Boek: Het logboek voor de dressuurruiter. Wie gebruikt hem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 09:00

Hier een paar indrukken van het boek uit een eerder topic.
Om de vraag hier te beantwoorden: ik gebruik hem fanatiek iedere keer na het rijden of longeren.
Ik schrijf er bijzonderheden in en kort wat we gedaan hebben en wat beter kan of juist goed ging.
Ik kijk ook geregeld terug naar een verslag van een les, dan weet ik weer even wat de aandachtspunten waren.

marijkedam schreef:
Ik had van Joyce Heutink ook nog wat foto's gekregen, maar gisteren kreeg ik ze niet geupload.

Het zijn de foto's van de site van logbookfactory, maar nu zijn ze beter leesbaar. Althans in mijn e-mail.
Als iemand ze via mail wilt ontvangen, stuur maar even pb met emailadres.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PintoNatal

Re: Boek: Het logboek voor de dressuurruiter. Wie gebruikt hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:04

Ik heb hem ook maar schrijf er niet elke dag meer in.. komt omdat het te koud was op mijn kamer haha. Maar als mijn paard weer uit de kreukels is dan ga ik er weer elke dag inschrijven. En ook mijn 2 nieuwe paarden krijgen allebei een eigen boek :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:35

Ik gebruik hem ook, sinds begin januari. Ik gebruik hem ook voor springen, crossen, show's en buitenritten, gewoon alles gaat erin. Hiervoor ben ik soms wel een beetje creatief met de gedrukte texten.
Ik ga er inderdaad bewuster van rijden. Tijdens het rijden denk ik al, is ie nu soepeler dan gisteren of niet? En "Oja, even onthouden dat hij in het begin een paar keer met een hupsje aandraaft."
Ook doordat je invult wat je de volgende keer wilt gaan oefenen komt er nog iets meer lijn in. Voorheen schreef ik vaak in m'n agenda wat ik gedaan had, om in de gaten te houden waarvan hij verbetert.
Soms kan ik me er niet toe zetten het dezelfde dag in te vullen. Maar de volgende dag of later is het toch wel moeilijk alles van de training eerder nog in te vullen, dus ik probeer het dezelfde dag nog te doen. Nu heb ik een truukje bedacht: hij ligt op de wc. Het kost maar een paar minuutjes en als je 's avonds nog twee keer naar de wc gaat heb je hem zo ingevuld. Is anders toch maar verloren tijd. :D

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:56

Ik gebruik m nu ook sinds een tijdje, eerste gebruikte ik een hema-agenda en ik moet zeggen dat dat ook wel zn voordelen heeft. Omdat dit boek zo voorgeprogrammeerd is, kan ik er soms niet in kwijt wat ik er in kwijt wil en ik mis een boekenlegger en insteekmapjes voor bv mn startkaart, ruiterbewijs en ruiterpaspoort wat wel kon bij mijn gewone agenda. Ook heb je niet het overzicht zoals met een agenda dat je paard een dag vrij heeft gehad ofzo en ik vind het ook moeilijk om elke dag takt en nagevelijkheid en impuls te beoordelen. Verder vind ik het wel een heel mooi boek en ik ben ook wel van plan om hem vol te maken, of ik daarna een nieuwe koop, dat weet ik nog niet.

CuteCupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:15

ik vraagm voor sinterklaas.
gelezen in Divoza.
Zag er superleuk uit!

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:58

Wie gebruikt het boek?
Ik ben wel even benieuwd naar ervaringen na een aantal maanden!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:43

Even een schopje, sorry als het niet mag.

Maar ik ben benieuwd of iemand misschien wat screens / scans kan maken voor me? Twijfel erg of ik hem bestel ja of nee.. En ben gewoon erg benieuwd naar wat er nou in staat (de verschillende schema's / trainingslogboeken / wedstrijdlogboeken ? )

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:35

Daar ben ik ook wel geïnteresseerd in. Vind het een beetje zonde van mijn geld als blijkt dat ik er niet in kwijt kan wat ik eigenlijk wou.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:50

Ja me too!

Alsnog dus even een oproep aan iemand die het boekje heeft --> is het mogelijk om een pagina in te scannen?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:54

Inscannen kan ik niet, maar heb een foto geprobeerd te maken.
Mag ik die zonder problemen met de uitgever te krijgen plaatsen?

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:02

Dat weet ik niet. Misschien anders even pb-en?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:10

Plaatsen mag niet, althans voor zover ik weet gezien het auteursrecht, evt. via pb zou het volgens mij wel kunnen / mogen. :j

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:35

Als je gaat pb'en, wil je er dan ook eentje naar mij sturen? :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:33

Ik heb hem een tijd gebruikt. Ik vind hem wel nuttig. Ik gebruikte hem ook voor springen, SGW's, onbeteugelde demonstraties enz. Daarvoor moest ik soms wel wat dingen aanpassen.
Maar na een paar maanden waren ineens mijn trainingsbladen vol. (je hebt aparte bladen om je trainingen te noteren, zo ook voor wedstrijden) De rest van het boek nog nauwelijks gebruikt (ik had mijn doelen nog niet eens opgeschreven) maar de trainingen kon ik niet meer kwijt. Ik had wel de lege pagina's gescand, dus daar kan ik nog mee verder, maar dat is er eigenlijk niet van gekomen.
Ik wil er wel weer mee verder gaan, vond het best prettig na het rijden even volgens hetzelfde stramien te analyseren. (Hoe was de nageeflijkheid, hoe was hij aan het been, hoe flexibel was hij vandaag? Maar ook: Hoe fit was ik zelf, hoe was mijn concentratie? Welke oefeningen hebben we gereden? Tegen welke problemen liepen we aan?)
Toch zou ik er wat dingetjes aan willen veranderen, ik denk dat ik zelf in Excell een invullijstje ga maken dat ik helemaal naar eigen wens kan opstellen. Dat zou ook wel super zijn voor een App, dat je na het rijden even snel een lijstje op je tel. invult. Voelt iemand zich geroepen er één te schrijven? :) (Ik wou dat ik het al kon...)
De scan heb ik nu niet bij de hand, als ik eraan denk zal ik hem nog wel plaatsen maar ben een beetje druk op het moment.
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen die hem een paar maanden gebruikt hebben.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:39

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:45

Wat goed van je!! :D Dank voor het posten! :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:02

Oh, dankje voor het posten :)
Hoorde veel commentaar dat je geen plek hebt om extra info op te schrijven. Maar dat ziet er toch voldoende uit? Denk toch niet dat ik hele boeken ga schrijven over 1 keer rijden :+

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:13

Bedankt voor het plaatsen!
Ziet er leuk uit! Alleen vraag ik me wel af hoeveel pagina's het wedstrijdlogboek is. Ik rij namelijk bijna geen wedstrijden, zeker niet officieel, dus als dat het halve boek is, is het een beetje zonde :=

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:07

Dank voor het plaatsen

Is voor mij zeker wat! Net als Mette vroeg ik mij ook af hoeveel pagina's er zijn voor de wedstrijden. Deze rijd ik namelijk niet, het gaat mij echt om de training. Als het namelijk een half boek ik zo ik het ook wel zonde vinden....

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:09

Ik heb even geteld voor jullie. Je kunt erin kwijt:

80 trainingen
20 wedstrijden

Verder voorin nog wat mogelijkheden om jezelf, je paard en je doelen te analyseren.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:32

Oh dat valt best goed mee, dacht dat er meer voor wedstrijden in ging staan (daar doe ik voorlopig nog niet aan mee, dus voor mij niet belangrijk).

Denk wel dat ik hem mij ga aanschaffen :)

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:51

@ Motje11 Heel erg bedankt voor het plaatsen van de pagina's en het tellen.

Ik ga hem zeker aanschaffen!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:35

Interessant, ik heb het boek ook wel eens zien liggen in een paardenwinkel, maar getwijfeld of het wel echt nuttig is. Dus niet gekocht, nu misschien toch maar wel doen

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:41

Stipje :o

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:09

Ik ben sinds begin dit jaar het boek gaan gebruiken. Ik vind het wel een fijn boek. Je kunt altijd weer nalezen wat je hebt gedaan en hoe oefeningen gingen. Het invullen kost ook niet veel rijd. Soms heb ik alleen een beetje ruimte gebrek :o , daarom ben ik ook veel steekwoorden gaan gebruiken. Zelf weet ik wel wat ik ermee bedoel :). Ik vind het wel een aanrader :j