Zadelmaker Van Triest; gegevens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Zadelmaker Van Triest; gegevens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:02

nou, alles bij elkaar opgeteld... kijk 2,5 maand wachten terwijl er ondertussen gewoon nog nieuwe zadels worden aangenomen is vervelend, maar was begrijpelijk. uiteindelijk kreeg ik het zadel, Venema had geen singel, ikzelf ook niet (alleen dressuur), ik heb even op het zadel gezeten toen het kwam, en het lag goed, sloot mooi aan (losliggend dus, zonder singel, en ik kon Faram er ook niet los mee laten lopen of aan de longe om te kijken hoe het in beweging lag) en ook Venema was er zeer tevreden over. wel was het een 18 inch, en niet de 16,5 die ik zou krijgen. tijdens het rijden merkte ik dat doorzitten moeilijk ging, ik dacht dat het door het wennen aan dit zadel kwam, maar toen ik mijn zusje vroeg om eens te kijken, zei ze dat het zadel van achteren klapperde. toen ik foto's van het rijden bekeek zag ik dat mijn houding superberoerd was, onderbeen lag veel te ver naar voren, omdat het zadel 1,5 maat te groot was voor mij. bovendien kwam het inderdaad los van de rug, zowel in draf als in galop. ik heb Venema gebeld, en ik zou al mijn geld terugkrijgen. het zadel paste niet, én was te groot. hij wilde ook wel een ander zadel in orde maken maar ik had geen zin om weer lang te moeten wachten, de zomer was al zo goed als voorbij en ik geef ook toe dat ik er weinig vertrouwen meer in had.
we spraken af dat ik het hele bedrag gewoon terug zou krijgen, tenslotte hadden we zelf al een keer naar Meppel gereden met de auto, van Triest kwam toen te laat waardoor we hem misliepen en dus voor niks reden. later hebben we hem dus alsnog opgehaald.

één dag voor onze afspraak belde Venema dat hij toch nog kosten in rekening wilde brengen, voor het rijden (terwijl hij beide bezoekjes aan mij combineerde met een bezoek aan van Triest in het ziekenhuis, hij hoefde daarvoor hooguit vijf min. om te rijden, onze stalling zit vlakbij het ziekenhuis hier).
2,5 maand wachten op iets wat twee weken zou duren, één keer voor niks rijden, één keer om V triest op te halen, en één keer om hem weg te brengen. bij die tweede afspraak zijn we ook nog met V triest langs een kliniek gereden omdat hij nog bloed moest laten prikken.

al met al was ik écht pissig nu, 50 Euro, prima, maar het was gewoon zó onterecht. het werk deugde niet, zadel was niet volgens afspraak mijn maat, en paste gewoon niet goed. ik heb geduld gehad, begrip, we zijn drie keer naar Meppel gereden, waar we dus ook nog V Triest naar de kliniek hebben gebracht en daar op hem hebben gewacht... maar goed ik had er nu geen zin meer in. ik heb verder niet moeilijk gedaan over de extra kosten die ineens in rekening gebracht werden, was het gewoon zat.
ik heb toen een zadelpasser laten komen met een bus vol zadels, en daar is een goed zadel voor Faram uitgekomen, waarmee we nu rijden, naar volle tevredenheid. ik laat iig geen klus meer doen bij Venema.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:00

Dit is inderdaad een vervelend verhaal!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:07

ja, ik had het ook echt niet verwacht. best een teleurstelling dan achteraf. je moet kunnen vertrouwen op de professionaliteit van zo iemand. kijk een foutje kan iedereen maken, maar alles bij elkaar opgeteld...

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:35

Jeetje merrieveulen dit is erg vervelend!
Gelukkig heb je nu een fijn zadel.
Mijne gaat op korte termijn er weer even heen om de gratis check te doen en eventueel bij te vullen.
Ik rij er gelukkig nog heerlijk op en hij ligt goed.