Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wingpearl schreef:mhtimmerwerk schreef:
hee hallo
misschien kunnen jullie mij helpen ik heb een merrie ong 6/7 jaar terug gekocht bij een paarden handelaar van der pol in leusden nu heb ik een en al ellende met mijn merrie ik mag er nu ook nooit meer oprijden .
alvast bedankt
Ik begrijp heel goed dat je hiervan baalt... Dat het super vervelend en verdrietig voor je is... Maar na 6 a 7 jaar een paard inruilen omdat het dan onbruikbaar is geworden...??? Binnen een maand tot een half jaar als het om verborgen gebreken gaat ja... maar daarna???
Needje schreef:
Marco kon mij ook niet bekoren nee.
Dierenbescherming kan niet zo veel in Nederland. En al helemaal niet als het om hoge hindernissen gaat.....
Marga62 schreef:ITTHECLOWN:
Wanneer werkte je bij Myra?
Ik heb eind juli van dit jaar ook een paard bij haar gekocht (Magnum), bleek eerder bij Ab te hebben gestaan en bleek daar ook gekeurd te zijn (in mei), maar heb hem zelf opnieuw laten keuren door een andere dierenarts (mijn eigen dieren arts) en werd goegekeurd. We hebben tot zo'n 3 weken geleden ook heerlijk met hem kunnen rijden maar nu blijkt hij misschien wel Kissing Spine te hebben. Vrijdag worden er foto's gemaakt en deze moeten dus uitwijzen of hij dit inderdaad heeft en of dat hij dit al gehad heeft voor aankoop of dat hij dit later heeft gekregen. Het zou wel erg jammer zijn want het is zo'n leuk paard.![]()
Heel stiekem vraag ik mijzelf af, na het lezen van een groot deel van de voorgaande berichten, of dit paard misschien niet ingespoten is geweest ten tijde van de koop.(schijnt te kunnen)
Kan momenteel niet meer op hem rijden, want hij verrekt van de pijn als ik hem links in wil buigen, geeft dit ook duidelijk aan door slaan, bokken e.d. terwijl hij dit tot zo'n 3 weken geleden nog nooit had gedaan.
Heb Myra helaas nog niet kunnen bereiken, al wel haar voicemail ingesproken, om verder navraag te doen.
Hoop dat dat nog wel lukt, maar gezien de voorgaande berichten heb ik daar een hard hoofdin. Jammer, het leek mij zo'n leuke meid.
rowenaatjuh schreef:hallo bokkers....
ik ken iemand die ook een paard bij ab van de pol heeft gekocht...
het is een zeer lief paard met een gouden karakter...maar met een gebrek.
Hij had een lichte hanetred...dit was niet ernstig en volgens het keuringsrapport niets aan de hand. Maar wat wij niet wisten is dat het keuringsrapport vervalst was.
Wij gingen daar naar toe om het paard te bekijken en de jongen die er op reed reed hem niet met zijn benen maar met de zweep, dit was echt heel gemeen om te zien.
Nu ze had het paard gekocht, omdat hij zo lief was en erg goed qua karakter bij haar paste. Na een aantal lessen op stal te hebben gehad begon hij onregelmatig te lopen...en volgens haar instructeur had hij last van zijn benen en zijn schouder.
De dierenarts er bij gehaald dus....die schouder kwam omdat hij zijn achterhand wou ontlasten, want met de achterhand en het hanetred been bleek meer aan de hand te zijn...idd ook dit paard had een OCD en daardoor vertoonde hij de hanetred....en dus bleek via degene die het paard gekeurt heeft dat het paard al afgekeurt was voor ze hem kocht. Dus gewoon opgelicht....!!!!!
Tevens toen wij ab van de pol belden en het verhaal bij hem neerlegden was hij niet erg meegaand en deed erg moeilijk en in het begin deed hij zelfs net of wij nooit een paard bij hem hadden gekocht!
De keus was erg moeilijk voor haar, maar ze heeft het paard terug gebracht naar ab van de pol en heeft haar geld terug gekregen wat ik super dapper van haar vind...maar ab van de pol was niet vriendleijk, hij was heel nors en het paard werd zo weer in de volgende trailer geladen op naar de paardenmarkt... zooo zielig
HEBBEN DIE MENSEN GEEN HART???![]()
![]()
![]()
Maar goed een operatie was erg duur en de kans dat het voor dit paard goed zou komen was erg klein en aangezien ze het niet kon opbrengen heeft ze het paard terug gebracht wat ik nogmaals echt super dapper vind....
maar ab van de pol.....en de handelaar ervoor die stefan ik heb er geen woorden voor.....eersteklas oplichters zonder hart voor de dieren, ze moesten echt opgeslaoten worden en dezelfde pijn moeten ondergaan die mijn vriendin heeft gevoeld en voor de rest van haar leven zal blijven voelen....
Needje schreef:Niet om t goed te praten, maar hoe wordt er met ander handelswaar omgegaan? Ze hebben een heel andere band met deze beesten als wij. Voor hun is t geld. Als je ziet hoe varkens en koeien de wagen op gaan naar de slacht wordt je ook niet gelukkig. Het zijn voorwerpen voor deze mensen.
Arrabel schreef:Needje schreef:Niet om t goed te praten, maar hoe wordt er met ander handelswaar omgegaan? Ze hebben een heel andere band met deze beesten als wij. Voor hun is t geld. Als je ziet hoe varkens en koeien de wagen op gaan naar de slacht wordt je ook niet gelukkig. Het zijn voorwerpen voor deze mensen.
Met ander handelswaar??
Met een auto of een fiets ok, maar paarden zijn levende wezens, met gevoel.
Als jij een auto wilt verkopen dan ga je ook niet eerst allemaal deuken in de auto slaan voordat je hem verkoopt.
Als je een goed paard wilt verkopen dan zal je er ook goed om mee moeten gaan.
En handelswaar of niet, als jij "spullen" verkoopt die stuk, ziek, niet naar behoren werken of verborgen gebreken hebben terwijl dat niet is gemeld is dat strafbaar.
Ik snap niet zo goed waar je heen wilt met deze opmerking.