Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sieppie schreef:De pony is mager, dit kwam doordat hij nu binnen stond. Wat opviel was dat de stallen erg rommelig en vies zijn. Er stonden drie paarden in een tretbak op zand de hele middag. Niet in de wei dus.. ook 2 andere pony’s stonden in een kleine bak op zand. Er was geen wei te bekennen.
Hoef was ingescheurd en omgekruld aan de rand.
Tijdens het rijden was ze eerst heel onrustig en vond het bit in de mond heel vervelend . Ruiter had moeite om hem onder controle te houden . Later werd dit wel beter. Mijn dochter heeft er opgereden en dat ging best goed.
Sieppie schreef:Wij zijn afgelopen maandag geweest om naar Hippie te kijken.
Omdat we enthousiast waren niet teveel naar ons gevoel geluisterd helaas.. aanbetaling gedaan en later die dag kwam ik deze berichten tegen. Toen vielen er kwartjes op hun plek. Helaas een aanbetaling gedaan en deze wil ze niet terug geven. Las precies in het verhaal wat er eerder over geschreven staat. Het is zo frustrerend.
Toen ik vroeg om een keuring moest het deze week en op lokatie.
De pony is mager, dit kwam doordat hij nu binnen stond. Wat opviel was dat de stallen erg rommelig en vies zijn. Er stonden drie paarden in een tretbak op zand de hele middag. Niet in de wei dus.. ook 2 andere pony’s stonden in een kleine bak op zand. Er was geen wei te bekennen.
Hoef was ingescheurd en omgekruld aan de rand.
Tijdens het rijden was ze eerst heel onrustig en vond het bit in de mond heel vervelend . Ruiter had moeite om hem onder controle te houden . Later werd dit wel beter. Mijn dochter heeft er opgereden en dat ging best goed.
Al met al een slechte ervaring en nu geeft ze niet thuis op mijn appjes. Ze heeft niet verteld dat ze handelde maar dat ze ze jonge dieren onder het zadel krijgt en dan verkoopt Klopt dus niet.
Ninx schreef:Het feit dat men zo slecht met mens en dier omgaat op deze plek zou reden genoeg moeten zijn om ze te mijden.
Dit soort handel moet echt de wereld uit.
Op geen enkele manier ondersteunen dus.
Het sterft van de paarden, dus spaar even wat meer en kijk verder.
ps: alle mensen die op Bokt maar vooral op MP hun kapotte paard dumpen "met pijn in het hart voor een goed huisje" kunnen hier dus zien wat er kan gebeuren met zo'n dier. Neem je verantwoordelijkheid.
loulou schreef:Jullie praten het wel erg makkelijk goed vind ik. Zo blijft dit soort handel ook in stand. Lekker makkelijk voorschot vangen, en door met de volgende.
Ik kan geen website vinden. Waren de algemene voorwaarden vooraf bekend? Waren de keuringsvoorwaarden bekend?
loulou schreef:Jullie praten het wel erg makkelijk goed vind ik. Zo blijft dit soort handel ook in stand. Lekker makkelijk voorschot vangen, en door met de volgende.
Ik kan geen website vinden. Waren de algemene voorwaarden vooraf bekend? Waren de keuringsvoorwaarden bekend?
Citaat:Een aanbetaling is wettelijk niet verplicht, terugbetaling ook niet. Het hangt af van wat partijen hebben afgesproken, wat er in algemene voorwaarden staat en wat redelijk en billijk is. Als een aanbetaling altijd terugbetaald zou moeten worden voegt het gebruik ervan niet veel toe. Beoordeeld dient te worden wat partijen omtrent de aanbetaling overeengekomen zijn. En wat mochten partijen redelijkerwijs van elkaar verwachten? Zie ook uitspraak: ECLI:NL:RBOVE:2016:655. U geeft aan dat er geen algemene voorwaarden zijn en dat de voorwaarden u niet duidelijk waren. Meestal valt in dergelijke gevallen het oordeel uit ten gunste van de consument.
loulou schreef:Nou ik mag hopen dat jij netter met je klanten omgaat. Je wilt toch geen aanbetaling in je zak en vervolgens ontevreden klanten? Ik zou zo geen zaken willen doen. Geef die aanbetaling terug, mensen blij en paard verkoop je wel weer aan een ander als het gewoon een normaal paard is. Goede naam van je bedrijf is toch meer waard, dan zo'n aanbetaling?
En voorwaarden spreek je vooraf af, is denk ik wat kort door de bocht. Er staat niks op papier, dus het het ene woord tegen het andere. Dat voorkom je met algemene voorwaarden of een koopovereenkomst .Paard bijvoorbeeld niet op andere locatie mogen laten keuren, is afwijkend van gebruikelijk. Zoiets moet vooraf wel expliciet vermeld worden.
En op welke grond... daarvoor raadde ik dus een jurist aan. Die kan kijken wat er mogelijk is.
loulou schreef:Nou ik mag hopen dat jij netter met je klanten omgaat. Je wilt toch geen aanbetaling in je zak en vervolgens ontevreden klanten? Ik zou zo geen zaken willen doen. Geef die aanbetaling terug, mensen blij en paard verkoop je wel weer aan een ander als het gewoon een normaal paard is. Goede naam van je bedrijf is toch meer waard, dan zo'n aanbetaling?
En voorwaarden spreek je vooraf af, is denk ik wat kort door de bocht. Er staat niks op papier, dus het het ene woord tegen het andere. Dat voorkom je met algemene voorwaarden of een koopovereenkomst .Paard bijvoorbeeld niet op andere locatie mogen laten keuren, is afwijkend van gebruikelijk. Zoiets moet vooraf wel expliciet vermeld worden.
En op welke grond... daarvoor raadde ik dus een jurist aan. Die kan kijken wat er mogelijk is.
loulou schreef:Ik claim ook niks, ik raad een jurist aan.