Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:43

MelisWess schreef:
Hebben jullie ervaringen over stal Tilleman/agnietenhof?

Zou graag willen weten of er onderling ook veel te regelen valt ivm winter zelf de paarden in de paddock te doen etc.

Ik ken wel wat mensen die daar staan en volgens mij wordt er onderling veel samen geregeld.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:40

Kent iemand pensionstal Riant in Beekbergen?
Weet iemand de tarieven?
Ik heb ze geprobeerd te bellen, maar krijg een bandje. Volgens mij is het onderdeel van een groot bedrijf?

En stal horsetrust in Kootwijk, bestaat dat nog?

Muze

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:18

Riant was destijds rondom 500 euro

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:19

Nikass schreef:
Kent iemand pensionstal Riant in Beekbergen?
Weet iemand de tarieven?
Ik heb ze geprobeerd te bellen, maar krijg een bandje. Volgens mij is het onderdeel van een groot bedrijf?

En stal horsetrust in Kootwijk, bestaat dat nog?

Ik ken Riant in Beekbergen. Stuur maar even een pb als je iets meer wilt weten. Ik ken de tarieven en werkwijzen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:22

Doe ik, dank je!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:26

Riant was een halfjaar geleden tjokvol en was ook geen ruimte te verwachten. Deden ook niet aan een wachtlijst dus dikke pech toen. Wellicht is het inmiddels anders maar ik voelde toen iig geen enkele ruimte voor wat voor optie op welke termijn dan ook (helaas).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:09

Zit er nog iets anders in Beekbergen eo, dat misschien betaalbaarder is? Weet iemand dat?
Ik ben niet zo geïnteresseerd in allerlei faciliteiten zoals binnenbak enzo. Ik wil alleen buiten kunnen rijden en mijn paard voldoende en op een goede manier naar buiten hebben, hele jaar door. Niet in de bagger en niet achter onveilige omheiningen of in grote groepen ;)
Ook geen groepshuisvesting dus. Mijn paard is dan niet happy, die is iets te vaak in elkaar getrapt :(

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:39

Nikass schreef:
Zit er nog iets anders in Beekbergen eo, dat misschien betaalbaarder is? Weet iemand dat?
Ik ben niet zo geïnteresseerd in allerlei faciliteiten zoals binnenbak enzo. Ik wil alleen buiten kunnen rijden en mijn paard voldoende en op een goede manier naar buiten hebben, hele jaar door. Niet in de bagger en niet achter onveilige omheiningen of in grote groepen ;)
Ook geen groepshuisvesting dus. Mijn paard is dan niet happy, die is iets te vaak in elkaar getrapt :(

In Beekbergen zit verder niet veel. Misschien toevallig een particulier?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:17

Ik ben niet echt op zoek naar een particulier. Meestal zijn particuliere stallen niet erg professioneel/veilig/
deskundig, en het contact met de eigenaar is vaak meer gebaseerd op "een klik" dan gewoon zakelijk.
Als een advertentie interessant is ga ik wel kijken, maar tot nu toe valt het altijd tegen.

Om een voorbeeld te noemen: ik ben op een stal wezen kijken waar een oudere, kleine en zieke man de paarden binnen en buiten zette.
Daar geef ik mijn paard niet aan uit handen. Hoe vriendelijk de man ook was.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:15

Mijn ervaring is particulier juist duizend maal beter dan bij pensionstallen.. Ligt er maar net aan wie wat en waar.

Gaat het om de shet? Want dan zou ik zeker particulier gaan zoeken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:21

Het gaat om een paard en een shet, liefst op dezelfde stal plaatsen natuurlijk, maar hoeft niet persé.

Ik heb al zoveel stallen bekeken en mijn verwachtingen zijn niet erg hoog. Ik ga daarom zeker niet overhaast verhuizen.
Uit de hele voorraad die ik in de afgelopen jaren heb gezien voldoen er tot nu toe twee aan mijn basis eisen. (Qua veiligheid en welzijn)
En allebei de stallen bestaan inmiddels niet meer (één was in NH, één in GLD)

Edit: ik bedoel niets ten nadele van particulieren hoor. Maar ik snap wel dat zij bijvoorbeeld niet altijd geld hebben voor een professionele omheining. Maar zeker ook de deskundigheid om met mijn paard te lopen speelt daarbij een rol.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:44

Particulieren waar ik stond hadden het beter in orde dan gemiddelde pensionstal waar ik gestaan heb. Ligt er echt maar net aan waar je zelf gaat vragen.

Als je niet al te hoge verwachtingen hebt zou het juist niet zo'n punt moeten zijn. De enkhoeve werd al genoemd voor de shet, daar dacht ik later zelf ook aan. Die hebben echt een apart stalletje en weitje voor hun oude shet en een ouder paard. Verder zou ik zeker voor de shet particulier gaan zoeken aangezien bijna geen stallen shets accepteren (geef ze groot gelijk, wat een ontsnappingshelden kunnen dat zijn := )

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:57

Misschien vind ik dan toch ook zo'n particulier Hommage, ik hoop het!
Ik bedoelde eigenlijk dat ik niet echt hoge verwachtingen heb dat een goede stal te vinden is. Er is overal gedoe. Meestal met te weinig of slecht kwaliteit ruwvoer en/of te weinig buiten staan of in slechte omstandigheden (vooral in de winter).
Dit is de reden geweest dat wij jaren geleden naar de andere kant van Nederland zijn verhuisd omdat we daar een huis konden kopen met grond, zodat we de paarden aan huis hebben gehouden. Vanwege het feit dat wij de lat nogal hoog leggen wat betreft het welzijn van onze paarden was het een hele investering wat betreft omheining en dergelijke (maar wel gedaan).
Door persoonlijke omstandigheden zijn we echter na jaren weer verhuisd en kunnen we de paarden niet meer aan huis houden. Helaas is de teleurstellende zoektocht naar een fijne stal opnieuw begonnen.
Maar misschien ben ik morgen wel weer wat optimistischer hoor! :) Ik ben nu ook gewoon moe :Z

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:19

Mijn ervaring is ook beter bij particulieren en kleine stallen dan mensen die het bedrijfsmatig doen. Enkhoeve is de omheining ook niet zo best, in ieder geval niet de weides waar mijn paard gestaan heeft, sterker nog, een wei is ze gewoon uit gesprongen, nam een sprintje en weg was ze, kletterde zo de weg over, stond er zelf ook wel even van te kijken, want een goed springpaard is ze echt niet :') Alles is goedkoop houtje touwtje werk daar.
Maargoed, ik ben sowieso absoluut niet te spreken over de Enkhoeve op meerdere vlakken niet.
Sta nu voor het eerst bij een particulier en heb t nog nooit zo netjes en goed geregeld gezien, eindelijk iemand die echt naar de paarden kijkt en het welzijn belangrijk vind, is wel een gelukje geweest, want makkelijk is het niet om iets te vinden in deze omgeving, maar ben er zo gelukkig mee, en er zullen vast wel meer mensen zijn die net zo'n plekje bieden :j

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:21

Nou vind het maar eens inderdAd.
Het is echt een bagger omgeving.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:36

Ik zie dat er op dat stukje dat te koop stond een pensionstal komt, Equidutch, Kootwijkerbroek

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:37

Faelynn schreef:
Mijn ervaring is ook beter bij particulieren en kleine stallen dan mensen die het bedrijfsmatig doen. Enkhoeve is de omheining ook niet zo best, in ieder geval niet de weides waar mijn paard gestaan heeft, sterker nog, een wei is ze gewoon uit gesprongen, nam een sprintje en weg was ze, kletterde zo de weg over, stond er zelf ook wel even van te kijken, want een goed springpaard is ze echt niet :') Alles is goedkoop houtje touwtje werk daar.
Maargoed, ik ben sowieso absoluut niet te spreken over de Enkhoeve op meerdere vlakken niet.
Sta nu voor het eerst bij een particulier en heb t nog nooit zo netjes en goed geregeld gezien, eindelijk iemand die echt naar de paarden kijkt en het welzijn belangrijk vind, is wel een gelukje geweest, want makkelijk is het niet om iets te vinden in deze omgeving, maar ben er zo gelukkig mee, en er zullen vast wel meer mensen zijn die net zo'n plekje bieden :j

Wat fijn!
Ik heb ook niet zo'n beste indruk van de Enkhoeve. Maar is sowieso geen volpension mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:39

Visitor schreef:
Ik zie dat er op dat stukje dat te koop stond een pensionstal komt, Equidutch, Kootwijkerbroek

Klopt, was eerst de Dop.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:39

Visitor schreef:

Oh ben benieuwd, wat? Wanneer? :D ;)

Edit: laat maar -O-

Afbeelding

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:54

Zou voor mij ook niks zijn, maar ik dacht, ik laat het weten, misschien is het voor iemand anders wel precies wat ze zoeken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:00

Kent iemand manege Agnietenhof in Elst?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:46

En de Mariahoeve in Heteren?

Ben vooral benieuwd op welke manier en hoe lang de paarden buiten staan, of er uitrijmogelijkheden zijn, of het volpension is en wat het kost.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:56

Voor echte uitrijmogelijkheden moet je aan de andere kant van de Rijn blijven :j

Mariahoeve Heteren is volpension, ik sta er met mijn hengst en minipaard. Alleen mijn duo staat apart op de weide, waardoor ze wat anders staan (nee de hengst staat niet korter, maar juist langer buiten) dan de ruinen/merries in pension. Ik rijd hier wel door de Betuwe, maar langer dan 45 minuten ben ik niet weg.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:03

Ja dat weet ik, maar ik kijk toch maar ook verder. Begrijp ik van jou dat je wel een beetje kunt buiten rijden?
Staan de ruinen en merries gescheiden? Hoe groot zijn de groepen ongeveer?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:08

Je kunt langs de dijk of boomgaarden rijden, het is niet zoals de bossen aan de overkant, maar het is wat. De merries en ruinen staan inderdaad apart (er lopen wel wat Shetlanders die lopen nog wel eens waar het gras groener is, de hengsten weide is ook laag met draad afgezet (anders loopt mijn mini eruit en raakt mijn paard gestresst) dus ze kunnen niet bij de hengst komen, de andere paarden reageren er niet zo op. Mijn schatting is zo’n 10-12 paarden per groep? Ik ‘bemoei’ me er niet heel veel mee, daar die van mij dus een apart stuk weide hebben waar ze samen in staan.