(Luxe) pensionstalling in Nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:16

Popstra schreef:
Het was wel erg nat afgelopen najaar en winter. Misschien mensen daar ook eens aan moeten denken wanneer er paddocks gedeeld moeten worden over heel de dag, het constant regent en dus de paarden niet uren buiten kunnen staan

Paddocks zijn juist bedoeld dat de paarden alsnog buiten kunnen komen en zoals TS wil niet maar een uurtje. Als er dus te veel paarden staan waardoor ze er niet uitkomen of maar een uurtje is het niet geschikt.

Heeft niks met natte winter te maken, dat ze misschien nog niet op het land staan wel. Maar als je ook in de winter paarden normaal buiten wil hebben vallen de stallen dus af die dat niet kunnen bieden. Wij hebben hele winter gewoon 4 uur buiten gestaan met de paarden, daar zijn de paddocks voor aangelegd. Ook met regen, de enige keer dat ze niet naar buiten kunnen of niet de volledige tijd is bij erge vorst.

haffiefreak

Re: (Luxe) pensionstalling in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:08

En is de kop van Overijssel iets?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:11

De Prinsenstad in Delft. Prachtig bedrijf met alles wat aan je lijstje voldoet en meer. Je zal ook niet de enige zijn die er met veel paarden staat. Ook zijn ze de afgelopen jaren aan de slag gegaan met het verruimen van de boxen en het creeren van nog meer weidegang en padocks (ze hadden al heel lang ruime mogelijkheden tot weidegang) en meerdere buiten- en binnenbakken en een springtuin.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:15

Waar zijn die paddocks dan? Behalve die paar achterop het terrein? En staan ze daar wel aantal uur in ipv uurtje? Want die paar die ik er afgelopen maanden gezien heb zijn niet eens voldoende om elk paard een uurtje naar buiten te doen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:44

pol013 schreef:
billy3105 schreef:
Is dit wat? Rij er wel eens voorbij. Ziet er chique uit

http://www.franssenstables.com/accommodation.html

Oh als dat wat zou zijn zit je wel in de goede hoek. Het bos is riant met veel paden die ideaal zijn voor galoptraining (ik woon aan de andere kant van dat bos). Je hebt Bavel vlak bij waar in de zomer altijd een springparcours staat en heel regelmatig wedstrijden zijn (in de buitenmaanden) en er zijn diverse eventing terreinen in directe omgeving (Tilburg, Bergen op Zoom, Baarle Nassau, Minderhout)

Kwa locatie top.
Jaren terug hadden ze een aparte stalgang die ze verhuurde, geen idee of dat nu nog zo is en of die vrij staat.
Staat altijd een parcour in de buitenbak maar de paarden staan er niet veel buiten.
Het is wel een interessante locatie verder dus best de moeite waard om eens contact op te nemen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:02

Soepblik schreef:
De Prinsenstad in Delft. Prachtig bedrijf met alles wat aan je lijstje voldoet en meer. Je zal ook niet de enige zijn die er met veel paarden staat. Ook zijn ze de afgelopen jaren aan de slag gegaan met het verruimen van de boxen en het creeren van nog meer weidegang en padocks (ze hadden al heel lang ruime mogelijkheden tot weidegang) en meerdere buiten- en binnenbakken en een springtuin.

Die op de rand bij Rotterdam?
Goh die zou ik echt niet aanraden eigenlijk. Is heel druk ook met manege klanten of hebben die nog een andere locatie in Delft? Of is het daar inmiddels veranderd? Ook kwa accomodatie denk ik niet zo geschikt en kwa ruimte buiten.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:10

BeFunny schreef:
Soepblik schreef:

Goh die zou ik echt niet aanraden eigenlijk. Is heel druk ook met manege klanten of hebben die nog een andere locatie in Delft? Of is het daar inmiddels veranderd? Ook kwa accomodatie denk ik niet zo geschikt en kwa ruimte buiten.

Ik weet niet wanneer jij er voor het laatst geweest bent maar al jaren zijn er een aantal enorme weiden en er zijn 3 binnenrijbanen, een springtuin en een enorme buitenrijbaan die in drie 20x40 banen kan worden verdeeld. Waar maak je uit op dat de accomodatie niet geschikt is?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:16

Al antwoord op je pb gegeven.
Maar daarom stelde ik dus de vraag of het daar inmiddels is veranderd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:43

Ik ben er pasgeleden nog meerdere keren geweest, maar waar er genoeg paddocks voor de paarden zijn weet ik ook niet.

Luxe voor mensen, hoewel ik de bodems binnen niet meer vind wat ze geweest zijn, maar qua paardenluxe zijn er betere te vinden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:53

Het is bij mijn weten voor mensen altijd wel een fijne stal geweest.
Maar gewoon heel veel paarden en dan kan je wel meer ruimte hebben gecreeerd maar voor het aantal paarden nog te weinig. 3 binnen bakken/banen klinkt heel leuk. Maar dat had de manege waar ik vroeger reed ook al en dat was al veel te weinig aangezien er zowel manege lessen in gegeven werden als pension klanten gebruik van maakten. Als je 12 manege paarden hebt dan zal dat nog wel gaan maar als je er veel meer hebt staan en ook nog een handelsstal bent en pension stalling bied dan is het toch al snel heel druk hoor.
Maar wat wil je ook in de randstad.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 13:23

MyWishMax schreef:
Popstra schreef:
Het was wel erg nat afgelopen najaar en winter. Misschien mensen daar ook eens aan moeten denken wanneer er paddocks gedeeld moeten worden over heel de dag, het constant regent en dus de paarden niet uren buiten kunnen staan

Paddocks zijn juist bedoeld dat de paarden alsnog buiten kunnen komen en zoals TS wil niet maar een uurtje. Als er dus te veel paarden staan waardoor ze er niet uitkomen of maar een uurtje is het niet geschikt.

Heeft niks met natte winter te maken, dat ze misschien nog niet op het land staan wel. Maar als je ook in de winter paarden normaal buiten wil hebben vallen de stallen dus af die dat niet kunnen bieden. Wij hebben hele winter gewoon 4 uur buiten gestaan met de paarden, daar zijn de paddocks voor aangelegd. Ook met regen, de enige keer dat ze niet naar buiten kunnen of niet de volledige tijd is bij erge vorst.

Leuk voor jou maar hier thuis met de best gedraineerde diepe zand paddocks hebben mijn paarden ook niet elke dag hele dagen buiten kunnen staan dit afgelopen najaar en winter zo nat als het hier was.
En dat was nog nooit voor gekomen.
Kan me goed voorstellen dat als je een stal hebt met een 40 paarden dit ook wel ff een uitdaging was afgelopen 8 maanden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 15:00

Wij hebben er zoveel staan. :+ Ook meer stallen in de omgeving die er zoveel of meer hebben staan en waar ze ook gewoon langer als uurtje buiten kwamen. Waar ze dat niet kwamen heeft 9 van de 10 keer niks met nattigheid te maken,maar is gewoon de standaard.

En ts vraagt waar ze voldoende buitenkomen en dus geen uurtje. Dan is een stal waar ze dus maar uurtje buiten komen gewoon niet geschikt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 15:05

Soepblik schreef:
BeFunny schreef:

Ik weet niet wanneer jij er voor het laatst geweest bent maar al jaren zijn er een aantal enorme weiden en er zijn 3 binnenrijbanen, een springtuin en een enorme buitenrijbaan die in drie 20x40 banen kan worden verdeeld. Waar maak je uit op dat de accomodatie niet geschikt is?

Voor ruiters is het geschikt ja. Niet voor paarden

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 15:44

Popstra schreef:
Kyno schreef:

Pegge zijn al meerdere bekenden van me weg gegaan, want daar komen ze najaar/winter echt amper buiten. (Lees, hooguit een krap uurtje luchten op een postzegel paddock)

Erve Vleerboer dus zoals gezegd wel veel positiefs over gehoord. :j

Dit gaat alleen over de afgelopen 6 jaar, en niet alleen over afgelopen jaar. ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 15:49

Soepblik schreef:

Hoeveel paddocks hebben ze nu dan? want het waren er altijd maar 3. Weet niet of er nu ook nog meer paarden zijn komen staan? Het was eerst nl wel te weinig voor de hoeveelheid als je ze echt veel buiten wilde in de winter. Weide wel altijd top.
De hoeveelheid paarden en drukte met elk weekend wedstrijd heeft me daar eigenlijk altijd een beetje tegen gehouden te gaan kijken :+

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 15:52

Ik weet niet of deze al genoemd is.. het ligt NET in Limburg. Utopia equestrian estate, deze stal is net geopend dus verwacht dat er nog wel wat plekken zouden moeten zijn.
Het ligt vlakbij Peelbergen Equestrian centre.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:09

Dorine92 schreef:
Soepblik schreef:

Voor ruiters is het geschikt ja. Niet voor paarden

Dat is wel heel kort door de bocht.
Niet voor de paarden van TS. Als ik die wensenlijst bekijk.
Maar de paarden die bij prinsenstad staan hebben het niet per definitie slecht.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:11

upendo schreef:
Riant doet geen pensionstalling meer.

Ik ken verschillende mensen die er een paard hebben staan en dit staat op hun eigen site:
Riant Equestrian Centre beschikt over 50 pensionstallen.
Onze pensiongasten kunnen kosteloos gebruik maken van alle faciliteiten zoals oa. de mooie binnenmanege (20×40 meter) en de prachtige buitenmanege (20×60 meter) met professionele all weather bodem, de stapmolen, wasplaats met warm en koud water, de afsluitbare kasten om de spullen in op te bergen. Daarnaast zijn de uitrijmogelijkheden uniek. Wij hanteren een all inclusief tarief waarin voer, hooi, stro en uitmesten in is opgenomen.Rondom Riant Equestrian Centre liggen een aantal grote weiden en paddocks, waar uw paard of pony heerlijk kan ontspannen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:14

Joanne_ schreef:
Ik weet niet of deze al genoemd is.. het ligt NET in Limburg. Utopia equestrian estate, deze stal is net geopend dus verwacht dat er nog wel wat plekken zouden moeten zijn.
Het ligt vlakbij Peelbergen Equestrian centre.

Die met 80 paarden en 15 paddocks of zoiets.

Schandalig dat dit huidige tijd nog is gebouwd

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:45

Hippisch centrum Lathum

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:46

Of pensionstal De Liemers daar zijn directe uitrijmogelijkheden

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:10

Weet niet of deze al genoemd is (en of er plek is):
Stal Prinsenburg in Hilversum (randje bij Hollandsche Rading) (zie ook: http://www.stalprinsenburg.nl/)

Hebben een springtuin, je zit zo in het bos, hebben stallen met buitenluiken. Alleen geen eventing terrein. Durf ook niet te zeggen of dat in de buurt zit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:14

Soepblik schreef:

Maar geen enkele mogelijkheid tot buiten rijden en geen cross terrein ter beschikking.

MyWishMax schreef:
Waar zijn die paddocks dan? Behalve die paar achterop het terrein? En staan ze daar wel aantal uur in ipv uurtje? Want die paar die ik er afgelopen maanden gezien heb zijn niet eens voldoende om elk paard een uurtje naar buiten te doen.

Naast het terrein zijn ook weilandjes ter beschikking.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:18

c_alsemgeest schreef:
Soepblik schreef:

Hoeveel paddocks hebben ze nu dan? want het waren er altijd maar 3. Weet niet of er nu ook nog meer paarden zijn komen staan? Het was eerst nl wel te weinig voor de hoeveelheid als je ze echt veel buiten wilde in de winter. Weide wel altijd top.
De hoeveelheid paarden en drukte met elk weekend wedstrijd heeft me daar eigenlijk altijd een beetje tegen gehouden te gaan kijken :+

Ze hebben een aantal graslandjes/gras paddocks, naast het terrein, aan de Zweth. Uit mijn hoofd gezegd een stuk of 15?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:38

Ik heb zomaar het idee dat als er stallen zijn waar ze ook in de winter meerdere uren naar buiten gaan en een soort van onbeperkt voeren, als in iig een avondronde doen met ruwvoer, en ook nog een goede rijbaan hebben, er geen plek zal zijn...

De stallen waar ik nu stallen vrij zie, particuliere stallen niet meegerekend, hebben stallen vrij met een reden. En dat 1 ruiter vertrekt met meerdere paarden is dan weer geen goede reden want dat zou makkelijk af te vangen moeten zijn met de wachtlijsten van tegenwoordig.

Ik zou inzetten op eigen beheer, met niet heel veel stallen is er nog wel eens wat te huur zoals bv een kleinere pensionstal die stopt want daar lijken er best veel van te zijn. Ik weet trouwens heel misschien (als ze openstaan voor verhuur ipv verkoop) wel iets als je alles zelf wilt doen, dan mag je me PBen TS!