Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:49

Nou dat weet ik niet. Er zijn zoveel mensen die een baan hebben die ze niet (meer) leuk vinden ;)

Het feit dat je het kunt laten gebeuren, zegt mij dat er geen hart voor paarden is. Ik bedoel dus niet een incident ofzo, maar structureel te weinig voeren, vieze stallen of onveilige omheining, dat soort dingen. Dat is geen hart voor paarden hebben :n

De Amsterdamse bos manege heeft nu geen pension afdeling meer, alleen manege. Maar toen ze nog pensionstalling hadden, was de zorg ver onder de maat. De eigenaar gaf zelf toe dat hij er geen zin meer in had. Hij had daarvoor zijn redenen, en misschien te begrijpen, maar wat kan mijn paard daar aan doen?
Er lekte een drinkbak bij de buurman en hij liet haar -willens en wetens - een nacht in het water staan. Is dat hart voor paarden...
Laatst bijgewerkt door Nikass op 03-01-21 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:52

Okee :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:31

upendo schreef:
Hart voor paarden is overal wel.
Alleen de kijk op hoe goed voor paarden zorgen 'hoort' verschilt.

Anders zou je niet vrijwillig kiezen voor een 24/7 baan.

Mee eens. Ik denk dat er weinig stallen/“paardenondernemers” zijn die er echt rijk van worden, je doet dit vanuit je passie cq liefde voor paarden. Er zullen ook zeker wel mensen tussen zitten die het niet meer leuk vinden, maar niets anders kunnen (onverkoopbaar object, de stap niet durven zetten, of geen verdere talenten misschien :D ). Omdat het al niet uit kan, nemen veel pensionhouders maar steeds meer klanten aan, overal wordt een hokje bijgetimmerd, of een paddockje afgezet. Maar dit gaat ten koste van de kwaliteit die je kan leveren. Dan krijg je slechte naam, hoog verloop etc.

Ik heb echt superleuke jaren op de Enkhoeve gehad, ja ik moest bijna alles zelf doen, maar met een heel fijn clubje dames. Voordeel dat je alles in eigen hand had, nadeel is dat het qua planning best puzzelen is. Heb nu nog steeds alles in eigen hand qua voeren, weide-indeling, maar in principe wordt er door de weeks binnen en buitengezet, gevoerd en gemest. In de praktijk komt het er op neer dat we uit onszelf graag een handje meehelpen :D dat is mede waarom dit kleinschalige wat wij hebben ook bestaansrecht heeft. Pensionklanten onderschatten de kosten wel erg heb ik het idee, en dan vooral de arbeidsuren. Wij staan met 3 maar daar kan je ook al best druk mee zijn :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:57

Als er serieus kwaliteit wordt geleverd ben ik ook bereid daarvoor te betalen. Natuurlijk tot op zekere hoogte, want het moet wel kúnnen uiteraard, maar ik kies geen stal uit op basis van de prijs.

Maar ik zou op dit moment geen stal kunnen noemen waarvan ik denk "wauw kon ik daar maar staan! Maar ze ze zijn te duur of ze zijn vol" dan was er tenminste nog een optie om te dromen :D

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:22

Het lijkt mij heerlijk 24 uur tussen de paarden te leven, alleen het is financieel niet haalbaar. Ik heb wel in de paarden gewerkt, maar dan op een sport stal. Ik zou gek worden van pension klanten. Ik vind over het algemeen dat pension klanten veel zeuren en soms onderling onder en over elkaar erg naar zijn. Ik zou dat niet op mn erf willen hebben. Bij ons op stal hebben ze er nog wel eens een handje van haren niet op te ruimen na t poetsen etc. Ik zou daar echt gek van worden..

Ik ben overigens ook bereid meer te betalen voor kwaliteit.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:45

Goed, na een hele tijd hier te hebben meegelezen en ook het hele topic al te hebben doorgespit ga ik toch eens reageren. Ik ben bang geen/weinig tips te kunnen vinden aangezien het zo moeilijk is in de omgeving, maar wie weet! Ik zoek iets tussen Apeldoorn en Doesburg. Iets daar omheen is mogelijk maar liever niet te ver. Ivm mijn gezondheid ben ik bang dat elke dag ver reizen niet haalbaar is. Iets onder Doesburg zou eventueel ook prima zijn, ik zoek namelijk woonruimte in die omgeving.

Inmiddels heb ik een hele lijst gemaakt met de volgende resultaten: contact gehad met 31 stallen. Hiervan staan er 13 vol, 3 boven budget (>300) en de rest heb ik of nog geen antwoord van (aantal vandaag gemaild), of is om andere redenen geen optie. Zoals maar 2 uurtjes buiten komen per dag.

Ja ik ben kritisch, maar inmiddels ook een heleboel eisen laten vallen. Harde eisen voor nu zijn 's nachts op stal en de rest van de dag buiten met soortgenoten. Een bak is ook een must. Rest van mijn eisen laat ik voor nu los.

Binnenkort wil ik maar eens brutaal zijn en briefjes in brievenbussen gaan doen waar ik paarden aan huis zie, anders weet ik het ook niet meer zo goed.. Lastig is ook dat ik wegens een verminderde weerstand (hoesten,mok,afvallen) ook iets op korte termijn zoek.

Wie weet is hier iemand met de gouden tip! *\o/*

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:46

Misschien een gekke vraag, maar heb je dat lijstje paraat? Ik ben wel benieuwd of ik nog aanvullingen weet of dat ik juist stallen gemist heb. Mag per PB hoor :)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:47

upendo schreef:
Misschien een gekke vraag, maar heb je dat lijstje paraat? Ik ben wel benieuwd of ik nog aanvullingen weet of dat ik juist stallen gemist heb. Mag per PB hoor :)

Zeker, ik ga hem naar je doorsturen, dankjewel!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:48

Tof, dankjewel!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:03

Hoop dat je wat geschikts vindt MarloesNatje!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:04

MarloesNatje schreef:
upendo schreef:

Is het ook een optie om m in het topic te zetten?

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:11

Nikass schreef:
MarloesNatje schreef:

Is het ook een optie om m in het topic te zetten?[/quote]

Achja, waarom ook niet inderdaad! Wie weet heeft iemand er nog iets aan :')

Enkhoeve Vol
Binsbergen Stopt mogelijk binnenkort?
Pensionstal Loenen Boven budget >300
Stal Elswout Gemaild
Stal evers Winter maar 2 uur buiten
Stal van ’t land Vol Mail bij ruimte
Marco schreurders Vol
Stal Merenbroek Gemaild
Hollander Horses Vol
De Liemers Boven budget >400
J&P horses 1 uur afstand
Boleemhoeve Max 20 minuten buiten per dag
Stal arlo Paddocks relatief klein/grote groep + onnatuurlijke/onhandige eethoudingen
Stal Elmendorp Geen pensionmogelijkheid
Klein ’s gravenmate Boven budget >300 --> toch nog contact opnemen
Stal Stenfert Geen pensionmogelijkheid
Stal Akkerman Vol
Westeneng Ver
Alfsengi Geen buitenmogelijkheid
Hoog Helbergen Vol Bericht bij ruimte
Rhaberg Te weinig verschil met huidige plek
Het Loo Overdag geen eten buiten en erg nat
De wolfskuil Veel dunnere paarden/ 2/3e beton
Loilse broek Gemaild
Sam’s stal Vol
Stal te bokkel Vol
Hoefhof Winter stenen paddocks
Ijsselruiters Wacht op antwoord
Stal withagen Vol
Stal de hezemate vol
stal de ossekop Ver

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:16

Wat een ellende...

MarjanB

Ijsselruiters is wel heel gezellig, heb daar vroeger gestaan. Maar was wel alles zelf doen toen.

Achter de Ijsselruiters zit een boer, die had vroeger ook pensionstalling.

Anoniem

Max. 20 minuten buiten.. wauw.. dat het nog bestaat -O-

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:17

De Wolfskuil heeft geen mogelijkheid tot ‘s nachts op stal, dus die valt dan ook al af.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:18

Ijsselruiters zie ik bij een spatje regen al niks meer buiten staan.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:19

Bedankt voor de reacties al, het is inderdaad lastig. Boer achter de ijsselruiters kan ik eens kijken nog/misschien doe ik daar ook wel een briefje in de bus :+ Niet geschoten is altijd mis.

Er staan er ook nog een aantal tussen van toen ik nog open stond voor dag en nacht buiten met schuilstal, maar als ik nu kijk naar mijn pony wil ik haar iig in de winter 's nachts op stal hebben. Vandaar dat de wolfskuil er nog tussen staat

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:21

Heb je deze allemaal via Google? Want er zijn nog wel wat meer opties hier in de regio die geen website hebben. :)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:23

Mandarijn12 schreef:
Heb je deze allemaal via Google? Want er zijn nog wel wat meer opties hier in de regio die geen website hebben. :)

Eh heel wisselend, google, marktplaats, facebook of via via..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:24

Westeneng is ook vol..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:31

Muze schreef:
Ijsselruiters zie ik bij een spatje regen al niks meer buiten staan.

Die van mij toen wel, maar dat regelde ik dan zelf. Paard van stalgenoot mocht ik dan meepakken.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:31

Gezien de vraag zou iemand er goed aan doen een flinke mooie locatie om te bouwen tot dé ideale huisvesting voor paarden. ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:35

Mandarijn12 schreef:
Gezien de vraag zou iemand er goed aan doen een flinke mooie locatie om te bouwen tot dé ideale huisvesting voor paarden. ;)

Haha wie heeft er geld over?

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:37

Hahaha ja het liefst zou ik dat zelf ook doen, lijkt mij heerlijk om de paarden in eigen beheer te hebben en er kleinschalig een paar pensionklanten bij te hebben!