ozzie111 schreef:Linda, wanneer zijn je problemen met je paard begonnen?
Wie bedoel je nu?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ozzie111 schreef:Linda, wanneer zijn je problemen met je paard begonnen?
mhtimmerwerk schreef:de problemen zijn begonnen ong een jaar na de aankoop daarvoor was ze wel is een dag niet goed maar altijd van korte duur ze is toen al regelmatig naar emmeloord en slootdorp geweest tijdens de kreupelheids onderzoeken reageerde ze meteen bij het eerste stuk verdoven goed( ze moest aangepast beslag) en zo zijn we jaren door gegaan tot dat ze niet meer kon inbuigen.
hebben ze bloedafgenomen en bleek dat en bepaalde waardes 3 x zo hoog waren en moest haar rug op de foto.
daar uit bleek dus dat door die kissingspinens die hoefcotrol niet meer goed was ze had een andere stand aangenomen om haar rug te ontlasten waardoor ze haar benen juist meer belaste.
aan de hand van het kraakbeen en de weefsel beschadiging in haar rug hebben 2 artsen de zelfde conclusie getrokken dat dit er al heel lang zit en is ze ws in haar jonge jaren gevallen waardoor dit opgekomen is.
ze had bij de aankoop ( nu nog steeds natuurlijk) een vrij vers litteken op haar achterbeen ( dit was een behoorlijk litteken) wie weet is toen wel gebeurd???( ze kon ook dat achterbeen niet optillen ze sloeg dan) rijden was niets te merken behalve dat ze alleen maar wilde galoperen) maar dat weet ik niet. en dhr vd pol ook niet, zegt hij.
het enige wat ik weet is dat de paar dagen die er tussen zaten van de onderhandeling en de koop is dat de jongen die daar toen werkte mijn paard heeft mee genomen op wedstrijd en dat het daar niet gegaan was zoals het zou moeten gaan.
toen ik vroeg wat daar mee bedoelt werd kreeg ik alleen het antwoord dat ze niet goed gesprongen had??
nu weten jullie weer wat meer
groetjes linda
mhtimmerwerk schreef:de problemen zijn begonnen ong een jaar na de aankoop daarvoor was ze wel is een dag niet goed maar altijd van korte duur ze is toen al regelmatig naar emmeloord en slootdorp geweest tijdens de kreupelheids onderzoeken reageerde ze meteen bij het eerste stuk verdoven goed( ze moest aangepast beslag) en zo zijn we jaren door gegaan tot dat ze niet meer kon inbuigen.
hebben ze bloedafgenomen en bleek dat en bepaalde waardes 3 x zo hoog waren en moest haar rug op de foto.
daar uit bleek dus dat door die kissingspinens die hoefcotrol niet meer goed was ze had een andere stand aangenomen om haar rug te ontlasten waardoor ze haar benen juist meer belaste.
aan de hand van het kraakbeen en de weefsel beschadiging in haar rug hebben 2 artsen de zelfde conclusie getrokken dat dit er al heel lang zit en is ze ws in haar jonge jaren gevallen waardoor dit opgekomen is.
ze had bij de aankoop ( nu nog steeds natuurlijk) een vrij vers litteken op haar achterbeen ( dit was een behoorlijk litteken) wie weet is toen wel gebeurd???( ze kon ook dat achterbeen niet optillen ze sloeg dan) rijden was niets te merken behalve dat ze alleen maar wilde galoperen) maar dat weet ik niet. en dhr vd pol ook niet, zegt hij.
het enige wat ik weet is dat de paar dagen die er tussen zaten van de onderhandeling en de koop is dat de jongen die daar toen werkte mijn paard heeft mee genomen op wedstrijd en dat het daar niet gegaan was zoals het zou moeten gaan.
toen ik vroeg wat daar mee bedoelt werd kreeg ik alleen het antwoord dat ze niet goed gesprongen had??
nu weten jullie weer wat meer
groetjes linda
Tyrza schreef:Kan iemand me meer vertellen over Myra??
Ik heb een email van haar gehad over een merrie die eigenlijk niet verkocht mocht worden ivm de laatste wens van haar overleden baasje.
En nu ik dit topic lees, word ik niet vrolijker....
miecks schreef:ik vind het echt schandalig dat zomaar iedereen heel fout over iemand mag schrijven zonder dat de pesoon in kwestie de gelegenheid krijgt een weerwoord te geven. misschien dat iedereen eerst een beetje meer moet nadenken voordat ze wat schrijven
ik weet niet hoe jullie al die mooie berichtjes maken , maar ik heb hierboven het eerste bericht geplaatst........ ik ken deze hr helemaal niet maar deze topic begint met iemend die vind dat ze na 6 jaar nog recht heeft te zeggen dat haar paard niet goed is door zijn toedoen ...........dat gaat mij wel erg ver. ze heeft het wel 5 jaar volgehouden dat het misschien wel goed gaat[quote]Citaat:hee hallo
misschien kunnen jullie mij helpen ik heb een merrie ong 6/7 jaar terug gekocht bij een paarden handelaar van der pol in leusden nu heb ik een en al ellende met mijn merrie ik mag er nu ook nooit meer oprijden .........
mhtimmerwerk schreef:hee hallo
misschien kunnen jullie mij helpen ik heb een merrie ong 6/7 jaar terug gekocht bij een paarden handelaar van der pol in leusden nu heb ik een en al ellende met mijn merrie ik mag er nu ook nooit meer oprijden .
alvast bedankt
angelqt schreef:mijn ervaring met ab van de poll is absuluut niet kopen daar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb vanmiddag mijn paard weg moeten brengen ivb oc en ocd![]()
wat een geborgen gebrek is
het paard had toen ik hem kocht een keuringsbewijs waarop stond dat hij goedgekeurd was
ik had hem 3.5maand toen begon hij wat stijver te worden afijn me da gebeld
de da heeft hem helemaal bekeken en had een vermoeden oc en ocd
mijn da heeft contact opgenomen met de dierenarts dat het keuringsrapport heeft geschreven die dierenarts beweerd dat hij het paard heeft afgekeurd!!!!!!!
afijn foto's laten maken en helaas bleek het vermoeden van de ocd in het sprongewricht en de oc in de kniegewricht te kloppen
einde paard.......![]()
ab van de poll werkt trouwens samen met stefan van haaster(Den-Helder)
Dus NIET KOPEN is mijn mening hierover!