Handelaar Baauw Montfoort

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kalliexxxx

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:24

Mee eens goed verwoord

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:06

Moderatoropmerking:
Ik heb even twee reacties verwijderd uit dit topic. Op ED zijn alleen reacties uit eerste hand toegestaan.

Roxy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:24

Afbeelding

Hallo Allemaal,

Ik weet niet of iemand mij zou kunnen helpen, maar ik probeer het gewoon. Ik ben opzoek naar een pony, bonte merrie, ong 1.47, heet roxy. Ze is al wat ouder. Ik heb een vermoeden dat zij door Stefan is verhandeld en hoop dat iemand hier haar heel toevallig voorbij heeft zien komen. Ik heb helaas alleen een onduidelijke foto online. Wellicht kan iemand mij een tip geven voor het vinden van een pony in de handel, het is al een aantal jaar geleden en ze zou nu 19 zijn, misschien leeft ze dus niet eens meer.
alvast bedankt!

Riffiexrif

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:03

Gister wezen kijken voor een tinker. Op de foto's prachtig beestje de beschrijving klopte helemaal wat wij zochten. Eenmaal aangekomen stond het beestje in een pikdonkere stal. Zat onder de schimmel en was ruim kleiner als in de advertentie stond. Wij zijn omgedraaid en hebben rechtsomkeer gemaakt. Helaas adverteerde hij onder Desiree uit Harmelen en niet onder zn eigen naam. Eenmaal even gegoogled te hebben kwam ik hier uit. Kan een hoop mensen een lange rit besparen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:58

Yep
Gezondheid
Beschrijving
Stokmaat
En vaak ook de leeftijd
Kloppen niet.

Was bij die van mij ook zo.
Nu 2 jaar later is ze topgezond en voldoet ze wel aan de omschrijving

kalliexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:05

idd nu we dik een 1 jr verder zijn kunnen we er eindelijk een beetje meer rijden(puur recreatief aan werk zetten gaat niet)

Riffiexrif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:27

Voor mensen die beginnen absoluut een slechte keus daar te kopen. Wij hebben zaterdag een heel rondje in die regio gemaakt en ik heb echt gekke verkoop praatjes gehoord. Mijn vriendin zocht een beginners paardje nou wat ik daar allemaal gezien heb waren geen beginners paardjes. Wel projectjes waar veel geld, tijd en liefde in gaat zitten in de hoop dat het wat word.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:22

Ilse_1987 schreef:
Ik ben op zoek naar een telefoonnummer van deze Stefan Baauw. Kan via google niets vinden... En het paard staat ook niet op marktplaats.

Heeft iemand het nummer van hem voor mij? Alvast bedankt!!

Dat komt omdat hij niet meer mag handelen met paarden in Nederland (met een goede reden) dus je zou van hem zelf weinig vinden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:52

Zag nu een advertentie onder de naam Desiree.
Meisje wat toendertijd die van ons voorreed. Staat op de foto's. (Zo herken ik ze)

Riffiexrif

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:49

Anke schreef:
Zag nu een advertentie onder de naam Desiree.
Meisje wat toendertijd die van ons voorreed. Staat op de foto's. (Zo herken ik ze)

Die heeft ons ook geholpen daar. Stefan liep wel in de rondte daar is het gewoon nog steeds van. Alleen heeft hij nu een hoop loopmeisjes gevonden die zijn vuile werk opknappen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:06

Stefan rijdt zelf niet, dus hij heeft natuurlijk gewoon ruiters die voor hem rijden.
Ik heb zelf daar nog geen enorm gekke dingen gezien..

En ja weet je.. Wat de ene braaf en cool in het hoofd noemt.. vind de ander al een enorm 'angstig' uitziend paard.. Houden kopers er ook wel eens rekening mee dat kinderen bijvoorbeeld enorm gespannen zijn bij een bezichtiging.. Wat uitwerkt op een paard..

bren95da

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:41

hoe vaak kom jij daar dan, dat je kunt zeggen dat Stefan zelf geen paard rijdt?

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:31

Ik heb hem vorige week nog op een paard zien zitten. Zou uit stal met halster de provinciale weg op.
Paard was zeker weten braaf maar niks voor ons

bren95da

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:41

realmagic schreef:
Ik heb hem vorige week nog op een paard zien zitten. Zou uit stal met halster de provinciale weg op.
Paard was zeker weten braaf maar niks voor ons

zeker weten dat hij op de paarden rijdt

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:52

Wij hebben er nu een super leuk paard weg. Super lief paard. Zijn er erg blij mee.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:13

Bij ons heeft hij er ook opgezeten. Idd zo met halster en touw.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:39

ja hij gaat er idd zo op zitten met alleen een halster.. maar erop zitten en stappen noem ik geen rijden ;)

Wij hebben een tijdje de paarden die hij verkocht weg gebracht naar klanten. (paardentaxi)

Ik kwam daar 10 jaar geleden ook al aangezien mijn buurvrouw daar een paard gestald had.

Riffiexrif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:20

wilmatj schreef:
Stefan rijdt zelf niet, dus hij heeft natuurlijk gewoon ruiters die voor hem rijden.

En ja weet je.. Wat de ene braaf en cool in het hoofd noemt.. vind de ander al een enorm 'angstig' uitziend paard.. Houden kopers er ook wel eens rekening mee dat kinderen bijvoorbeeld enorm gespannen zijn bij een bezichtiging.. Wat uitwerkt op een paard..

Na 30 jaar ervaring weet ik het verschil wel. Daarbij de paarden die ik er heb gezien in de donkere stal hadden schimmel. De maat klopte niet met die in de advertentie en de pony had schimmel en slechte hoeven. Heeft dus in dit geval niks met een gespannen kind te maken maar met slechte verzorging en informatie die niet correct is in de advertentie met werkelijkheid.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:11

Riffiexrif schreef:
wilmatj schreef:

Na 30 jaar ervaring weet ik het verschil wel. Daarbij de paarden die ik er heb gezien in de donkere stal hadden schimmel. De maat klopte niet met die in de advertentie en de pony had schimmel en slechte hoeven. Heeft dus in dit geval niks met een gespannen kind te maken maar met slechte verzorging en informatie die niet correct is in de advertentie met werkelijkheid.

Oh ik zeg ook niet dat jij dat niet kunt beoordelen.. maar misschien vinden hun dat wel onder braaf vallen..
En het was ook meer dat er ook veel mensen zeggen dat een pony niet braaf is omdat ie niet 100% stil staat bijvoorbeeld.

Schimmel kan elke stal wel eens last van hebben, als ze dat behandelen is het natuurlijk niet binnen een dag weg.. Heeft verder ook weinig te maken met de rest aangezien ze dan gewoon nog getraind en dus gereden kunnen worden.

Slechte hoeven, tja daar valt wat over te zeggen.. Maar goed in hoe verre kan een handelaar dat corrigeren als het paardje daar pas een paar weken is?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:41

Gelijk mijn gedachte.

Onze was dik 5 cm kleiner dan beloofd.

Slechte hoeven. Flink last van wormen. Niet doorgereden zoals gezegd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:03

We hebben haar gekocht omdat ik medelijden met haar had. Karakter was lief. De rest dan maar de tijd gegeven. Nu 2 jaar later is ze top!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:09

Nee ik werk niet voor stal baauw, wij doen veel paarden vervoeren voor verschillende handelaren en particulieren uit deze regio. Ik woon toevallig een paar km vanaf zijn stal.

Die pony's uit ierland komen deze kant op omdat de markt er daar voor te klein is. Teveel pony's en te weinig kopers. In nederland veel kopers, weinig pony's.

5 cm kleiner als dat ze zeggen, is altijd de vraag of ze gemeten hebben of geschat. Altijd nameten zou ik doen. En ja kan onder oplichting vallen, ligt eraan hoe bewust dit gedaan wordt.

Wat je zegt, handel is normaal gesproken dat zo'n paard of pony eerst doorgereden wordt. Ik kom zelf steeds meer stallen tegen waar ze snel weg gaan, hoeveel kan er nu verbeterd zijn in een paar weken?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:39

Meeste winst is er als ze dezelfde week nog weggaan.
Zijn steeds minder stallen die de tijd, moeite en kosten nemen om een goed en klaar paard af te kune n leveren.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:38

Ik heb een prima, gezonde en lieve Fell hiervandaan. Een paardenman meegenomen bij de bezichtiging, bij aanschaf laten keuren.
De pony kwam bij een goede Britse fokker vandaan. Volgens de handelaar kwam hij uit Ierland, maar de papieren lieten Yorkshire zien (toch echt een eiland eerder). Dus in hoeverre alles uit Ierland komt heb ik mijn vraagtekens bij. (Of hij moet een soort rondvaarttocht op de verschillende ferries hebben gedaan.)
De pony is idd wat kleiner dan geadverteerd, en was schrikkerig bij het optillen van zijn achtervoeten (nu niet meer, hebben we met geduld vrij makkelijk kunnen oplossen).
Ergo, nee, niet alles klopt tot de punt en komma, maar in zijn algemeenheid een fijne, vrij groene pony.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:53

Laat ik voorop stellen dat ik ook een recreatieve manege"muts" ben. Maar als onervaren koper heb je toch ook een eigen verantwoordelijkheid. Zeker als je een eerste keer een pony koopt (voor je kind).

In zijn algemeenheid:
1) neem iemand mee met verstand van paarden en met afstand (je moet geremd kunnen worden in je blinde liefde)
2) laat keuren.

Maar persoonlijk heb ik dus geen verkeerde ervaringen.