Wie is er bekent met inruilgarantie stal doorstap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:28

IHN schreef:
ik snap er niet zoveel van...je koopt een paardje met mok en slechte hoeven? Dat zou voor mij alleen al reden zijn om extra onderzoek te doen. Je verdedigt stal doorstap, maar zij hebben hem jou verkocht. Zij kiezen ervoor om een paard niet eerst goed te checken voor ze doorverkopen. Een handelaar die afgaat op wat vorige eigenaar verteld is bij voorbaat al fout. Punt.

Daarbij vermenselijk je het paard. Paard heeft een keuze, hij hoeft niet zo te doen, hoor. Huh?? Een paard gaat niet zoals wij mensen even bedenken wat de verstandigste keuze is..die reageert instinctief op een situatie. Als ik jou dan lees dat je zegt: nou, en hij ging ineens met zijn kont naar me toe staan dreigen en ik stond erbij van: huh? wat doe ik dan verkeerd? Daar ga je al...jij geeft hem de leidende positie..hij krijgt toestemming om zijn kont naar je toe te draaien en ipv dat je hem heel snel op zijn lazer geeft (en zielig?? denk je niet dat een trap van 600 kg paard in de wei harder aankomt?) ga je je staan afvragen wat jij verkeerd doet. In je eerste stukje las ik ook al zoiets dat je zoiets had van: nou ja..hij deed eigenlijk niet veel behalve af en toe happen...ik lees daaruit dat je dat niet heel erg belangrijk vond en ws. ook zo gereageerd hebt...happen is gewoon not acceptable. Dat had je al af moeten straffen. Ik heb overigens sinds ik op deze manier werk een veel vrolijker paard...ik was ook altijd te lief en heb het dus ook echt moeten leren, maar madam liep vrolijk over me heen..god, wat vond ik het naar dat ze van mijn instructrice een trap kreeg als ze tever naar voren doorliep. Ik wilde er al mee stappen...gelukkig niet gedaan, want waar ik eerst een sjacherijnig paard zag, zag ik al na een halfuur een paard wat met de oortjes naar voren vrolijk meeliep, netjes afstand hield, en haar overal volgde zonder touw.

Dit is geen verwijt. Zoals ik zeg..ik heb het ook moeten leren. Het zit in je of niet, maar je kunt het leren. Dat jij dit niet zelf gaat doen met je dikke buik snap ik ook. Maar...je was dus al zwanger toen je het paard kocht, en jij kent die Melanie geef je aan dus zij kent jou ook...hoezo verdedig je haar dan? Een beetje handelaar weet wat voor paard ie verkoopt...

wettelijk denk ik dat je geen poot hebt om op te staan..het is ja zelfs genoemd in contract en je hebt niks laten keuren of wat dan ook. Heel banketstaaf, maar ik vermoed dat dit een dure les was. Triest voor jou en het paard, want beestje was nou ook niet echt spotgoedkoop...

Mensen met paarden verkloten heel veel, paardenmensen ondernemen meestal meteen actie zodat ongewenst gedrag direct word ingedamd. Schieten ts en vriendin weinig mee op maar zoals jij het schrijft, daar kan ik alleen maar mee instemmen. Verbaasd staan kijken en denken : Wat doet hij nou??? Dat verbaasde kijken doe ik ook en dan direct gevolgd door een actie, binnen een paar tellen en daar hoef ik na veertig jaar niet meer over na te denken, het zit er in of niet. Aai aai wat ben je toch een knuffel richt soms heel veel schade aan, vooral voor het paard die wel gedwongen is om de leiding over te nemen. Met alle gevolgen van dien.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:27

Wat ik niet snap is hoe het nu zit met die 6 maanden inruil garantie.laten we eerlijkzijn eenhandelstalis er om te verdienen aan handelen.Als je ieder paard terug gaat nemen wat een nieuwe eigenaar niet bevalt omdat er geen (klik) is of omdat het dier simpelweg verpest is.Valt ertoch niks meer te handelen.

Want nu word er wel geroepen dat die Haf minder waard is als de tinker,maar uiteindelijk ging er een brave tinker met de TS of vriendin mee en krijgen ze een draak terug.Dus vind ik dat verlies in handelswaarde niet zo gek.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:32

Jammer dat de stal weer door het slijk word gehaald.
Heb er vroeger jarenlang zelf gereden, wegens school en werk er gestopt.
Daarna zelf nog 2 paarden daar gekocht. En zo afentoe kom nog op bezoek en mag rijden.

Ook nemen ze afentoe deel op een onderlinge wedstrijd.
Mijn ervaring: de stal verteld alle gebreken erbij die ze kennen, ook of geschikt is voor beginner of ervaren ruiter. Ze proberen een zo geschikt mogelijk paard/pony voor iemand te zoeken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:51

Ik ken de stal zelf ook. Heb er jaren geleden een paard gekocht. Prima dier, enorm van genoten, werd niet mooier verkocht dan het was. Als je een leuk, simpel recreatiepaard zoekt kun je er prima terecht.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:08

Ik snap dat een handelsstal winst wil maken en dan niet de ts een verpeste pony laat ruilen voor één van gelijke waarde of duurder zonder bij betalen.Dan doe je jezelf als bedrijf te niet.
Handelsstallenbestaan nu eenmaal niet omdat ze ons ruiters voor zo weinig mogelijk een leuk paard gunnen.Wat dat betreft zijn het net auto handelaren.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 01-02-17 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Antwoord op verwijderd bericht verwijderd

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:11

Tja, ik ken hier nog twee van dit soort gevallen van dezelfde stal.
De eigenaren die de dieren kopen hadden beter moeten nadenken. Maar de stal moet imo een keer stoppej met alles maar als strijkmak aan te bieden en kinderpony's. Want dat kun je niet zeggen als het dier een maand bij je is en daarvoor zo uit het land komt en bij jou er alleen een handige ervaren ruiter opgaat.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 01-02-17 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Antwoord op verwijderd bericht verwijderd

beatje

Re: Wie is er bekent met inruilgarantie stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:17

Mijn paard was bij mij kuikenmak,maar bij een onzekere ruiter werd het een draak.Je hebt natuurlijk met levende have te maken en het braafste paard kan bij een ander door een te brute of door inconsekwent handelen een draak worden.Als je daar allemaal garantie's op moet geven heb je geen kans van bestaan denk ik.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:23

beatje schreef:
Mijn paard was bij mij kuikenmak,maar bij een onzekere ruiter werd het een draak.Je hebt natuurlijk met levende have te maken en het braafste paard kan bij een ander door een te brute of door inconsekwent handelen een draak worden.Als je daar allemaal garantie's op moet geven heb je geen kans van bestaan denk ik.

Ik neem aan dat jij je paard niet rechtstreeks uit een weiland koopt, er even vier weken op gaat zitten (een handige ruiter kan ik vier weken wel een eind komen) en dan hem aanbiedt als familiepaard? In ongeving utrecht zit er ook zo een. Ben ik nog eens wezen kijken omdat ik nieuwsgierig wordt van advertenties waarbij elk paard die te koop staat superlief en mak is en omdat een slimmerik in mijn omgeving daar een leuk paard zag staan.

Ik kwam inderdaad wel rond op het jonge beestje. Maar ik heb vroeger ook voor een handelaar gereden. Paard stond te koop als super kinderpony. Beestje kwam zo van de boot en was 4 weken in Nederland. Feitelijk is hij zo onbeleerd als de pest. Biedt hem dan ook niet aan als mak lief en heel braaf op buitenrit. :roll:

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:59

De filmpjes zijn overigens van vorig jaar augustus september of eerder ? Toen was het paard niet bijna 4 maar w.s net 3. Waar is het paard nadien geweest? En wat is daar gebeurt? Verkocht en terug geruilt of wat dan ook , wie het weet mag het zeggen. Ook valt het mij op dat het absoluut geen blij paard zoals het in het water loopt en staat, voor een 3 jarige vind ik het een paard wat als een zombie doet wat het moet doen, veel oren in de nek.Niet vrolijk niet blij. Het filmpje met de bandages in de wei daar zie ik nog een blij paard , hollands welvaren maar ik verwacht dat dat filmpje van ongeveer juli is? Dus misschien gemaakt toen het paard nog niet beleerd was? Of net in het bezit van de stal?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:02

Dat kan niet rizette.
De veiling van dit dier is pas geweest op eind september.
Zover ik begrepen heb recht uit Engeland.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:03

Rizette schreef:
De filmpjes zijn overigens van vorig jaar augustus september of eerder ? Toen was het paard niet bijna 4 maar w.s net 3. Waar is het paard nadien geweest? En wat is daar gebeurt? Verkocht en terug geruilt of wat dan ook , wie het weet mag het zeggen. Ook valt het mij op dat het absoluut geen blij paard zoals het in het water loopt en staat, voor een 3 jarige vind ik het een paard wat als een zombie doet wat het moet doen, veel oren in de nek.Niet vrolijk niet blij. Het filmpje met de bandages in de wei daar zie ik nog een blij paard , hollands welvaren maar ik verwacht dat dat filmpje van ongeveer juli is? Dus misschien gemaakt toen het paard nog niet beleerd was? Of net in het bezit van de stal?

Raar verhaal: paard was toch pas geïmporteerd anar Nederland in september? Hoe kunnen de filmpjes dan van augustus of eerder zijn?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:05

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:10

nu wordt het pas echt interessant…..wat is er uitgespookt met dat dier?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:12

Kan ook september zijn maar geen oktober of november want dan zijn de bladeren aan de bomen echt wel geel/ bruin.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:43

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:05

Vreemd dat er nu geen verdere uitleg wordt gegeven, ik raak nu ook wel een beetje nieuwsgierig naar de achtergrond van dit verhaal.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:20

Ik vrees dat ts de mond gesnoerd is..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:21

Waar ik nu aan denk. Ts zegt eerder niets geweten te hebben van een naamsverandering.
In de advertentie staat die er toch duidelijk in.

Stal doorstap zal vast wel eens een stal zijn waar dingen wat mooier gemaakt worden.
Maar (zwijgende) ts vertelt ook een niet kloppend verhaal.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:30

Conclusie vreemd verhaal van alle kanten!! Jammer voor de pony die is er niet mee geholpen! En wacht waarschijnlijk een lastige toekomst!

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:35

Mij boeit het eigenlijk totaal niet meer hoe goed TS, vriendin TS of Stal Doorstap hieruit gaan komen qua gevoel en financieel, het voelt als een hoop oneerlijkheid van alle kanten....
Ik wil heel graag weten hoe goed James eruit gaat komen, met hem heb ik wel echt te doen! Arm paard, sneu dat er weer een dier de dupe moet worden. Zo jong en dan al zo verpest en in de war. Ik hoop dat hij ergens een oprechte kans krijgt op een toekomst bij mensen die wel weten wat ze doen met het hart op de juiste plek. Arm paard :(

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 22:38

Ik ben er nog hoor maar ook ik moet werken.

Als eerste heb ik nooit een slecht woord over melanie of over de stal gezegd.

Melanie heeft mij nooit voorgelogen of in mijn ogen niet de waarheid verteld.

James was daar ook echt super braaf.
Nergens kan je een post van mij lezen dat het niet zo is.
Ik verwijt niemand wat.
Ik ben daar zelf geweest.
Heb James zelf uit de wei gehaald gepoetst gereden enz.
Hij voelde zeer vertrouwd aan.
Melanie heeft me zo ver ze weet alles verteld over james.
Niks gelogen want ik heb het zelf gezien en jullie nu ook.
De fotos liegen er niet om.

Anders hadden we hem toch nooit genomen als het niet goed voelde.

De eerste paar weken ging het ook super.
En nee ik tolereer niet dat hij beet maar sloeg ook niet gelijk er op los.
Besefte ook dat hij jong was en probeer.

Maar ineens draaide hij om en ging in de aanval.

Ik heb melanie gelijk gebeld en die was totaal verbaasd en kon het niet geloven.
Ja ik ook niet.maar het gebeurde wel.

Ik had idd net een paard bij haar ingeruild omdat die een te complex karakter voor ons had.
Ik was rcht op zoek naar een brave.
Ik heb noot gezegd dat hij daar niet braaf was.

Nadat we melanie gebeld hadden en eigenlijk ging twijfelen aan mezelf dacht ik ik moet meer te weten komen over het paard.
Toen ben ik gaan google onder zijn echte naam.
Daar kwam ik er achter dat hij op 30-09-2016 te koop was aangeboden op een veiling.halstermak voetstoots .op 08/10/11-10-2016 waren de dagen dat je het paard op kon komen halen.
Op 13-10-2016 is het paard geënt in Hattem.(Dat is niet bij stal doorstap maar aab de andere kant van Nederland)
Tussen 13-10-2016 en 31-10-2016 is hij naar melanie gegaan.
Op 01-11-2016 is hij mee op dagtocht geweest (reken effe uit hij is welgeteld twee weken onder het zadel) en 28-11-2016 hebben wij hem gekocht.
Ondertussen is er dus rust en regelmaat in zijn leventje gekomen en het trauma is boven gekomen.

Zeggen jullie dan maar wat ik nu moet doen.
Van een complex paard wat ik ongeruild heb voor een getraumatiseerd paard.

Nog steeds denk ik dat melanie dit ook niet wist.
Bij haar is James waarschijnlijk ook zadelmak ingeruild.
Nogmaals hij was echt braaf daar en melanie kan dan ook niet zeggen dat hij niet braaf was...

Nogmaals ik verwijt niemand iets.

De enige vraag die ik had was wie heeft er ook een paardje gekocht maar wat niet klikte en het terug wilde brengen.

Hebben jullie gewacht totdat er een leuk paard kwam.
Of hebben jullie gelijk een ander paard genomen.
Ik heb ook echt aangeven dat ik dit op een nette manier op wilde lossen.

Nog steeds trouwens want ik ben mijn vertrouwen in de mens en paard nog steeds niet verloren.

Maar nu is het zo omgedraaid dat er verwijten gemaakt worden.
Ik heb de feiten jullie speculeren maar.

Trouwens James word in juni vier jaar.

En wat betreft het paard wat ik naar melanie bracht is geen word over gelogen in de advertentie die melanie heeft geschreven.

Het enige wat niet waar is was dat er nu gezegd word dat daar paard levensgevaarlijk was.
Daar was ze niet ze was complex maar voor de rest super braaf.idd wat zenuwachtig maar niet gemeen zeker niet.
Anders zou melanie haar ook niet binnen twee weken weer kunnen verkopen.
Daarnaast staat er op de site bij dat ze altijd contact mogen opzoeken met mij.
Nou zou ik daar over liegen zou ik doorgeven dat ik heb verder contact wil toch.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:42

Ik heb alles even gelezen, maar de koper heeft toch gewoon recht op ruil? Daarvoor heb je dat contract toch getekend?

Daarnaast als ie bij doorstap zo braaf en fijn was waarom zo moeilijk doen om t paard terug te nemen? Als ie echt zo fijn is zou ik als stal zijnde het wel weten in plaats van al dit gedoe. Geld terug en succes elders.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:49

Maar ze had al een paard ingeruild en daarvoor James gekocht/gekregen.Aan het ruilen zal toch ook wel een einde zitten.Je kan toch moeilijk oneindig blijven ruilen.Het is een handelsstal geen liefdadigheidsinstelling.
Je kan toch ook geen auto kopen hem kapot rijden en dan terug brengen onder de mom het is niet helemaal mijn kleur.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:51

TS, is James nu van jou of niet? Is hij van je vriendin?
Waarom vraag je om inruilervaring als je zelf inruilervaring hebt?

En nogmaals:
Mij boeit het eigenlijk totaal niet meer hoe goed TS, vriendin TS of Stal Doorstap hieruit gaan komen qua gevoel en financieel, het voelt als een hoop oneerlijkheid van alle kanten....
Ik wil heel graag weten hoe goed James eruit gaat komen, met hem heb ik wel echt te doen! Arm paard, sneu dat er weer een dier de dupe moet worden. Zo jong en dan al zo verpest en in de war. Ik hoop dat hij ergens een oprechte kans krijgt op een toekomst bij mensen die wel weten wat ze doen met het hart op de juiste plek. Arm paard :(

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:13

Snap niet dat deze stal nog bestaat. Hoe dan ook.. heb er ook ervaring mee. En t is altijd mooi weer spelen. In hun voordeel. Helaas had ik destijds ook niet de kennis en juist dat soort mensen trappen erin. Hoe dan ook paard is niet juist voor de wensen waarvoor je m kocht. Paard terug brengen of t nu met Hulp van rechts bijstand moet of niet. Dat inruil gebeuren van daar zitten ook haken en ogen aan. Want als je wilt ruilen is er altijd wel weer wat van hun kant waardoor t niet kan.

9 vd 10 paarden zijn van de vrachtwagen gevallen / achterover gedrukt omdat ze goedkoop opgekocht konden worden om weer door te verkopen. Paspoort krijg je inderdaad pas als je m gekocht hebt. Destijds kreeg ik zelfs een leeg paspoort mee. En mn toenmalige paard had niet eens een geregistreerde chip.. was ook sagerijnig met alles. En viel mij aan toen ik der thuis had staan. Ik heb er dan wel tijd en enorm veel energie in gestoken en had uiteindelijk een fijn paard. Hoe dan ook. Nooit meer daar iets vandaan! Sluiten die bende.