Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:16

janderegelaa schreef:
Dat is paardenkamp ja omdat het een ANBI is maar nagenoeg alle andere rusthuis moet je gewoon per maand betalen.

Uiteraard, ik noem toch ook specifiek de Paardenkamp. :)
Paard in nood is overigens ook een ANBI dus enige vergelijking met de Paardenkamp kun je wel maken.

Beiden hebben ook over de 100 paarden om voor te zorgen waarvan veel die speciale verzorging nodig hebben. In het ene geval verwaarlozing in het andere puur ouderdom.

De Paardenkamp is natuurlijk wel een instituut en heeft een hele degelijke financiële basis.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:17

Dreamboy schreef:
Maar als je het overzicht kwijt dreigt te raken ga je toch maatregelen nemen? Dan heb je het al veel te ver laten komen.

Ja, maar dat moet ze eerst zelf zien.

arkama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:18

@Dreamboy

Laatste keer dat ik probeer dan... Want mijn laptop is te oud om nog te kunnen reageren en op mijn telefoon duurt het blijkbaar te lang voor ik alles uitgeschreven heb en dan verdwijnt alles in het niets...

Dus...
Ja, ik ken Laura persoonlijk, al meer dan 5 jaar. Heb er twee paarden op pension staan, ben er verschillende keren voor langere periode op bezoek geweest en heb dus een redelijk goed beeld van hoe het draait.

Gaat Laura soms te ver?
Voor haar eigen goedzijn, zeker!
Ze leeft al meer dan 10 jaar voor haar doel en dat is om zoveel mogelijk paarden een degelijk leven te geven, ze te redden of indien nodig een zachte maar waardige dood te geven.
De beslissing hoever ze hierin kan gaan wordt genomen door een team van professionelen (Pieter: zijn de veeartsen dan fictie volgens jou?) en heel dikwijls lukt het hen ook om het (vooral jonge) dier te redden en worden dit mooie gezonde paarden. Oudere paarden worden nog verwend en hoeven niet op hun eentje om te komen van honger en dorst.
Soms lukt het niet om ze te genezen en dan zijn de nay-sayers onmiddellijk klaar om haar te veroordelen. Maar heel veel anderen blijven haar ondersteunen, zowel in woord als in daad. Moest dit niet zo zijn, was ze wellicht al lang terug een andere richting uitgegaan, want ze had een goed draaiende commerciële paardenpraktijk. Ze hoefde dit alles echt niet te doen en ze maakt het zich zeker niet gemakkelijk door dit te blijven doen!

Zij heeft inderdaad de eindverantwoordelijkheid en is daarenboven de publieke figuur die dus alle sh*t over zich heen krijgt van de thuiszittende klavierrechters die denken dat ze de situatie beter kunnen inschatten op basis van een postje, beter dan een professioneel team ter plaatse...
Dankzij zovele anderen die wat meer empathie hebben, doet zij nog steeds verder. Anderen die het zich toch nog kunnen permitteren om een goed woordje of zelfs wat centen te spenderen voor een dier wat nog maar weinig of geen goeds van de mens heeft gezien.
Tot spijt van wie het benijdt...

Naar de eigenaars van de pensioenpaarden toe probeert zij via de app regelmatig updates te geven. Ok, er is hiervoor een meisje aangesteld die de foto's voor ons maakt (en ook haar uiterste best doet trouwens) maar Lau heeft altijd alles gezien en reageert regelmatig ook persoonlijk in de app.
Is er een probleem met je paard dan contacteert ze je privé en houdt ze je op de hoogte. Je bent altijd welkom om langs te komen, ook onverwachts, om te komen kijken. Niettegenstaande ze het vreselijk druk heeft, maakt ze toch tijd voor je. Maar het gaat meestal over oude paarden die dikwijls al problemen hadden (gekend of ongekend) en ik heb dus in die 5 jaar al vele van die paarden weten te gaan en de meeste eigenaars kunnen hun verdriet een plaats geven zonder na te trappen...

Laura doet meer dan wat goed is voor zichzelf maar vraagt ook wel veel van haar team. Niet iedereen is bereid om zo ver te gaan en als je daar duidelijk over bent met haar, kunnen daar goede afspraken over gemaakt worden. Maar ik denk dat voor sommigen daar het schoentje wringt, vooral bij diegenen die het allemaal liever wat gemakkelijker opnemen en die in het kader van hun opleiding wel een beoordeling moeten krijgen. Want die kunnen inderdaad soms zware woorden te horen krijgen, zelfs al heb ik er gekend waar Lau nog heel braaf bij bleef terwijl die van mij een veel zwaardere uitbrander zouden krijgen!
Want als die hun taak maar half uitvoeren, worden problemen niet gezien/gerapporteerd of worden wonden niet goed verzorgd en daar krijgt Laura dan ook weer de schuld van...
Het is voor haar veel dansen op een slappe koord want iedereen heeft wel zijn mening en zijn manier van kijken naar een deeltje waarvan ze het geheel niet zien.
Voor sommigen stel ik me zelfs de vraag of ze eigenlijk wel iéts goed kan doen?

Laura is een topmadam voor wie de dieren opvangen en helpen, het belangrijkste doel is in haar leven. Ten koste van haar eigen leven, gezondheid, welzijn en dus ook haar reputatie bij sommigen.
Zij gaat door waar alle anderen al lang gestopt zouden zijn (of er nooit aan beginnen want het is zoveel gemakkelijker om te euthanaseren) en hoe ze het volhoudt is mij eigenlijk een raadsel... Ik zou al lang de pijp aan Maarten gegeven hebben!

Je kan nooit voor iedereen goed doen en ik kan enkel hopen dat ze zich van al die rotopmerkingen die hier geschreven worden, zich zo weinig mogelijk gaat aantrekken aangezien ze haar energie beter kan gebruiken om zich verder voor de dieren in te zetten.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:43

arkama schreef:
@Dreamboy

Laatste keer dat ik probeer dan... Want mijn laptop is te oud om nog te kunnen reageren en op mijn telefoon duurt het blijkbaar te lang voor ik alles uitgeschreven heb en dan verdwijnt alles in het niets...

Dus...
Ja, ik ken Laura persoonlijk, al meer dan 5 jaar. Heb er twee paarden op pension staan, ben er verschillende keren voor langere periode op bezoek geweest en heb dus een redelijk goed beeld van hoe het draait.

Gaat Laura soms te ver?
Voor haar eigen goedzijn, zeker!
Ze leeft al meer dan 10 jaar voor haar doel en dat is om zoveel mogelijk paarden een degelijk leven te geven, ze te redden of indien nodig een zachte maar waardige dood te geven.
De beslissing hoever ze hierin kan gaan wordt genomen door een team van professionelen (Pieter: zijn de veeartsen dan fictie volgens jou?) en heel dikwijls lukt het hen ook om het (vooral jonge) dier te redden en worden dit mooie gezonde paarden. Oudere paarden worden nog verwend en hoeven niet op hun eentje om te komen van honger en dorst.
Soms lukt het niet om ze te genezen en dan zijn de nay-sayers onmiddellijk klaar om haar te veroordelen. Maar heel veel anderen blijven haar ondersteunen, zowel in woord als in daad. Moest dit niet zo zijn, was ze wellicht al lang terug een andere richting uitgegaan, want ze had een goed draaiende commerciële paardenpraktijk. Ze hoefde dit alles echt niet te doen en ze maakt het zich zeker niet gemakkelijk door dit te blijven doen!

Zij heeft inderdaad de eindverantwoordelijkheid en is daarenboven de publieke figuur die dus alle sh*t over zich heen krijgt van de thuiszittende klavierrechters die denken dat ze de situatie beter kunnen inschatten op basis van een postje, beter dan een professioneel team ter plaatse...
Dankzij zovele anderen die wat meer empathie hebben, doet zij nog steeds verder. Anderen die het zich toch nog kunnen permitteren om een goed woordje of zelfs wat centen te spenderen voor een dier wat nog maar weinig of geen goeds van de mens heeft gezien.
Tot spijt van wie het benijdt...

Naar de eigenaars van de pensioenpaarden toe probeert zij via de app regelmatig updates te geven. Ok, er is hiervoor een meisje aangesteld die de foto's voor ons maakt (en ook haar uiterste best doet trouwens) maar Lau heeft altijd alles gezien en reageert regelmatig ook persoonlijk in de app.
Is er een probleem met je paard dan contacteert ze je privé en houdt ze je op de hoogte. Je bent altijd welkom om langs te komen, ook onverwachts, om te komen kijken. Niettegenstaande ze het vreselijk druk heeft, maakt ze toch tijd voor je. Maar het gaat meestal over oude paarden die dikwijls al problemen hadden (gekend of ongekend) en ik heb dus in die 5 jaar al vele van die paarden weten te gaan en de meeste eigenaars kunnen hun verdriet een plaats geven zonder na te trappen...

Laura doet meer dan wat goed is voor zichzelf maar vraagt ook wel veel van haar team. Niet iedereen is bereid om zo ver te gaan en als je daar duidelijk over bent met haar, kunnen daar goede afspraken over gemaakt worden. Maar ik denk dat voor sommigen daar het schoentje wringt, vooral bij diegenen die het allemaal liever wat gemakkelijker opnemen en die in het kader van hun opleiding wel een beoordeling moeten krijgen. Want die kunnen inderdaad soms zware woorden te horen krijgen, zelfs al heb ik er gekend waar Lau nog heel braaf bij bleef terwijl die van mij een veel zwaardere uitbrander zouden krijgen!
Want als die hun taak maar half uitvoeren, worden problemen niet gezien/gerapporteerd of worden wonden niet goed verzorgd en daar krijgt Laura dan ook weer de schuld van...
Het is voor haar veel dansen op een slappe koord want iedereen heeft wel zijn mening en zijn manier van kijken naar een deeltje waarvan ze het geheel niet zien.

Laura is een topmadam voor wie de dieren opvangen en helpen, het belangrijkste doel is in haar leven. Ten koste van haar eigen leven, gezondheid, welzijn en dus ook haar reputatie bij sommigen.
Zij gaat door waar alle anderen al lang gestopt zouden zijn (of er nooit aan beginnen want het is zoveel gemakkelijker om te euthanaseren) en hoe ze het volhoudt is mij eigenlijk een raadsel... Ik zou al lang de pijp aan Maarten gegeven hebben!

Je kan nooit voor iedereen goed doen en ik kan enkel hopen dat ze zich van al die rotopmerkingen die hier geschreven worden, zich zo weinig mogelijk gaat aantrekken aangezien ze haar energie beter kan gebruiken om zich verder voor de dieren in te zetten.

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 02:14

Dreamboy schreef:
MoniqueT schreef:
Niemand zegt hier dat ze haar best niet doet.

Ik ben er van overtuigd dat ze keihard haar best doet. Vaak zelfs te hard. Dan zie je filmpjes voorbij komen waarvan je je afvraagt of ze het paard hier wel een plezier mee doet. Je kunt ook te ver gaan in alles willen redden. Dat ze hart voor die paarden heeft staat wat mij betreft buiten kijf.

En hier mis ik een vindt ik leuk knop
Te hard is niet goed vanwege dier welzijn

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 08:26

arkama schreef:
.

Uiteraard krijgt die daar de schuld van want de eindverantwoordelijkheid ligt niet bij vrijwilligers en stagiaires. Die moeten begeleid worden bij hun taken.

Ik lees nergens dat iemand puur negatief is wel dat mensen kritisch zijn. Dat is toch ook helemaal niet verkeerd?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 08:39

Je mag inderdaad alleen maar vertellen dat alles geweldig is. Ik heb destijds gereageerd op hun fb met kritische vragen over het paard van Grimaja. Zij had foto's op fb gezet van haar paard waarop Laura boos was en beweerde dat ze zo mager was door het transport naar huis (terwijl er hele duidelijke foto's waren van toen het paard nog in Spanje stond, zoals hier in het topic ook te zien zijn). Zelf had ze 1 onduidelijke foto van hoe het paard in de trailer stapt, waarop je door de slechte kwaliteit geen ribben oid zag, op haar fb geplaatst. Haar hele gevolg geloofde haar en op de kritische vragen werd alleen maar gereageerd met gescheld en niet veel later verwijderd.

Ze heeft ongetwijfeld het beste voor met alle paarden en het is zeker niet niks om voor zoveel paarden te zorgen en natuurlijk gaat er dan wel eens iets mis en dat is niet erg. Maar het zou haar helpen om duidelijker en eerlijker te communiceren. Als je te horen krijgt dat het goed gaat met je paard en je treft zoiets aan, is het niet raar dat een eigenaar in alle staten is. Vertel dan gewoon dat het paard is teruggevallen, dat dit deel van het proces kan zijn, of dat het misschien toch niet de juiste plek voor het paard is.

Elisa2

Re: Ervaringen Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:23

Hmja als ik dit zo lees dan denk ik dat nuances wederom op hun plaats zijn. Volgens mij doet Laura in principe hartstikke goed werk, en ja..ik zie soms ook resque's waarvan ik denk dat een behandeling nutteloos is omdat je eigenlijk al weet dat ze het toch niet gaan halen en inslapen beter is.

Zelf denk ik ook gewoon dat er teveel paarden staan en er daarom fouten gemaakt worden wbt verzorging/ communicatie etc. Lijkt me eerder onmacht dan onwil.
Niet om het goed te praten, want als je de verantwoordelijkheid aan gaat voor de zorg voor paarden van anderen dan moet dat ook gewoon goed gebeuren.

Wbt vrijwilligers..ja ik zou nooit gaan betalen om ergens vrijwilligerswerk te gaan doen. Lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld. Ik was daar niet bij dus kan daar verder niets over zeggen. Mij lijken de omstandigheden in Spanje qua klimaat en om voor de paarden te zorgen sowieso niet ideaal.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:25

SummerRemedy: mijn paard heeft onregelmatig gelopen achter. Mijn moeder kreeg gelijk een filmpje (woont in Spanje vandaar dat ze haar als eerst appen). Zei raadde ons aan om een dierenarts langs te komen. Ze zagen gelijk dat het niet goed met haar ging. Wat ze ook bij het paard van Eric zagen. Ik heb het filmpje gezien van hun paard waarin Laura zegt dat ze sloom is, laat zien dat ze niet goed loopt, en zegt dit zijn we niet gewend van haar. Het is dus niet zo dat er van alles achter is gehouden wat ik hier terug lees. Er kan altijd wat gebeuren met een dier. De eigenaar is op de hoogre gebracht, en achteraf gaan ze haar nu zwart maken omdat ze hun paard in moesten laten slapen. Eerst kort geleden poeslief doen, ze de Spaanse familie noemen in een bericht op Facebook, en vervolgens overal zwart maken op internet.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:35

Het is eigenlijk net als met een hoefsmid, tandarts veearts, pensionstal enz. De ene loopt ermee weg en is alleen maar lovend, de ander heeft een slechte ervaring en heeft geen goed woord over voor diegene. Een verhaal heeft altijd twee kanten.

EricClaes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:40

elmiran schreef:
SummerRemedy: mijn paard heeft onregelmatig gelopen achter. Mijn moeder kreeg gelijk een filmpje (woont in Spanje vandaar dat ze haar als eerst appen). Zei raadde ons aan om een dierenarts langs te komen. Ze zagen gelijk dat het niet goed met haar ging. Wat ze ook bij het paard van Eric zagen. Ik heb het filmpje gezien van hun paard waarin Laura zegt dat ze sloom is, laat zien dat ze niet goed loopt, en zegt dit zijn we niet gewend van haar. Het is dus niet zo dat er van alles achter is gehouden wat ik hier terug lees. Er kan altijd wat gebeuren met een dier. De eigenaar is op de hoogre gebracht, en achteraf gaan ze haar nu zwart maken omdat ze hun paard in moesten laten slapen. Eerst kort geleden poeslief doen, ze de Spaanse familie noemen in een bericht op Facebook, en vervolgens overal zwart maken op internet.

Misschien moet je ook nog even het stukje over Micko lezen. In april hebben we aangegeven dat hij een klein wondje had aan z'n koker en hebben we gevraagd om het te verzorgen en in de gaten te houden. 'Tuurlijk Moppie, hij komt zo op de wondenlijst en dan wordt ie 2 keer per dag gecontroleerd en verzorgd' ... 2 maanden later krijgen we een spraakbericht van haar dat er maden aan z'n koker zaten en een grote open wonde ... Dat alles opgeschoond is en 2 keer dagelijks verzorgd. Als we dan een dikke week later aankomen staat ie nog steeds met een dikke ontstoken koker en een open wonde Dan is er volgens ons niet voldoende opvolging geweest want ze had zelfs niet gezien dat de koker dik gespannen stond.

En ja, het was onze Spaanse familie, maar dat was voordat we deze negatieve ervaring hadden en we nog blindelings in alle verhaaltjes geloofden. Omdat we het wilden geloven ... en dat kunnen we alleen onszelf verwijten, dat we zo naïef zijn geweest ...

EricClaes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:55

elmiran schreef:

Dat filmpje hebben we zelf gevraagd omdat Lau voordien enkel sprak over het feit dat ze zoveel afgevallen was en dat ze op 3 bakjes per dag was gezet. We vonden het vreemd en vroegen om een filmpje dat we dan ook gekregen hebben. Zij vond ze sloom lopen, wij zagen dat ze pijn had en hebben om pijnstilling gevraagd.

Moderatoropmerking:
Plaatsen van prive communicatie is niet toegestaan

Ze ziet gewoon niet dat een paard pijn heeft ...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:43

Maden kunnen in 1 dag al behoorlijke wonden aanrichten.ik had een konijn die ik elke dag van achteren moest wassen door ouderdom. 1x in de avond gedaan ipv ochtend en halve achterkant was kapot. Gelukkig goed gekomen.
Maar toen ik in Spanje werkte heb ik best vaak schachten moeten spuiten (smerigste werk ever). Vliegen legde er eitjes in en dan werden ze dik. Elke dag een spierontspanner zodat hij zijn zaakje liet hangen en dan met de slang binnenin schoon maken.
Was eem speciale vlieg die dit deed... vraag me niet meer welke... (andalusie)
Wat ik ermee wil zeggen is: kan het zijn dat de schacht door de vliegen in stand is gehouden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 13:02

GRIMAJA29 schreef:
Calimero_ schreef:
Ik ben wel benieuwd of er ook foto's zijn van de paarden en de conditie waar ze in waren toen ze bij de stichting stonden om jullie verhaal te onderbouwen.

Ik heb zo'n zelfde ervaring met de stichting als Eric. Alleen heb ik mijn pony in 2017 al weer teruggehaald omdat er niks meer over was van mijn mooie ronde arabier.

Zo kwam ze aan in Spanje september 2016

[ [url=m/Gg3mBj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NXPn8s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo stond ze in het natuurpark in juli 2017

[ [url=m/NDWItz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CqQuIQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo zag ze eruit in juli 2016

[ [url=m/FsZJuX.jpg]Afbeelding[/url] ]

In september 2016 is ze naar Spanje gebracht.

Zo kwam ze in Juli 2017 terug in NL

[ [url=m/iYa79c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is een foto van mei 2018

[ [url=m/0sPYxD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beste keus ooit om haar terug te halen, ik heb er van geleerd dat niemand zo goed voor jouw dieren kan zorgen als jij zelf.
Ik zou mijn dieren dus ook nooit meer door iemand anders laten verzorgen. Ik heb me zo lang schuldig gevoeld dat ik haar dit aangedaan heb in mijn naïviteit.
Omdat ik er vanuit ging dat iemand die zo begaan is met het redden van dieren niet anders kon als goed voor de mijne zorgen.

De tranen springen in m'n ogen, wat ontzettend onmenselijk om een dier zo te laten vermageren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 15:16

Je kan je ook afvragen hoeveel mensen weten van paarden, verzorging, welzijn etc als ze het voor zo een stichting opnemen.

Een paard dat 3 jaar moet wennen? Dan mis je echt een hoop kennis en ervaring.

En ja, wij hebben vrij kort op elkaar 3 oudere paarden moeten laten gaan en mijn ook oudere ruin had daar enorm veel last van.
Onze oudere paarden, waarvan de oudste met 29 overleden zijn nauwelijks vermagerd omdat we op tijd begonnen met bijvoeren. Voor mn shet zonder tanden en enkele kiezen, ging ik er 's nachts uit voor een extra maaltijdje maandenlang.

Ja, makkelijk banketstaaf als particulier met maar enkele paarden, maar dat is dus een keus. Dat je je niks op je hals haalt, wat je niet aankan.

En niet alles gaat om het zielige verhaal of het goed doen. De dingen die mis gaan zijn een groot probleem. Daarnaast heeft die Laura wel vrij veel tijd om hele lange zielige verhalen te schrijven.

En wat al vaker wordt gezegd; mevrouw ziet zichzelf als alwetende waar uit haar verhalen blijkt dat ze echt wel nog kennis mist.
Ze gaat ook echt vaak veel en veel te ver en dat mag nooit gezegd worden. Ze accepteert geen enkele kritische reactie, dus wil ook niet leren of ontwikkelen en dingen aannemen, maar alleen dmv haar zielige verhalen geld voor hooi en een nieuwe auto etc.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 15:27

Ja joh , een nieuwe auto zag ik voorbij komen ! Waarom een gloednieuwe en wat is 310.000 op een dikke jeep aan km,s
Kreeg voorgesteld bericht om te volgen . Euh nee bedankt

Sammyxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 15:50

Ik wil hier eigenlijk ook wel op reageren.. mijn paard staat sinds kort ook op de stichting, is ze al gewend.. nee.. komt ze uit spanje, ja. Ze is zelf een rescue, uit een stal gehaald want ze zou naar de slacht gaan. Heel gevoelig paard, valt kilos af als ze al een scheve grasspriet ziet.

Ze staat nu bij LCL omdat ik zelf de zorg niet meer op me kan nemen, 8 maanden zwanger.

4 jaar geleden ben ik naar Spanje gekomen, om op de stichting te helpen. Was ik het overal mee eens? Nee, want iedereen heeft zijn eigen manier van verzorging, omgang en opvoeden toch? We zijn net ouders van kindjes hele grote kindjes.
En ben je het niet mee eens met de verzorging hoe een ander het doet? Haal je paard dan lekker naar huis. Want als je je moet aanpassen op 100(?) Verschillende paarden hoe eigenaren het willen. Dan ben je binnen een dag niet klaar.

En het stukje wat er word gezegt, over de meiden die worden uitgekotst? Spreek voor jezelf en ga geen andere erbij betrekken. Want ik was ook zo'n meisje, en waarom.. omdat ik de grootste reden heb overtreden en geef ik laura daar nu gelijk in. Oh ja zeker, liefde maakt blind en blinde liefde is gevaarlijk. Heb daar zeker van geleerd!

Elke stichting, asiel, dieren opvang, whatever.. is negativiteit over te vinden. Leef en laat leven, doen jullie het maar is na. Want verzorging van 1,2 of 7 paardjes is een groot verschil met bijna 200 paarden :j

Laura staat dag en nacht voor iedereen klaar en zo ook nog steeds de meiden uit het dorp..

Oja en die nieuwe auto, die oude pickup was niet echt meer verantwoord om mee rond te rijden op de weg.

Ik kan zo nog uren door schrijven, maar heb ook nog een leven naast social media. Zouden meer mensen is moeten doen.

Zonnige groetjes uit het zuiden van Spanje. Bye

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 15:54

Sammyxo, Er kunnen zich nu 10 mensen aanmelden om een mooi positief verhaal te vertellen. Dat zegt dus precies helemaal niks.

Hoe jij over paarden en paarden houden denkt, zegt niks over hoe het zou moeten.

En ja, een particulier is anders, maar ELK paard dat niet de juiste zorg krijgt is er altijd 1 teveel!!

Zo een stichting beginnen is een keuze. Dan wil iemand zelf geen paar paardjes particulier in de tuin. Iemand wil dit zelf in Spanje doen.
Iemand beslist zelf wat ze op fb schrijft, wat ze laat zien en hoe ze reageert op kritiek.

Daarbij moet je eerst eens goed lezen hoe er met meerdere stagiaires is om gegaan, of was je hier alle jaren 24/7 aanwezig?

Maar er zullen wel meer mensen zich aanmelden om zo een verhaaltje te schrijven.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 15:56

Sammyxo schreef:
I
Elke stichting, asiel, dieren opvang, whatever.. is negativiteit over te vinden. Leef en laat leven, doen jullie het maar is na. Want verzorging van 1,2 of 7 paardjes is een groot verschil met bijna 200 paarden :j

Niet mee eens:
Leer van kritiek en kijk of je kan bijsturen in je eigen processesn. Dat komt je bedrijf of stichting ten goede.
want "if one man says you are a donkey, so be it. But if 10 men say, you better buy yourself a saddle".

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 15:57

Voor dat soort dingen maak je als stichting een voorziening want je weet dat materiaal regelmatig vervangen moet worden bij veelvuldig gebruik.
Je gaat niet sparen als iets het bijna begeeft.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:03

altijd bijzonder bij dit soort topics dat dan opeens nieuwe bokkers tevoorschijn komen. Vraag me altijd af hoe zoiets werkt....app groepje waar men los gaat "op bokt praat men negatief, kom allemaal helpen' ....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:05

Kinke schreef:
altijd bijzonder bij dit soort topics dat dan opeens nieuwe bokkers tevoorschijn komen. Vraag me altijd af hoe zoiets werkt....app groepje waar men los gaat "op bokt praat men negatief, kom allemaal helpen' ....

Het zal wel genoemd worden in de eigenaren app.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:31

fransje23 schreef:
Voor dat soort dingen maak je als stichting een voorziening want je weet dat materiaal regelmatig vervangen moet worden bij veelvuldig gebruik.
Je gaat niet sparen als iets het bijna begeeft.

Ik vind het sowiezo heel bijzonder. Mensen beginnen vol enthiousiasme een opvang voor zielige paarden (en dan heb ik het niet alleen over deze stichting). En dan ineens komen ze tot de ontdekking dat het toch wel heel veel geld kost en moet het ineens een stichting worden inclusief bedelacties. Je weet toch van te voren dat oude of zielige paarden extra geld kosten?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:56

superpony schreef:
Sammyxo, Er kunnen zich nu 10 mensen aanmelden om een mooi positief verhaal te vertellen. Dat zegt dus precies helemaal niks.

Hoe jij over paarden en paarden houden denkt, zegt niks over hoe het zou moeten.

En ja, een particulier is anders, maar ELK paard dat niet de juiste zorg krijgt is er altijd 1 teveel!!

Zo een stichting beginnen is een keuze. Dan wil iemand zelf geen paar paardjes particulier in de tuin. Iemand wil dit zelf in Spanje doen.
Iemand beslist zelf wat ze op fb schrijft, wat ze laat zien en hoe ze reageert op kritiek.

Daarbij moet je eerst eens goed lezen hoe er met meerdere stagiaires is om gegaan, of was je hier alle jaren 24/7 aanwezig?

Maar er zullen wel meer mensen zich aanmelden om zo een verhaaltje te schrijven.

Eric is ook een nieuwaccount. Aangemaakt om de stichting overal waar het kan zwart te maken. Dit is smaad & laster wat ze doen. Daar hoor je niemand over maar zodra er een nieuw account is met een positief bericht is wel.

Zoals je kunt zien zit ik vanaf 2004 op Bokt. Mijn paard staat 8 jaar in Spanje bij Laura.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:00

Urbanus schreef:
Kinke schreef:

Het zal wel genoemd worden in de eigenaren app.

Nee ik zit zelf in deze app en niemand die ontevreden is, of boze berichten stuurt.