Ervaring met kopen paarden bij v/d poll in leusden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joop007

Re: [EG] paarden bij v/d poll in leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:18

ozzie111 schreef:
Linda, wanneer zijn je problemen met je paard begonnen?

Wie bedoel je nu?

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 15:04

de problemen zijn begonnen ong een jaar na de aankoop daarvoor was ze wel is een dag niet goed maar altijd van korte duur ze is toen al regelmatig naar emmeloord en slootdorp geweest tijdens de kreupelheids onderzoeken reageerde ze meteen bij het eerste stuk verdoven goed( ze moest aangepast beslag) en zo zijn we jaren door gegaan tot dat ze niet meer kon inbuigen.
hebben ze bloedafgenomen en bleek dat en bepaalde waardes 3 x zo hoog waren en moest haar rug op de foto.
daar uit bleek dus dat door die kissingspinens die hoefcotrol niet meer goed was ze had een andere stand aangenomen om haar rug te ontlasten waardoor ze haar benen juist meer belaste.
aan de hand van het kraakbeen en de weefsel beschadiging in haar rug hebben 2 artsen de zelfde conclusie getrokken dat dit er al heel lang zit en is ze ws in haar jonge jaren gevallen waardoor dit opgekomen is.
ze had bij de aankoop ( nu nog steeds natuurlijk) een vrij vers litteken op haar achterbeen ( dit was een behoorlijk litteken) wie weet is toen wel gebeurd???( ze kon ook dat achterbeen niet optillen ze sloeg dan) rijden was niets te merken behalve dat ze alleen maar wilde galoperen) maar dat weet ik niet. en dhr vd pol ook niet, zegt hij.
het enige wat ik weet is dat de paar dagen die er tussen zaten van de onderhandeling en de koop is dat de jongen die daar toen werkte mijn paard heeft mee genomen op wedstrijd en dat het daar niet gegaan was zoals het zou moeten gaan.
toen ik vroeg wat daar mee bedoelt werd kreeg ik alleen het antwoord dat ze niet goed gesprongen had??
nu weten jullie weer wat meer
groetjes linda

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:53

mhtimmerwerk schreef:
de problemen zijn begonnen ong een jaar na de aankoop daarvoor was ze wel is een dag niet goed maar altijd van korte duur ze is toen al regelmatig naar emmeloord en slootdorp geweest tijdens de kreupelheids onderzoeken reageerde ze meteen bij het eerste stuk verdoven goed( ze moest aangepast beslag) en zo zijn we jaren door gegaan tot dat ze niet meer kon inbuigen.
hebben ze bloedafgenomen en bleek dat en bepaalde waardes 3 x zo hoog waren en moest haar rug op de foto.
daar uit bleek dus dat door die kissingspinens die hoefcotrol niet meer goed was ze had een andere stand aangenomen om haar rug te ontlasten waardoor ze haar benen juist meer belaste.
aan de hand van het kraakbeen en de weefsel beschadiging in haar rug hebben 2 artsen de zelfde conclusie getrokken dat dit er al heel lang zit en is ze ws in haar jonge jaren gevallen waardoor dit opgekomen is.
ze had bij de aankoop ( nu nog steeds natuurlijk) een vrij vers litteken op haar achterbeen ( dit was een behoorlijk litteken) wie weet is toen wel gebeurd???( ze kon ook dat achterbeen niet optillen ze sloeg dan) rijden was niets te merken behalve dat ze alleen maar wilde galoperen) maar dat weet ik niet. en dhr vd pol ook niet, zegt hij.
het enige wat ik weet is dat de paar dagen die er tussen zaten van de onderhandeling en de koop is dat de jongen die daar toen werkte mijn paard heeft mee genomen op wedstrijd en dat het daar niet gegaan was zoals het zou moeten gaan.
toen ik vroeg wat daar mee bedoelt werd kreeg ik alleen het antwoord dat ze niet goed gesprongen had??
groetjes linda

Ik heb daar 2 jaar terug een paard gekocht die echt helemaal verkeerd bleek te zijn. Ik weet niet waar hij de paarden vandaan haalt maar k vermoed slachtpaarden. Want al zijn paarden hebben een gebrek vandaar de lagere prijsklasse. Hij doet overal erg makkelijk over maar alle paarden die k daar zag hadden volgens hem "een klein gebrek"Mooi niet dus. Meetse paarden worden door de dierenarts volledig afgekeurd.! Niet kopen daar dus

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:24

mhtimmerwerk schreef:
groetjes linda

ik benerg benieuwd hoe dit gaat aflopen, hou je ons op de hoogte?

groetjes!

vagebond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:59

ik heb een jaar of 10-12 ook een paard bij v/d Poll gekocht....en heb dus wel een positive ervaring gehad......idd toen was het ook al een oude man...hehehehe..
ik liep de stal binnen en dr. offereins stond net een hengst te castreren..(de ballen verdwenen in de bek van de hond die al met een servetje om de nek erbij stond te wachten.........) ik vond het een super leuk dier en heb het na een week nog eens bekeken en toen heb ik mijn eigen veearts meegenomen en heb hem laten keuren...hij werd rondom goedgekeurt........
Ik heb hem gekocht , ik wist niet welke welke papieren erachter zaten , alleen dat het een tuiger was....ik kreeg na 3 weken een aangetekende brief thuis met de papieren van de ruin........bleek een edelman x renovo te zijn , gauw mijn eigen dierenarts gebeld , toen was er nog geen chip....de veearts heeft alles nauwkeurig onderzocht en idd het was die ruin.
Ik heb hem zelf ingereden en heel veel plezier aan hem beleefd,maar helaas door mijn eigen gezondheidsproblemen heb ik hem moeten verkopen......
Na jaren zoeken heb ik hem ong.3 jaar geleden terug gevonden...en ben ik bij hem wezen kijken. Hij doet het super in het 2 span in de marathon en hij werd verhuurd aan een vrouwtje onder de man.....
na al die jaren herkende hij me nog...en na navraag bij zijn amazone bleek hij ook nog steeds de zelfde trucken te hebben.........
Als ik het geld had zou ik hem zo weer terug kopen.maar helaas.......nog effe sparen ben ik bang.....

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:58

Mijn paard komt ook van ab van de poll
maar daar is niks mis mee

abb van de poll is gewoon een handelaar die paarden koopt van partuculieren en die kunnen ook een hoop dingen verzwijgen

en als je paard een verborgen gebrek heeft kan je hem binnen die 6 maanden terrug brengen of een deel van je geld terrug krijgen en het paard houden

ab van de poll is niet zo beroerd

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:38

Kan iemand me meer vertellen over Myra??

Ik heb een email van haar gehad over een merrie die eigenlijk niet verkocht mocht worden ivm de laatste wens van haar overleden baasje.

En nu ik dit topic lees, word ik niet vrolijker....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:02

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:24

Welke merrie @Tyzra?

Foutje, ik zie de link nu Blond

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:36

Tyrza schreef:
Kan iemand me meer vertellen over Myra??

Ik heb een email van haar gehad over een merrie die eigenlijk niet verkocht mocht worden ivm de laatste wens van haar overleden baasje.

En nu ik dit topic lees, word ik niet vrolijker....

Ze heeft vorige week al emailcontact met jou opgenomen met haar telefoonnummer.
Waarom bel je haar niet ? Dan zal ze je alles vertellen.
Ze is ok !

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:28

Ik had geen nummer. Maar ze heeft me inmiddels zelf gebeld en het is uitgesproken.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:54

Ik ken Ab en hij heeft inderdaad paarden van wisselende kwaliteid. Maar dat hebben de meeste handelaren en je blijft bij elke aankoop aangewezen op je gezonde verstand. Dus eerst paard laten keuren of een risico nemen en die ook dragen

miecks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:01

ik vind het echt schandalig dat zomaar iedereen heel fout over iemand mag schrijven zonder dat de pesoon in kwestie de gelegenheid krijgt een weerwoord te geven. misschien dat iedereen eerst een beetje meer moet nadenken voordat ze wat schrijven

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:20

Kent iemand de merrie Novella . ( Cabochon x Ulster x Pericles xx ) , donkerbruin, met een draadbeen.
Door haar fokker is ze op driejarige leeftijd verkocht aan v/d Poll. De nieuwe eigenaren hebben haar niet over laten schrijven op hun naam.
De fokker is er op 2 jarige leeftijd nog mee naar de keuring geweest, maar werd ze nieteens bekeken vanwege het draadbeen. Later ( na de verkoop aan v/d Poll ) is ze blijkbaar nogmaals aangeboden, want ze is opgenomen in het stamboek ( moeder is een vb merrie). Ook is ze nog uitgebracht in de B dressuur.

Wie o wie zegt dit wat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:58

Maar als ze is uitgebracht hoort t paad toch op naam van de eigenaar te staan? Meestal heeft t KWPN nl de wedstrijdgegevens ook, door het levensnummer. Kan je anders niet iets via de KNHS?

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 13:41

miecks schreef:
ik vind het echt schandalig dat zomaar iedereen heel fout over iemand mag schrijven zonder dat de pesoon in kwestie de gelegenheid krijgt een weerwoord te geven. misschien dat iedereen eerst een beetje meer moet nadenken voordat ze wat schrijven

ben het daar niet mee eens hoor "lees eerst de vraag is goed" en wat nog fouter is zieke paarden of paarden met een afwijking doorverkopen een goede handelaar gaat niet eens in zee met zulke paarden.

even up-data we zijn nu aan het kijken of ik na al die jaar nog recht hebt op een evt schade vegoeding?
hou jullie op de hoogte.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:41

ik heb 2 paarden bij hem vandaan op proef gehad.
Eerst had ik een groote schimmel met de naam ortwin ik heb deze intotaal een week gehad omdat er op de eerste wedstrijd gelijk een ruiter naar me toe moest lopen dat ik hem terug moest brengen hij had hem namelijk ook gehad wat bleek nou hij had iets aan zijn benen als ie 1 of 2 dagen stil stond ging ie kruepel lopen en dat bleek inderdaad zo te zijn.
daarna heb ik een vos merrie gehad met de naam olga ze was daar erg braaf maar eenmaal thuis aangekomen kon ik niet eens normaal opstappen zelfs als ik hulp had ging ze alle kanten op en ze heeft me 2 keer tegen het hek geplet ook begon ze raar te doen in galop steeds overkruist enzv na 2 weken was het nog hopeloos ik ben toen terug geweest wel netjes mijn geld terug gehad en geen moeilijk doen over het geld. dus dat was wel goed maar ik zal niet snel meer een paard bij hem kopen ondanks dat het een aardige man is.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:44

zozo, wat een gedoe allemaal zeg... ik weet wel over wie dit gaat... en ben het er wel mee eens dat hij veel paarden hebben met kwaaltjes

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:45

dus ik bedoel het is een heele leuke man mischine dat ik gewoon geen mazzel met de paarden die ik koos heb gehad.
als iemand olga (vos merrie) of ortwin (schimmel ruin ) kent zou ik het leuk vinden om te weten hoe het gaat want andanks dat ik ze maar kort had zou ik het toch leuk vinden om te weten hoe het met ze gaat

miecks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:40

Citaat:
hee hallo
misschien kunnen jullie mij helpen ik heb een merrie ong 6/7 jaar terug gekocht bij een paarden handelaar van der pol in leusden nu heb ik een en al ellende met mijn merrie ik mag er nu ook nooit meer oprijden .........
ik weet niet hoe jullie al die mooie berichtjes maken , maar ik heb hierboven het eerste bericht geplaatst........ ik ken deze hr helemaal niet maar deze topic begint met iemend die vind dat ze na 6 jaar nog recht heeft te zeggen dat haar paard niet goed is door zijn toedoen ...........dat gaat mij wel erg ver. ze heeft het wel 5 jaar volgehouden dat het misschien wel goed gaat[quote]

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 07:43

Er staat in r eerste nergens dat t zijn schuld is. Ze vraag t in r eerste post alleen ervaringen. Knipoog

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 08:02

mhtimmerwerk schreef:
hee hallo
misschien kunnen jullie mij helpen ik heb een merrie ong 6/7 jaar terug gekocht bij een paarden handelaar van der pol in leusden nu heb ik een en al ellende met mijn merrie ik mag er nu ook nooit meer oprijden .
alvast bedankt

Ik begrijp heel goed dat je hiervan baalt... Dat het super vervelend en verdrietig voor je is... Maar na 6 a 7 jaar een paard inruilen omdat het dan onbruikbaar is geworden...??? Binnen een maand tot een half jaar als het om verborgen gebreken gaat ja... maar daarna???

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:02

ik ken trouwens myra koopr ik heb haar ongeveer 2 jaar geholpen met haar paarden rijden ben oook een paar keer mee geweest naar vd pol (dit was een tijd voor dat ik daar zelf een paard haalde zie boven)ze haalt ze inderdaad daar maar meestal zover ik weet kiest myra de paarden met wat gedrags problemen bv niet galloperen ion de bak of bokken of zulk soort dingen die reden we dr dan uit voordat ze in de verkoop gingen ik weet niet hoe het nu met haar zit maaar een tijd geleden nam ze dus meestal paarden die lichamelijk niks mankeerde.
Maar zoals ik al zij dit is ongeveer wel 6 jaar terug dus ik weet niet hoe het nu zit.

flashdance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:42

mijn ervaring met ab van de poll is absuluut niet kopen daar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb vanmiddag mijn paard weg moeten brengen ivb oc en ocd Huilen
wat een geborgen gebrek is
het paard had toen ik hem kocht een keuringsbewijs waarop stond dat hij goedgekeurd was

ik had hem 3.5maand toen begon hij wat stijver te worden afijn me da gebeld
de da heeft hem helemaal bekeken en had een vermoeden oc en ocd
mijn da heeft contact opgenomen met de dierenarts dat het keuringsrapport heeft geschreven die dierenarts beweerd dat hij het paard heeft afgekeurd!!!!!!!

afijn foto's laten maken en helaas bleek het vermoeden van de ocd in het sprongewricht en de oc in de kniegewricht te kloppen
einde paard....... Huilen

ab van de poll werkt trouwens samen met stefan van haaster(Den-Helder)

Dus NIET KOPEN is mijn mening hierover!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:47

angelqt schreef:
mijn ervaring met ab van de poll is absuluut niet kopen daar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb vanmiddag mijn paard weg moeten brengen ivb oc en ocd Huilen
wat een geborgen gebrek is
het paard had toen ik hem kocht een keuringsbewijs waarop stond dat hij goedgekeurd was

ik had hem 3.5maand toen begon hij wat stijver te worden afijn me da gebeld
de da heeft hem helemaal bekeken en had een vermoeden oc en ocd
mijn da heeft contact opgenomen met de dierenarts dat het keuringsrapport heeft geschreven die dierenarts beweerd dat hij het paard heeft afgekeurd!!!!!!!

afijn foto's laten maken en helaas bleek het vermoeden van de ocd in het sprongewricht en de oc in de kniegewricht te kloppen
einde paard....... Huilen

ab van de poll werkt trouwens samen met stefan van haaster(Den-Helder)

Dus NIET KOPEN is mijn mening hierover!

Hoe oud was het keuringsbewijs toen jij het paard kocht ?
Was er ook een röntgenkeuring bij ?

De OCD was die er niet uit te halen ?
Vaak kan je het opereren , OC is niet zo erg, OCD ja, daar kunnen ze last van krijgen.

Als het paard alleen klinisch gekeurd is, is het geen verborgen gebrek, mits de verkoper het wist.