Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:37

Maar die bestaat niet.

Want de een wil volpension, de ander wil graag alles zelf doen.
De een wil grote kuddes, de ander kleine groepjes.

En ik heb ook serieus stalgenoten die hun paard als 't regent helemaal niet buiten doen, of de hele winter niet langer dan max een uur per dag. Want stel je voor dat ze 't koud krijgen of nat worden...

Dus het is gewoon niet mogelijk om een stal te faciliteren waarin elke paardenhouder en elk paard past.

EmptyWords

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:42

Ik mis de munnikenhof in het rijtje

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:45

Achja, waarom ook niet inderdaad! Wie weet heeft iemand er nog iets aan :')

Enkhoeve Vol
Binsbergen Stopt mogelijk binnenkort?
Pensionstal Loenen Boven budget >300
Stal Elswout Gemaild
Stal evers Winter maar 2 uur buiten
Stal van ’t land Vol Mail bij ruimte
Marco schreurders Vol
Stal Merenbroek Gemaild
Hollander Horses Vol
De Liemers Boven budget >400
J&P horses 1 uur afstand
Boleemhoeve Max 20 minuten buiten per dag
Stal arlo Paddocks relatief klein/grote groep + onnatuurlijke/onhandige eethoudingen
Stal Elmendorp Geen pensionmogelijkheid
Klein ’s gravenmate Boven budget >300 --> toch nog contact opnemen
Stal Stenfert Geen pensionmogelijkheid
Stal Akkerman Vol
Westeneng Ver
Alfsengi Geen buitenmogelijkheid
Hoog Helbergen Vol Bericht bij ruimte
Rhaberg Te weinig verschil met huidige plek
Het Loo Overdag geen eten buiten en erg nat
De wolfskuil Veel dunnere paarden/ 2/3e beton
Loilse broek Gemaild
Sam’s stal Vol
Stal te bokkel Vol
Hoefhof Winter stenen paddocks
Ijsselruiters Wacht op antwoord
Stal withagen Vol
Stal de hezemate vol
stal de ossekop Ver[/quote]

Ik heb je een pb gestuurd over een stal!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:45

Marije_jiplover schreef:
Maar die bestaat niet.

Want de een wil volpension, de ander wil graag alles zelf doen.
De een wil grote kuddes, de ander kleine groepjes.

En ik heb ook serieus stalgenoten die hun paard als 't regent helemaal niet buiten doen, of de hele winter niet langer dan max een uur per dag. Want stel je voor dat ze 't koud krijgen of nat worden...

Dus het is gewoon niet mogelijk om een stal te faciliteren waarin elke paardenhouder en elk paard past.

Als ik het uitvoer en mijn wensen worden vervuld ben ik tevreden ;)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:16

Ik kan je alvast zeggen dat op sam's stal de stallen erg vies zijn en héél dun laagje strooisel. Gaat de meeste mensen hier niet bekoren.
Loilse Broek staan ze veel binnen in de winter, weinig hooi, vieze stallen.
Enkhoeve zit nog wel vrij veel doorloop in dus het loont de moeite om daarop te investeren als het concept je wat lijkt.
Hoog Helbergen weinig buiten bij minder weer en veel kinderlesjes die voorgaan op de rest, amper uitrij mogelijkheden.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:37

Shalimar schreef:
Ik kan je alvast zeggen dat op sam's stal de stallen erg vies zijn en héél dun laagje strooisel. Gaat de meeste mensen hier niet bekoren.
Loilse Broek staan ze veel binnen in de winter, weinig hooi, vieze stallen.
Enkhoeve zit nog wel vrij veel doorloop in dus het loont de moeite om daarop te investeren als het concept je wat lijkt.
Hoog Helbergen weinig buiten bij minder weer en veel kinderlesjes die voorgaan op de rest, amper uitrij mogelijkheden.

Sams stal niet de moeite om te kijken? Meer strooisel of zelf mesten niet mogelijk?

Loilsebroek vind ik de stallen juist wel netjes. Nichtje van m'n vriend staat er en vond juist de stallen ruim opgestrooid en netjes schoon. Heb ik vaak anders gezien.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:43

Sams stal wil wel meedenken, erg aardig. Maar ik vond de gewone standaard dermate laag dat dat in mijn beleving nooit bij die van mij in de buurt zou komen. Ook al was de intentie echt wel goed. Wellicht is het het proberen waard.
Bij loilse Broek is het wellicht verbeterd, ik hoorde eerder de nodige onvrede op dat vlak en de keren dat ik er zelf was, vond ik het ook niet denderend.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:12

Aanvulling voor wie het interesseert:

Klein gravenmate is ook vol en zet ook niemand meer op de wachtlijst voorlopig

Westeneng heeft ook een wachtlijst en nagenoeg geen verloop

Liemers is ook vol en paarden gaan jaarrond niet meer dan 4 uur per dag naar buiten

Stal Meerenbroek is denk ik ook (ruim) boven de 300 en heeft ook geen ruimte voor pensionklanten

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:14

Meerenbroek in november nog contact mee gehad. 300 voor pony en 320 voor paard zei hij toen, was op dat moment wel vol.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:18

Hommage schreef:
Meerenbroek in november nog contact mee gehad. 300 voor pony en 320 voor paard zei hij toen, was op dat moment wel vol.

Oh prijs valt me dan toch mee :)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:05

Ik hoorde trouwens via via dat stal Van Loenen in Arnhem Schaarsbergen er per 1 oktober mee ophoudt. Dat zou dan nog meer druk geven op de regio %)

Bij Meerenbroek is toch niet zo veel weidegang of heb ik dat verkeerd begrepen?
Laatst bijgewerkt door Shalimar op 04-01-21 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:06

Over 15 jaar zetten wij iets op als het meezit met geld. :')

Maargoed, toekomstdromen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:06

Shalimar schreef:
Ik hoorde trouwens via via dat stal Van Loenen in Arnhem Schaarsbergen er per 1 oktober mee ophoudt. Dat zou dan nog meer druk geven op de regio %)

Oh oliebol joh..

En ik weet dat van Binsbergen ook niet eeuwig door blijft gaan.. Dat rumoer gaat ook al even rond..

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:09

Een eigen stal opzetten is een mooie droom maar zie het maar eens rendabel te krijgen als je van nul af aan moet opbouwen. Imo kan dat alleen met een stallingsprijs van 500 euro of meer. Tenzij je gaat inleveren op middelen, arbeid, materiaal en service. En dat wil je nou juist net niet.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:10

Shalimar schreef:

Bij Meerenbroek is toch niet zo veel weidegang of heb ik dat verkeerd begrepen?

Die hebben inderdaad weinig wei. Hoeveel uur per dag, weet ik niet, maar t schijnt niet heel royaal te zijn.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:33

Iemand die ik ken staat bij Meerenbroek en zie ze daar dagelijks nog buiten staan.

Loilse broek staat mijn paard altijd dik in stro en schone stal. En hooi lijkt weinig maar als ik het uitschud vanaf de plak heeft ze een grote berg voordroog waar ze wel lang mee doet.

Roffara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:40

Het is lastig in deze omgeving, en inderdaad; iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren. Een stal vinden die 100% aan je wensen voldoet, is misschien teveel gevraagd. Zorg in elk geval dat de basis goed is: goed en voldoende ruwvoer, veel naar buiten (meer dan 6 uur per dag vind ik minimaal, liefst 24/7).

Dan valt de Mariahoeve (Staadegaard) in Renkum dus ook af. Wel heel mooie locatie, je wandelt zo het bos in en er is een binnenbak en een buitenbak. Maar: het voer is zo slecht dat alle paarden (zelfs de meest sobere) sterk afvallen. De meeste mensen gaan er binnen 6 maanden tot een jaar alweer weg, het verloop is enorm.

Stal Tinsen is de Jonkershoeve, ook in Renkum. Zie refentie hierboven, die klopt wel. En dan heb je ook nog de Henriëttehoeve in Wolfheze in dezelfde omgeving. Check de website, ik ken het zelf niet, geloof wel dat mensen tevreden zijn.

Veel succes!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:42

Lauriannnn schreef:
Iemand die ik ken staat bij Meerenbroek en zie ze daar dagelijks nog buiten staan.

Loilse broek staat mijn paard altijd dik in stro en schone stal. En hooi lijkt weinig maar als ik het uitschud vanaf de plak heeft ze een grote berg voordroog waar ze wel lang mee doet.

Meerenbroek staan ze een paar uurtjes buiten, het wordt allemaal gewisseld om de paar uur.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:43

Lauriannnn schreef:

En hoeveel uur komt je paard buiten in de winter?

Ik heb altijd begrepen dat dit hooguit een paar uur is.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:24

upendo schreef:
Lauriannnn schreef:

Meerenbroek staan ze een paar uurtjes buiten, het wordt allemaal gewisseld om de paar uur.

Ah vandaar, sta er zelf niet maar bekende van mij en zie op instagram elke dag foto's van paarden buiten haha.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:38

Die van ons kwam maar een paar uurtjes buiten. Wij waren met een maand weer weg. :)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:44

Kan iemand mij wat vertellen over de Wolfskuil in de steeg?
Ik heb een aantal vragen gesteld aan de eigenaar over de HIT-Actief plek, maar hij wilt deze vragen alleen beantwoorden als ik langskom.
Allemaal leuk en aardig, maar ik stel de vragen juist om erachter te komen of het zinvol is om langs te gaan. :+

Voeren ze verpakt of onverpakt hooi? Wordt dit geanalyseerd? Komen ze op gras? Hoe lang? Elke dag?
Kunnen de medewerkers 1x daags supplementen geven als ik dit klaarzet?

Alles ivm de (mogelijke) pssm bij mijn pony...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:46

Hooi is verpakt grote balen, is meer voordroog denk ik.

Er is wel een stukje weide, maar dat gaat geloof ik niet iedere dag open.

Supplementen durf ik niet te zeggen. Dat weet Mandarijn wel denk ik zo

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:47

Ik sta bijna een jaar bij pensionstal zevenaar en ben tot op de dag van vandaag zeer tevreden. Ze staan daar overdag nog de hele dag buiten. Maak niet uit wat voor een weer het is. Dat vind ik zo fijn ook omdat Don pas 3,5 is. Plus het zijn kleine groepjes. Alles gaat met rust en regelmaat. Dus ja deze stal voldoet voor bijna 100% aan mijn wensen. Alleen een binnenbak mis ik maar dat is luxe. Hiervoor ga ik deze stal niet opgeven. Don is gelukkig dus dan is het baasje ook gelukkig! Plus het zijn allemaal lieve leuke mensen die er staan. Net als de eigenaren

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:50

DonDon schreef:
Ik sta bijna een jaar bij pensionstal zevenaar en ben tot op de dag van vandaag zeer tevreden. Ze staan daar overdag nog de hele dag buiten. Maak niet uit wat voor een weer het is. Dat vind ik zo fijn ook omdat Don pas 3,5 is. Plus het zijn kleine groepjes. Alles gaat met rust en regelmaat. Dus ja deze stal voldoet voor bijna 100% aan mijn wensen. Alleen een binnenbak mis ik maar dat is luxe. Hiervoor ga ik deze stal niet opgeven. Don is gelukkig dus dan is het baasje ook gelukkig! Plus het zijn allemaal lieve leuke mensen die er staan. Net als de eigenaren

Heb hier vaker goede dingen over gehoord. Weinig verloop ook.
Zuinig zijn op zo'n fijn plekje.