stalling nieuwland gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:47

TS als ik het hier allemaal zo lees, denk ik dat je beter nog wat zou wachten. Want met 30euro...hmm kom je er niet ook al is het maar voor de weide. Onverwachtse dingen kunnen rap heel duur zijn.

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 19:56

Onali schreef:
http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten

Terugkerende kosten per maand Alle kosten op jaarbasis
Pensionstalling: € 300,00 x 12 € 3.600,00
Les (2x mnd): € 50,00 x 12 € 600,00
Verzekering: € 40,00 x 12 € 480,00
Hoefsmid (om de 8 weken): € 30,00 x 6 € 180,00
Wormkuren (om de 8 weken): € 26,00 x 6 € 156,00
Totaal per maand: € 418,00
Onvoorziene kosten
Dierenartskosten: € 700,00
Vervanging spullen: € 600,00

Dit is een algemene berekening en die is heel wat accurater dan die van de TS.

Terugkerende kosten per maand Alle kosten op jaarbasis
Verzekering: € 40,00 x 12 € 480,00
Hoefsmid (om de 8 weken): € 30,00 x 6 € 180,00
Wormkuren (om de 8 weken): € 26,00 x 6 € 156,00
Totaal per maand: € 68,00 per maand (hoefsmid en wormkuren ff doormidden als je snapt wat ik bedoel)

stalling ligt aan de plek waar je woont... bij ons in de buurt is 190,0 nog het meeste
en ik zoek géén manege of pension stal
les hoeft niet. hoe?! op een shet?
dan kom ik wel op een ander bedrag hoor (zonder stalling)
tuurlijk kan ie ook ziek worden. maar dat kan je er nu niet bij rekenen. lijkt mij dat niet elk paard kreupel word ofzo. en daar heb ik nu sws al 400 euro voor liggen. en dat word nog steeds meer en meer.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:00

Ts ik wil je besparen voor een grote teleurstelling het zou heel vervelend zijn als je een pony gekocht hebt en na 2-3 maanden blijkt dat het toch niet lukt en alles duurder is. De bedragen die jij gevonden hebt zijn echt te rooskleurig.
Hoop dat je ouders er ook nog naar kijken en je helpen een beslissing te maken. Ga van de week vast de dierenarts bij jullie in de buurt bellen wat inenting met voorrijkosten kost, de hoefsmid die je zou willen laten komen, de tandarts en hooiprijzen navragen (koeien hooi is niet geschikt voor een pony dus kan je waarschijnlijk niet bij boer kopen) dan heb je al meer een reëel beeld want prijzen per regio verschillen.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:07

Je gaat niet altijd toekomen met 400euro. Wij willen niet dat je je pony hebt en het dan niet meer kan betalen. De prijzen kunnen misschien niet allemaal kloppen maar veel verschil zal er niet zijn. Als je wacht kan je leuke tijden hebben als je niet wacht kan je in de problemen komen met geld als ik het zo lees. Je praat er hier heel positief over alsof het allemaal niks is. Maar het is niet makkelijk. Je moet kunnen opdraaien voor je pony als er iets onverwachts is. Als hij iets kapot maakt moet je ook geld hebben voor het opnieuw te kopen. Eten voor een paard of pony is ook duur. Ga je genoeg tijd hebben? Ga je er kunnen zijn voor je pony als hij ziek is?

Denk aub eerst nog eens goed na voor dat je in alle enthousiasme een pony koopt en het niet meer kan betalen.

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 20:14

weet je. nu zit iedereen wel te zeggen hoe veel alles kost enzo... maar niemand weet hoe veel ik heb... hoeveel mijn ouders mee betalen enz enz.
het ENIGSTE wat ik vroeg is of iemand stalling wist. meer niet!
en daarbij ben ik me heus wel bewust van de geld prijzen

janahxginger

Re: stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:16

Je zegt wel dat je 30 euro voor de wei enz. wilt ofzo?! Je ziet het gewoon iets te rooskleurig. Heb je al na gedacht of je tijd gaat hebben,...?

lovecamantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:18

bambam123 schreef:
weet je. nu zit iedereen wel te zeggen hoe veel alles kost enzo... maar niemand weet hoe veel ik heb... hoeveel mijn ouders mee betalen enz enz.

nou weet je wat je dan doet? je vraagt een modje om het topic te sluiten (als dit mag als je het goed uitlecht vast wel) en je zet een advertentie op de bokt markt! opgelost! :j

(goed bedoeld)

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:19

lovecamantha schreef:
bambam123 schreef:

nou weet je wat je dan doet? je vraagt een modje om het topic te sluiten (als dit mag als je het goed uitlecht vast wel) en je zet een advertentie op de bokt markt! opgelost! :j

(goed bedoeld)

Idd dan heb je dit probleem niet meer.

callum

Re: stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:21

Wahahahahaha dat krijg je als je een vraag stelt op bokt. Een heleboel ongevraagd advies en geen enkel antwoord op je echte vraag.

zou idd een advertentie op bokt markt zetten. Denk dat je dan meer kans hebt op een antwoord en oplossing

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:37

Moderatoropmerking:
Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en Diensten waar het hoort. Houd er rekening mee dat je op deze subforum alleen mag reageren wanneer je ervaringen hebt met hetgeen de TS zoekt, in dit geval stalling/weiland.
Alle andere berichten worden als off-topic beschouwd en zullen verwijderd worden. Uiteraard kun je off-topic berichten wel via pb sturen.

radnah2

Re: stalling nieuwland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:47

Waar ligt nieuwland?

Je kan voor een shet echt wel stalling voor 30 euro vinden hoor. Ik betaal ook rond die prijs voor mn shets
Maar ik hoop wel dat je steun krijgt van je ouders?
En my god wat een prijzen zie ik voorbij gaan. Tuurlijk kan je zoveel betalen maar het kan echt wel goedkoper. Kan ook duurder.

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 12:26

radnah2 schreef:
Waar ligt nieuwland?

Je kan voor een shet echt wel stalling voor 30 euro vinden hoor. Ik betaal ook rond die prijs voor mn shets
Maar ik hoop wel dat je steun krijgt van je ouders?
En my god wat een prijzen zie ik voorbij gaan. Tuurlijk kan je zoveel betalen maar het kan echt wel goedkoper. Kan ook duurder.

nieuwland ligt in amersfoort profincie utrecht
k moet alles zelf betalen maar als ik het ff niet meer red bijv. als er iets gebeurt wat 1000 euro's kost betalen ze graag mee
maar ik heb er ook zelf voor gekozen om het alleen aan te gaan *D