Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:06

daantje31 schreef:
Iemand ervaringen met j&p horses in Zelhem?

Zijn we wezen kijken!

Was een hele fijne stal zo op het oog, voor één van ons helaas echt te ver reizen en voor een van de paarden kon het niet geregeld worden met onverpakt hooi.

Ze voeren er als een soort tussenvorm van PP overdag kuil op de track en dat kon voor die van ons niet. Alles verder wel heel goed voor elkaar!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:38

boemel schreef:
Pension en africhtingstal stal 't Meerenbroek heeft nog stallen vrij.

Zoekt u stalling voor uw paard met dagelijkse weidegang, waar 3 keer daags ruwvoer word gevoerd en 2 keer brok. Dan ben je bij ons op het juiste adres.

Er is tevens ook nog plek voor zadelmak maken of door rijden van uw paard.

Meer weten bel gerust: 0613586668 Thijs Meijer

Dit staat op de FB site van t Meerenbroek

Maar dit klopt niet (meer). De eigenaar heeft laten weten dat hij zijn stallen liever reserveert voor paarden die hij in training krijgt.

Mandarijn, stal Akkerman toch? Ben er lang geleden wezen kijken, er was toen geen plek, en het is erg ver weg voor mij.

Ik had ook wel een leuke indruk van J&P, alleen was er naar ik me herinner 1 weide, alle paarden bij elkaar.
Daarbij was er een kleine schuilstal die ik onveilig vond. Die wilden ze wel gaan verbouwen, dus wellicht is dat inmiddels verbeterd.

Staat er iemand op stal Evers in Didam? Of ervaring daar? Heb alleen de stallen gezien: paarden stonden dik in t stro, alleen de stallen hadden drie dichte muren en aan de voorzijde uitzicht op een kale muur. Daar knapte ik meteen een beetje op af...

boemel

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:35

J&P hoorde ik ook dat er veel paarden op betrekkelijk weinig land staan er helaas onderling tussen de paarden onrust is.

Stal Evers ben ik pas wezen kijken.
De verzorging van de paarden en het terrein leek goed in orde.

Echter de weides zijn postzegeltjes. En daar staan ze ook niet volle dagen.
Van Oktober tot April gaan de paarden 2 uur per dag in de paddock.
Ik ga liever voor meer beweging voor mn paarden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:41

Ja dat is wel heel weinig zeg -O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:37

Naar wat ik hoorde zijn er een hele hoop mensen bij Evers weggegaan. Details durf ik niet te geven, maar meestal is dat met reden.

Een aantal van die mensen staan nu bij Meerenbroek.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:57

Bij Evers moet je in het weekend zelf binnen en buiten zetten en je stal doen. In de zomer staan ze volgens mij wel de hele dag op hun eigen (postzegel)wei. Je moet wel zelf die wei schoonmaken en drinkwater bijvullen. Als je dat oké vindt staan ze er geloof ik wel goed bij. Dat uitzicht op die muur hebben een aantal stallen inderdaad. Lastige regio continues...

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:56

Ik heb een halfjaar bij Evers gestaan/ gelopen met verzorgpaard. Wil best via pb meer info geven ik sta nu zelf ergens anders. Paard is er goed verzorgd maar had naast dat ik terug wilde naar mijn oude plekje ook nog andere redenen.
Heb zelf met eigen paard anderhalfmaand gestaan en dat was al bekend dat tijdelijk was ivm wachten op plek op stal waar ik nu sta.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:35

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:10

upendo schreef:
daantje31 schreef:
Iemand ervaringen met j&p horses in Zelhem?

Zijn we wezen kijken!

Was een hele fijne stal zo op het oog, voor één van ons helaas echt te ver reizen en voor een van de paarden kon het niet geregeld worden met onverpakt hooi.

Ze voeren er als een soort tussenvorm van PP overdag kuil op de track en dat kon voor die van ons niet. Alles verder wel heel goed voor elkaar!

Mag ik je wat vragen?
Klopt het dat je redelijk recent nog bij stal Loenen in Laag-Soeren stond? Waarom ben je daar weggegaan en waar ben je naartoe gegaan? En klopt het dat je nu opnieuw op zoek bent naar iets anders?

Als je t niet wil vertellen respecteer ik dat hoor! Maar ben erg geïnteresseerd in ervaringen en krijg de indruk dat jij best veel stallen kent, dus hoor graag meer info! :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:28

Loenen 1x p/d ruwvoer en altijd op hetzelfde stuk wei. :)

Daarna naar stal Went gegaan, dat was top maar die zijn gestopt per vandaag en daarom zijn we uitgeweken naar een stal die de andere kant uit is. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:56

Ik heb ook bij Loenen gestaan. Ben daar echt hals over kop weggegaan vanwege het ruwvoer beleid. Mijn tinker stond in de laatst te voeren box en kreeg op een gegeven moment soms of maar bv 2 kilo waar hij het mee moest doen. Als de kruiwagen te weinig hooi bevatte was dat pech voor hem. In drie weken was hij veranderd van redelijk ok op gewicht naar een ingevallen wrak aan de spuitpoep die niet meer overging. Het heeft best een tijd geduurd voor hij weer op de rit was. -O-

Het was aardig ok toen ik er kwam wat betreft voeren maar ging op een gegeven moment rap minder. Best jammer dat het zo gelopen is. Verder was het een ok plek toen
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-01-21 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:59

.
Laatst bijgewerkt door Muze op 27-10-23 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:00

Ik weet helaas niet beter dan dat ruwvoer daar altijd al een dingetje is geweest. Zowel de hoeveelheid als het niet zo nauw kijken naar hoe de kwaliteit is.

Zo jammer, want als het ruwvoer beleid beter zou zijn, zouden ze enorm veel mensen kunnen trekken. Al lijkt het dat ze vrijwel altijd zo goed als vol staan...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:01

Goede locatie doet wonderen, em ik vermoed dat het ook afhangt in welke stal je dier staat. -O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:10

In de omgeving zijn zij de enige volpensionstalling.
En de meesten die er staan, staan er al behoorlijk lang.

Ze hebben het echt wel goed voor met de paarden, als er een koliek heeft staan ze ook om 3u in de nacht naast de stal om even te kijken hoe het gaat...

Maar ze hebben een bepaalde visie op voerbeleid waar niet aan te tornen valt.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:13

Het zou handiger zijn als maagzweren en koliek voorkómen konden worden Ipv er om 3 uur bij te moeten staan, grof gezegd.

Stond ook een advertentie op mp...
Voeren 2 maal daags en niet op stal, paarden staan dus uur of 12 zonder eten.. m’n broek zakt echt af van sommige mensen hun beleid

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:21

Ben ik met je eens Muze.. :j

Maar die stallen zijn zeldzaam. Went was wat dat betreft perfect. Nog nooit zo'n goede stal gezien. Standaard tot in de knieën in het stro en dito ruwvoer. Niks was te gek.
Afbeelding
Helaas zijn die dus gestopt.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:26

Ja daar hoor ik ook goede verhalen van, van mensen die er gestaan hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:38

Dank je wel allemaal! Wat jammer van stal Went! Dat klinkt eindelijk goed...
Maar, ik moet wel zeggen dat er wel meer goed klinkt, maar ik in de praktijk nog nooit iets heb gevonden wat voldoet helaas. Behalve twee stallen die inmiddels ook gesloten zijn. Lijkt er toch op dat het ook allemaal niet betaalbaar is, of althans, dat men het er niet in wil investeren? Want degene die wat voor lijken te stellen gaan dicht...

Helaas is het al zo met mij gesteld dat ik weet dat ik geen 8> ga vinden, hopelijk een 6...

Edit: wat deden jullie op stal Loenen, zelf bijvoeren? Of werd dat ook niet toegestaan?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:56

Stal Loenen wil niet dat je zelf bijvoert.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:23

Klinkt allemaal weer niet zo best -O- ik dacht dat die stal zo'n goede reputatie had (die indruk kreeg ik in het begin van dit topic)

En stal Te Bokkel in Eerbeek? En stal Tinsen (waar ligt dat?) wie weet daar iets over te melden?

Ben ook wel benieuwd trouwens wie ECHT tevreden ergens staat, en waar en waarom dat dan is? (of is dit teveel off topic...?)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:40

Het is niet te vergelijken als je niet dezelfde wensen en eisen hebt. En omstandigheden kunnen veranderen, waardoor de tevredenheid ook verandert.
Zo ben heb ik jaren naar tevredenheid bij de Wolfskuil in de Hit Actief gestaan. Tot mijn haflinger kapot geschopt werd.
Ik ben nog steeds fan van het systeem, mits goed gemanaged. Maar met mijn haflinger wil ik niet meer in een grote kudde staan, dus dan vallen sowieso veel stallen af. Maar dat zegt niets over de kwaliteit van stalling, maar meer over mijn voorkeur.
Zo ben ik ook niet tegen ‘s nachts op stal, maar ik zou er nooit voor kiezen met mijn huidige paard.

Om op je vraag terug te komen: ik ben nu heel tevreden waar ik nu sta. Maar dat is klein en particulier en een plek waar ik zelf veel inspraak heb en alles overlegd kan worden. Maar dit is een plek waar veel andere mensen/paarden om diverse redenen niet voor zouden kiezen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 01:20

Je hebt gelijk, het hangt natuurlijk erg af van waar je van houdt.
Ik heb ook een paard die ik niet in groepshuisvesting wil hebben, waardoor idd veel stallen afvallen.
Als er bij jou nog plek is hoor ik graag meer info over jouw stal :D (mag ook per pb uiteraard)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:43

Nee helaas, is ook vol. Er staan max 4 paarden. Is een paddock paradise in Klarenbeek. Ze staan dus 24/7 buiten, in kleine kudde. Hebben een zandtrack, weitjes, bak, schuilstal, onbeperkt hooi in slowfeeders. Je draait mee in de mest/voerbeurten in de ochtend en/of avond (ik heb er 4 per week).
Maar als er een plek vrij komt, dan zal ik dat hier wel aangeven. Al is het wel wat verder weg van Arnhem :j

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:21

Als jij je paard niet in een grote groep wil hebben is Tinsen ook niks voor jou. En daar is een vrij strak beleid, wel veel hooi, mooie en schone stallen, super locatie en goede faciliteiten. Maar je moet je wel kunnen voegen naar een sterk bepalende pensioneigenaar en weinig maatwerk (dan moet je zelf inspringen, bv bij eerder op stal of later naar buiten). Ze gaan ook los naar de wei in een groep over een pad. Sommige mensen houden daar niet van. En te Bokkel weet ik dat er weinig en onregelmatige weidegang is, dat er niet altijd secuur gevoerd wordt en het is natuurlijk een manege dus veel lessen.