Ervaringen met zadelmaker Karl Langeraap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:15

Lielle: Zou je iets meer uitleg kunnen geven?

Mijn ervarig met Karl was eveneens niet goed.
Ik heb hem een keer bezig gezien toen hij voor een ander een nieuw zadel aan kwam meten... Super..
Ik heb hem toen wat vragen gesteld omdat ik (toevallig net die avond) particulier naar een 2e handszadel ging kijken; over waar ik op kon letten etc. Hier heeft hij me ook super advies gegeven.

Helaas lag het zadel niet helemaal goed en heb ik Karl gebeld of hij wilde komen kijken.
Hij is tot 2x toe niet op komen dagen! Dit vindt ik niet echt kunnen voor een zadelmaker. Ik heb 2x uren zitten wachten.. Zelfs nog dezelfde ochtend gebeld of het allemaal doorging; ja zou allemaal doorgaan... Helaas geen Karl.

Toen heb ik maar een andere zadelmaker gebeld; deze kwam op de afgesproken tijd en heeft me goed geholpen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:08

Oud topic, ik weet het. Maar ik heb een afspraak gemaakt om met het 'matje' te meten of mijn nieuwe zadel goed ligt.
En ben benieuwd hoe jullie ervaringen daarmee zijn.

Mijn vorige ervaringen waren altijd erg goed, hij heeft mij 3x aan een goed passend zadel geholpen.
Altijd met veel geduld, goede adviezen en inderdaad, de gratis probeer service +:)+
Laatste keer had ik zelf een 2e hands op de kop getikt en heeft hij hem toch spotgoedkoop passend gemaakt!
En ik was ook erg trouwe klant van zijn winkel (die zo ongeveer in de achtertuin van mijn ouders lag ;) )
En merk inderdaad ook, dat ik nu veel minder snel shop.
Had ik een nieuwe deken gekocht, sloopt mijn paard hem binnen 1 dag (wat niet aan de deken lag), werd het kosteloos gemaakt.

Anoniem

Re: Ervaringen met zadelmaker Karl Langeraap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:13

ik vind hem een fijne vent als hij er eenmaal is.

ik zit vlakbij het bedrijf waar hij nu vanuit werkt.

Toen hij bij mijn jonge een nieuw zadel kwam aanpassen kwam hij keurig om half 10. ik heb 10 minuten voor tijd naar de ruitersportzaak gebeld waar hij vanuit werkt en die vertelde dat hij aan het inpakken was.

Het matje is echt ideaal. Kan hij precies de drukplekken van een zadel zien en of het wel of niet past.

Moet hem binnenkort ook nog eens bellen om mijn zadel na te kijken.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:15

wat houd dat matje in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:18

een soort groot dekje wat onder je (nieuwe) zadel komt te liggen. hierin zitten drukcensoren en er hangt een kastje aan (zit in een soort zadeltasje wat op het dekje zit) dat kastje geeft de gegevens door aan de laptop die Carl bij heeft.

dan ga je rijden en ondertussen kijkt Karl wat de uitslagen van het kastje zijn.

Zo kan hij zien of het zadel ook tijdens het rijden optimaal ligt.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:21

Dat klinkt niet verkeerd. Heeft hij ook een eigen website?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:24

nee hij is nu onderdeel van Ruiterstad (ruiterstad.nl) en die site is niet heel uitgebreid.
Dat matje is inderdaad echt heel interessant! Hij attendeerde mij er ook op dat ik wat meer mocht "zitten" en wat minder op mn knieen moest leunen. Dat klopte ook, die houding had ik mezelf aangeleerd ter ontlasting van mijn paard zijn rug ivm problemen met mijn vorige zadel.
Er zijn volgens Carl maar een paar mensen in NL die zo'n instrument hebben :j

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:45

ja je wilt niet weten wat ze kosten ;-)) Bij ons loopt er een rond en die vraagt 100,00 per paard om te mogen rijden met dat matje.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:33

Karl rekent €45,-
Is met voorrijkosten en zadel inspecteren.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:22

tja maar ik vrees dat ie de grens niet over huppelt

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:02

Volgens mij komt Karl overal. Ik vind het een kundige man, met veel ervaring en goede adviezen. Alleen bij ons kwam hij z'n afspraken niet echt na.....................

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:11

Toen Karl nog in die andere winkel zat is hij ook bij ons langs gekomen. Dat is wel heel goed bevallen, erg kundig en kwam ook gewoon zijn afspraken na.
Alleen met betalen moesten we hem een beetje achterna lopen