Tarieven privéles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:47

Ik vind dit altijd zo'n non-discussie. Ik betaal liever wat meer voor een instructeur die paardvriendelijk lesgeeft en helemaal bij ons past dan de goedkopere.

Ik snap dat je wilt vergelijken maar de juiste instructeur voor jou en je paard is belangrijker imho

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:50

Ik betaal 30 euro voor een half uurtje priveles op mijn eigen paard. Goed les is goed les en de instructeur is dezelfde tijd kwijt of je nou wedstrijdruiter bent of beginner. Daarbij heeft die gene reistijd, brandstof kosten, ect. Als je alleen de btw er af telt blijft er weinig meer over. Ja ik vind het veel geld om uit te geven. Daarom les ik niet zo heel vaak en les ik pas als ik zelf goed geoefend heb. Maar dat ik iets veel geld vind om uit te geven wil dat niet zeggen dat iets automatisch ook “duur” is

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 13:17

Eens met Pluisje; liever 1x per 2wk en echt goed dan 1x per week net niet
pluisje88 schreef:
Ik betaal 30 euro voor een half uurtje priveles op mijn eigen paard. Goed les is goed les en de instructeur is dezelfde tijd kwijt of je nou wedstrijdruiter bent of beginner. Daarbij heeft die gene reistijd, brandstof kosten, ect. Als je alleen de btw er af telt blijft er weinig meer over. Ja ik vind het veel geld om uit te geven. Daarom les ik niet zo heel vaak en les ik pas als ik zelf goed geoefend heb. Maar dat ik iets veel geld vind om uit te geven wil dat niet zeggen dat iets automatisch ook “duur” is

maralyn

Re: Tarieven privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 13:40

Ik geef zelf les voor 25 euro per les van 45/60 minuten. Exclusief reiskosten.

Ik betaal 40 euro per les exclusief reiskosten. Maar betaal ook 30 euro reiskosten voor mijn instructeur. Hij moet namelijk een behoorlijke eindje kachelen om bij mij te komen.

Ik heb echt een klik met hem.
En krijg zoveel huiswerk dat ik er vier weken op vooruit kan.

Heb hiervoor meerdere instructeurs gehad, voordat ik de ballen had om mijn huidige te vragen.
Dit... Omdat hij zelf echt hoog rijdt. (Paar x in de gp gestart met meerdere paarden) en ik enorm tegen hem op kijk.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 13:53

Die klik met de lesgever is het hem vooral. En dat je elke les echt merkt vooruit te gaan.

Tot zo'n 50 euro vind ik te doen maar dat komt omdat ik dus wekelijks les (springen en dressuur om en om) en moet er heen, dat is ook niet gratis. Dus dat loopt zo aardig op. Het is het waard, heb er zo'n plezier van en ga goed vooruit.

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:07

Ik heb wekelijks prive les voor 25,- per half uur maar loopt meestal uit.
Grondwerk kost 30 per keer, hoewel de prijzen wel omhoog zijn gegaan laatst.

Sluit mij vooral aan met wat hier boven al gezegd is; klik met instructie is ook voor mij het belangrijkste. Ookal zullen de prijzen omhoog gaan, ik zal niet zoeken naar iemand anders.

Ik les om de week bij instructie, anders op stal zelf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:47

daydream schreef:
Ik vind dit altijd zo'n non-discussie. Ik betaal liever wat meer voor een instructeur die paardvriendelijk lesgeeft en helemaal bij ons past dan de goedkopere.

Ik snap dat je wilt vergelijken maar de juiste instructeur voor jou en je paard is belangrijker imho

Maar er zijn ook instructeurs die een bepaald tarief vragen wat ik het gewoon niet waard vind. Het gaat niet altijd om goedkoop en onvriendelijk of vriendelijk en duurder. Maar soms is het ook gewoon een prijs die ik de ervaring van diegene niet waard vind. In verhouding met anderen dan. Dan heb ik het niet over 30 euro, want dat vind ik juist wel weer goedkoop. Maar ik ga geen 65 euro betalen voor iemand die qua ervaring hetzelfde niveau als mij heeft, ook al is de klik goed. Vooral omdat ik voor dat geld een instructie met veel meer ervaring heb waar de klik ook mee is.

De prijs zorgt er alleen voor dat ik soms wat meer en soms wat minder les. Met 65 euro was het of om de week of 1 keer per maand. Met 25/30 euro weer elke week als dat nodig is.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:52

Ik vraag 20 euro per half uur en 30 voor 3 kwartier, ik heb het erg druk en kan eigenlijk er niemand meer bij hebben ook al is de vraag groot.

Soms twijfel ik om de prijs omhoog te doen maar ik vind mijn tarief altijd nog prima, ik weet dat ik goed kan lesgeven op een manier die veel mensen prettig vinden. Al schrik ik best van sommige prijzen hier!

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:55

Misschien een andere insteek, maar kun je de instructrice (die van 17) niet vragen of ze bij jullie thuis les kan geven? Dan hoef je niet naar de les toe met de trailer, je hebt geen andere paarden in de rijbaan en je zegt zelf dat je dochter deze instructrice leuk vindt. Dan kan ze wel oefenen met los rijden, en ziet de instructrice gelijk wat de pony kan.