Opfok stallen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Opfok stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:43

FA --> EA-CO

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Opfok stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 09:58

Dat was ook mijn opzet van dit hele topic, dat het als sticky zou komen zodat niemand meer hoefde te zoeken naar een opfok....

Nu wordt het verplaatst Verward
Handig Rolleyes

Anoniem

Re: Opfok stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:18

Was een goed initiatief van je hoor.
Jammer weer. Vraag anders verplaatsing naar de kraamstal aan. Op het moment zou zo'n sticky of topic daar reuze handig zijn.

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Re: Opfok stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:11

Umpiedumpie schreef:
Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een veulenopfok in de belgische ardennen. Deze schijnt van een enduranceruiter te zijn. v/d Velde of zo. Wie heeft hier gegevens of een naam van?


Bedoel je deze?

http://www.dutch-joy.nl/

waalsehoeve
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-09-08

Re: Opfok stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:15

In Tull en 't Waal (Houten) in de provincie Utrecht is een opfok voor merrieveulens: http://www.waalsehoeve.nl
Veulens hebben ruime loopstallen met 24 uur per dag een uitloop-mogelijkheid in een zandpaddock. Kleine groepen, goed voer en veel toezicht.

Anoniem

Re: Opfok stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:45


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Opfok stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:53

Sorry dat ik het zeg hoor, maar waar zijn jullie in hemelsnaam mee bezig Verward Gestoord
Snap deze denkwijze echt niet

Anoniem

Re: Opfok stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:58

Het wordt een sticky op EA CO, zie de link hierboven, maar ik ben nog even bezig eer ik alle links heb verwerkt die in dit topic vermeld zijn. Daarnaast komt er op KS een link te staan naar dat sticky op EA CO. Maar we zijn er dus mee bezig en kunnen helaas niet alles tegelijk.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Opfok stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:02

Okee, dus er komt wel een link op KS te staan, fijn Haha!
Dat lijkt mij de meest logisch plaats hiervoor en scheelt elk jaar weer een hoop (zinloze) topic's met de vraag welke opfokken er zijn Clown

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Re: Opfok stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:30


Galupy

Berichten: 857
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:47

Echt handig deze lijst, heel overzichtelijk.

Ik zou het ook fijn vinden als er ook bij komt te staan bij welke stallen de paarden ook in de winter gewoon 24/7 op het land staan. Tot nu toe heb ik gezien dat dat bij de Eiffelopfok in Duitsland bijvoorbeeld het geval is. Maar er zijn er vast meer.

Goldenflower

Berichten: 1616
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: Gelderland-zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:16

Galupy schreef:
Echt handig deze lijst, heel overzichtelijk.

Ik zou het ook fijn vinden als er ook bij komt te staan bij welke stallen de paarden ook in de winter gewoon 24/7 op het land staan. Tot nu toe heb ik gezien dat dat bij de Eiffelopfok in Duitsland bijvoorbeeld het geval is. Maar er zijn er vast meer.


Dat zou ik ook handig vinden. Niet iedereen is fan van de loopstallen en zeker als ze beperkt naar buiten mogen gaan!

Wordt deze lijst regelmatig bijgehouden?

xDAANTJEE

Berichten: 402
Geregistreerd: 30-11-05
Woonplaats: Sint Michielsgestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:31

Stal Eijckendonck daar heb ik ook wel eens voor korte periode's(vakantie's etc) paarden in stalling gehad en een paard met peesblessure heb ik daar een hele tijd in de wei kunnen zetten. De eigenaresse ken ik al heel lang en heb hier eigenlijk alleen maar goeie ervaringen mee. Vraag me alleen wel af of ze plaats heeft want ik hoor dat tegenwoordig daar vaak alles vol staat.

Zelf heb ik aan huis plaats voor een merrie/ruin deze kan samen met mijn merrieveulen(+- 8 maanden) deze wil ik wanneer het weer beten wordt 24/7 in de wei zetten. Bij heel slecht weer is er de mogelijkheid om deze op stal te zetten.
Iemand interesse of vragen -> PB