Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ytjuuuh schreef:Enquête
Hoeveel uur per dag komt uw paard naar buiten?
In opdracht van school is deze enquête gemaakt. Zou u deze enquête naar waarheid in willen vullen, zodat er een goed onderzoek kan worden uitgevoerd.
U wordt alvast bedankt voor uw medewerking.
1. Hoeveel paarden heeft u in uw bezit? 4 (3 pony's, 1 paard)
Zou u voor het beantwoorden van de volgende vragen 1 paard in gedachten willen houden?
2. Waar staat uw paard gehuisvest?
o Anders, namelijk: Privéstal
3. Wat is het gebruiksdoel van uw paard?
o Recreatie
o Gezelschap
o Anders, namelijk: Recreatie, gezelschap, en zo af en toe wat dressuur en springen.
4. Hoeveel uren traint u uw paard wekelijks? .............................................................
5. Als ik mijn paard train, train ik een uur.
o Soms
6. Hoeveel uur in totaal komt uw paard buiten in de paddock, weiland en bak per dag? (Exclusief training)
Minimaal 2 uur bij slecht weer, bij goed weer in de winter van half 9 's ochtends tot half 6 's avonds. Zodra het langer licht wordt, staan de paarden ook langer buiten, totdat het april/mei is, dan blijven ze bij goed weer dag en nacht buiten.
10. Heeft uw paard ook contact met soortgenoten?
Waarbij het getal 1 helemaal niet is en het getal 7 altijd.
7
11. Mijn stal bied geen gelegenheid om mijn paard 4 uur of langer buiten te zetten.
Waarbij het getal 1 wel gelegenheid is en dat er bij het getal 7 geen gelegenheid is.
1
12. Ik vind het niet zo belangrijk dat mijn paard 4 uur per dag of langer buiten staat.
Waarbij het getal 1 helemaal niet is en het getal 7 heel erg belangrijk.
7
13. De stal waar mijn paard gestald staat, vindt het belangrijk dat het paard 4 uur of langer buiten komt.
NVT
14. Mijn paard staat 15 uur op stal in een week tijd.
Toelichting: Dit is in de winterse maanden. Ik probeer mijn paarden zo lang mogelijk dag en nacht buiten te houden, zodra dit niet meer mogelijk is door veel nattigheid/slechte weersomstandigheden staan ze 's avonds en 's nachts op stal, en gaan ze 's morgens weer vroeg naar buiten. Zodra het weer goed is en de paddock/weide niet te nat zijn, hou ik mijn paarden het liefst dag en nacht buiten.
15. Ik ben het niet eens met de stelling dat een paard 4 uur per dag buiten moet staan.
Waarbij het getal 1 helemaal niet eens met de stelling is en het getal 7 wel voor de stelling is.
7
Opmerkingen: Opmerking over vraag 15, ik ben voorstander van paarden langer dan 4 uur buiten houden. Het liefst minimaal 12 uur, of dag en nacht buiten. Maar dit moet wel mogelijk zijn met de weersomstandigheden.
Succes met je onderzoek!
1. Hoeveel paarden heeft u in uw bezit? 2
Zou u voor het beantwoorden van de volgende vragen 1 paard in gedachten willen houden?
o Thuis
x Pensionstal
o Vrienden/ kennissen
o Anders, namelijk: .............................................................
o Dressuur
o Springen
o Recreatie
x Mennen
o Western
o Voltige
o Natural
o Fokkerij
o Gezelschap
o Anders, namelijk: .............................................................
4. Hoeveel uren traint u uw paard wekelijks? Niet meer dan 7uur per week
x Nee
o Soms
o Vaak maar niet altijd
o Bijna altijd
o Bij hoge uitzondering niet
o Ja altijd
o Meer dan een uur
6. Hoeveel uur in totaal komt uw paard buiten in de paddock, weiland en bak per dag? (Exclusief training) 4 uur .............................................................
7. Mijn paard staat elke dag in de stapmolen. Staat uw paard niet in de stapmolen, sla deze vraag en vraag 8 en 9 over.
Waarbij het getal 1, 1 dag is en het getal 7 elke dag is.
1 2 3 4 5 6 7
8. Hoeveel keer per dag komt uw paard in de stapmolen?
.............................................................
9. Hoeveel tijd besteed uw paard in de stapmolen per keer?
...........................................................
1 2 3 4 5 6 7
11. Mijn stal bied geen gelegenheid om mijn paard 4 uur of langer buiten te zetten.
Waarbij het getal 1 wel gelegenheid is en dat er bij het getal 7 geen gelegenheid is.
1 2 3 4 5 6 7
12. Ik vind het niet zo belangrijk dat mijn paard 4 uur per dag of langer buiten staat.
1 2 3 4 5 6 7
13. De stal waar mijn paard gestald staat, vindt het belangrijk dat het paard 4 uur of langer buiten komt.
1 2 3 4 5 6 7
14. Mijn paard staat 133 uur op stal in een week tijd.
15. Ik ben het niet eens met de stelling dat een paard 4 uur per dag buiten moet staan.
Waarbij het getal 1 helemaal niet eens met de stelling is en het getal 7 wel voor de stelling is.
1 2 3 4 5 6 7 Minimaal 4 uur buiten
Opmerkingen:
....
In opdracht van school is deze enquête gemaakt. Zou u deze enquête naar waarheid in willen vullen, zodat er een goed onderzoek kan worden uitgevoerd.
1. Hoeveel paarden heeft u in uw bezit? 1
o Thuis
X Pensionstal
o Vrienden/ kennissen
o Anders, namelijk:
X Dressuur
o Springen
X Recreatie
o Mennen
o Western
o Voltige
o Natural
o Fokkerij
o Gezelschap
o Anders, namelijk:
4. Hoeveel uren traint u uw paard wekelijks? 3 uur
X Nee
o Soms
o Vaak maar niet altijd
o Bijna altijd
o Ja altijd
o Meer dan een uur
6. Hoeveel uur in totaal komt uw paard buiten in de paddock, weiland en bak per dag? (Exclusief training)
's Zomers 24/7, 's winters 6-7 uur.
7. Mijn paard staat elke dag in de stapmolen. Staat uw paard niet in de stapmolen, sla deze vraag en vraag 8 en 9 over.
1 2 3 4 5 6 7
.............................................................
...........................................................
7
1
7
7
14. Mijn paard staat 119 uur op stal in een week tijd (alleen 's winters).
1
1. Hoeveel paarden heeft u in uw bezit? 4.............................................................
o Thuis
o Pensionstal
o Vrienden/ kennissen
o Dressuur
o Springen
o Recreatie
o Mennen
o Western
o Voltige
o Natural
o Fokkerij
o Gezelschap
4. Hoeveel uren traint u uw paard wekelijks? 5.............................................................
o Nee
o Soms
o Vaak maar niet altijd
o Bijna altijd
o Ja altijd
o Meer dan een uur
6. Hoeveel uur in totaal komt uw paard buiten in de paddock, weiland en bak per dag? (Exclusief training) winter niet (heel af en toe een halfuurtje/uurtje) - zomer: 8 uur op weiland.............................................................
1 2 3 4 5 6 7 (alleen winterperiode)
1 x doordeweeks.............................................................
maximaal 1 uur...........................................................
1 2 3 4 5 6 7 --> swinters enkel met de neus (klein contactluik box) en szomers met zn tweeen op het weiland
1 2 3 4 5 6 7 --> zomers volledig (7) swinters geen gelegenheid (1)
1 2 3 4 5 6 7
1 2 3 4 5 6 7
14. Mijn paard staat 150 (winter) / 100 (zomer)........ uur op stal in een week tijd.
1 2 3 4 5 6 7 --> liever meer.
Opmerkingen:
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................