Paard bij fjordenpaarden kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:23

lifaya schreef:
Africanlady, ik ben op het fjordenpaard geweest. Leuke sfeer en leuke paarden en prima voor wat ze daar moeten doen. Bosrijden. Maar mijn ervaring is wel dat veel paarden maar achter elkaar lopen en een enkeling echt zelfstandig te sturen is. Nogmaals, prima voor daar, alleen maar handig dat het als kudde beweegt, blijft het bij elkaar. Maar om een paard daar te kopen zou ik nooit voor een beleerd paard gaan :n

Nou prima toch ;)
De een vind idd een onbeleerd paard makkelijker.
Mijn mening is dat zelfs een beleerd paard van hun kan leren zelfstandig te worden bij hun nieuwe thuis

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:26

Maar een beleerd paard opnieuw beleren kost veel meer tijd en energie dan een onbeleerd paard beleren. Vandaar ook de keuze voor onbeleerd. Mocht ik een paard kopen wil ik het western opleren, dan ga ik geen manegepaard of bosritpaard. Kopen maar een paard wat nog overal voor open staat en naar eigen hand is te kneden of hoe je het ook zegt

AfricanLady

Re: Paard bij fjordenpaarden kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:49

Daar heb je idd gelijk in ;)
Bedoelde meer in zelfstandig naar buiten enz en bakwerk enzo

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:02

Maar ik wilde bijvoorbeeld een recreatiepaard en hun hebben perfecte paarden voor dat doel. En als je een beleerd paard koopt duurt het even voordat je hem naar jouw hand kan zetten maar een onbeleerd paard kost evenveel tijd. Het is net wat voor paard je wilt kopen. Fp heeft hele leuke paardjes en ze zijn erg lief en mak wat ik heb gezien.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:12

Ik zou ook geen beleerd paard kopen bij het Fjordenpaard.
Daar ben ik heel eerlijk in, als ik ooit een paard koop dan zou ik of een hele groene daar kopen of een paard wat die zomer zadelmak is gemaakt. Dat hij het zadel kent en dan kan ik hem verder beleren richting western :)

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:20

Het is ook net wat je zoekt. Ik wilde een ijslander ruin en had een omschrijving gemaakt van wat ik zocht. Jose mailde toen dat ze zo een paard had staan maar wel onbeleerd en heeft fotos gestuurd. Daarna afspraak gemaakt en gaan kijken en jort voldoet echt aan mijn wensen.

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:26

Ik ben heel vaak bij het fjordenpaard geweest, meerdere keren op ponykamp en ook heel vaak gehuurd. Ook heb ik zelf een paard van het fjordenpaard gekocht, misschien kennen mensen uit dit topic die bekend zijn bij FP hem wel, Condor. Condor had toen ik hem kocht al een paar keer meegelopen verdeeld over 2 jaar. Hij was toen ik hem kocht nog zo goed als groen, al kende hij het zadel wel. In de bak rijden snapte hij helemaal niet en ik heb hem alles opnieuw geleerd. Hij is heel leergierig en vind het leuk om te werken en nieuwe dingen te leren. Ik ben echt heel blij met hem, en ik kan nu rustig met hem in de bak rijden, in mijn eentje. Ook alleen op buitenrit kan prima met hem, als is hij wel heet in zijn koppie. Dus mijn mening is, niks mis mee met een beleerd paard kopen van fjordenpaard. Licht er gewoon aan hoevaak hij is meegeweest met rijden, hoe hij is van karakter enzo. Ik denk dat als je Jose belt en vraagt of ze een paard hebben die aan jouw eisen voldoet. Ze hebben genoeg paarden, zowel beleerd als onbeleerd en er zit vast en zeker wel een leuke voor je tussen waar je een goede band mee kan krijgen en je veel aan kunt leren en ook zelf van kunt leren. Gewoon bellen zeg ik dus!

rooskoedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:47

Misschien moet je even veder kijken dat het fjordenpaard. Er zullen vast wel meer paarden te koop staan die aan jullie eisen voldoen.

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:47

Ik ben in elk geval blij met mijn paard jort de verano van het fp. Beleerd,of onbeleerd maakte mij niet veel uit. Ik heb ook Beleerde paarden gehad en mijn ervaring is je moet altijd tijd in je paard steken om hem naar je eigen hand te zetten en een band op te bouwen. Jort is drie jaar maar paardje van mijn dochter is pas met 8 Beleerd.

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 00:30

Wat ik wil zeggen als je tijd en geduld hebt met je paard, kun je Beleerde paarden corrigeren en leren ook in een bak rijden etc. En onbeleerde paarden kun je beleren.

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:56

Hai marieke is het al gelukt met je paardje bij fp

Kiki_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:01

Mijn dochter en ik hebben in april 2013 een jaarling gekocht bij het Fjordenpaard. Het is een prachtbeest! Inmiddels bijna 2,5 jaar oud en ontzettend lief en braaf. Ik vond het fijn bij het Fjordenpaard; er word je niets opgedrongen en je kunt er rustig over nadenken. Alles was mogelijk. Jose heeft Deejay extra laten enten omdat dat bij ons op stal verplicht is. Helemaal super!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:07

Kiki_K schreef:
Mijn dochter en ik hebben in april 2013 een jaarling gekocht bij het Fjordenpaard. Het is een prachtbeest! Inmiddels bijna 2,5 jaar oud en ontzettend lief en braaf. Ik vond het fijn bij het Fjordenpaard; er word je niets opgedrongen en je kunt er rustig over nadenken. Alles was mogelijk. Jose heeft Deejay extra laten enten omdat dat bij ons op stal verplicht is. Helemaal super!

Heb je misschien een foto, lijkt me een leuke kruising :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:24

oe ik ben benieuwd hoe deejay is uitgegroeid! vond het zon leuk veulen van snippie toen

Kiki_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:44

Het is zo'n leukerd! Inmiddels rond de 1.50, superstoer maar met een heel zacht karaktertje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:59

Wat een leukie, knap geworden :)

Kiki_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:05

Miepie77 schreef:
Wat een leukie, knap geworden :)

Dank je wel! :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:14

Zo die is leuk opgegroeid :D
Vond het echt zo leuk veulen

Kiki_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:18

AfricanLady schreef:
Zo die is leuk opgegroeid :D
Vond het echt zo leuk veulen

Ja, ik was echt verliefd op het veulen op de foto! Pas een jaar later heb ik hem gekocht. Ik vind zijn rustige karakter zo fijn. Hij vindt alles leuk en is altijd lief!

Zo zag hij eruit toen hij net geboren was:
Afbeelding

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:06

wat een droppie

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 07:08

Je hebt echt twee leuke en mooie paardjes. Leuk halfbroertje van jort. Helaas is jort een van de weinige waar jose geen veulenfoto van heeft.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:48

*\o/*
Mijn Diego is gelukkig negatief getest voor pssm

Dit houdt in dat ook zijn paps en mams het niet hebben :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:16

Wendy1978 schreef:
*\o/*

Laatste zin hoeft dus niet. 1 van de ouders kan wel positief zijn bij een negatief kind.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:29

edit
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 19-08-14 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:33

Wendy1978 schreef:
*\o/*

Heerlijk, fijn voor je. :)