Goeie beslissing, ik heb al twee jaar een WOW; paardlief en ik zijn er erg over te spreken ook al zul je als nieuwe gebruiker best even moeten wennen aan het 'luchtige' zitten ( zeker als je een redelijk hard dressuurzadel gewend bent).
Interessante reacties allemaal over het masseren - is er toevallig iemand bij het laatste rondje Educatie in Ermelo geweest?
unamie
Geplaatst: 02-04-09 21:00
@Jannepauli Daar ben ik ook geweest (als happy-athlete masseuze) (was diegene die de foto's maakte en ook heb ik gefilmd) Was jij daar ook?
De merrie liet zich vandaag weer rijden en sturen, pffffffft....
De ruin is pas 1 keer behandelt en gaat heel fijn! Ben benieuwd na 3 keer. Hij legt nu zijn benen al in zijn nek en daar had tie toch al geen problemen mee!
unamie
Geplaatst: 02-04-09 21:30
Wat balen Zooist Heeft de merrie geen wervelblokkade?
Wel fijn van de ruin
Zooist
Geplaatst: 02-04-09 21:42
unamie schreef:
Wat balen Zooist Heeft de merrie geen wervelblokkade?
Wel fijn van de ruin
Hadden ze dat dan niet gevoeld? Ze is echt heel los op de rug... Denk aan groeien in combi met voorjaar. Puberen?
Hoi Ik ben vorige week geweest bij het rondje educatie met mijn Jazz. Heel leerzaam. Wist natuurlijk al dat er wat niet goed zat. Ben straks ook heel benieuwd als ze behandeld gaat worden. Wel fijn om te lezen dat er zoveel goede ervaringen zijn.
Jannepauli
Geplaatst: 02-04-09 23:31
Nee, jammer genoeg ontdekte ik het pas via dit topic en da's natuurlijk te laat. Ik was wel benieuwd naar ervaringen van mensen die daar eventueel geweest zijn.
Ik ben op 26 maart bij het rondje educatie geweest in Ermelo met mijn paard Soyance. Morgen komt een collega (ben haar naam even kwijt) van Ellen Immink haar behandelen, dus ik ben heel benieuwd. Moet daarna ook een filmpje plaatsen op www.paardensport.tv dus dan kunnen jullie ook zien hoe het is gegaan
Jannepauli
Geplaatst: 06-04-09 21:17
Oh leuk, ik ga zeker kijken als het filmpje erop staat!
Ik zit nog te twijfelen wat het beste is voor één van mijn paarden: osteo, chiro of massage.. het is een 9-jarige, is 4 jaar niet gereden en was afgelopen november/december hoefbevangen. Ik zie nu dat ze erg stijf en moeilijk loopt - de hoefbevangenheid is genezen, ik denk echter dat die spier- en houdingstijfheid wel een gevolg ervan is. Wat zoudn de ervaringsdeskundigen hier mij aanraden?
unamie
Geplaatst: 06-04-09 22:10
@Jannepauli Een combinatie van beide is zeker aan te bevelen aangezien osteopathen/chiropractors wel wervelproblemen aanpakken , maar niets aan de spieren zelf doen en ook daar zitten juist veel problemen Anderzijds kan een spier spanning spanning geven als er wervels vast zitten, (dat merk je bv als de rug of de rectus capitus (gedeelte achter de oren) niet los wil komen Advies: Eerst de spieren aanpakken (masseren) en aankijken in hoeverre het paard verbeterd Daarna evt. de wervels na laten kijken door een osteopaath/chiropraktor/manueel
Jannepauli
Geplaatst: 08-04-09 10:40
Dank voor je advies, dat was ook wel de lijn die ik in gedachten had! Nu nog een goede en vooral ervaren masseur vinden die mijn kasteel-grote paard niet zenuwachtig maakt en aankan! Ze heeft een gebruiksaanwijzing!!
Setteli ... waar blijft je filmpje? Ben zo benieuwd!
Gister is de masseuse geweest (Wendy) en mijn paard vond het niet zo. Ze reageert altijd al heftig dus nu helemaal. We hebben haar de praam opgedaan en toen ging het beter (op een paar uitbarstingen na...). Ik moet zeggen dat ik haar stap al een stuk verbeterd vond en haar houding helemaal. Vanavond heb ik les dus ik zal vragen of iemand een filmpje kan maken. Ik ben heel benieuwd of ik met rijden ook iets merk.
Jannepauli
Geplaatst: 08-04-09 17:17
Oh.. dat belooft wat - mijn dame is ook een 'blijf-van-mijn-lijf-want-ik-ken-je-niet' type..
Wat was eigenlijk de reden dat je besloot je paard te laten masseren? Kennelijk was het voor jouw paard erg pijnlijk - had ze voordien al klachten?
ja al geruime tijd. Veel in verzet komen bij de simpelste dingen. Ik heb de afgelopen tijd bijna geen tijd gehad om te rijden dus ook geen haast om er iets mee te doen. Maar ik krijg nu meer tijd en toen heb ik me opgegeven voor die clinic. Ik ben toen uitgekozen. Dus ik hoop dat ik straks weer een fijn paard heb
Mijn muppet ging vandaag weer fijn. Puber actie was even over....
Zaterdag weer een onderhoudsbeurt voor beiden!
Setteli
Geplaatst: 08-04-09 21:35
Nou ik heb vanavond gereden met mijn paard. Gister had ze de behandeling gehad. In het begin was ze heel gespannen maar het was ook druk in de bak. Het eerste half uur was ze niet fijn te rijden maar het is altijd een paard geweest dat je echt LOS moet rijden. Het laatste kwartier ging ze wel fijn. Mijn instructeur heeft nog een filmpje gemaakt, maar het geheugen van m'n telefoon was vol. Je ziet dus niks, behalve dan die fjord die door het beeld kwam lopen.... Maar morgen heb ik weer les, dus ik hoop dat iemand een filmpje wil maken. Ik zal zo gelijk m'n telefoon even leegmaken.
unamie
Geplaatst: 08-04-09 21:54
@Setteli Kan goed zijn dat ze nog wat spierpijn heeft, van de behandeling Is meestal snel weer over, hooguit enkele dagen, daarna merk je duidelijke verbetering
Pff had vandaag weer zo'n paard met een hopeloos zadel eigenaar had het (heel goed bedoeld) pas op laten vullen Heb zelden zo'n slecht gevuld zadel gezien, keiharde kussens (leken wel balonnen gevuld met beton) en ook nog scheef (deze zadelmaker heeft ook nog bij een bekende zadelmaker gewerkt )
kussenskanaal konden amper nog 2 vingers tussen, toch gewoon om moedeloos van te worden Paard had er dus echt last van Het paard is niet alleen de dupe, maar de eigenaar ook De zadelmakers die echt goed kunnen vullen (zacht en recht) zijn op 1 hand te tellen Jammer toch dat er niet meer zijn..
Casarell
Geplaatst: 08-04-09 22:04
Bij mijn paard komt Lilian de 23e.. ter controle en herhaling. Tegen die tijd verwacht ik ook mijn zadel ergens.. dus kunnen we met een schone lei beginnen..
Ik merk dat hij toch wat spieren vast houd, al heb ik wel het idee dat hij met een pessoa wat beter gaat lopen.. Nog even volhouden voor we echt plezier kunnen hebben van t paardje..
unamie
Geplaatst: 08-04-09 22:09
@Femmefatale1 Jij wacht op een WOW toch ? Dan ben je meteen van je zadelprobleem af
Casarell
Geplaatst: 08-04-09 22:11
unamie schreef:
@Femmefatale1 Jij wacht op een WOW toch ? Dan ben je meteen van je zadelprobleem af
Klopt, nog een week of 2-3!!! Zadels waren een drama.. niks paste goed.. Nu ben ik er klaar mee
Voor mijn paard alleen het beste
unamie
Geplaatst: 08-04-09 22:20
Nou Femmefatale1 Niet alleen voor je paard Voor jezelf is een WOW ook heel fijn hoor
Casarell
Geplaatst: 08-04-09 22:23
Hihi, idd, ik heb nog nooit zo fijn in een zadel gezeten als in een wow.. maar eerlijk is eerlijk.. als paardje een gewoon zadel had gepast, had ik waarschijnlijk nog steeds geen wow ervaring..
Het is ook echt een heleboel geld.. eerlijk is eerlijk..