Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Nikass schreef:Middenhoeve zijn geen uitloopstallen maar groepsstalling. Paarden staan het jaarrond in een gezamenlijke paddock met schuilstal. Daarnaast gaan ze in de zomer zes tot acht uur op de wei. Tenzij je paard niet op de wei mag (daar is een aparte groep voor).
Nadeel voor mij is dat ik de leefruimte voor de paarden niet heel groot vind, en dat ze niet met zn allen tegelijk kunnen schuilen.
Nikass schreef:Als je geen moeite hebt met een onbehouwen boer als eigenaar, je paard goed tegen het kuil kan wat daar gevoerd wordt en je het niet erg vindt dat ie in de winter zonder ruwvoer in de paddock staat, is Braam een prima optie.
Als je je uitrijmogelijkheden laat vallen en halve dagen weidegang acceptabel vindt kun je kijken bij het Amstel Horse Hotel (Amstelveen) of stal Bouman (Ouderkerk aan de Amstel. Je komt dan al wel aan je budget vermoed ik.
Als je geen bezwaar hebt tegen zeer grootschalig kun je Wennekers proberen.
In Diemen heb je ook nog veel stallen die aan je eisen voldoen.
IsahxGrace schreef:Nikass schreef:Als je geen moeite hebt met een onbehouwen boer als eigenaar, je paard goed tegen het kuil kan wat daar gevoerd wordt en je het niet erg vindt dat ie in de winter zonder ruwvoer in de paddock staat, is Braam een prima optie.
Als je je uitrijmogelijkheden laat vallen en halve dagen weidegang acceptabel vindt kun je kijken bij het Amstel Horse Hotel (Amstelveen) of stal Bouman (Ouderkerk aan de Amstel. Je komt dan al wel aan je budget vermoed ik.
Als je geen bezwaar hebt tegen zeer grootschalig kun je Wennekers proberen.
In Diemen heb je ook nog veel stallen die aan je eisen voldoen.
Nadeel Wennekers is dat de stallen klein zijn (3x3) of je moet uitloopstal hebben (dan opzicht nog te doen). Maar ja... in de winter komen ze niet veel buiten hoorde ik
Bedankt in ieder geval!!
Nikass schreef:Gewoonmarie: ik weet dat je bij Wennekers het hele jaar door van je eigen weitje gebruik kan maken, maar je bent er dan natuurlijk wel afhankelijk van of iemand in de buurt van jouw weitje ook zijn paard buiten zet. Tenzij je paard het niet erg vindt om alleen te staan.
Nikass schreef:Ik ben er wezen kijken en ik vond het vreselijk: kleine donkere dichte stallen, in de zomer 2 tot 3 uur op de wei vertelde de eigenaar me en in de winter is er 1 paddock waar jezelf je paard in mag zetten als je bijv aan het uitmesten bent.
Ze hebben een prima binnenbak maar ja wat heeft je paard daar aan
Ghostattack schreef:Sta nog nergens, heb namelijk nog geen paardMaar die komt er wel, dus ben aan het kijken waar ik die wil stallen. Ben laatst bij Braam geweest en daar was ik wel redelijk positief over.
Ronald Jansen ken ik niet? Heeft die een website oid?
Wat ik trouwens zoek:
-Rond Amstelveen (woon zelf Amsterdam Buitenveldert)
-Max 300 euro per maand
-Weidegang belangrijk
Faciliteiten boeien mij niet zoveel, maar een bak die altijd te rijden is vind ik wel fijn. Binnenbak vind ik geen must, maar is natuurlijk altijd fijn.