Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sarah25

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:26

Of er echt een goed wedstrijdpaard met veel potentie bij zit zou ik ook wel willen weten!
Is 6.000 euro voor een echt goed wedstrijdpaard met potentie niet een beetje weinig? Maar een goed jong paard zal er wel bij zitten.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:35

Voor jouw budget moet je wel een leuk paard kunnen vinden, maar het hangt ook af van het niveau wat je rijdt of hoopt ermee te behalen. Maar als je wedstrijden wilt rijden, heb je toch ook wel een instructeur die je kan helpen met de aanschaf van een paard?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:36

Ik ben dik tevreden met mijn 9 jarige kwpn merrie.
M dresuur en L springen maar ook potentie voor meer en het ideale leerpaard. Is braaf en werkwillig en gaat ook fijn mee op buitenrit.
En heb der voor normaal geld mee kunnen nemen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:38

tja gewoon niet erg braaf en heet, gewoon een jong paard dat veel moet leren bij iemand die concequent en niet bang is. tja ik heb nu 1 op proef die voor wedstrijden geschikt moet zijn fijn beestje maar niet een mak schaap maar niet gemeen

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:46

Dat klinkt toch allemaal erg goed!

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:48

Ik heb een beetje een trauma gekregen, ik ben in een korte periode van 2 (jonge) paarden afgevallen die mij er al bij het opsteigen hebben afgebokt terwijl ik nog niet eens in het zadel zat..
2x lag ik daarmee in het ziekenhuis!
Ben nu net weer rustig bezig, maar moet altijd nog in het begin iemand hebben die er bij staat tijdens het opstappen..
Ik zoek een paard die goed doorgereden is en geen streken heeft, mag wel pit in zitten! maar gewoon verder een eerlijk paard zonder streken en rodeo..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:53

Je moet gewoon gaan kijken :) gewoon dit verhaal erbij en dan hebben ze vast wat voor je! Succes en ben beniewd :D

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:10

MarjanB schreef:
Je moet gewoon gaan kijken :) gewoon dit verhaal erbij en dan hebben ze vast wat voor je! Succes en ben beniewd :D

Ja dat dacht ik ook.
Maar nu ik er over na denk mijn ouders hebben eerder een trauma er aan overgehouden als ik..
In ieder geval probeer ik vandaag Dirk te bereiken en ik ga alles even uitleggen en vragen of hij iets voor mij heeft staan.
Als ik hem aan de telfoon krijg.. :')

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:23

Nouja.. ik heb gebeld.
Ik kreeg eerst Dirk aan te telefoon maar hij had zal wel de helft van wat ik zei niet begrepen hebben omdat hij steeds met andere mensen aan het praten was.
Dan kreeg ik een of andere stal hulp of een meid die de paarden rijd aan de telefoon.
Zij vertelde mij dat alle paarden wel een sprongetje kunnen maken en dat er vast wel een leuk allround paardje voor me bij zit.
Ik heb nog naar Zidane gevraagd, hij is een echte Jazz en is dus in het rijden ook zo maar in de omgang echt een schat.
Bernadine zou ook geschikt zijn, en is ook braaf.. nou vind zij alle paarden braaf.
We gaan maar eens langs kijken!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:38

Haha gewoon vragen of ie eerst los mag en dan of ze ze voor willen rijden ;) Zie je snel genoeg of t wat is en zo niet gewoon eerlijk zeggen en de volgende bekijken :)

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:54

MarjanB schreef:
Haha gewoon vragen of ie eerst los mag en dan of ze ze voor willen rijden ;) Zie je snel genoeg of t wat is en zo niet gewoon eerlijk zeggen en de volgende bekijken :)

Haha ja, voor rijden moeten ze de paarden allemaal, eerder mag ik er ook niet op van mijn ouders :+
Als hij dan braaf is, ga ik er zeker op.
Ze hebben rond de 50 paarden staan en er komen deze week nog meer nieuw! _/-\o_
Eigenlijk moet er dan wel 1 bij zitten..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:57

Fijn dat je toch gebeld heb en dat je gaat kijken succes :) !

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:57

Sarah: veel succes, hoor. Ik hoop dat je slaagt. Hoe laat ga je er heen?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:00

Ik heb er ook goede ervaringen mee. Zelf heb ik er nooit een paard gekocht, maar een kennis van me heeft er 3 paarden vandaan. Alle paarden zijn stuk voor stuk erg braaf en lekker te rijden, en echt een goede aankoop!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:01

Hele slechte ervaring mee. Paard bleek totaal niet geschikt voor meisje wat een paard zocht. Paard had een behoorlijk verborgen gebrek, stal gaf niet thuis toen er naar een oplossing gezocht moest worden.

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:28

Bedankt:)
Ik wacht nog even of ik niet zo iets vind, anders gaan we er volgend weekend heen.
Heel misschien aanstaande vrijdag, maar dat zien we nog wel!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:20

Zo, mijn vader kan woensdag met mij tot daar rijden (is toch wel anderhalf uur rijden O:)) en ik ga zo meteen bellen of een afspraak mogelijk is (nuja, als ze paarden binnen mijn budget hebben :))

Ik hoop van wel want ik zoek echt dringend een nieuw paard, zou zeker deze maand nog 1 willen vinden :=
Wil op wedstrijd om te beginnen eerst eens uit die B1 willen geraken, daarna zie ik het wel, zou iig toch zeker tot L2 willen geraken :j
Hoeft niet supersnel te gaan, ik heb mijn tijd daarvoor over, zolang er in het rijden vooruitgang te zien is en ik tijdens de wedstrijden wat punten kan verdienen ! :)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:01

*zucht*, net proberen te bellen, blijkt dat ik vanuit België opeens niet naar Nederland kan bellen ? :?

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:48

ZarcoTje schreef:
*zucht*, net proberen te bellen, blijkt dat ik vanuit België opeens niet naar Nederland kan bellen ? :?

Waarom niet? ik bel ook vanuit Duitsland!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:12

moet je +316 10 70 14 74 bellen ;) met landencode en zonder de 0 succes!

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:13

Die zidane ziet er op de foto's uit als een gluurder...
Maar papier is geduldig, als je met een stukje plastic wappert kunnen ze allemaal hun benen optillen.
Je moet gewoon gaan kijken en veel paarden proberen. Op papier kunnen ze nog zo leuk zijn, de klik moet er zijn.
Ik heb het geluk allebei mijn paarden al te kennen voor ik ze kocht, maar ook toen zijn ze helemaal op de foto gezet.

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:27

Patsy schreef:
Die zidane ziet er op de foto's uit als een gluurder...
Maar papier is geduldig, als je met een stukje plastic wappert kunnen ze allemaal hun benen optillen.
Je moet gewoon gaan kijken en veel paarden proberen. Op papier kunnen ze nog zo leuk zijn, de klik moet er zijn.
Ik heb het geluk allebei mijn paarden al te kennen voor ik ze kocht, maar ook toen zijn ze helemaal op de foto gezet.

Ja ik heb met een meid van die stal gebeld en ze vertelde mij dat Zidane graag mensen uitprobeerd.
Een gluurder? haha grappig, ik snap alleen niet goed wat je daarmee bedoeld hij gluurd ook wel maar bedoel je iets meer als dat kijken? :+

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:30

Als ik zo denk, zijn de paarden op de foto's misschien helemaal niet de beste paarden.
Als ze 50 paarden hebben staan, is dat maar ca 1/3 van het hele bestand, en die staan er niet.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:32

Hij lijkt me kijkerig maar vooral ook zoekerig vanuit z'n ooghoeken naar iets om van te schrikken. Dus lekker onopgemerkt gluren en dan schrikken..... Je kan het ook uitproberen noemen, maar ik noem dat liever 'studieontwijkend gedrag'. Daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Sarah25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:35

Patsy schreef:
Hij lijkt me kijkerig maar vooral ook zoekerig vanuit z'n ooghoeken naar iets om van te schrikken. Dus lekker onopgemerkt gluren en dan schrikken..... Je kan het ook uitproberen noemen, maar ik noem dat liever 'studieontwijkend gedrag'. Daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Got it!
Dat is ook denk ik wat zij mij vertelde.. ik heb al eens zo'n paard gehad.
Ik kon er wel mee om gaan, hij schrok vaak opeens van een hoek hier en daar, van dit vogeltje etc.
Maar het is altijd verveelend en dat wil je toch niet!
Daarom, gewoon proberen en ookal ga ik op 10 paarden zitten :j