Hulp gezocht voor Roemeense paarden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Hulp gezocht voor Roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 20:34

Wauw wat een reacties weer, even kijken dat ik op iedereen antwoord:
@ Imker, ik denk niet dat we van te voren overal langs gaan, maar ik was wel van plan om foto's enzo te vragen zodat ik kan zien waar ze terecht komen, en het is ook absoluut de bedoeling dat we regelmatig op de hoogte gehouden worden. Zowiezo ben ik wel van plan, dat als ze er eenmaal zijn, bij elk paard een keer langs te gaan om te kijken hoe ze erbij staan enzo.
Maar aangezien er plek is aangeboden in Zwolle en door heel NL, is het gewoon vrij lastig om iedereen apart langs te gaan.
Stippie1 ken ik nu persoonlijk, die heb ik ontmoet op de canjerdag en ik heb wel het gevoel dat dat zowiezo goed zit.
Ik heb bij karina1977 ook de foto's op haar profiel gezien, zag er ook prima uit.
Dus er wordt zeker wel op gelet waar ze terecht komen en ook als ze er eenmaal zijn.

@aerdenhout, dekens zijn altijd welkom, zeker nu we de winter in gaan, en de winters in Roemenie en ook Turkije (waar wij ook nog steeds honden voor opvangen) zijn erg streng, dus het is heerlijk als we de dieren deze winter een warmere slaapplaats kunnen bieden.

@erna, ik ga het zeker onthouden en mocht het niet lukken, dan zal ik daar eens contact mee opnemen, maar het is een heel goeie tip, dus erg bedankt. Het scheelt idd wel als ze al een naamsbekendheid hebben.

@Mist, als we geen adresjes kunnen vinden voor de katten, zal ik het je zeker laten weten, want het zou heel erg vervelend zijn als die kleintjes daar achter moeten blijven en misschien verwilderen.

@Ielsje, ja dat vond ik dus ook, tis dat ik er geen een bij kan nemen, maar anders had ik die gelijk gereserveerd.
Hopelijk vind je vriend haar ook leuk.

@ Fellor, ook jou zet ik op de lijst van mensen die zich aangeboden hebben. Heel erg bedankt in ieder geval.
Ik heb nog weinig zekerheid, ik weet dat biscuit in ieder geval wel al mag reizen, die heeft al haar prikken gehad. De kleine zal denk ik eerst geent moeten worden, maar het is altijd fijn om te weten, dat ze geent kan worden en dan gelijk als ze klaar is, hierheen kan komen, waar een liefdevol huis op haar wacht.

Verder kreeg ik net mail, dat er nog 2 paarden zijn gered. Ik weet niet of deze ook hierheen gaan komen, ik geloof dat ze het wel willen, maar we weten nog niet hoeveel paarden er in 1 keer met het transport mee kunnen, dus dat is even afwachten. Ik heb wel gelijk teruggemaild met die vraag, dus als ik daarover meer weet, horen jullie het ook. En dan is er dus weer vraag voor 2 opvangadressen voor deze nieuwe paarden. Ze zijn ook gered, hoe ze eraan toe zijn weet ik nog niet.
Ik hoop nog foto's te krijgen.
Later horen jullie meer van mij, zodra ik wat meer weet.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:12

Hou je er rekening mee dat honden en katten ingeent moeten zijn tegen rabies 3 weken voor aankomst in Nederland, ze moeten ook een paspoort en chip hebben.
Als ze jonger dan 3 mnd zijn geld die verplichting niet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 21:15

Ok net weer wat meer gehoord over het transport, gelukkig is het een bedrijf wat wereldasielen steunt, dus zij zullen het tarief tot het minimum verlagen. Geweldig natuurlijk.
Tot nu toe staan er 3 op de offerte om hierheen vervoerd te worden, dat kan meer worden.
Dat zijn dus zowiezo het vosje, de 3 jarige en het magere paard.
We hopen er nog 2 bij te kunnen doen die pas vandaag of gisteren gered zijn, dus dat is nog even afwachten.
De grenzen in Roemenie zijn niet zo open als we hopen, er zijn wel eens problemen geweest, dus we zorgen dat de papieren gewoon perfect in orde zijn, en hopen daardoor zo min mogelijk problemen aan de grens te hebben.
De rest van de info volgt.

@ Tinka, klopt, we hebben gelukkig inmiddels al aardig wat dieren vanuit Turkije hierheen gehaald, dus we hebben ervaring met de benodigde entingen en ze moeten ook papieren erbij hebben dat het bloed is onderzocht na een rabies enting, dus dat komt zeker in orde.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:24

bedankt voor de update .
Ga morgen als ik dienst heb op dierenambulance daar even de fotos uit printen van de hondjes en poesjes .( printer thuis weigerd dienst .)
En geef bij de betere dierenartsen af die evt mee kunnen kijken voor niew baasje .
Een dierenarts verzameld op dit moment al dekens etc voor dierentehuis in roemenie dus denk dat als ik ermee kom ze hier ook aan mee gaat werken .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 21:29

Ok dat is geweldig, ik ga ook morgen even printen, als ze dan contact met jou op kunnen nemen kan jij ze doorsturen naar mij. Je hebt mijn mail adres.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:46

ik heb ook 2 halsters en wat poetsspullen

maar we hebben een afspraak gemaakt Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 21:47

jep, ik zie jou morgen zowiezo.
Heeeeeel erg bedankt.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:17

Goed, dus ik sta nog op de rol voor het sterk vermagerde paard? Je kan bij mij in mijn profiel spieken of op mijn site kijken, dan zie je hoe de paarden bij mij staan en wie/wat/hoe ik ben.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 23:07

Jep je staat nog steeds op de lijst. Mochten die 2 andere paarden die vandaag of gister zijn gered meekomen, zou dat dan ook iets voor jou kunnen zijn? Aangezien het magere paard in principe al een plekje heeft.
Het is nog wel even onduidelijk hoeveel er nou precies komen, maar dat laat ik zo snel ik wat weet, aan jullie weten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:33

Ik ben heel benieuwd welke er evt. voor mij "overblijft".
Maar kon het niet laten al een paar stallen schoon te maken Haha!

Ook mag ik van 2Ha weiland gebruik (blijven) maken.

Super wat jullie allemaal doen... OK dan!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:44

mijn aanbod voor opvang blijft natuurlijk ook staan!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 07:25

Jullie staan ook nog steeds op de lijst, dus ik hoop dat ik er bij jullie beiden ook een kan afleveren. Want dat betekend dan dat we ze allemaal hebben kunnen helpen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:22

Ik houd me natuurlijk ook aanbevolen.

Het rode/creme kitten, enig idee of het een kater of poes is?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:08

Sassieja schreef:
Ik houd me natuurlijk ook aanbevolen.

Het rode/creme kitten, enig idee of het een kater of poes is?

Het zijn allemaal poezen als ik het goed heb Lachen

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:18

Super, echt prachtig om dit te lezen, echt hart voor de diertjes!
Ik zal dit topic in de gaten houden!
OK dan!

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:35

Als je niemand kan je vinden kan je altijd bij mij terecht, ze kunnen tijdelijk of voor altijd bij ons blijven. We kunnen ze alles bieden wat ze nodig hebben. Graag een PM als je interesse hebt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 15:17

Biscuit is idd een poes, dat zijn ze allebei. Ik ga jullie vanavond weer even overstelpen met info en foto's want er is weer een hoop gebeurt.
Ik kan wel alvast vertellen dat 1 van de pups het niet heeft gered, en dat de andere 2 paarden, dus niet die met de bult en die oude, nog niet weg mogen, want die worden nog gebruikt voor de kar door de verzorger. Dus zodra de andere dieren er niet meer zijn. De leeuwen enzo, mogen zij ook weg. Al hopen we natuurlijk dat we ze nog wel om kunnen praten.
De rest volgt als ik thuis ben, dan kan ik alles even op een rijtje zetten.

Willen degene die 100% zeker een paard of pony kunnen adopteren me even een pb sturen.
Dan ga ik even alles voor mezelf op een rijtje zetten, zodat ik kan laten weten welke paarden kunnen komen, er zijn er namelijk nog een paar bij gekomen, waaronder 1 heel klein ponytje met een gruwelijke wond aan haar beentje, die gelukkig al een stuk genezen is.
Foto's vanavond.
laurahi, bedoel je de paarden of een van de andere dieren?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:34

@ Tinka, klopt, we hebben gelukkig inmiddels al aardig wat dieren vanuit Turkije hierheen gehaald, dus we hebben ervaring met de benodigde entingen en ze moeten ook papieren erbij hebben dat het bloed is onderzocht na een rabies enting, dus dat komt zeker in orde
Voor Turkije moet je wel bloedonderzoek doen want dat is geen EU land. Voor Roemenie is dat niet nodig want dat is wel een EU land. Dacht vermeld het even scheelt weer in de kosten.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 16:04

Oh ja das waar, ik loop achter want ik vergeet steeds dat roemenie wel bij de EU zit, maar das nog niet zo lang toch?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:58

kwil hier even blijven mee lezen.
kan hier ook overleggen , of ze goed vinden om wat op te vangen Lachen

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:16

aller eerst wil ik even zeggen dat het super is wat je/ jullie doet/ doen. Afgod
ik houd dit topic mee in de gaten. misschien dat er voor mij ook een dier (paard en of hond) bij zit die een goed thuis verdient.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:29

@rockwitch :

ikheb niet heelveel poetspullen maar heb nog halsters/halstertouwen chaps enzoo dus die kan ik dan vanavond aan je meegeven ik ga nog even rondvragen of mensen nog spullen kwijt kunnen ?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 18:19

Ok quera, chaps zijn trouwens niet echt nodig, want ze rijden daar toch niet op de paarden.
halsters zijn wel handig natuurlijk.
Goed ik ga weer even knutselen met foto's en dan kunnen jullie weer kijken.
Ik ga ook navragen welke pup overleden is, zodat ik kan vertellen welke niet meer geplaatst hoeft de worden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:22

chaps kan je evt nog verkopen ik doe er toch niks mee

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:44

rockwitch schreef:
Biscuit is idd een poes, dat zijn ze allebei. Ik ga jullie vanavond weer even overstelpen met info en foto's want er is weer een hoop gebeurt.
Ik kan wel alvast vertellen dat 1 van de pups het niet heeft gered, en dat de andere 2 paarden, dus niet die met de bult en die oude, nog niet weg mogen, want die worden nog gebruikt voor de kar door de verzorger. Dus zodra de andere dieren er niet meer zijn. De leeuwen enzo, mogen zij ook weg. Al hopen we natuurlijk dat we ze nog wel om kunnen praten.
De rest volgt als ik thuis ben, dan kan ik alles even op een rijtje zetten.

Willen degene die 100% zeker een paard of pony kunnen adopteren me even een pb sturen.
Dan ga ik even alles voor mezelf op een rijtje zetten, zodat ik kan laten weten welke paarden kunnen komen, er zijn er namelijk nog een paar bij gekomen, waaronder 1 heel klein ponytje met een gruwelijke wond aan haar beentje, die gelukkig al een stuk genezen is.
Foto's vanavond.
laurahi, bedoel je de paarden of een van de andere dieren?

hier 100% ik kan er ook meer dan 1 kwijt. heb 4 vrije stallen. Lachen
Desoods tijdelijk totdat er iemand komt die ze voor vast kan aannemen.