upendo schreef:Hart voor paarden is overal wel.
Alleen de kijk op hoe goed voor paarden zorgen 'hoort' verschilt.
Anders zou je niet vrijwillig kiezen voor een 24/7 baan.
Mee eens. Ik denk dat er weinig stallen/“paardenondernemers” zijn die er echt rijk van worden, je doet dit vanuit je passie cq liefde voor paarden. Er zullen ook zeker wel mensen tussen zitten die het niet meer leuk vinden, maar niets anders kunnen (onverkoopbaar object, de stap niet durven zetten, of geen verdere talenten misschien
). Omdat het al niet uit kan, nemen veel pensionhouders maar steeds meer klanten aan, overal wordt een hokje bijgetimmerd, of een paddockje afgezet. Maar dit gaat ten koste van de kwaliteit die je kan leveren. Dan krijg je slechte naam, hoog verloop etc.
Ik heb echt superleuke jaren op de Enkhoeve gehad, ja ik moest bijna alles zelf doen, maar met een heel fijn clubje dames. Voordeel dat je alles in eigen hand had, nadeel is dat het qua planning best puzzelen is. Heb nu nog steeds alles in eigen hand qua voeren, weide-indeling, maar in principe wordt er door de weeks binnen en buitengezet, gevoerd en gemest. In de praktijk komt het er op neer dat we uit onszelf graag een handje meehelpen
dat is mede waarom dit kleinschalige wat wij hebben ook bestaansrecht heeft. Pensionklanten onderschatten de kosten wel erg heb ik het idee, en dan vooral de arbeidsuren. Wij staan met 3 maar daar kan je ook al best druk mee zijn