Ervaring met kopen paarden bij v/d poll in leusden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flashdance

Re: [EG] paarden bij v/d poll in leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:11

met het terrug brengen van mijn paard
stond er een man bij
ab van de poll deed alsof we het al wisten bij de aankoop wat niet zo was natuurlijk dus hij wist het wel zeker!!!
het is een verborgen gebrek en iedere dierenarts kan zien dat het paard niet helemaal lekker liep.

het klinische keurings raport is gewoon vervalst
en daar ook aangifte voor doen!

mijn paard had wel degelijk lastvan de oc en ocd

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:31

O, ik dacht dat je het paard had laten inslapen........gelukkig niet.
Ja van OCD kunnen ze zeker last hebben.
Een paard met OC in de knie wordt door de DA wel goedgekeurd voor de sport, maar geen prok.

Misschien heeft het paard op het moment van keuren goed gelopen, je schreef dat hij na 3,5 mnd pas stijver werd.

Het verhaal van de DA die het paard al eerder had afgekeurd vind ik vreemd, dan zou er dus een correctie op het keuringsrapport moeten zitten.
Als hij op het keuringsrapport is ggk en er zitten geen correcties op, dan vind ik het het raar dat die DA zegt dat hij het paard heeft afgekeurd.

Maar goed, al met al is het jammer, niemand koopt een paard met de intentie om het paard na 3,5 mnd terug te brengen.
Succes met het zoeken naar een ander paard

rowenaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:35

hallo bokkers....

ik ken iemand die ook een paard bij ab van de pol heeft gekocht...
het is een zeer lief paard met een gouden karakter...maar met een gebrek.
Hij had een lichte hanetred...dit was niet ernstig en volgens het keuringsrapport niets aan de hand. Maar wat wij niet wisten is dat het keuringsrapport vervalst was.
Wij gingen daar naar toe om het paard te bekijken en de jongen die er op reed reed hem niet met zijn benen maar met de zweep, dit was echt heel gemeen om te zien.
Nu ze had het paard gekocht, omdat hij zo lief was en erg goed qua karakter bij haar paste. Na een aantal lessen op stal te hebben gehad begon hij onregelmatig te lopen...en volgens haar instructeur had hij last van zijn benen en zijn schouder.
De dierenarts er bij gehaald dus....die schouder kwam omdat hij zijn achterhand wou ontlasten, want met de achterhand en het hanetred been bleek meer aan de hand te zijn...idd ook dit paard had een OCD en daardoor vertoonde hij de hanetred....en dus bleek via degene die het paard gekeurt heeft dat het paard al afgekeurt was voor ze hem kocht. Dus gewoon opgelicht....!!!!!
Tevens toen wij ab van de pol belden en het verhaal bij hem neerlegden was hij niet erg meegaand en deed erg moeilijk en in het begin deed hij zelfs net of wij nooit een paard bij hem hadden gekocht!
De keus was erg moeilijk voor haar, maar ze heeft het paard terug gebracht naar ab van de pol en heeft haar geld terug gekregen wat ik super dapper van haar vind...maar ab van de pol was niet vriendleijk, hij was heel nors en het paard werd zo weer in de volgende trailer geladen op naar de paardenmarkt... zooo zielig
HEBBEN DIE MENSEN GEEN HART??? Huilen Huilen Huilen
Maar goed een operatie was erg duur en de kans dat het voor dit paard goed zou komen was erg klein en aangezien ze het niet kon opbrengen heeft ze het paard terug gebracht wat ik nogmaals echt super dapper vind....

maar ab van de pol.....en de handelaar ervoor die stefan ik heb er geen woorden voor.....eersteklas oplichters zonder hart voor de dieren, ze moesten echt opgeslaoten worden en dezelfde pijn moeten ondergaan die mijn vriendin heeft gevoeld en voor de rest van haar leven zal blijven voelen....

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 23:25

nee hoor mijn paard gaat voor geen goud meer weg het gaat mij erom om mensen te waarschuwen die net zo weinig verstand van paarden hebben als ik toen had , dat je echt een paard zelf moet laten keuren ed.groetjes

wingpearl schreef:
mhtimmerwerk schreef:

hee hallo
misschien kunnen jullie mij helpen ik heb een merrie ong 6/7 jaar terug gekocht bij een paarden handelaar van der pol in leusden nu heb ik een en al ellende met mijn merrie ik mag er nu ook nooit meer oprijden .
alvast bedankt

Ik begrijp heel goed dat je hiervan baalt... Dat het super vervelend en verdrietig voor je is... Maar na 6 a 7 jaar een paard inruilen omdat het dan onbruikbaar is geworden...??? Binnen een maand tot een half jaar als het om verborgen gebreken gaat ja... maar daarna???

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 02:01

er liep daar trouwens een aantal jaren terug ook een ene marco. die was ook niet veel soeps.... net zo erg als ad zelf. ik reed er gisteren langs op weg naar mijn paardjes en ze waren weer flink bezig met veel te hoge en slecht geplaatste hindernissen en er stonden ook twee mensen te kijken die ik ook niet kende (misschien kopers??) ik heb al meerdere malen de dierenbescherming gebeld voor deze mensen, maar ik ben benieuwd of er echt iets aan gedaan wordt.... Rolleyes

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:38

Haha!
Marco kon mij ook niet bekoren nee.

Dierenbescherming kan niet zo veel in Nederland. En al helemaal niet als het om hoge hindernissen gaat..... Knipoog

kribbie29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:37

hallo ik heb 6 jaar geleden een paard bij Myra gekocht een 9 jarige merrie waar ik erg veel plezier van heb gehad ik heb haar vorig jaar verkocht omdat ik weer graag met een jong paard wou beginnen en heb toen een leuke 4 jarige ruin gekocht bij ab van der poll en ben er nog steeds erg blij mee.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:14

Needje schreef:
Haha!
Marco kon mij ook niet bekoren nee.

Dierenbescherming kan niet zo veel in Nederland. En al helemaal niet als het om hoge hindernissen gaat..... Knipoog

ik woon aan de overkant van hun huis, ik heb daar vroeger veel gelopen.
de laatste keer dat ik er kwam moest ik een paardje berijden voor een koper.

ging allemaal perfect maar de volgende dag werdt het paardje terug gebracht omdat hij steeds omhoog zou komen. toen is marco erop gesprongen met een grote vogelstok (houten stok van +/- 50 cm lang en 5 cm dik) paardje kwam inderdaad omhoog en kreeg van marco zo'n hard klap op zijn hoofd dat hij wankelde! daarna nog een aantal keer terwijl het paard niks deed. ik vroeg of hij er mee op zou houden, want het paardje deed toch niks? ik kreeg het antwoord van het dat ik me maar om moest draaien als ik het niet wou zien want zo leerde hij het goed Rolleyes marco werdt 10 minuten later van het paard afgelanceerd en toen hij hem te pakken kreeg (want het paard rende natuurlijk weg! zou ik ook doen) gaf hij het paard zo'n harde rot klap met die stok dat hij neer ging..paardje is daarna naar de markt gegaan omdat hij niet meer te berijden was, heel erg kopschuw en vreselijk vals geworden tegen mensen! zijn staart was erafgeknipt, dus ik denk dat hij naar de slacht is gegaan...
toen heb ik de dierenbescherming gebeld, dus niet voor hoogstaande hindernissen! Knipoog
tweede keer dat ik de dieren bescherming heb gebeld is toen een vriendin van mij daar een paardje wou kopen en er stond een pony met een oog die doorboord was en er half uitlag.
ze had een foto camera mee, maar toen ze zagen dat ze foto's aan het nemen was van die pony werden ze nogal kwaad.. dus ze heeft de foto's onder hun toezicht moeten wissen.

ik vind het gewoon een kwal van een vent en zeker niet te vertrouwen! in de tijd dat ik er liep kwamen er meer paarden terug, dan dat ze daadwerkelijk goed/gezond verkocht werden!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:51

Ik heb t daar ook een keer meegemaakt met een schimmel. Die hadden ze gekocht, en bij t uitladen ging er wat mis en pats, oog kapot. Was echt vreselijk om te zien!
Ik heb ook meerdere paarden af moeten zadelen waar t bloed op de billen stond. Lang leve de bullepees.
En een houten praam op de schedel van een paard horen klappen gaat ook door merg en been!!
Ik heb genoeg meegemaakt daar Nagelbijten / Gniffelen

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:55

Ik snap het niet dat ik mijn paarden bij hem terug bracht was hij super vriendelijk ik snap dr echt niks van mijn ouders waren dr wel bij maar als nog geen probleem en hij wensde me nog succes met het verder zoeken naar een paardje

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:57

@KRIBBIE:
hoe heete het paard dat jij bij myra koops had gekocht ? mischine ken ik hem namelijk wel heb een tijd bij myra geholpen

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 08:27

Mijn God, wat een verhaal.
Ik heb dus ook een paard die bij hem vandaan komt. Toen ik hem kreeg was hij al gek. Steeds omhoog komen. Je kon niet in zijn mond zitten. Dit paard vermoorde je bijna. Hij liet zich gewoon in de wand vallen met iemand erop. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om een paard wat al zoveel klappen heeft gehad terug te brengen naar dit soort mensen.
Dan zou hij weer klappen gaan krijgen en dat verkopen ze z'n paard weer als braaf recreatie paard. Zo hebben ze hem ook aan mij verkocht. Ik heb mensen gesproken die mijn paard voor mij hebben gehad en ook van hem hadden gekocht en die zeiden mij dat mijn paard levensgevaarlijk is en dat ze hem daarom hebben terug gebracht. Dus met z'n verhaal dat die v/d Poll weet verkoopt hij z'n dier gewoon verder als braaf paard. Deze man en Myra ook, het intresseert hun niets hoe het met z'n paard is en of iemand nou zijn nek breekt als ze z'n paard kopen. Het gaat bij hun alleen maar om geld. Deze mensen moeten gestopt worden, net zoals die meiden die voor hem werken in Hoorn. Die doen er net zo hard aan mee. Oplichters!

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 08:35

Mijn paard heet trouwens Sabor, ongeveer 1.67, een vos ruin met een grote breede bles, met een groot litteken op zijn linker achterbeen. Kent iemand dit paard misschien?
Ik heb dit paard sinds 21-07-05.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 10:15

mmm nee helaas ken ik hem niet :S kent iemand de vosmerrie olga met een bles en ik geloof een of 2 witte voetjes niet zo groot ik schat ongeveer 168 kan oook grooter of kleiner zijn of kent iemand mischine de schimmelruin ortwin van ongeveer 170 kan ook wat hoger of wat lager zijn.
Ik zou graag willen weten hoe het met ze afgelopen is :S

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 11:02

Snap niet dat zoiets nog kan.
Natuurlijk kun je niet veel verwachten als de prijs te mooi is om waar te zijn.
Maar je vraagt er niet om om opgelicht te worden.
Ik denk dat deze mensen bij de verkoop hopen dat het paard het hart van de nieuwe eigenaar zal stelen en dan zijn ze em kwijt.
En het is heel vervelend voor de mensen die zijn opgelicht maar nog erger voor de paarden.
Die mankeren wat en gaan van hand tot hand en krijgen op die manier nooit een echt thuis.
Ik snap wel dat als je een paard koopt dat een zwaar gebrek blijkt te hebben terug brengt maar als hij ze daarna gewoon weer verkoopt loopt dat beestje dus al die tijd met pijn.
En tja voor dat slaan is natuurlijk geen enkel excuus.
Tuurlijk krijgt een paard dat echt vervelend of gevaarlijk bezig is hier ook een pengel onder zn hol maar doorslaan tot er bloed komt of met een praam een klap op zn ei
Nee dat gaat me echt veel en veels te ver.

Marga62

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:11

ITTHECLOWN:
Wanneer werkte je bij Myra?
Ik heb eind juli van dit jaar ook een paard bij haar gekocht (Magnum), bleek eerder bij Ab te hebben gestaan en bleek daar ook gekeurd te zijn (in mei), maar heb hem zelf opnieuw laten keuren door een andere dierenarts (mijn eigen dieren arts) en werd goegekeurd. We hebben tot zo'n 3 weken geleden ook heerlijk met hem kunnen rijden maar nu blijkt hij misschien wel Kissing Spine te hebben. Vrijdag worden er foto's gemaakt en deze moeten dus uitwijzen of hij dit inderdaad heeft en of dat hij dit al gehad heeft voor aankoop of dat hij dit later heeft gekregen. Het zou wel erg jammer zijn want het is zo'n leuk paard. Ja
Heel stiekem vraag ik mijzelf af, na het lezen van een groot deel van de voorgaande berichten, of dit paard misschien niet ingespoten is geweest ten tijde van de koop. Boos! (schijnt te kunnen)
Kan momenteel niet meer op hem rijden, want hij verrekt van de pijn als ik hem links in wil buigen, geeft dit ook duidelijk aan door slaan, bokken e.d. terwijl hij dit tot zo'n 3 weken geleden nog nooit had gedaan.
Heb Myra helaas nog niet kunnen bereiken, al wel haar voicemail ingesproken, om verder navraag te doen.
Hoop dat dat nog wel lukt, maar gezien de voorgaande berichten heb ik daar een hard hoofd Gestoord in. Jammer, het leek mij zo'n leuke meid.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:38

Ik vind het echt afschuwlijk wat ik allemaal lees!
Hoe kunnen mensen zo met dieren omgaan???

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:32

Niet om t goed te praten, maar hoe wordt er met ander handelswaar omgegaan? Ze hebben een heel andere band met deze beesten als wij. Voor hun is t geld. Als je ziet hoe varkens en koeien de wagen op gaan naar de slacht wordt je ook niet gelukkig. Het zijn voorwerpen voor deze mensen.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:51

Marga62 schreef:
ITTHECLOWN:
Wanneer werkte je bij Myra?
Ik heb eind juli van dit jaar ook een paard bij haar gekocht (Magnum), bleek eerder bij Ab te hebben gestaan en bleek daar ook gekeurd te zijn (in mei), maar heb hem zelf opnieuw laten keuren door een andere dierenarts (mijn eigen dieren arts) en werd goegekeurd. We hebben tot zo'n 3 weken geleden ook heerlijk met hem kunnen rijden maar nu blijkt hij misschien wel Kissing Spine te hebben. Vrijdag worden er foto's gemaakt en deze moeten dus uitwijzen of hij dit inderdaad heeft en of dat hij dit al gehad heeft voor aankoop of dat hij dit later heeft gekregen. Het zou wel erg jammer zijn want het is zo'n leuk paard. Ja
Heel stiekem vraag ik mijzelf af, na het lezen van een groot deel van de voorgaande berichten, of dit paard misschien niet ingespoten is geweest ten tijde van de koop. Boos! (schijnt te kunnen)
Kan momenteel niet meer op hem rijden, want hij verrekt van de pijn als ik hem links in wil buigen, geeft dit ook duidelijk aan door slaan, bokken e.d. terwijl hij dit tot zo'n 3 weken geleden nog nooit had gedaan.
Heb Myra helaas nog niet kunnen bereiken, al wel haar voicemail ingesproken, om verder navraag te doen.
Hoop dat dat nog wel lukt, maar gezien de voorgaande berichten heb ik daar een hard hoofd Gestoord in. Jammer, het leek mij zo'n leuke meid.

Het is al een aantal jaren terug dat ik bij haar hielp zeker al ongeveer 4 jaar in de tijd dat ik haar hielp kan ik 100 procent zeker zeggen dat er over inspuiten geen spraken was ik reed daar elke dag paarden dus dan zou ze ze alke dag als ik kwam rijden moeten inspuiten dus toen in ieder geval niet hoe het nu zit weet ik niet vind het zoiezo wel jammer dat myra kwa paarden zo vreselijk achteruit is gegaan in mijn tijd had ze echt de paarden die lichamelijk gezond waren maar geestelijke probleemen hadden dus bevoorbeeld bang zijn voor dingen of lastig op te zadelen.
Hoor nu steeds vaker dat het helaas nu vaak paarden zij met verborge gebreken jammer voor de mensen en de paarden want die zijn dr de dupe van :S

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:14

rowenaatjuh schreef:
hallo bokkers....

ik ken iemand die ook een paard bij ab van de pol heeft gekocht...
het is een zeer lief paard met een gouden karakter...maar met een gebrek.
Hij had een lichte hanetred...dit was niet ernstig en volgens het keuringsrapport niets aan de hand. Maar wat wij niet wisten is dat het keuringsrapport vervalst was.
Wij gingen daar naar toe om het paard te bekijken en de jongen die er op reed reed hem niet met zijn benen maar met de zweep, dit was echt heel gemeen om te zien.
Nu ze had het paard gekocht, omdat hij zo lief was en erg goed qua karakter bij haar paste. Na een aantal lessen op stal te hebben gehad begon hij onregelmatig te lopen...en volgens haar instructeur had hij last van zijn benen en zijn schouder.
De dierenarts er bij gehaald dus....die schouder kwam omdat hij zijn achterhand wou ontlasten, want met de achterhand en het hanetred been bleek meer aan de hand te zijn...idd ook dit paard had een OCD en daardoor vertoonde hij de hanetred....en dus bleek via degene die het paard gekeurt heeft dat het paard al afgekeurt was voor ze hem kocht. Dus gewoon opgelicht....!!!!!
Tevens toen wij ab van de pol belden en het verhaal bij hem neerlegden was hij niet erg meegaand en deed erg moeilijk en in het begin deed hij zelfs net of wij nooit een paard bij hem hadden gekocht!
De keus was erg moeilijk voor haar, maar ze heeft het paard terug gebracht naar ab van de pol en heeft haar geld terug gekregen wat ik super dapper van haar vind...maar ab van de pol was niet vriendleijk, hij was heel nors en het paard werd zo weer in de volgende trailer geladen op naar de paardenmarkt... zooo zielig
HEBBEN DIE MENSEN GEEN HART??? Huilen Huilen Huilen
Maar goed een operatie was erg duur en de kans dat het voor dit paard goed zou komen was erg klein en aangezien ze het niet kon opbrengen heeft ze het paard terug gebracht wat ik nogmaals echt super dapper vind....

maar ab van de pol.....en de handelaar ervoor die stefan ik heb er geen woorden voor.....eersteklas oplichters zonder hart voor de dieren, ze moesten echt opgeslaoten worden en dezelfde pijn moeten ondergaan die mijn vriendin heeft gevoeld en voor de rest van haar leven zal blijven voelen....

dat paard staat nu weer op marktplaats voor 900 euro als k het goed heb

Ves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:10

Wat ik lees vind ik echt erg zeg vooral dat met de stok!!! Als ik dat zou zien gebeuren dan zou ik echt die stok wel af kunnen pakken en die "Marco" eens een paar goeie rammen voor zijn hasses geven!!! Wat een geschifte mensen zeg, daar zitten gewoon een hele hoop steken los dacht ik zo!!!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:35

Needje schreef:
Niet om t goed te praten, maar hoe wordt er met ander handelswaar omgegaan? Ze hebben een heel andere band met deze beesten als wij. Voor hun is t geld. Als je ziet hoe varkens en koeien de wagen op gaan naar de slacht wordt je ook niet gelukkig. Het zijn voorwerpen voor deze mensen.

Met ander handelswaar??
Met een auto of een fiets ok, maar paarden zijn levende wezens, met gevoel.
Als jij een auto wilt verkopen dan ga je ook niet eerst allemaal deuken in de auto slaan voordat je hem verkoopt.
Als je een goed paard wilt verkopen dan zal je er ook goed om mee moeten gaan.
En handelswaar of niet, als jij "spullen" verkoopt die stuk, ziek, niet naar behoren werken of verborgen gebreken hebben terwijl dat niet is gemeld is dat strafbaar.
Ik snap niet zo goed waar je heen wilt met deze opmerking.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:06

Een vriendin van mij heeft haar paard ook bij hem vandaan.. springt er nu ZZ mee.. Het is alleen geen makkelijke althans zo lijkt ze wel.. Ab heeft trouwens 3maanden terug een gave schimmel gekocht.. 9jaar Z2 dressuur.. dacht een ruintje.. beetje apparte naam had hij.. denk dat hij 1.75m was.. ken iemand dit paard? Of heeft hem gezien? ben wel benieuwd waar hij heengegaan is namelijk Knipoog

Marga62

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:25

Myra heeft n.a.v. bovenstaand bericht over ons paard Magnum, via bokt contact met mij gezocht. *LOL*
Zij is geschrokken van het bericht (Magnum heeft 2 maanden bij haar gestaan (stond daarvoor 2 dagen bij Ab vd Poll)

Wij houden contact over de afloop! Mail

Zo kan het dus ook

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:45

Arrabel schreef:
Needje schreef:

Met ander handelswaar??
Met een auto of een fiets ok, maar paarden zijn levende wezens, met gevoel.
Als jij een auto wilt verkopen dan ga je ook niet eerst allemaal deuken in de auto slaan voordat je hem verkoopt.
Als je een goed paard wilt verkopen dan zal je er ook goed om mee moeten gaan.
En handelswaar of niet, als jij "spullen" verkoopt die stuk, ziek, niet naar behoren werken of verborgen gebreken hebben terwijl dat niet is gemeld is dat strafbaar.
Ik snap niet zo goed waar je heen wilt met deze opmerking.

Ik geef alleen aan dat WIJ een paard heel anders zien als zij. Voor hun is het geld. Dat maakt zeker niet goed wat ze doen. Absoluut niet. Maar breng hun dat maar eens aan hun verstand. Want tsja, het draait allemaal om geld!