Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:12

Oja dat is natuurlijk logisch, daar had ik niet aan gedacht. Is het er netjes verzorgd? Wat is het tarief?

Nessie

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:16

Het is geen stal waar elk strootje opgeruimd moet worden, maar het is zeker een nette en verzorgde stal :j 20-60 buitenbak met verlichting (bij slecht weer wordt deze wel nat), 20-40 binnenbak, twee paddocks waarvan 1 grote en een longeercirkel.

Qua tarief durf ik het niet zo te zeggen, ik betaal voor een rijpaard en minipaard samen in een stal van 5x5.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:17

Okee dank je :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:12

Niet over stalling, maar gezien er veel mensen uit de regio hier zitten :o

Ik zoek een B vrachtwagentje te huur of evt. een paardentaxi omgeving Wageningen, omdat degene die ons normaal helpt niet kan. In januari moeten we van Wageningen naar de kliniek in Bemmel en weer terug voor een afspraak bij de hoefsmid.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:13

Bruvver oid. :)

Edit: Bruver, zitten in Spankeren. :)

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:35

Ik huur hem altijd naar tevredenheid bij ww horsetrucks in Putten.
Maar Anemone zit in Scherpenzeel (dichterbij), maar verhuren alleen een heel weekend, ww horsetrucks kun je kiezen voor 1 weekenddag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:52

Thanks! Heb nu contact met Anemone, dan past het precies in de eerste 100 km vrij :+ Alle donderdagen nog vrij, dus even met de kliniek kortsluiten wanneer de smid kan en dan is dat weer geregeld. Kost wat, heb je ook wat :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:45

Ik ben me helaas toch weer aan het oriënteren op stalling. Ik kom heel graag bij de stal waar kaatje nu staat. Maar het ruwvoer beleid past niet helemaal bij haar. Ze krijgt genoeg in hoeveelheid maar vreet alles in korte tijd op en staat dan helemaal opgeblazen op stal. Helaas is iets van hooinet niet mogelijk.

Wat ik zoek:
Minimaal overdag buiten
Genoeg ruwvoer over de dag verdeeld
Fijne stabiele niet te grote groep
Goede buitenbak
Liefst bij bos maar is geen must
Volpension (Max zelf mesten)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:40

Toch niet alles bespreekbaar dus?
Ik zoek denk ik ongeveer hetzelfde als jij, behalve dat het bos wel een hoge prioriteit heeft bij mij.
"Voldoende buiten" moet ik al aanpassen, want er is eigenlijk geen enkele stal die dat biedt. Ruwvoer over de dag verdeeld is trouwens ook bij veel stallen niet aan de orde -O-
Ik vind de manier waarop ze buiten staan ook heel belangrijk. Liefst op gras, anders een droge paddock. Voldoende ruimte! En inderdaad geen grote groep.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:05

Ik heb echt zo'n geluk gehad. Toen ik mn paard kocht nooit over nagedacht, maar ik heb dot alles. Bos, buitenbak, (nu nog) en binnenbak en onbeperkt hooi. Willen we in de wei voeren, prima. Hooi in een hooinet? Ook goed.

Maarrrrr.... geen volpension. De paarden krijgen hun ontbijt en de rest moeten we zelf doen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:08

@nikass wel bespreekbaar maar het antwoord is dat ze het niet veranderen. Voor het overgrote deel van de paarden werkt het prima maar voor die van mij niet.

@emptywords helaas is dat niet helemaal mogelijk met mijn werk ben soms een nacht weg en dat is ook niet altijd te plannen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:13

EmptyWords schreef:
Ik heb echt zo'n geluk gehad. Toen ik mn paard kocht nooit over nagedacht, maar ik heb dot alles. Bos, buitenbak, (nu nog) en binnenbak en onbeperkt hooi. Willen we in de wei voeren, prima. Hooi in een hooinet? Ook goed.

Maarrrrr.... geen volpension. De paarden krijgen hun ontbijt en de rest moeten we zelf doen

Ik heb mijn eisen al bijgesteld, zelf uitmesten akkoord, maar zelf binnen en buiten zetten en voeren is te intensief.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:00

Is Binsbergen in Laag Soeren dan geen optie voor je?
Ik ben inmiddels verhuisd naar Klarenbeek. Wat ik zoek is aan het bos niet te vinden. Pony is helaas door blessure vervroegd met pensioen, dus bos was geen harde eis meer. Ik heb nu een geweldige plek in Klarenbeek gevonden. Maar wat een drama zeg, zeker als er haast bij is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:52

Ik moet even nadenken. Ik had Binsbergen wel op mijn lijstje staan, maar ben er niet geweest.
Ik moet even de informatie terug halen...
(Ik heb zóveel uitgeplozen dat ik soms wat over het hoofd zie of door elkaar haal :o )

Edit: heb het weer even opgezocht: Binsbergen is alles zelf doen, ook binnen/buiten zetten, voeren, hooi en stro aanschaffen.
Dat is niet wat ik zoek.
Ook komen de paarden in één grote kudde, geen mogelijkheid tot kleine groepjes. Ik wil mijn paard in een kleine kudde.
Dus dat wordt m niet...

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:13

Volgens mij zet Binsbergen binnen en buiten toch? Althans zie hem vaak met paarden lopen :D En er zijn ook paarden die alleen of per 2 in de weides staan. Maar misschien zijn er dingen gewijzigd?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:18

Binnen en buiten zetten wordt gedaan en ze staan niet in grote groepen. Tenminste, vorige week nog niet.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:00

Als 24/7 buiten of nacht op stal volgens je wens is, dan kan ik de Mariahoeve in Renkum aanraden. Volgens mij is er ook nog plek.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:25

Britt1 schreef:
Als 24/7 buiten of nacht op stal volgens je wens is, dan kan ik de Mariahoeve in Renkum aanraden. Volgens mij is er ook nog plek.

Ik hoor daar nog zoveel wisselende verhalen over. Mensen die ik ken die er nu een half jaar staan zijn tevreden maar mensen die het van eerder kennen waarschuwen me. En dat houd me tegen..

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:30

MarjanB schreef:
Britt1 schreef:

Ik hoor daar nog zoveel wisselende verhalen over. Mensen die ik ken die er nu een half jaar staan zijn tevreden maar mensen die het van eerder kennen waarschuwen me. En dat houd me tegen..

Ik sta er zelf. Heb heel wat stallen gezien en meegemaakt sinds ik paarden heb. Kan echt niet bedenken wat er niet goed is aan deze plek. Het moet wel bij je paard passen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:55

Britt1 schreef:
MarjanB schreef:

Ik sta er zelf. Heb heel wat stallen gezien en meegemaakt sinds ik paarden heb. Kan echt niet bedenken wat er niet goed is aan deze plek. Het moet wel bij je paard passen.

Heb je een Pb gestuurd

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:01

Daihyo schreef:
Binnen en buiten zetten wordt gedaan en ze staan niet in grote groepen. Tenminste, vorige week nog niet.

Weekenden zelf doen of middels een rooster. Weides apart zijn eigenlijk nooit beschikbaar enkel in de merrie wei normaal +-6 En ruinen wei +- 6. Tijdelijk mini stukje afgezet ivm blessure mag maar is drie keer niks en veel blub en onrust in de wei momenteel. Weitje apart dan mag je wel van hele hoge huizen komen om dat onderling uitvochten te krijgen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:07

Maar 6 is toch geen grote groep? Ik zeg nergens apart, alleen geen grote groepen. Ik vind 6 een mooi aantal. Wel een kudde, maar niet zo groot. En blubber is het volgens mij overal momenteel, tenzij je zand hebt :=

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:09

Daihyo schreef:
Maar 6 is toch geen grote groep? Ik zeg nergens apart, alleen geen grote groepen. Ik vind 6 een mooi aantal. Wel een kudde, maar niet zo groot. En blubber is het volgens mij overal momenteel, tenzij je zand hebt :=

Ik vind het niet groot persoonlijk nee. Maar wel wanneer het je verplicht wordt ondanks dat je paard in elkaar gemept wordt in desbetreffende groep :) blubber is enkel omdat de weitjes die je mag afzetten ivm blessures postzegel maat hebben... En die van mij heeft dus een blessure door een paard uit die kudde.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:11

Daihyo schreef:

Het ligt ook een beetje aan de oppervlakte waarop ze staan. Bij ons staan ze nu met 7 op een enorme weide

En hier staan we nog geeneens bij het draad vooraan. Weide is dan ook nog steeds geen blubber alleen bij de ingang
Afbeelding

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:12

Weilanden zijn niet groot genoeg eigenlijk om in de winter genoeg voer te hebben. Maar wel groot genoeg om blubber te voorkomen muv de ingang.