BM-stables. (Tegenwoordig stal doorstap)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: BM-stables. (Tegenwoordig stal doorstap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 06:56

Erg positief, wat jij schrijft, Silverbrumby!!!
Mooi dat deze stal niet eenzijdig wordt belicht maar er ook positieve posts worden geplaatst.
Bovendien kun je net zo goed bij een particulier een kat (lees: paard) in de zak kopen.
En de liefde tussen eigenaar en paard moet inderdaad van twee kanten komen. Als er geen klik is, moet je zeker 50% van de oorzaak bij de eigenaar/ruiter zoeken. Dat is wel zo fair.
Ik hoop, dat deze stal een succesvolle onderneming mag worden en blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:39

chris4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:56

Ik wil toch nog even reageren op de tekst geplaatst voor mevr. Mutsers
Ze suggereert dat alles door ons is ontstaan, maar iedereen kan op bokt lezen dat er al vanaf 2001 discussies waren omtrent BM Stables.
We hebben diverse keren geprobeerd om Kadootje terug te verkopen, maar mevr. Mutsers wilde dit absoluut niet. ( ligt vast op mail).
We hebben GEEN winst gemaakt op Kadootje de handelaar die haar naar de slacht zou brengen heeft ons 500,- euro gegeven (staat ook in zijn verklaring in het proces verbaal)
Tros radar heeft mevr. Mutsers diverse keren uitgenodigd om haar kant van het verhaal te vertellen!
De ‘zogenaamde’ mensen in de uitzending hadden wel degelijk bij BM Stables een pony gekocht ook dit ligt op papier vast!
Ik heb niet de verhalen op bokt gelezen maar een oproep op marktplaats gezet en kreeg 45 (negatieve) reacties binnen drie dagen.
Enzovoort, enzovoort…
En tenslotte we zijn VRIJGESPROKEN OP DE AANKLACHT LASTER EN SMAAD en hebben ook GEEN STRAFBLAD zoals mevr. Mutsers beweert.
We hebben alles op papier staan of door het proces verbaal ofwel door mails (met naam en adres)
Verder hoop ik dat hiermee het verhaal Kadootje wordt afgesloten.
Chris van Adelberg
Holwerd

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:37

Citaat Melany:
Ondanks het feit dat de vorige eigenaar van Kadootje, stom toevallig ook wonende in Friesland, en de verzorgers bij ons , evenals film,- en beeldmateriaal van het paard voor de kar in het verkeer het tegendeel vertelden over Kadootjes karakter.Het was een ontzettend lief dier!

Met alle respect, maar hoe verklaart u dit dan?
En wat ik ook niet snap is dat een dier dat u sinds enkele weken in bezit hebt, al naar de slacht wordt gebracht. Een pony/paard dat is verhuisd heeft last van stress. Dit is niet aanvallend bedoeld, maar hoe bent u zelf met deze pony omgegaan nadat u hem heeft aangeschaft? Had u al ervaring met pony's/ paarden?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:07

Ben ik ook benieuwd naar Rani007.

Obvious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:30

Mijn shetlander Ferby heb ik bij BM stables/ Stal doorstap gekocht,
in begin had ik ook twijfels door wat ik allemaal las op internet.

Maar ben gewoon gaan kijken!! Iedereen heeft een andere ervaring daar opgedaan en
ik wou me eigen ervaring daaropdoen om maar zo te zeggen.

En moet zeggen, heb meerder keren gebelt en gemailt met Melanie en stelde lastige vragen maar ze nam de tijd voor mij om die te beantwoorden.
Uiteindelijk naar de stal gegaan , kreeg netjes kop koffie, pony werd gehaald.
Mijn zusje mocht gelijk kennis maken en erop rijden.
Was allemaal netjes geregeld en goed verlopen, heb absoluut geen spijt van mijn koop bij Melanie.
Alles wat ze zei op internet over Ferby zoals verkeersmak was juist, maar elk paard moet wennen aan nieuwe stal en ruiter dus geef soms de tijd aan het gewenning.
Iedereen verdient een tweede kans, ondank verhalen en eerdere gebeurtenissen.. Doe je eigen ding en ervaring op ..

Amanda

chris4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:42

graag wil ik iedereen vragen om hier niet mee verder te gaan ik heb alleen maar een paar dingen willen rechtzetten wat het verhaal van mevr. Mutsers richting ons betreft.
iedereen mag denken over ons of over mevr. Mutsers wat hij wil maar het is niet nodig om weer in discussie te gaan.
Ik ga niks beantwoorden alleen als er onwaarheden geschreven worden zal ik die rechtzetten

nogmaals graag geen discussies meer.
met vriendelijke groet
Chris van Adelberg

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:44

melanie is ook absoluut niet de enigste stal die zo werkt.
Vrijwel alle handelsstallen verkopen paarden met winst (althans dat proberen ze)

Op veel stallen kan de prijs zelfs veranderen door de auto die er de plak op komt rijden.

Een dure auto kan op veel stallen er al voor zorgen dat alle paarden een paar duizend euro meer kosten, en waarom? Omdat er veel rijke mensen zijn die een goedkoop paard bij voorbaat al niks vinden Clown

Ook worden vaker dravers als zijnde ander ras verkocht op handelsstallen, omdat dravers nu eenmaal geen knoop waard zijn.

Kijk als je zelf niet goed het verschil kan zien tussen een PRE en een draver, dan moet je niet zonder een deskundige op een handelsstal gaan kijken.

Zowiezo met weinig verstand van zaken altijd iemand meenemen die de handelaar aan de kaak stelt en paarden al een beetje kan keuren voor er uberhaupt een dierenarts aan te pas komt.

Ik wil absoluut niet goedpraten wat er op deze stal gebeurd of gebeurd is, maar melanie is een van de vele handelsstallen, dus maar blijven melken over deze stal heeft weinig zin ...

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:44

Ben ik helemaal met je eens, Amanda.

Trek maar gerust een half jaar voor uit voordat je je paard enigszins kent. Mijn voorkeur zou het niet zijn om een dier meteen naar de slacht te brengen. Als de klik er niet is tussen jou en je paard heb je alsnog de verantwoordelijkheid om een goede plek voor je dier te zorgen. En zelfs wanneer die stap te drastisch voor je is, verdiep je dan eerst eens in het welzijn van het dier en haal er desnoods professionel hulp bij die je kan begeleiden om een goede verstandhouding met je dier te krijgen. Pas dan moet je verder kijken.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:48

crossmonster schreef:
Ook worden vaker dravers als zijnde ander ras verkocht op handelsstallen, omdat dravers nu eenmaal geen knoop waard zijn.

Ho ho ho ... zijn dravers niks waard? Mag ik vragen waarom niet?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:49

ik denk dat er beter gezegd kan worden dat er voor een draver niet veel gegeven wordt, overgens komt mijn merrie ook bij bm/doorstap vandaan

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:51

Oke ik trap iemand op de tenen, sorry maar het is waar, een draver die niet goed genoeg is voor de baan, of op de baan heeft gelopen, is gewoon heel weinig geld waard.

En hier op bokt zit iemand die een draver gekocht heeft, maar die als een PRE zijnde verkocht werd...
En dat vind ik vieze zaakjes, want een PRE zonder papieren leverd al gauw een paar duizend euro op.
Een draver nog geen duizend.

Daar doelde ik op Lachen

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:55

Als je soms mij bedoelt die op m'n tenen getrapt is ... Knipoog ... neehoor ... maar ik ontdek hier weer een hoop onkunde.
Een draver die je rechtstreeks bij de fokker / renstal koopt zal idd een schijntje kosten, hooguit een paar honderd Euro boven de slachtprijs, en vaak dat zelfs niet.
Maar een draver die onder het zadel is uitgebracht valt onder een andere prijscategorie, afhankelijk van de prestaties.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:00

Bedoel je in de dressuur of springsport?
Dan zal ie toch wel degelijk een dikke prestatie neer moeten zetten wil ie boven de 2000 euro uitkomen.

Maar goed, dat is mijn ervaring met de handel.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:03

Bijna elke draver is gemakkelijk uit te brengen in de dressuur tot L2. Daarna vergt het wat meer doorzettingsvermogen. Er zijn zelfs dravers die doorstromen tot Z2, maar dat zijn uitzonderingen. En de meeste dravers kunnen goed springen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:05

Mijn ervaring is juist dat de meeste dravers niet goed kunnen springen en met dressuur moet je ook maar het doorzettingsvermogen hebben om ze door te rijden.

Imo een prima recreatiepaard en heel betrouwbaar.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:16

In dat geval wijs ik je graag door naar draverspraat.nl. Daar kan je n.l. lezen wat dravereigenaren zoal met hun dravers presteren.

En idd, een draver is zeker goed voor de recreatie; het zijn in de regel koele bokken waarmee leuke buitenritten mee kan maken. Maar veel meer dan dat: endurance, western, dressuur en springen gaat in de regel prima.
En het ene paard zal beter presteren met springen dan in de dressuur.

Een goed sportpaard zou ik in de regel niet bij een handelaar kopen, maar daar is in de regel de prijsklasse niet naar. Tenzij dat het tegendeel bewezen is d.m.v. berijden en een klinische en rontgenologische controle door een DA. En dan nog blijft dat relatief. Ik heb vaak genoeg gezien dat paarden met een mega afstamming weinig kunnen presteren, zo ook andersom.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:43

crossmonster schreef:

Kijk als je zelf niet goed het verschil kan zien tussen een PRE en een draver, dan moet je niet zonder een deskundige op een handelsstal gaan kijken.

Nog wat opmerkingen hierover:
1. Elke draver die bij de NDR geregistreerd staat heeft de ras aanduiding "Draver" in het paspoort staan. Buitenlandse dravers zijn bij dergelijke verenigingen in het buitenland geregistreerd (tenzij er met de chip / paspoort gesjoemeld is). Is daar een handelaar verantwoordelijk voor en/of degene die het paard aan de handelaar verkocht heeft. Of zels een eerdere verkoper?

2. Dravers kunnen enorm in bouw verschillen. Niet elke draver is daarom als draver herkenbaar, zelfs niet door kenners. Voorbeeld: mijn DA is een landelijk fenomeen die zich voornamelijk met dravers bezighoudt. Van hem zou je mogen verwachten dat hij zonder mankeren een draver herkent. En dat deed hij in een aantal gevallen dus niet ... en zeker al niet bij de mijne ... Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:52

Rani007 schreef:
Als je soms mij bedoelt die op m'n tenen getrapt is ... Knipoog ... neehoor ... maar ik ontdek hier weer een hoop onkunde.
Een draver die je rechtstreeks bij de fokker / renstal koopt zal idd een schijntje kosten, hooguit een paar honderd Euro boven de slachtprijs, en vaak dat zelfs niet.
Maar een draver die onder het zadel is uitgebracht valt onder een andere prijscategorie, afhankelijk van de prestaties.

Ik ben bedreigd op Bokt door Mutsers, ze heeft een aantal dingen achter gelaten mbt een paard dat vroeger van mij was en die zij doorverkocht. Dit was een draver die nog erg weinig kon en ze vroeg er schandalige prijzen voor. Het dier is daar verkocht waarbij een gebrek naard e nieuwe eigenaar NIET is vermeld (dier kwam bij mij in de buurt staan) met een niet passend zadel dus d'r rug was zeer pijnlijk en ze hadden haar dressuur gereden met een pessoa, ze was keihard in d'r mond.

Alles bij elkaar ben ik niet gecharmeerd en wil ik chris laten weten dat wat deze dame aangaat ik volledig achter haar sta. Ach gut

Gelukkig is deze merrie super terecht gekomen uiteindelijk.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:16

Of een handelaar schandalige prijzen voor een paard vraagt is iets wat uiteindelijk de koper moet bepalen. Het is n.l. de verantwoordelijkheid van de koper een paard te beoordelen op vaardigheid m.b.t. kwaliteit / prijs verhouding. Als de koper bereid is de prijs te betalen dat doet hij/zij dat geheel vrijwillig. Niemand wordt verplicht een paard te kopen, dat is een eigen keuze. Voor zover mij bekend behoren de paarden bij BM Stables tot de lagere prijsklasse.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:19

No offence, maar mail jij namens Melanie?

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:48

Absoluut niet. Ik sta hier geheel objectief tegenover.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:49

Dan zou je moeten weten dat een verborgen gebrek standaard meegedeeld moet worden en dat heeft ze destijds bij mijn expaard bewust niet gedaan. En mijn oordeel is idd dat ze ze mooier beschrijft dan ze zijn.

Na 6 weken weet ik niet of je nog recht hebt op je geld terug en je paard in leveren, ik dacht dat daar 6 weken voor stonden?..

Ik vind dit niet netjes. Dat is geen goede handel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:22

Oud topic --> slotje voor overleg.