Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DromenLies

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:52

Vriendin van mij heeft daar paard gekocht en moest meteen weg... wilde ze zelf ook. Ik vind 4 plekken, zeker gezien het intesieve lesrooster niet echt kwalificeren als een pensionstal imo.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:56

Ja daar heb je wel gelijk in. Meestal staan er ook de paarden van de mensen die er werken.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:24

Nikass schreef:
Middenhoeve zijn geen uitloopstallen maar groepsstalling. Paarden staan het jaarrond in een gezamenlijke paddock met schuilstal. Daarnaast gaan ze in de zomer zes tot acht uur op de wei. Tenzij je paard niet op de wei mag (daar is een aparte groep voor).
Nadeel voor mij is dat ik de leefruimte voor de paarden niet heel groot vind, en dat ze niet met zn allen tegelijk kunnen schuilen.

Kleine aanvulling op de info:
De Middenhoeve is een groepshuisvesting gericht op een zo goed mogelijke leefomgeving voor de paarden.
Er zijn 3 kuddes, (9 ruinen, 8 merries en 1 gemixte kudde met totaal 7 paardjes)
Ik sta er zelf met heel erg veel plezier en vind de leefruimte niet te klein. Paarden liggen vrijwel dagelijks languit te soezen, dus dat zegt genoeg denk ik ;)
Alle paarden kunnen droog staan (deel beton platen en deel zand) en de schuilstal zelf staat op het beton, deze heeft ruimte voor meerdere paarden erin (afhankelijk van sociaal gedrag) en wie er niet in wil kan alsnog onder het volledig overkapte betonnen stuk staan rondom de schuilstal waarop ook de slowfeeders staan waar ruwvoer in gevoerd word. (dit geld voor alle drie de paddocks)
Vrijwel iedereen doet wel iets met NH of in ieder geval bewust bezig zijn met zijn paard op een zo diervriendelijk mogelijke manier. Er worden regelmatig ontzettend interessante clinics, workshops en cursussen gegeven
(zie http://www.NH4all.nl)
We hebben instructeurs in verschillende disciplines die hier ook staan en/of regelmatig komen.
En er word echt gekeken hoe dingen weer verbeterd kunnen worden (aanleg speelweide, nieuwe drainage in de paddock enz) De buitenrij mogelijkheden zijn niet heel ruim, we hebben wat nieuwe paden naast stal waar je echt wel lekker kan draven/galopje en een soort parkje vlakbij, maar het bos moet je niet willen rijden. Dit kan in tien min met de trailer. Daarintegen hebben we een super fijne grote bak en een kraal, die regelmatig gesleept worden. Er word 3x per dag goed ruwvoer gevoerd en we hebben ook nog een stalhouder en een manager die beiden goud waard zijn. Dit alles zal dan ook de reden zijn dat er maar zelden mensen weggaan :D

AngeeeelK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 01:44

Ik zit erover na te denken om met mijn paardje te verhuizen naar stal Amstelhoeve.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Of een andere manege in de omgeving Amstelveen, Amsterdam, Aalsmeer, Uithoorn waar een binnenbaan is, paddocks, buitenbaan, ruime boxen, mesten inbegrepen is en waar een paar aardige meiden rondlopen rond de 18 jaar?

Dat is namelijk hetgeen wat ontbreekt op mijn manege, een paar sympathieke aardige meiden, waardoor de gezelligheid heel erg afneemt!

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:03

AngeeeelK schreef:
Dat is namelijk hetgeen wat ontbreekt op mijn manege, een paar sympathieke aardige meiden, waardoor de gezelligheid heel erg afneemt!

Dat zal je wel op elke stal tegen komen.

AngeeeelK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:33

Nou, ik ben juist op zoek naar een manege waar veel aardige meiden rondlopen, aangezien die er bij mij niet zijn, wat ik ongezellig vindt.
Ik denk dat dat niet het probleem is op iedere manege, ik mag hopen dat die er namelijk wel zijn hahaha :)

IsahxGrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:57

Ik zoek een stal in omgeving Amsterdam/Amstelveen/Aalsmeer voor een paard.
Binnenkort ga ik bij Braam kijken.
Mijn eisen zijn:
- Bak (binnen/buiten maakt niet uit, zolang deze in winter te gebruiken is)
- Weidegang in zomer en in winter minimaal 4u buiten komen.
- Liefst ook uitrijmogelijkheden, maar hoeft niet.
- Ik kan rond de 300 pm betalen.

Hoeft dus geen grote stal te zijn, particulieren zijn ook goed.
Weet iemand iets?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:42

Als je geen moeite hebt met een onbehouwen boer als eigenaar :+ , je paard goed tegen het kuil kan wat daar gevoerd wordt en je het niet erg vindt dat ie in de winter zonder ruwvoer in de paddock staat, is Braam een prima optie.

Als je je uitrijmogelijkheden laat vallen en halve dagen weidegang acceptabel vindt kun je kijken bij het Amstel Horse Hotel (Amstelveen) of stal Bouman (Ouderkerk aan de Amstel. Je komt dan al wel aan je budget vermoed ik.

Als je geen bezwaar hebt tegen zeer grootschalig kun je Wennekers proberen.

In Diemen heb je ook nog veel stallen die aan je eisen voldoen.

IsahxGrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:15

Nikass schreef:
Als je geen moeite hebt met een onbehouwen boer als eigenaar :+ , je paard goed tegen het kuil kan wat daar gevoerd wordt en je het niet erg vindt dat ie in de winter zonder ruwvoer in de paddock staat, is Braam een prima optie.

Als je je uitrijmogelijkheden laat vallen en halve dagen weidegang acceptabel vindt kun je kijken bij het Amstel Horse Hotel (Amstelveen) of stal Bouman (Ouderkerk aan de Amstel. Je komt dan al wel aan je budget vermoed ik.

Ik ga morgen waarschijnlijk langs bij Braam. Jammer wel dat er geen hooi in de paddock is. (Nu heeft ze een hooiruif in de paddock)

Helaas zijn Amstel Horse Hotel (is opzicht net nog wel te doen) en stal Bouwman net te ver. Ik wilde haar in de zomer misschien op Amstel Horse Hotel zetten als ik weg ga. Maar ze nemen elke keer als ik bel helaas niet op..

Nadeel Wennekers is dat de stallen klein zijn (3x3) of je moet uitloopstal hebben (dan opzicht nog te doen). Maar ja... in de winter komen ze niet veel buiten hoorde ik :/

Morgen ga ik even langs de Oosteinderweg en Aalsmeerderweg, maar zal zeker nog even kijken in Diemen.

Bedankt in ieder geval!!

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:06

@nikass, ik weet niet hoe lang geleden je bij braam gestaan hebt of wat er gebeurt is. (Dat hoef ik ook niet te weten). Maar ik vind het niet erg vriendelijk dat je zo over iemand schrijft.

Ik sta nu al ruim 2 jaar bij braam en met heel veel plezier. De sfeer is er erg goed en er wordt continue geprobeerd om de boel voor paard en ruiter te verbeteren.

Er mag in de paddock inderdaad geen hooi gevoerd worden. Maar de paarden hebben voor en na dat ze in de paddock gaan wel hooi. Ze staan dan dus wel enkele uren zonder, wat misschien niet ideaal is. Maar er zijn bij iedere stal voor en nadelen. Persoonlijk heb ik er de voorkeur voor dat ze iedere dag een uurtje of 4 a 5 zonder hooi buiten kunnen dan dat ze alleen maar op stal staan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:30

Elexis, de sfeer tussen de stalgenoten bij Braam is prima. De boer echter houdt zich bezig met meten met twee maten. Dus mensen verschillend behandelen. Treiteren, iemand een asbak naar zijn hoofd gooien, springmateriaal naar iemand gooien, iemand en public op het mededelingenbord zwart maken, dit zijn voorbeelden van gedrag van hem. Ik heb hem daar ook op aangesproken, maar dan loop je tegen een muur op.
Communicatie gaat bij hem door grote borden op stal te plaatsen met teksten als: "mest opruimen, anders oprotten". En een veel gebruikte uitspraak is: "als t je niet bevalt dan kan je een andere stal gaan zoeken".
Ik schrijf dit niet om zomaar iemand zwart te maken, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden als je er gaat staan. Want in het eerste kennismakingsgesprek is hij heel aardig en zie je dit niet.

Het is jammer, want qua weidegang en locatie is het een fijne stal.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 13-04-15 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:31

IsahxGrace schreef:
Nikass schreef:

Nadeel Wennekers is dat de stallen klein zijn (3x3) of je moet uitloopstal hebben (dan opzicht nog te doen). Maar ja... in de winter komen ze niet veel buiten hoorde ik

Bedankt in ieder geval!!

Wennekers kan je ze net zo lang buiten zetten als je zelf wil, En de uitloop stallen zijn onder je budget, en die zijn echt wel lekker ruim hoor.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:34

Gewoonmarie: ik weet dat je bij Wennekers het hele jaar door van je eigen weitje gebruik kan maken, maar je bent er dan natuurlijk wel afhankelijk van of iemand in de buurt van jouw weitje ook zijn paard buiten zet. Tenzij je paard het niet erg vindt om alleen te staan.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:49

Nikass schreef:
Gewoonmarie: ik weet dat je bij Wennekers het hele jaar door van je eigen weitje gebruik kan maken, maar je bent er dan natuurlijk wel afhankelijk van of iemand in de buurt van jouw weitje ook zijn paard buiten zet. Tenzij je paard het niet erg vindt om alleen te staan.

Of je zoekt een weide maatje, staat ie nooit alleen en je kan afspreken wie ze wanneer binnen of buiten zet

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:12

Mijn stal ligt in Nederhorst den Berg; stal de Bergen. Zeker de moeite waard om even aan het lijstje toe te voegen!

Volpension
295 euro, Dagelijks mesten en opstrooien, binnen en buitenzetten, 2 kilo krachtvoer inbegrepen en altijd goede kwaliteit kuil.

Halfpension
260 euro, zelf mesten + 's avonds zelf voeren. Onbeperkt kuil en stro ter beschikking.

Verder komen alle paarden een halve dag buiten in de winter en er zijn ook een aantal stenen paddocks waar paarden hele dagen buiten kunnen staan. In de zomer is er weidegang, en qua rijden is er een 20-60 buitenbaan, een 20-40 binnenbaan en een springtuin aanwezig. Buitenrijden kan je doen bij de Spiegelplas.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:01

Gulpje, staan er bij jullie palen in de binnenbak?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:24

DromenLies schreef:
Gulpje, staan er bij jullie palen in de binnenbak?

Klopt, er staan palen op de AC lijn.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:29

Iemand ervaring met Stal Willemshof in Amstelveen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:58

Ik ben er wezen kijken en ik vond het vreselijk: kleine donkere dichte stallen, in de zomer 2 tot 3 uur op de wei vertelde de eigenaar me en in de winter is er 1 paddock waar jezelf je paard in mag zetten als je bijv aan het uitmesten bent.
Ze hebben een prima binnenbak maar ja wat heeft je paard daar aan >;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:02

Dat klinkt niet best, de advertentie op marktplaats doet anders vermoeden. Misschien dat ik binnenkort eens ga kijken om het met eigen ogen te zien. Maar als het echt zo is als jij zegt, dan schrap ik deze heel snel van mijn lijstje :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:20

Ik vond de site er ook goed uitzien (wel weinig info) en had er meer verwachtingen van. Het viel me erg tegen. Er zit daar in de buurt ook nog de stal van Ronald Jsnsen. Daar ben ik niet geweest maar zou je ook nog kunnen kijken.
Had je hier al gepost wat je precies zoekt? En waar sta je nu?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:28

Sta nog nergens, heb namelijk nog geen paard :Y) Maar die komt er wel, dus ben aan het kijken waar ik die wil stallen. Ben laatst bij Braam geweest en daar was ik wel redelijk positief over.
Ronald Jansen ken ik niet? Heeft die een website oid?

Wat ik trouwens zoek:
-Rond Amstelveen (woon zelf Amsterdam Buitenveldert)
-Max 300 euro per maand
-Weidegang belangrijk
Faciliteiten boeien mij niet zoveel, maar een bak die altijd te rijden is vind ik wel fijn. Binnenbak vind ik geen must, maar is natuurlijk altijd fijn.

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:12

Nikass schreef:
Ik ben er wezen kijken en ik vond het vreselijk: kleine donkere dichte stallen, in de zomer 2 tot 3 uur op de wei vertelde de eigenaar me en in de winter is er 1 paddock waar jezelf je paard in mag zetten als je bijv aan het uitmesten bent.
Ze hebben een prima binnenbak maar ja wat heeft je paard daar aan >;)

Niet vergeten er wordt regelmatig in de binnenbak met de kar gereden (mennen) dus heb je spoorvorming in de binnenbak.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:37

Ghostattack schreef:
Sta nog nergens, heb namelijk nog geen paard :Y) Maar die komt er wel, dus ben aan het kijken waar ik die wil stallen. Ben laatst bij Braam geweest en daar was ik wel redelijk positief over.
Ronald Jansen ken ik niet? Heeft die een website oid?

Wat ik trouwens zoek:
-Rond Amstelveen (woon zelf Amsterdam Buitenveldert)
-Max 300 euro per maand
-Weidegang belangrijk
Faciliteiten boeien mij niet zoveel, maar een bak die altijd te rijden is vind ik wel fijn. Binnenbak vind ik geen must, maar is natuurlijk altijd fijn.

Braam is op zich een goede optie, als je mijn eerdere post over het gedrag van de boer wel even in overweging neemt, maar qua weidegang een van de betere in deze omgeving.

Van Everdingen wmb de mooiste stal, maar hoe lang die nog bestaat weet niemand en je moet met je stalgenoten het beleid bepalen en dat is lastiger dan je denkt.

Funny Horse aan de Oosteinderweg, goede sfeer, flexibele eigenaren, goede rijbakken. Weidegang beperkt (postzegelweitjes). Wel veel uitloopstallen en direct aan het bos.

Diemen te ver weg waarschijnlijk? Abcoude... :+

Of richting Ouderkerk. Daar heb je Zeinstra (ga je over de 300,-), Bouman (weidegang beperkt en geen uitrijmogelijkheden)

Fatsoenlijke weidegang is het grote probleem hier in de regio.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:06

Zeinstra (nu amstelhoeve) heb ik naar gekeken, maar wordt inderdaad erg duur ben ik bang. Ik ga nog eens rondkijken :)