Meer leveranciers jolly tuigen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:59

Ik heb het tuig zaterdag opgehaald. Het tuig is een stuk lichter van kleur dan het Clever tuig wat ik ook heb. Maar vindt het wel chique staan het lichtere.

Clever tuig:
Afbeelding

Tuig van Jolly:
Afbeelding
Tuig op me andere pony, hoofdstel zit niet goed is nog erg stijf :
Afbeelding

LadyMadonna

Re: Meer leveranciers jolly tuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 20:26

die kleur is mijn clever ook hoor, waar jij jolly bij hebt staan. Paar x vetten, wordt het vanzelf donkerder

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:25

Ik had die tip ook gekregen goed olie erop dan word hij donkerder dus heb al een hele vles gehaald en die ga ik er nu lekker op smeren in de hoop dat ie donkerder is en beter op Buck past. :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:37

hmmm...geloof dat ik de enige ben die het tuig nog steeds niet heeft (besteld in dec 2009)
Ga nu toch een stap hogerop! :(

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:11

Wegens omstandigheden ben ik nu ook opzoek naar een mooi bruin, en kwalitatief goed enkelspan tuig maat shet/pony.
En toch kom ik iedere keer op de Jolly tuigen uit....
Zo heel veel keuze is er gewoon niet in bruine tuigen.

Maar toch wordt ik er door al het gedoe nog van weerhouden olm te bestellen..... heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of de prijzen op de site nu wél kloppen en hoelang de levertijd nu is etc. maar niets meer terug gehad.....
Eigenlijk is mij het risico te groot om met ze in zee te gaan.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:12

Joy, 1 tip ,ga er NIET mee in zee... Lees dit topic door,dan weet je genoeg.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:19

obelix schreef:
Joy, 1 tip ,ga er NIET mee in zee... Lees dit topic door,dan weet je genoeg.

Ik weet het, heb dit topic vanaf het begin op de voet gevolgd, vandaar dat er ook in mijn post staat dat dat alles mij weerhoud.
Ik heb iets voor dat dit topic geopend werd bij hen nog geinformeerd, heb ze aan de tel. gehad en wat mij toen allemaal verteld werd (werkelijke prijzen weken gigantisch af van de prijzen genoemd op de site, levertijd was meer dan een half jaar) heb ik uiteraard afgehaakt; toen was ik op zoek naar een mooi 2span tuig maat shet, kleur bruin.

Ben er wel achter dat het toch best moeilijk is om een kwalitatief goed en mooi tuig in de kleur bruin te krijgen....

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:25

Ja dat is idd moeilijk.. Maar hou vooral bokt en marktplaats in de gaten,daar wil ook nog wel eens wat op staan.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:01

Joyce, koop het tuig niet het is echt bagger kwaliteit!!! (de jolly tuigen!) de echte clever tuigen zijn wel goed! Een Ideal tuig is ook bruin en super kwaliteit kost ietsje meer heb je wel meer kwaliteit! En de horseshophorsepower heb ook bruine tuigen. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:06

joyce, kan je niet even wachten tot paard en koets anders?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:13

Bruin tuig van de horse shop horsepower ben ik dan weer niet weg van... vind het niet mooi, en kwalitatief vind ik het ook niet wat eigenlijk. Heb 't laatst nog in het echt gezien, maar 't is niet waar ik naar op zoek ben.

Zijn de Jolly tuigen niet goed van kwaliteit nee? Dacht gewoon 't zelfde als Clever, alleen wordt Clever niet meer gemaakt en draagt het nu de naam Jolly....?

Ideal heb ik al vaak aan zitten te denken.... maar 't is wel ietsje boven mijn budget. Moet eigenlijk streng zijn voor mezelf.... want heb echt al gigantisch gekocht, hahaha en al m'n spaarcentjes zitten eigenlijk in m'n fantastische nieuwe marathonwagen ;)
Maar hopelijk is het niet nodig om te kijken voor een nieuw tuig, en kan ik het tuig dat ik eerder altijd gebruikte (maar dat niet van mij was) nog steeds gebruiken of overnemen voor een leuke prijs. :) Dat was eerder niet zeker wegens omstandigheden; heb in feite een eigen nieuwe wagen, maar geen eigen tuig.....

@ Stef; dat was idd ook mijn plan.... had meerdere opties. Speur MP al maanden af, maar niets kunnen vinden in die maat en die kleur, voor goede kwaliteit.

Ben wel deze tegen gekomen (bij van Den Dorpel); Winner veiligheidstuig.
Ik ken het tuig niet; weet niet of iemand ervaring met dit tuig heeft? 't ziet er wel kwalitatief goed uit, maar ben wel iemand die nooit een tuig koopt zonder het in het echt gezien en gevoeld te hebben. Zo op 't oog ziet het er goed uit, ben dan ook wel benieuwd naar foto's van het bruine tuig.
http://www.marathonwagen.com/?p=product ... roduct=111

Heb contact gehad met ze en gevraagd naar foto's van de bruine versie van dit tuig.
Ze zouden de volgende dag foto's maken, maar denk dat ze dat vergeten zijn, heb niets meer ontvangen en is al een tijdje geleden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:15

áls het idd dezelfde tuigen zijn (en volgens mij zjin ze dat, alleen andere naam idd) is de kwaliteit prima :j

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:17

De jolly tuigen zijn helemaal niet zoals de echte clever tuigen. Ze dragen nu de naam Jolly maar ze zijn totaal anders... singelstoten zijn veeel langer, strengen zijn veeeel langer. Kleur is heel anders en de kwaliteit is ook duidelijk anders! Heb beide tuigen naast elkaar gezien en bokker Lisanne_ heeft beide tuigen ook en is over de Jolly ook niet te spreken en over de Clever wel.

Natuurlijk blijft het jou keuze welke je neemt, maar je mag bij mij mijn jolly komen bekijken en dan haak je ter plekke af. :)
Losse naden, stug karton, uit model en een ramp qua kleur loopt het al helemaal terug slijt plekken etc!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:48

Hmm, dat klinkt inderdaad niet als Clever kwaliteit nee......
Wat vinden jullie van dat Winner Veiligheidstuig?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:49

Die heeft een kennis van mij, tuig gaat al 4 jaar mee is hartstikke soepel en ziet er nog steeds netjes uit.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:52

Buckje schreef:
Die heeft een kennis van mij, tuig gaat al 4 jaar mee is hartstikke soepel en ziet er nog steeds netjes uit.

Oké, dat klinkt wel goed. Vaak kun je deels de kwaliteit ook wel iets afleiden uit de foto's. Vond het er goed uitzien. En moet toch eigenlijk wel iets met brancardbeugels of veiligheidslichtogen hebben; heb nu een gesloten lamoen. Heb veiligheidslichtogen en paniekhaken ipv. stroppen eigenlijk altijd al wel gewild.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:56

Ik kan als je wil wel een foto van het winner tuig maken, ik zie hun zaterdag weer dus dan mag ik er wel even fotos van maken.