukenhof) wezen kijken. Beide spraken me erg aan maar omdat ik dus niet zo bekend ben in Breda vond ik het lastig om een beeld te vormen van de uitrijmogelijkheden.

Ik ben wel eventjes met de mountainbike op pad geweest, eerste indruk bij Zeggezicht was voornamelijk veel verharde paden en had het idee dat het echt wel eventjes duurde voordat je op zacht pad was waar je echt lekker kon rijden. Bij de vuchtschootseweg zit je juist direct in het bos, maar kreeg de indruk dat dat klein was. Is er iemand die mij aan kan vullen?

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:17

Annick, bij zeggezicht zit je met 10min stappen bij het kanaal (onverhard) en die komt uit bij het bos en met 5min stappen rondje Eendenkooi (onverharde paden door de polder). :D

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:23

Ooh dat kinkt top zeg! ik ben met de fiets niet verder gekomen dan het kanaal, waar steken jullie het kanaal dan over en waar is dan het bos?

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:57

Uhmm ik kan het wel op google maps ff uittekenen :p

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:07

Bij de Beukenhof zit je vlakbij de Vloeiweide en Kogelvanger, de andere kant op ga je naar het Liesbos.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 13:38

Ik vind zeggezicht niet vlak bij het bos

De Vloeiweide en Kogelvanger zijn geen bossen.
Je rijdt voornamelijk door de polder of paar bomen bijelkaar.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:52

tita schreef:
Ik vind zeggezicht niet vlak bij het bos

De Vloeiweide en Kogelvanger zijn geen bossen.
Je rijdt voornamelijk door de polder of paar bomen bijelkaar.

Het is toch echt bos ;). Als je een groot bos wilt moet je naar de Pannenhoef en Rucphense hei.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 15:08

Pannenhoef..... Noem jij dat bos, dat is iets meer dan de Vloeiweide maar geen bos.
Hoevaak kom je in de gebieden, ik loop er hard dus ken het goed

Liesbos, mastbos, Chaam, ulvenhout en ja ruchpen is wel bos.

Maar Vloeiweide, pannenhoef, hooiberg, kogelvanger dat is niet echt bos.
Anniick ik zou keer met de auto de omgeving afrijden, door de "bossen" heen en dan zelf beslissen of je het genoeg bos vind

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:15

tita schreef:
Pannenhoef..... Noem jij dat bos, dat is iets meer dan de Vloeiweide maar geen bos.
Hoevaak kom je in de gebieden, ik loop er hard dus ken het goed

Liesbos, mastbos, Chaam, ulvenhout en ja ruchpen is wel bos.

Maar Vloeiweide, pannenhoef, hooiberg, kogelvanger dat is niet echt bos.
Anniick ik zou keer met de auto de omgeving afrijden, door de "bossen" heen en dan zelf beslissen of je het genoeg bos vind

Waarschijnlijk ken ik de bossen beter dan jou maar oke :')

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:45

Dankjullie! :)